СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 530
  • 752
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 6 326
Винаги е била такава позицията. Има НВО по Мат, съответно са задължени да го ползват за прием в паралелки с МАТ. Няма НВО по природни науки, съответено ползват Оли и състезанието на НПМГ. Когато се появи комбинирано НВО предричам, че ще се промени и приемът в НПМГ.

И аз лично не разбирам какъв е зора за отделен изпит, който е ясно, че ще се изроди до ужаса след 4 клас, с материал тотално нямащ общо с училищния. И съответно стимулиращ всякакви специализирани курсове, сборници и т.н.

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 16:28 от Fancy

# 361
  • Мнения: 55
Здравейте!
Интересува ме ПРОЦЕДУРАТА по  прием на близнаци в СМГ,когато единият е класиран,а другият-не!И по-точно:
Родителят трябва ли да подава заявление до началника на  РУО-София с приложени документи по Наредба 10,чл.60 и физически да посещава РУО или при записването на приетия близнак,се записва и неприетия,а училището придвижва процедурата,без да е необходимо посещение на РУО от родителя?  
В интернет има информация от РУО  за доста от областните градове,но за София не открих!
Благодаря предварително на отговорилите!

# 362
  • София
  • Мнения: 12 862
Аз записах едната близначка след 4то класиране. Първата беше записана след 1-во. Носех документите, останалото което ми беше необходимо ми го предоставиха от канцеларията на СМГ.
Това беше преди 3 г.
Тогава все още имаше прием и не записани до 4то класиране в смг и все още не бяха подали окончателната бройка.

Последна редакция: пн, 26 юни 2023, 16:18 от Aila

# 363
  • София
  • Мнения: 5 449
Това с биологията и химията май не е така - няма гимназия по природни науки за 5-7 клас и всички са равнопоставени при кандидатстването. Децата от МГ обаче три години учат интензивно математика, вкл. имат безплатни школи в училище по състезателна математика, и биха имали предимство, ако приемът включва и състезателни задачи. Същевременно МГ работят по програмата на МОН, не по специализирана състезателна програма и затова в момента всички деца, които владеят материала за около 100 т. на НВО, би трябвало да имат шанс за прием. Ако едната задача от описателните,  е малко по-сложна, но все пак на изучаван по програмата материал, ще е достатъчно за диференциация.

# 364
  • София
  • Мнения: 3 701
[...]Когато се появи комбинирано НВО предричам, [...]
А с комбинираното НВО дали ще приемат и в балетното училище, че сега децата от СМГ са дискриминирани, защото по физкултура са играли футбол, вместо балет. Защо Ви пречат специализираните изпити? Защо държите детето Ви да попадне точно там, където не му е мястото.
Когато аз кандидатствах след 7 клас държах изпит в СМГ, два изпита в НПМГ, и два изпита в ЕГ. Други деца си държаха изпити за НГДЕК, за спортните училища и за изкуствата. За техникумите бяха съвсем отделни изпити. Дори и през ум не би ми хрумнало с един и същи изпит да се влиза навсякъде, защото иначе някого го дискриминирали.
Аз не бих отишла на опера, където ще пеят певци, които са приети с изпит за НАП или за ТЕЦ.

Призма, 5-7 клас няма профилиране. В СМГ ИУЧ и ФУЧ са математика, в НПМГ са пиродни науки, в спортните училища са спорт, а в тези по изкуствата - изкуства, а в останалите - БЕЛ и Математика. Училището само си избира. И няма как да се маха изпит всеки път, когато някой ПС избере ФУЧ.

# 365
  • Мнения: 2 285
Да, и ще захрани още повече школите на СМГ и подобни за периода 5-7 клас, за 'специалния' изпит, то това вероятно е и целта.

Дискриминацията се състои в това, че НВО покрива материала от училищната програма, а допълнителни изпити, олимпиади - не.

Тогава прием с резултати от състезания и олимпиади (реф. НПМГ) също би трябвало да се счита за дискриминация (??!) Учителите в СМГ влагат големи усилия в развитието на потенциала на децата в периода 5-7 клас. Като отплата, първенци от олимпиадите по математика и информатика, отпадат от училището, заради малоумния подбор след 7 клас. Честно казано, вече ми се драйфа от факта, че всичко и навсякъде се прави в интерес на средното ниво. Талантът не се поощрява и насърчава под никаква форма, а се натиска надолу от всички държавни институции...
Какво да коментираме повече?...

# 366
  • Мнения: 12 675
Решението винаги съм твърдяла е и други училища да предлагат отлично образование и да привличат деца с високи резултати.

# 367
  • Мнения: 964

И аз лично не разбирам какъв е зора за отделен изпит, който е ясно, че ще се изроди до ужаса след 4 клас, с материла тотално нямащ общо с училищния. И съответно стимулиращ всякакви специализирани курсове, сборници и т.н.
За да се явят на НВО по математика с текущата трудност, в момента децата разчитат единствено на училищна подготовка 🫣🤫 и за да не се стимулират специализираните курсове, няма смисъл да усложняваме формата.
И за да не са съвсем дискриминирани учениците, извън МГ, предлагам догодина НВО-то да съдържа поне 2-3 задачи единствено за построяване на триъгълник, успоредник…
Ама ха…няма само “онези” да имат по 100 т.
И после националният отбор по математика на БГ може да се бори спокойно за последното място🤢🤮. Но никой няма да е дискриминиран.

# 368
  • София
  • Мнения: 1 621
Да, и ще захрани още повече школите на СМГ и подобни за периода 5-7 клас, за 'специалния' изпит, то това вероятно е и целта.

Дискриминацията се състои в това, че НВО покрива материала от училищната програма, а допълнителни изпити, олимпиади - не.

Тогава прием с резултати от състезания и олимпиади (реф. НПМГ) също би трябвало да се счита за дискриминация (??!) Учителите в СМГ влагат големи усилия в развитието на потенциала на децата в периода 5-7 клас. Като отплата, първенци от олимпиадите по математика и информатика, отпадат от училището, заради малоумния подбор след 7 клас. Честно казано, вече ми се драйфа от факта, че всичко и навсякъде се прави в интерес на средното ниво. Талантът не се поощрява и насърчава под никаква форма, а се натиска надолу от всички държавни институции...
Какво да коментираме повече?...

Много точно! В МГ трябва да влизат деца, които наистина обичат математика , работят в тази посока и са щастливи да живеят с точните науки.
Това е в интерес и на самите деца, които влизат с висок успех и после съжаляват, защото в СМГ математиката е много по-сериозна от другите училища.
И не , не ми е кисело гроздето - едното ми дете остана в СМГ след 7 клас, другото не, защото видя за какво става дума и прецени, че не е неговото място.
Просто СМГ не е за всеки , а само за редки птици Simple Smile

# 369
  • Мнения: 6 326
[...]Когато се появи комбинирано НВО предричам, [...]
А с комбинираното НВО дали ще приемат и в балетното училище, че сега децата от СМГ са дискриминирани, защото по физкултура са играли футбол, вместо балет. Защо Ви пречат специализираните изпити? Защо държите детето Ви да попадне точно там, където не му е мястото.


Т.е. вие казвате, че единствено на СМГ-ейци приети след 4 клас им е мястото в СМГ след 7 клас? Ей заради това е дискриминация. Да си знаете!
И коя сте вие, че казвате и съдите на кого къде му е мястото?
За разлика от балета, математиката е общообразователен предмет(а не специализиран) и всеки един ученик в БГ покрива определен хорариум.
На мен нищо не ми пречи. МОН така са решили. А вие вместо да се борите с вятърни мелници, просто се борете за постижимото. По-трудно НВО във втори модул.
И в крайна сметка МАТ е умножено по 3, нали? Ами да изкарат 100 точки по Мат и са вътре в заветното СМГ. Но помня, че това вече е коментирано. Wink

# 370
  • Мнения: 315
Да, и ще захрани още повече школите на СМГ и подобни за периода 5-7 клас, за 'специалния' изпит, то това вероятно е и целта.
Какво имате предвид? Това си е направо обвинение! По-нагоре имаше друго изказване в стил "гроздето ми е кисело". Като толкова много не Ви харесва организацията в СМГ, има много други училища. Не виждам някого насила да са накарали да учи в СМГ. Останете в кварталното.
Приемът след 4 и 7 клас е огромен бизнес за учителите. Ако дете не е кандидатствало или не е прието след 4 клас, трябва да ходи 3 г. на уроци ли ? И сега има деца, които ходят от първи или втори клас, за да кандидатстват 4 клас.
Всички деца, които влизат след 7 клас чрез НВО в СМГ са достатъчно трудолюбиви, умни и добри математици.

# 371
  • София
  • Мнения: 1 133
Т.е. вие казвате, че единствено на СМГ-ейци приети след 4 клас им е мястото в СМГ след 7 клас? Ей заради това е дискриминация. Да си знаете!
И коя сте вие, че казвате и съдите на кого къде му е мястото?
За разлика от балета, математиката е общообразователен предмет(а не специализиран) и всеки един ученик в БГ покрива определен хорариум.
На мен нищо не ми пречи. МОН така са решили. А вие вместо да се борите с вятърни мелници, просто се борете за постижимото. По-трудно НВО във втори модул.
И в крайна сметка МАТ е умножено по 3, нали? Ами да изкарат 100 точки по Мат и са вътре в заветното СМГ. Но помня, че това вече е коментирано. Wink

Проблемът е, че със 100т. по МАТ не са вътре, освен ако не са с около 90т. по БЕЛ. Иначе лично аз съм съгласна, че по-сложен втори модул на НВО (с училищен материал, просто задачи от група В на сборниците например) е решение на този проблем. Обаче НВОто върви към опростяване, не към усложняване... При лесно НВО има и много максимални резултати - логично.

# 372
  • Мнения: 6 326
Ами, ако в НВО Мат има достатъчно разслоение, БЕЛ няма да е толкова решаващ. От друга страна все пак говорим на български и елементарно ниво по БЕЛ също е изискуемо.

Всяка година има по някоя истерясала майка на СМГ-ейче, която пищи из форума и фейсбук как така се опропастява "потециалът на СМГ". Цитирам миналогодишната истерия.

Да вземат да пищят и тези в езиковите, където нещата са балансирани 2*Мат и 2*Бел? Т.е. при тях е не по-лесна ситуацията от тази за СМГ.

# 373
  • Мнения: 35 371
Благодаря за определението. Не знам дали е точно към мен, но вероятно съм една от изтерясалите майки. Какъв е проблемът втори модул от НВО да е с по-сложни задачи от училищния материал? Такива, които ще откроят децата с по някоя точка.... тогава ще е ясно дали и кой наистина е за СМГ (или друга МГ), когато разликата не е 500-490 т. макс-мин бал.

# 374
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Не може да се отрече, че НВО по Математика е с все по-малка трудност и не отсява математиците. А и не смятам, че децата са роботи, често като се пуснат по инерция, допускат грешка от невнимание.

Общи условия

Активация на акаунт