СМГ "Паисий Хилендарски" - Тема 13

  • 58 452
  • 752
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: 50 629
Омаловажаването на значението на родния език, не мисля, че се нуждае от коментар. На предложенията за промени в балообразуването в хода на общественото обсъждане съвсем коретно е отговорено, че предложенията на доктор Тонев ПРОТИВОРЕЧАТ но принципа за равнопоставеност, регламентиран в чл. 3, ал. 2, т. 4 от ЗПУО, за което МОН имат моето огромно браво.

Първо, за никакво омаловажаване не може да се говори, ако погледнем резултатите на децата от СМГ по БЕЛ. Този довод е изсмукан от пръстите.
И второ, никъде не е регламентирано колко трудни да са задачите, давани в НВО, най-малкото защото това не може да се формулира. А моята теза изисква само едно единствено нещо - изпитът да е наистина състезателен изпит, а не матура. В това няма никаква дискриминация, защото задачите ще са еднакви за всички, пак ще са от преподавания материал и всъщност единственото възражение е да не се види колко гола вода са масата ученици. и за да не им лъснат задниците се ощетяват подготвените, като това не важи само за МГ-тата, а за всички елитни училища. Но на МОН не му пука  за елитните ученици, да не се чуди после защо и на тях не им пука за държавата и заминават в чужбина.
И трето, ако сравним баловете по БЕЛ и МАТ се вижда явната диспропорция в трудностите на двата иузпита, която направо боде очите. Или на някого му е удобно да не забелязва това?

П.П. Мен отдавна не ме засягат лично тези проблеми и пиша от чисто принципна позиция. Моето дете имаше късмет да се измъкне от неудачните нови промени като Индиана Джоунс - на стъпка пред сгромолясващия се зад него храм. Новите нямат представа каква идеално работеща машина беше СМГ едно време и как всичко беше сринато по времето на Стоянов.

# 541
  • Мнения: 12 669
Според мен масата пак ще за 30 т и при състезателен изпит.

# 542
  • Мнения: 50 629
Според мен масата пак ще за 30 т и при състезателен изпит.

Да, защото усложняването трябва да е нелинейно - никакво при най-лесните задачи, малко при средните и голямо при трудните.

# 543
  • Мнения: 51
"И трето, ако сравним баловете по БЕЛ и МАТ се вижда явната диспропорция в трудностите на двата иузпита, която направо боде очите" - прав сте. Излиза , че математиката е много по-трудна от БЕЛ, та не разбирам накъде повече да се усложнява.

"...да не се види колко гола вода са масата ученици..." То това и за СМГ важи с пълна сила. Направете справка колко деца от сегашния 7 клас например не са преминали 90 т. по математика...

 "Но на МОН не му пука  за елитните ученици..." На учениците например от НЕГ какво им има?  Все пак НЕГ е единствената гимназия, в която може да се придобие европейски призната диплома.

Последна редакция: чт, 29 юни 2023, 20:50 от Владимир Христов 735528

# 544
  • Мнения: 12 669
Не е единствената.

# 545
  • Мнения: 7 665
Ама защо се занимавате да спорите с радио? Явно на човека му е проблем ако се завиши трудността на математиката по някаква причина: ще се засегне его; някой, за когото го е грижа няма да се пребори за смг или нещо трето. То такива хора винаги ще има и винаги ще мрънкат. Борете се за по-нормално нво и оставете мрънкащите да си мрънкат.
Между другото и с нво 10 положението е същото като с нво 7: едно-единствено 100 по бел и стотици по 100 за математиката. То за нищо не се ползва, но явно българиците съумяват да съставят по-добри (по-трудни) тестове. На дзи бел отново само едно дете в цяла българия беше със 100т. И никой не мрънка, че нво/дзи бел трябва да се улесни. Народът ще свикне и с по-голяма трудност на нво мат, положението с математиката от 2019г насам просто е нелепо.

# 546
  • София
  • Мнения: 3 751
...
" На учениците например от НЕГ какво им има?  Все пак НЕГ е единствената гимназия, в която може да се придобие европейски призната диплома.

Запишете си там детето.
С радост ще Ви чета в темата за НЕГ - за там има нужда от повече гласовитост.

# 547
  • Мнения: 50 629
"И трето, ако сравним баловете по БЕЛ и МАТ се вижда явната диспропорция в трудностите на двата иузпита, която направо боде очите" - прав сте. Излиза , че математиката е много по-трудна от БЕЛ, та не разбирам накъде повече да се усложнява.
Това пък как се видя???

"...да не се види колко гола вода са масата ученици..." То това и за СМГ важи с пълна сила. Направете справка колко деца от сегашния 7 клас например не са преминали 90 т. по математика...
Колко? Не съм виждала резултатите тази година, но ако сравнявам миналогодишния средн бал изобщо не са много.

 "Но на МОН не му пука  за елитните ученици..." На учениците например от НЕГ какво им има?  Все пак НЕГ е единствената гимназия, в която може да се придобие европейски призната диплома.
Дрън, дрън. Дипломата от всяка една гимназия е европейски призната. Ако не беше така как щяха децата ни да учат в чужбина? Разликата при НЕГ е в това, че само някои ученици (не всички) получават немска диплома. Което май не е голяма полза, но да не се изказвам като не съм в час. Иначе на учениците от НЕГ нищо им няма (и аз съм завършила това училище), но какво толкова е направило МОН за тях?

# 548
  • Мнения: 1 611
Има ли публикувани средните точки от НВО 7 клас по мат. и БЕЛ 2023 г. за СМГ?

# 549
  • Мнения: 51
"И трето, ако сравним баловете по БЕЛ и МАТ се вижда явната диспропорция в трудностите на двата иузпита, която направо боде очите" - прав сте. Излиза , че математиката е много по-трудна от БЕЛ, та не разбирам накъде повече да се усложнява.
Това пък как се видя???

Много просто се вижда. Среден резултат по математика 35.29. Среден резултат по БЕЛ 55.03.

# 550
  • Мнения: 50 629
"И трето, ако сравним баловете по БЕЛ и МАТ се вижда явната диспропорция в трудностите на двата иузпита, която направо боде очите" - прав сте. Излиза , че математиката е много по-трудна от БЕЛ, та не разбирам накъде повече да се усложнява.
Това пък как се видя???

Много просто се вижда. Среден резултат по математика 35.29. Среден резултат по БЕЛ 55.03.

Все пак говорехме за добрите училища, където не е така. Но и да вземем средното за страната това с нищо не противоречи на моята теза - явно по БЕЛ лесните въпроси в лесната част са наистина лесни. Аз нямам против така да е и с МАТ, искам последните задачи да са с повишена трудност и да се гони нормално разпределение на оценките. Ето по-долу една картинка, показваща как изглеждат резултатите в един добре премерен изпит.

И последно, пак питам с какво една промяна в трудността ще навреди на слабите ученици? И защо всъщност сте против. И повече няма да питам, защото няма повече какво да казвам, нито време за празни приказки. Каквото имаше за дискутиране беше казано, от там нататък на ход са политиците и заинтересованите родители. Моето мина.

# 551
  • Мнения: 35 370
НВО е лесно за математици и трудно за деца от квартални училища. Понеже е лесно за математици, деца с 95-97 г., които са си всъщност един чудесен резултат, не стигат до МГ , а тези със 100 т. се разпределят според резултат от НВО БЕЛ. Ако НВО е с труден трети модул, който да решават само тези, които искат да учат в МГ, нещата няма да се променят за останалите деца, а за кандидатстващите ще даде едни по-коректни и разслоени резултати. Понеже за математици не е толкова важно да сметнеш 5*8 (важно е де, но все пак има калкулатори), а да знаеш доста сложни задачи, теореми, принципи и техники на решаване.

# 552
  • Мнения: 51
Единственото, което не приемам е да се омаловажава БЕЛ. Тежестта на БЕЛ в крайния бал все пак е сведена до само 20%.
При сегашната нормативна уредба няма как за СМГ да се взимат каквито и да било олимпиади, както съвсем аргументирано са отговорили от МОН на предложенията на доктор Тонев.
На следващо място дразнещи са мотивите за такива предложения, подкрепяни от свръхамбициозни родители, (настрана оставам въпроса дали с покритие или не) понеже със 100 т. по математика не можело да се влиза в СМГ. СМГ било всичко или нищо. Наблюдаваме абсурдната ситуация родители да си позволяват да държат сметка на учители, защото писали петици по балообразуващи предмети. В крайна сметка СМГ не е единственото училище, в което може да се развиват математическите таланти.
За опростяване на задачата, това което се предлага е, ако го сравня с придобиване на шофьорска правоспособност, е да има само практическа част без да се учи ЗДП, Правилника и листовките или обратното, да има само листовки без практическа част. Добри или лоши правилата за прием в СМГ са комплексни и еднакви за всички. Да се променят, заради болезнените амбиции на някои е нелепо и комично.

В този ред на мисли, току виж се появишла подписка, че матурата по математика е непоносимо тежка и трябва да се опрости, защото някои деца не могат да изкарарат 100 т. и да имат шансове за СМГ.

И съвсем накрая - цялата история с тази подписка и промяна на правилата за прием ми навява асоциации със синдрома на  Дънинг – Крюгер.

P.S.  Доколкото и двете ми деца са част от СМГ, бих искал да се извиня на всички участници в темата, ако съм нарушил добрия тон.

Последна редакция: пт, 30 юни 2023, 10:36 от Владимир Христов 735528

# 553
  • Мнения: 934
По повод дискусията за лесния изпит по МАТ-2023 съизмеримо с мат/2022:
2023- 100 т. имат 142 момич.+момчета, с 20 деца по-малко
2022- 100 т. имат 162 момич.+момчета

2023- 97т. имат 424 момич.+момчета, само 7 деца повече
2022- 97т. имат 417 момич.+момчета

в сравнение с БЕЛ-еднаква трудност:
2023- 96 т. имат 229 момич.+момчета
2022- 96т. имат 224 момич.+момчета

Статистиките говорят сами 😄

# 554
  • Мнения: 50 629
Статистиките говорят сами 😄

Говорят, да - че открай време изпитите са лесни Wink 
Идеята за нормален изпит не е породена от НВО 2023, а е принципна и е дъвкана поне десетилетие.  Писах и по-горе - един път само имаше добър изпит ( 2009, 2010... не помня) и народът орева орталъка. На следващата година всичко беше сринато и така си остана. А онзи невъзможен изпит, дето бил изтормозил децата и ги сринал,  моето дете (тогава 6 клас) без допълнителни уроци реши за над петица, не помня точно, и то защото някои задачи още не бяха по взет материал.

Общи условия

Активация на акаунт