ОСМОКЛАСНИЦИ оценките редят, а родителите в ЕД ги следят

  • 41 432
  • 743
  •   1
Отговори
# 360
  • Мнения: 582
Яна, може само с единия родител, ако детето има валиден задграничен паспорт. Носите само паспорта.


Ако има валиден задграничен паспорт, дали ще искат пак да го снимат, или ще ползват наличната при тях? После ЛК предполагам може пак само от единия родител да се вземе, нали така.
И при нас е на дневен ред ваденето на ЛК, ама ми давате идея, иначе подгрявах бавно с размисли кой ден в работно време да отидем всички на място. Така че мерси за полезната информация, с единия родител ще е по-лесно Simple Smile

# 361
  • София
  • Мнения: 40 958
Ако има валиден задграничен паспорт, дали ще искат пак да го снимат, или ще ползват наличната при тях?
Моят син имаше валиден задграничен, но за ЛК го снимаха. Той хич не си пада по снимките и му казах "могат да използват тази от паспорта" и служителката ми се скара. И го снима два пъти. Хич не се хареса на снимките, но за трета не се дореди Simple Smile

# 362
  • Мнения: 2 457
Случката със пропусната стипендия ме потресе,хем е виновна,хем с половин уста.Длъжна е да оправи нещата,това е трудът на дете,справедливо е да се коригират неправдите.Бих отишла директно при директор и не бих бавила ситуацията.Стискам палци бързо да се поправят нещата!Успех!
Така,при синковеца всяка седмица има по 2-3 контролни или  5 минутки,оценки си се събират доволно.Философията се харесва и на моят дивчо,пишат есета(кратки) и му е интересно.
Доволна съм,че остава два пъти в седмицата за по 30мин.да играе със съученици на футбол или баскетбол.Досега такова чудо не бе ни спохождало,даже имат възможност и в салона да се разположат с по-големите ученици,които пък им давали сведения за г-жите,тестове и т.н.

# 363
  • София
  • Мнения: 340
Да се оплача, по математика вече сме бетонирани с три тройки. Оценките по другите предмети са основно шестици и 2 петици за цвят, вече поправени.
Минаха 2 допълнителни урока по математика он лайн. Учителката - младо момиче - каза, че един път на седмица е достатъчно и че не са трагични нещата. Дори напротив, приятно е изненадана от нивото и. Но госпожата по математика от училище очевидно не споделя мнението и. Ще почакам, надявам се още на следващото контролно да се появи и една 4...
Мамзел, съчувствам за ситуацията. Моята много е щастлива, че вече има превод по сметката. А и допускам, че 2 срок няма да и се случи. Не знам как могат да се поправят нещата. На РС класната каза, че сумата е една и се разпределя по броя на децата. При следващия превод ще се променят стипендиите и  на останалите деца и изобщо няма да остане незабелязано.

# 364
  • Мнения: 12 963
Да дам съвет, ако приемате. Начинът е да си решава задачите от сборника самостоятелно. Да няма нерешена задача от А и Б група. На частните да пита, което не е успяла да реши самостоятелно. Самостоятелната работа е ключът към успеха.
В осми клас имахме учителка, която даваше В група за тройка:)).    Целият клас открихме сборника:).

# 365
  • Мнения: 2 835
Кой е сборника? Нещо пропуснах пак.
Струва ми се, че умишлено се занижава успеха, за да не получават стипендии.
Само дето открихме банкова сметка и дано нямат такса!

# 366
  • София
  • Мнения: 3 724
И как умишленото занижаване на успеха ще доведе до неполучаването на стипендии?
Училището има пари за стипендии и ги разделя между всички деца с успех над 4,50. Само когато по този начин стипендията падне под някакъв минимум, се вдига успеха за стипендия.
Но ако намаляват оценките на всички, това няма да има ефект върху стипендиите.
Защо мислите, че непреброимото богатство от 25-30 лева на месец може да окаже влияние върху учителя и той да започне да пише слаби оценки?
Колко струва според Вас един учител?

# 367
  • Мнения: 2 835
Е, не очаквах такава буря заради съмнението си!
Вампирче, ако си се почуствала лично засегната, ме извини!

# 368
  • София
  • Мнения: 3 724
Не, не съм се почувствала обидена лично. Не съм учител.
Но има огромна разлика между обучението 5-7 и 8-10 клас. Поне при мен имаше. Докато в 5-7 учителите гонят децата да учат (като петокласници), в 8-10 вече отпускат синджира. Очакват децата да знаят какво правят в училище. В повечето гимназии изобщо няма 5-7 клас, а там където ги има са с различни учители.
Така че е нормално и децата да се отпуснат и учителите да са със завишени очаквания. Нека дадем поне един срок време да се изравнят децата в клас. Оценките в 8-10 клас нямат значение. А стипендиите са толкова смешни, че няма как да са инструмент, с който да влияята на възрастен. Само децата бих могли да се впечатлят от тях.

# 369
  • Пловдив
  • Мнения: 1 912
Абсолютно съм съгласна с Вампирче. Като добавим и факта, че от 5-7 клас в някои училища се раздават незаслужени със знания оценки, нещата в 8 клас излизат наяве. При моята дъщеря въпреки, че не смени училището и остана в МГ, и макар да ѝ казах, че 8 клас ще е айляшки, в сравнение със 7, нещата не са точно така. Очаква се да са пораснали, по-осъзнати и по-отговорни към училище. За себе си го правят, не за някой друг.
Имат свобода да разполагат с времето си, но дали ще го оползотворяват по най-добрия начин е друг въпрос.

# 370
  • София
  • Мнения: 3 271
Да, съгласна съм и аз с Вампирче!
В гимназията няма такъв натиск от учителите, а вече децата се възприемат като големи хора, които са учили и са влезли в желано училище. Така, че вече оценките са на база лична мотивация. Напр. рядко дават домашно по математика, бел и т.н. Ако детето иска да се готви по предмета, ще се подготви и само.
Друг е въпросът, че доста деца си мислят, че зорът е в седми клас, за да влязат в добро училище и после ще е спокойствие и живот. Да, ама не! 🙂 Учи се пак и то много!
Така, че, според мен, ниските оценки са по-скоро от отпускане или лежерно училище до седми клас и после зорът става голям. Никой учител няма полза децата да не получават стипендии, учителят няма да си ги прибере в джоба. По-скоро учителите искат децата да се научат, но през първия срок е нормално да има и понижаване на успеха - нова среда, всичко е ново и е необходима адаптация.
Да не обвиняняваме за всичко учителите, знания с фуния не се наливат!

Пп. При нас още не са превели стипендиите.

Последна редакция: сб, 12 ное 2022, 10:43 от denizara

# 371
  • при моите любими
  • Мнения: 2 893
При нас дават стипендия само за успех 5.85-25лв, 5.90-30лв и 6.00-40лв. С по-нисък успех нищо не взимат. Още май не са ги превели, но и ние не сме отишли да вземем картата от банката. Детето си ги чака. Интересно ми е какъв ще е критерият за втори срок.

# 372
  • Мнения: 2 580
Вита, Тататун, Силвия, ма туй много гадно, точно този предмет, той е един от най - важните. Дано нещата се подредят и оправят.
И моята се оплаква от този, учителката уж обяснявала, но нещо не я разбирала всеки път за какво и говори, май не е и единствената. Един ден, учителката питала едно от момчетата - защо ме гледаш така странно, а то и отговорило - ми и вие ми говорите странно, нищо не разбирам. На следващия час, същата история се повторила. Та моето на моменти донякъде ги схваща, останалата част от тях, все едно и говорила на патагонски.
 
Ирка, хай честито за запознанството с векторите, дано не ви затрудняват, а и учителят да преподава както трябва.

Мамзелче, надявам се нещата да са се наредили със стипендията, наистина е гадничко, да се трудиш за нещо, за което ти се полага нещо, и заради една грешка на някого, да не си получиш това за което си се борил.

Бокси, на мен ми е много интересно това изказване на вашата класна, как ги прецени децата, кое колко учи и знае. Всяко си има определен капацитет, а плюс това, в даден момент може на детето да не му е ден, това означава ли, че то не знае. Това със стипендията пък, имам си разни размисли. Има училища, където смъкват успеха на едно дете, качват на друго, и по този начин второто взима, за сметка на другото.

Бобси, Пюрче, Радост, Ками, и при вас ли?, да не е някаква мода сред математиците.

Рени, ти си единствената която не се оплаква тази година от училище и учители. Време му беше, след тези мъки които изтърпяхте в бившето. Сега поне ще дишаш спокойно, ще имаш повечко време да обърнеш внимание и на себе си, имаш нужда.

Дени, споко моме, ще я преведат, само малко търпение.

Това в скрития текст, който иска може да го прочете, който иска може да го подмине, само да си кажа, че това е за цялата седмица, и на никого няма да се разсърдя, каквото и да реши.
Скрит текст:
Та ся да ви разкажа какво се случи през тази седмица.

Ден 1: Сутринта след като слезнали от рейса ( тя и съученичка от стария клас ), както си вървели за училище, тази почнала с въпросите:
Тя - Ти не пушиш ли?
Моето - Не. И я изгледала странно, заради въпроса.
Тя - Никога ли не си пушила и пробвала, дори и вейп, ел. цигари и т.н.?
Моето - Не.
Тя - Ми коя от вас двете вейпваше ( има на предвид, едно друго, за него само съм споменавала тук )?
Моето - Нито една от нас.
Тя - Ми аз що си мисля, че някоя от вас двете съм виждала да вейпва?
Моето - Нито една от нас, за мен съм напълно сигурна, за нея не знам, нито съм нон стоп с нея, нито мога да гарантирам, поне аз не съм я виждала, затова казвам, че и тя не е.
Тя - Ми ако пушеше, майка ти ще ти се кара ли, ще и кажеш ли, че пушиш?
Моето - Откъде да знам, нито съм пушила, нито пуша, надали някога ще пуша.

Ден 2: Тази или предната сутрин, влезнали в магазина до училище, същата да си купела цигари, моето стояло близо до вратата, жената я гледала много странно. После седнали тази същата да пуши преди да почнат часовете, дошла още една от бившити и съученички, но от другата буква, към тях се присъединило /ли и още едно - две. Тази същата почнала да обяснява, как влезнала в някакъв магазин ( умишлено няма да спомена мястото и магазина, само ще кажа, че е за скъпарски дрешки ), гледала какво гледала, харесала си била една рокля, която струвала 50лв., видяла и още една на същата цена. И какво решила да направи - взела едната, видяла, че уж нямало аларма, и взела, че я прибрала в гъдито, другата щото уж имало аларма я оставила, и викала на тези до нея, да не съм луда да дам 50лв. за някакъв си парцал, колкото и да ми харесва. Но колко е вярно, идея си нямам, тъй като може да е искала да се направи на интересна пред тях.

Ден 3: Пак са се посъбрали сутринта, и докато димят комините, една от тяхната групичка отишла до тях, както си седяла и изтърсила, че от април месец ли беше, или от четири месеца, как не и идвало, и таз същата ( дето уж откраднала роклята ) и казва - ти направи ли си тест, тя и вика не, а тази - ми иди си купи, и си направи.

Направо не мога да повярвам на ушите си, какво се случва. Моята и тя, вика ми - мамо, аз като ги гледам и слушам, направо се отвращам, как е възможно, на тези години да са чак толкозззз, та те са на моята възраст, не се ли срамуват, притесняват, не виждат ли, че това не е редно. Та доста си поговорихме По някои въпроси, изкоментирахме ги, сега се надявам винаги да е разумна и трезво мислеща.

Ден 3: Тук вече имаше ден изпълнен с емоции. По Философия нищо не станало, не им погледнал нещата.
По АЕ, класната, влезнала втори час, с чук в ръка, едното момче тъкмо отивало да си сяда, и тя го викнала при нея, той се направил на глух, но и класната не се предала, пак го викнала и му казва - вземи този чук и иди зачукай календара ( имало някакъв календар в стаята ), ти си по - висок. През това време почват да се бъзикат част от момчетата, и едно изцепва, Госпожо нали няма и нас да ни чукате, а тя - защо да не ви чукам, сега поне имам с какво, ако не някой не слуша ще го чукам с чука. Та явно жената си е жегаджийка. Дори им казала, че ако трябва и другия час ще го донесе. В часа по ФВС, играят волейбол в салона, едното момче, удря топката, обаче в този момент няма никой близо до моята, и топката се озовала право в устата и брадата, почнали да се смеят всички, а това момче през това време дори взело да се извинява и я пита дали и има нещо, боли ли я. Моята казва няма нищо, нищо ми няма, всичко е наред, и играта продължила.

Ден 4: Днешния ден, пак туй с класната и чука, отново се появила с него, този път  накарали единият да изгаси лампите, класната казва да ги светне, и така няколко пъти, докато тя не изтърсила - а някой случайно да иска да го чукна..., с чука, и едно от мочетата се обадило - а не може ли ние да ви чукнем, класната отговорила, то ще ме чукате, ама първо аз вас, а после и родителите ви ще викна, Joy. По едно време, решила да ги пита, кой от тях ( от целия клас ) споделя и говори с родителите си, едното се обадило и казало - аз Госпожо, ама с тате, но с него нищо не си говорим, тя тогава се обръща към него и му казва, значи да викна и твоята майка на среща с мен, както с на .... майката, и то се обажда ( това дето майка му е била викана ), Госпожо недейте, че майка му ще го направи на парчета, а тя веднага контрира, аз като гледам - колкото твоята те е направила, толкова и неговата ще го направи на парченца. Та си имат големи емоции.
В часа по Информатика, моята си разбира оценката от теста, снима го и ми го праща с въпроса - защо имам толкова, след като половината ми е верен. Аз и казвам ( тя изкарала - 3 - ка ), защото половин верен тест толкоз прави, аздели 6 -цата на половина, ще получиш 3, а и плюс това всеки въпрос си има определен брой точки. Все пак те си имат и някаква система по която ги смятат. Като видях точките на теста, много интересно ми стана, за първи път виждам въпроси с такива точки, а те са първи въпрос - 0,1, втори въпрос - 0,5, на друг въпрос пък си беше - 1, но сега като се замисля, явно си е според въпроса, щото първи въпрос беше с три или четири подточки, което значи, че всяка подточка се равнява на 0,1, а всички взети заедно, към целия въпрос носи 3 или 4 точки общо, както и да е. Тъй като имат два часа Информатика, тя ги накарала да си напишат името на програмата С#, да, но, моята я е ложила на компютър които тази програма не работи от мястото, откъдето трябвало да я отвори, имало нещо, и моята я вика да и каже, че не става. Тази учителка, вместо да и каже отвори го от другаде, тя и казва да се опитва, ако се отвори добре, ако не се отвори пак добре, знаела била тя, за този проблем. На всичкото отгоре, скрола на мишката не работел, та моята трябвало и тук да се оправя както може. Та почнала тя, първо отворила програмата от друго място, със скролването явно го е правила през клавиатурата, то от другаде не виждам откъде, освен ако не цъка с бутоните на мишката.
ФВС, и този път същото момче я уцелва с топката, този път в гърдите ( часта между брадата и самите балкони ), пак извинения  и въпрос дали е добре. То и вчера и днес, няколко от децата я питат дали е добре. Моята пак отговаря - няма нищо, всичко е наред, и играта продължава, като този път дори я прикриват, за да не я уцелят отново с топката, това им е ЧСД, последен час, дори ги пуснал малко по - рано.

Ден 5: Днешния ден почти нищо особено. Часовете си вървят както винаги, по едно време ми звъни и ме пита дали съм видяла школо, аз казвам не, защото не съм пуснала мобилните, бях навън, пускам ги аз, да ама школо мълчи, решавам да го отворя, и в същото време отгоре се показва, че има известие, през това време сме още в разговор, поглеждам и какво да видя, освен от теста 3 - ката, има и 6 - ца на практическо изпитване. Та поне 3 - ката засега е оправена. Иначе им казала, че ще си пише в нейния дневник плюсчета и минусчета, при 3 плюса щяла да пише 6, а за минусчетата идея си нямам. Дори вчера ( четвъртък ), отворила учителката школо и взела да нанася отзиви, точно в този момент моята погледнала, и какво да види, пише забележка точно на онова дето уж откраднало роклята ( бившата и съученичка ). Отзива бил без тетрадка по предмета и не пише в час, преди това два пъти писала нещо и изтрила, но третото го написала и оставила. За да не се чуди някой как е видяла моята, да кажа - компютъра се споделя, с проектор май беше, та се вижда. Иначе тяхната група, са толкова шумни, а учителката си говори ли говори, и никой не я чува, ако моето не се напъне да учи, ще види зор. По ФВС, отново получава лек удар, този път от съотборник, докато удрял сервиз, по някакъв начин с ръката я удря по рамото, нея съответно не я заболяло, а момчето почнало да пита - Н... добре ли си, заболяли те, извинявай. А моята отново обичайните приказки. Като ми разправяше вчера, почна да се чуди - какво им става на всички, та са решили да я целят и удрят, после пък да се извиняват и да я питат добре ли е, в смисъл, че три дена подред се случва, все пак не е било нарочно това с удрянето, така са се стекли нещата. Иначе, единият ден, при класната, моята решила, че и е скучно, и какво да прави, решила да си оправя връзките на маратонките, почнала да ги човърка, класната си мислела, че таз мойта не внимава и не слуша, и и казала тя да продължи да чете, моята подхваща без да му мисли много - много, прочела каквото трябва, и учителката продължила нататък с изпитването, по - късно през деня, си получи и поредната оценка. Всеки път когато моето прави нещо различно от ученето, учителката я вдига, до вчера се правеше на задрямалла или заспала, сега лежи на чини и си играе с връзките.
И сега нещо което пропуснах, но се сетих. Единият ден, в едно от междучасията, между часовете на класната, към края на междучасието, малко преди да влезне класната, като предварително са се наговорили, едното да седне на стола на класната, а другото да клекне долу и да се прави, че му правиииии, сещате се какво. Точно когато влиза тя, тъй като вратата кърцика, тя влиза с гръб, затваря вратата, туй почва с преструвките, а класната, като се обръща и тръгва към бюрото за да си остави чантата, вижда какво правят, се обръща към туй дето уж прави онуй нещо и му казва - А..., днес имам среща с майка ти, тъкмо да я доведа тук да види какво правиш. Та явно са се поотпуснали вече момчетиите, докато момичетата са си все тъй. Тй за тази седмица, за да не ви досаждам, и да ви мъча да четете, ще гледам по - навреме да се включвам. То може би няма да ви е много интересно, но все пак реших да ви споделя, по натам може и да го изтрия, за да не седи тоз чаршаф, макар и скрит

# 373
  • Мнения: 934
Здравейте, някое дете решило ли е тази задача от учебника по математика на Архимед.

# 374

Общи условия

Активация на акаунт