Професия учител - 15

  • 62 853
  • 742
  •   1
Отговори
# 450
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 502
Asita New,  не съм съвсем съгласна,но аз имам наблюдения само върху работата на колегите. Аз съм учител ЦДО и мисля, че който се старае и работи, отделя време независимо от позицията.
Началните учители в моето училище масово си тръгват веднага след последния си час. Проверяват в междучасията, по време на консултации или в свободните си часове, когато класът има английски или компютри. Кой знае какви рецензии не пишат.
Учителите ЦДО също проверяват написаното всеки ден и се подготвят за часовете. Аз имам 28деца, което означава , че проверявам  2*28 сборника по математика, още толкова по български. В два часа самоподготовка се опитвам да пишем домашни по 4-5 предмета. Класовете тотално се разминават по теми и не мога да опиша колко е трудно. А за заниманията по интереси трябва да вложа изключителна лични средства, за да им подготвя нещо.

# 451
  • Мнения: 5 071
Asita New,  не съм съвсем съгласна,но аз имам наблюдения само върху работата на колегите. Аз съм учител ЦДО и мисля, че който се старае и работи, отделя време независимо от позицията.
Началните учители в моето училище масово си тръгват веднага след последния си час. Проверяват в междучасията, по време на консултации или в свободните си часове, когато класът има английски или компютри. Кой знае какви рецензии не пишат.
Учителите ЦДО също проверяват написаното всеки ден и се подготвят за часовете. Аз имам 28деца, което означава , че проверявам  2*28 сборника по математика, още толкова по български. В два часа самоподготовка се опитвам да пишем домашни по 4-5 предмета. Класовете тотално се разминават по теми и не мога да опиша колко е трудно. А за заниманията по интереси трябва да вложа изключителна лични средства, за да им подготвя нещо.
Съгласна съм с теб. Отделно се дава супер много домашна и за занимания по интереси дума да не става.
Случва се да кажат, че нямат шести час и ги взимаме по-рано, ама защо нямат не се знае, то си е по преценка на класния явно. И много други премери има.

# 452
  • Мнения: 1 306
Asita New,  не съм съвсем съгласна,но аз имам наблюдения само върху работата на колегите. Аз съм учител ЦДО и мисля, че който се старае и работи, отделя време независимо от позицията.
Началните учители в моето училище масово си тръгват веднага след последния си час. Проверяват в междучасията, по време на консултации или в свободните си часове, когато класът има английски или компютри. Кой знае какви рецензии не пишат.
Учителите ЦДО също проверяват написаното всеки ден и се подготвят за часовете. Аз имам 28деца, което означава , че проверявам  2*28 сборника по математика, още толкова по български. В два часа самоподготовка се опитвам да пишем домашни по 4-5 предмета. Класовете тотално се разминават по теми и не мога да опиша колко е трудно. А за заниманията по интереси трябва да вложа изключителна лични средства, за да им подготвя нещо.
Съгласна съм с теб. Отделно се дава супер много домашна и за занимания по интереси дума да не става.
Случва се да кажат, че нямат шести час и ги взимаме по-рано, ама защо нямат не се знае, то си е по преценка на класния явно. И много други премери има.
Политика на вашите училища. Питайте ги кога се връщат за оперативката всяка седмица, отделно за съвета. Започва в 14.00 ч всяка сряда в училищата, от които имам преки наблюдения. На оперативка и съвет като учител ЦДО няма как да се присъства, защото е по време на часовете за занималнята. В училището на децата ми оперативки и съвет точно заради учителите ЦДО ги правят от 18.00 (да няма сърдити Simple Smile ) Клуб  - няма искаш, не искаш - класните ръководители задължително водят два пъти седмично. Получават се средства по някакви програми, но не може да се водят от учителите ЦДО, защото започват в 15.30 до 17.00 ч. (по това време би трябвало да имат Занимания по интереси в занималнята и учителят ЦДО не може да получава пари за допълнителна дейност по време на работно си време.) Е може да бъдат и събота или неделя, както и през ваканциите, ама тогава съвсем няма желаещи учители. Идват деца от различни класове, има осигурени някакви пари за материали, които получаваш накрая на годината, когато вече си вложил лични средства и не знаеш какво точно ще ти върнат (клуб Театрално майсторство), заплащането за цялата година е 700 лв бруто.  Домашните, които се дават при нас са Сборник по математика - 1 стр урока, Езикови задачи - 1 стр (това са си помагалата за занималня), уроците по ЧО и ЧП да се разказват. По преценка на учител ЦДО може да се правят допълнителни упражнения, ако има възможност, но не е задължително. Всичко по учебника и учебната тетрадка се прави в редовните часове и редовно се проверя от директорите да няма допълнително натоварване на децата, че имало жалби. Написаното е от опит - в момента класен ръководител начален етап. Преди това 8 години учител ЦДО. Всяко нещо си има и плюсове и минуси. За класен ръководител в едното училище - никакви шансове, там класните се назначаваха външни с опит като класни, ако се отвореше място, в другото за по-малко от един випуск - получена оценка и отворило се място с допълнителна паралелка. Там след опит с назначаване на външни учители за класни, се стига до решението, че вътрешните учители от ЦДО са по-успешният вариант.

Последна редакция: чт, 23 мар 2023, 23:16 от AsitaNew

# 453
  • Мнения: 462
Часовете на класния ръководител не са ли по-малко от  тези на занималнята?
За парите е ясно, че не са много. А щом е с връзки да не се надявам значи. 😃
Учителите ЦОУД също решават конфликти с деца и родители.

Нормативът на учителите в ЦОУД е 30 часа, а на начален учител мисля, че е 21 часа. Аз съм прогимназиален учител и писах за класното ръководство от моя гледна точка.Началните учители винаги са класни. При нас, в прогимназиален етап, всеки се моли да не е класен и едни и същи никога не ги товарят с тази отговорност. Познайте защо....

# 454
  • Мнения: 838
Не знам как е в начален курс, но в гимназиален - аз лично бленувам да не НЕ съм класен една единствена година в живота си поне. Не само, че не желая 46-те лв (които чисто са си 37, т.е. към 1.20 лв на ден), но ако ме оставят да почивам една година, аз лично ще плащам тези 46 лв на колегата, който се съгласи. Grinning Честно казано ми писна от схемите на ръководството “Този не става, за класен, онзи не става”, а ние какво сме виновни, че не стават и ние трябва да работим двойно заради тях. Като не стават за класни да хващат пътя. Даже и не мога да си представя колежката да поеме някой клас и аз 4 години да си почивам. Толкова е несправедливо, защото много колеги си изкарват цялата практика между капките. Аз не знам как ще се научат като масово не ги слагат класни.  Ръководството не мисли за служителите си, върховната им цел е да се свърши работата, блъскат работата на едни и същи и честно казано мен това много ме демотивира, да не кажа направо ме вбесява.

# 455
  • European Union
  • Мнения: 2 004
Regalia43, чак се зачудих дали аз не съм го писала това. Същата картинка е и при нас.

# 456
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 502
Regalia43, чак се зачудих дали аз не съм го писала това. Същата картинка е и при нас.
Абсолютно. И при нас има колеги, които отдавна или никога не са били класни на 5-12 клас.

# 457
  • Мнения: 12 845
Часовете на класния ръководител не са ли по-малко от  тези на занималнята?
За парите е ясно, че не са много. А щом е с връзки да не се надявам значи. 😃
Учителите ЦОУД също решават конфликти с деца и родители.

Нормативът на учителите в ЦОУД е 30 часа, а на начален учител мисля, че е 21 часа. Аз съм прогимназиален учител и писах за класното ръководство от моя гледна точка.Началните учители винаги са класни. При нас, в прогимназиален етап, всеки се моли да не е класен и едни и същи никога не ги товарят с тази отговорност. Познайте защо....
Защо? Simple Smile Аз искам да съм класна, ама никой не ме пита. Joy

# 458
  • Мнения: 6 792
И аз го  отстъпвам с удоволствие, но не било писано...
amy_nka пожелавам ти да се случи, но после да не съжаляваш.

# 459
  • На изток от Рая
  • Мнения: 1 414
При нас е същото с класните ръководители - аз съм млад учител, но от години едни и същи не са, защото били разсеяни, имали "леки" предмети, нима учителите с "тежки" предмети са по-свободни питам аз, но отговор не получавам...
Колегите, които не са класни нямат никаква емпатия - постоянно чувам: "твоите" направиха така, "твоите" казаха това и това, очакват от класните да оправяме дисциплината в техните часове?! Първата година наистина се връзвах, но вече не се меся в часовете на колегите. Винаги се отзовавам на проблем - връчвам им телефонен номер на родител и проблемите изчезват Wink
Не желая класно ръководство, но никой не ме пита, вече имам "бъдещ" клас, а още не съм приключила с този випуск, та така...

# 460
  • при моите деца .....
  • Мнения: 6 381
И аз не искам да съм класен....
Нямам година, в която да не съм била...
Не разбирам твоите това, твоите онова....
Не вземам само аз заплата от тези ученици...
А такива, които не са класни са хвалени като работещи...
Та двойно демотивирани сме.
Дори ми е казвано, че получаваме едни пари, без да работим... (Прословутото класно).
Нямам ден, в който да не комуникирам с учениците си, в почивен ден, в 21.00- 22.00 часа решава някой да ме пита за оценки, отсъствия... И аз съм длъжна да отговарям....

# 461
  • Мнения: 11 157
Не си длъжна да отговаряш. Изобщо даже. Слагаш си лимит на работното време, и го спазваш.  Никой не може да го направи вместо теб Simple Smile

# 462
  • Мнения: 1 905
Класно ръководство може да се отказва.

# 463
  • European Union
  • Мнения: 2 004
Както може да се откаже и квесторство...никак. Класните ръководители се определят със заповед на директора. Как се отказва изпълнението на заповед?

И лимит на работното време не мога да си сложа. Празници, отпуски все сме на разположение.

# 464
  • Мнения: 12 845
Направо ме накарахте да преразгледам позицията си в момента. Излиза, че да си в ЦДО (прогимназия) никак не е зле. Малка група ученици (вярно повечето слаби) и доста по-малко работа. Малко скука от време на време (когато няма домашни). В занимания по интереси мога да им обяснявам по мой си предмет това, което колежките нямат време да им обяснят в часовете, защото трябва да изпълнят разпределението. Не мога да ги оценявам, но пък мога да проследя пряко успеха на всеки ученик. Малко като индивидуални уроци се получава. Що се отнася до класното ръководство - контакт с родителите водя постоянно, менажирам групата, включвам ги в разни извънкласни мероприятия. Не се занимавам със сериозни проблеми. Рядко се оплаквам на класен, но пък те обичат да се оплакват на мен - важно е да се подкрепяме. Simple Smile Във Вайбър съм винаги на разположение на ученици и родители (питат ме даже какво да си облекат Joy). Само ми се иска да намеря начин да си увелича заплатата, защото от базова заплата няма мърдане като си в ЦДО, както и да намеря начин да работя и със силни ученици.

Общи условия

Активация на акаунт