Сватба - Булките на 2023 |Тема 11|

  • 66 863
  • 912
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 62
Момичета, някоя има ли впечатления от DJ georgio? Благодаря.

# 736
  • Мнения: 2 174
Момичета, помагайте. Ще съм кума лятото.

1. Младоженците са в чужбина и ще трябва да се включим в организацията. Сега са на етап избор на място и тук е първа точка, по която искам съвет от вас, ето и булченските мечти:
- градина, нещо свежо, модерно, да има зеленко - сещате се. (може да се направи компромис и за по-битов ресторант)
- да може и вътре предвид времето (ако завали).
- оглеждаме се и за място и извън София, в някакви разумни километри, гледали са Вакарел вила Екатерина, но там бюджетът е сериозен (предполагам такъв тип място се търси).

Давайте идеи, да се обаждам, че то ей го юли.

2. Рокля за ... мен.
- всякакви впечатления за готини студия, бутици, дизайнерки и дизайнери в София са добре дошли. Представям си нещо интересно, не пошло, да не е късо, да не е до земята ... но, до тук.

Heart Благодаря, благодаря... знам,че сте сила.

# 737
  • Melmak
  • Мнения: 8 850
Изборът на място с градина е много труден около София. Вижте приказните градини на уди, черешова градина ми искаха баснословна сума за шатрата.
Скрит текст:

Отначало исках и аз подобна сватба, гледах и търсих, но всичко ми се видя много компромисно.

Разгледайте Корията, отпред има зелено и е хубаво мястото. Кухнята е страхотна, ако вали може да сте вътре. Има възможност за заря.

# 738
  • Мнения: 243
Момичета, помагайте. Ще съм кума лятото.

1. Младоженците са в чужбина и ще трябва да се включим в организацията. Сега са на етап избор на място и тук е първа точка, по която искам съвет от вас, ето и булченските мечти:
- градина, нещо свежо, модерно, да има зеленко - сещате се. (може да се направи компромис и за по-битов ресторант)
- да може и вътре предвид времето (ако завали).
- оглеждаме се и за място и извън София, в някакви разумни километри, гледали са Вакарел вила Екатерина, но там бюджетът е сериозен (предполагам такъв тип място се търси).

Давайте идеи, да се обаждам, че то ей го юли.

2. Рокля за ... мен.
- всякакви впечатления за готини студия, бутици, дизайнерки и дизайнери в София са добре дошли. Представям си нещо интересно, не пошло, да не е късо, да не е до земята ... но, до тук.

Heart Благодаря, благодаря... знам,че сте сила.

Нашата сватба беше в Лебед, Панчарево. Цената спрямо останалите места е много разумна според мен. Персонала е на много високо ниво, храната е чудесна, всички гости бяха много доволни. Чашите не оставаха празни, а накрая дори ни върнаха доста останал алкохол, защото бяхме занесли доста в повече. Тоест не си прибират бутилки и не скатават,супер коректни бяха. Ритуалът и коктейлът са навън. Вечерята е вътре, но има огромни френски прозорци. Имахме също заря, тя беше отвън и всички останаха много впечатлени. За сравнение в Екатерина и Пасарел Лейк цените са много по-високи, дори няма взеро и толкова живописна гледка... Аз проучвах много локации и наистина спрямо цена качество и живописно място, мисля че направихме най-добрия избор.

# 739
  • Мнения: 75
Здравейте, дами! Купих си сватбена рокля втора ръка, но ми е дълга с 10-на сантиметра. Някой знае ли добър шивач, който би се справил да я скъси? За София става въпрос

# 740
  • Мнения: 4 947
Откъде има такива рокли? И аз обмислям Simple Smile

# 741
  • Мнения: 75
Откъде има такива рокли? И аз обмислям Simple Smile

Във фейсбук групите Grinning при мен беше чист късмет, че роклята, която си бях харесала, я открих случайно в някоя от хилядите групи "Булките на 2024" във фейсбук, същият размер и даже момичето е от моя квартал! Та, ако имаш нещо конкретно можеш да пуснеш един пост със снимка и да питаш някой дали би се разделил с роклята си Simple Smile

Аз не го мислих много. Роклята е супер запазена и дали ще дам 3к за чисто нова рокля или наполовината за втора ръка, мисля, че е ясно Grinning

# 742
  • Мнения: 4 947
О, така е определено. А и аз съм много за удължаване на живота на дрехите. Това ми е философия.

Аз имах среща с още една агенция. Изводите ми са - агенциите са обирджии Grinning Презентират ти някакви услуги, едва ли не ще правиш бизнес събитието на годината, от което зависят човешки животи, ако нещо се обърка. Та трябвало екип на място за форсмажорни обстоятелства, та специални фотографи, за да се запазела визията на сватбата (ако иска твой фотограф, таксата за агенцията се увеличава, защото не можели така да си ползват снимките за портфолио. Ама, аз не искам моята сватба да е в нечие портфолио, ще си платя, че искам да съм анонимна ли?  Grinning), та дрескод за гостите. Взе да ми показва едни остарели екселки с project plan и budget file и било им това гордостта. Мацка, аз този тимплейт го използвах преди 10 години, какво ми се хвалиш Grinning Да не говорим, че мъжът ми е финансист и върху budget file имаше сума забележки. Пък за договорите много ще помагат. Аз пък съм.юрист и на друг, освен себе си, да ми гледа договорите, нямам доверие.
Общо взето, агенциите са едни високопарни думи и тупане в търдите, представяне на всичко за много сложно,  което всъщност може и да мине пред хора, които нямат опит в горните области, но когато аз, като специалист в тях видя какви бутафории ми презентират и ми става ясно какво се случва. А първата агенция даже не работи и с проектни планове, ами си я кара така.
И взе да ми обяснява тази мацка, че нямало как булката сама да организира сватбата, пък и в деня да се оказва координация и контрол. Нямало да изглежда като снимките в Pinterest. Направо ме предизвика да и кажа - Hold my shoe и после да и пратя снимки от сватбата, заедно с бюджета от 30К макс Grin
Изводът ми е - момичета, те използвайте агенции. Не правят нищо, което ние не можем и не са никакви специалисти.
На всичкото отговоре, таксата за цялостна организация е 4500 лв, като още отсега (за сватба септември 2025) трябра да им платя 30% и да започнем със запазване на изпълнители и локация и на тях да плащам по 30%. Абе яяя...

Реших го аз, хващам сестрата и братовчедката, някоя шаферка и дружно ще организираме сватбата на годината Grin

# 743
  • Мнения: 73
Няма как да не се съглася повече с предишното мнение, имайки предвид и многото сватби, на които съм била фотограф.
Да не говорим, че това, което масово правят тези агенции са неща, на които им е минала модата преди едно 5 години (чисто естетически и смислово). Не е излишно, че сте си направили консултация, де, дали са някакви точки за размисъл.

Иначе за собствената ми сватба... не мисля, че някой по-добре от мен/младоженецът знае какво искаме или ще ни хареса. Както и никой не познава гостите ни, нито знае какво ще ги развълнува или забавлява.

Тези неща ги пиша просто да подкрепя креативността тук, момичета. Вие сте хората, които имате най-добрата преценка за визията на собствената ви сватба и не се притеснявайте да излезете от клишето.

Последна редакция: вт, 30 яну 2024, 17:56 от ribozyme

# 744
  • Мнения: 4 947
Напълно съм съгласна и аз и в крайна сметка, всеки има познати, които са в бранша и желаят този човек да създаде определена част от сватбата. Ние, например имаме фотограф, харесахме и DJ и певец (този човек е уникален, май разказвах за него), локация май харесахме, аз съм харесала и едни декоратори - ТриАрт. Но в същото време имам и приятелка дизайнер, която пък съм сигурна, че ще направи нещата още по-уникални, стига да и се занимава.
Разни глупости като фойерверки няма да използваме, ще сме със сайт за сватбата (една от клиентите ми го прави gorchivo.bg), за хартиени покани за близките и менюта, списък с гости и т.н. - една от шаферките е страхотен графичен дизайнер. И то какво остава - светлинни ефекти, които честно казано не знам дали искам - светлини, тип дискотека вечерта за партито. Но предполагам в Белите скали ще имат нещо подобно. Водеща за ритуала (искам да е жена). Запазване на църква. И вече за шоу програмата аз си имам уникална идея, ца която ще ми трябват някакви артисти, но в нашия край има достатъчно.
И то май това са изпълнителите. Нищо сложно, а стига да го организираш с помощници и много готини емоции и ентусиазъм, мисля, че ще бие агенциите в "готиност" Simple Smile
В крайна сметка, сме там да се забавляваме. Дори и С тортата нещо да стане - голяма работа. И без торта ще минем. Няма да се снимам за Vogue хаха

# 745
  • Мнения: 11
Привет, булки. Включвам се и аз в темата,макар че ви следя от доста време,
Така пръстена получих септември,тогава и започнахме с планирането, сватбата ще бъде на 29.07.24 в Пасарел лейк. Първото нещо е, че се пада понеделник. Срещнах сериозен отпор от родители и роднини заради датата, но накрая ги склонихме. Много ми се искаше да бъде петък или събота, но Пасарел съм го харесала доста отпреди предложението, а там ми казаха че имат свободни съботи чак 2025 и то към октомври,за тази имаха само понеделник и вторник, и някоя друга сряда. Притесняваше ме този факт, но си казах, че който иска да дойде, ще дойде без значение кой ден се пада, и това се потвърди, започнах да пускам save the date картички миналата седмица, за да имат време хората да си планират отпуските и всички, на които пратих казаха да ме се притеснявам и че ще дойдат. Иначе, аз се опитвам да открия еднорог- хем сватбата ми да е точно това, което искам-място,украса,снимки и тн, малко тип инстаграмска, ама със зверски купон , хем да е до 25000лв. Много е трудно по мои сметки онзи ден, въпреки всички усилия надвишавам бюджета с около 2500лв . Имаме възможност до 30000 да платим попринцип, но ще направя всичко по силите си да сме под тази сума. Ресторанта ни е най-голямото перо - около 14 500 ни идва, като тук влизат такса бушон (8лв на човек), пакет безалкохолни,води и кафета (10лв на човек), четеристепенно меню, сметнала съм и два часа овъртайм (250лв на час), като може и повече да са, wellcome drinka (излиза ни около 300лв шампанско внесено от вън и лимонади от тях, чудя се дали да добавя и кетъринг хапки, но ще ми излязат около 550лв по две хапки на човек Cry), и алкохола (около 800-1000лв) гостите ни ще са около 105 възрастни, 5 служебни и не се знае колко деца (3-10). Имам още фото и видео (фото видео Елит от Пловдив) ,около 2800лв, дж ми е Теодор Минчев , даде ни цена от 1500 лв общо за 5ч+изнесен ритуал+базово осветление, тук са сметнати и 2 часа и овъртайм. Нямаме още лице, което да направи легитимен изнесен ритуал ,от Ихтиман ни отказаха, други идеи и контакти? Украса ще я правя аз, с помощ от сестра ми,кума и шаферките, ще бъде с изкуствени цветя, поръчвам от шейм и тему главно, първата поръчка ми излезе 150лв, уш пробно, но то пък станаха доста неща , и смятам че за още 100лв ще се сдобия с всичко нужно. От Пасарел за щастие ни предоставят доста неща, които ако наемам много ще надуят цената( арка,маса за подписване, столове , няма наем за изнесения ритуал, няма наем за външния бар и щъркелите, няма наем за маси, покрвики, има разнообразие от хангали,разпределително табло,номера за масите  и тн), так че остават само цветята, свещи, лампички и вече печатните материали (менюта,имена на гости), искам още табела за добре дошли и огледало за снимки, конфети от изсушени рози за ритуала и други такива дребни простотии. Украсата ще я реди моя приятелка,която отскоро се занимава с това, ще ми бъде и координатор в дена(естествено срещу заплащане), а след сватбата ще изкупи от мен цветята и всичко, което не ми трябва от украсата. Покани ще правя аз през канва, после ще ги принтирам и изрежа в Маниа принт, и ще ги сглобим с оризова хартия и течен восък у дома-около 60 покани са, мисля че ще се справя. С роклите проблема беше,че си харесвам все такива , за които нямам пари, бях решила втора употреба да взема, даже намерих някои за проба тази седмица, но отидох в сватбения център просто за да пробвам различни неща и да си направя кефа на мен и шаферките. Ами избрах си рокля от там, страхотна цена, нищо общо с това,което исках, но пък се влюбих, ще я шият по поръчка и ще променим разни неща за да стане уникална и да изразява мен като личност. Мислехме да ходим до Одрин за костюм,рокли и халки, но май и те ще са пт сватбения център, казаха че ако вземем всичко от там ще ни направят и отстъпка, та в неделя ще ходим с младоженеца. Иначе следващата седмица ще каним кумове и шаферки, че аз си обеснявам къде съм ходила с тях, но те още не знаят, сега мислим как да поканим кумовете , отворена съм за идеи. Подаръчета не знам дали ще имаме , в един момент си мислех да направя домашни френски макарони и да ги опаковам, защото не съм фен на прахосъбирачките, но ако ще има хапки  на wellcome drinka ще отпаднат. Чудим се какво да правим с транспорта и настаняването, мислим да настаним там най-близките ни и ние да го поемем (има 4 стаи), гостите от моята страна няма да ги настаняваме защото са на 40 мин път от вкъщи, но гостите на годеника ми са от Ловеч (около 20 човека) , чудим се дали да не им наемем някоя къща за гости в Самоков или селата там, има някой на цена 500лв и събират 20 човека, и отделно някакъв транспорт. Но ще стане голям разход и още не сме го решили. Чаши, свещи и такива неща ще правим сами. Фризьорка ми е тази от града ни, която ме прави на бала, даже на пробна няма да ходя. Обаче за грим не знам,има една много добра при нас,но държи да отида в салона и. Което на 25 мин в посока от вкъщи и ще ми разбие тотално плановете, но пък знам, че грима ще в това, което искам и няма да мръдне. Това е в общи линии, сигурно изпускам нещо, но и без това стана безбожно дълго, благодаря на тези,които ме изчетохте докрай 😀 надявам се да съм помогнала на някой, ама едва ли
😀
КРР, като гледам и ти си доста ентусиазирана, може да минем на лично съобщение ако искаш, за да не спамим прекалено ?

Последна редакция: ср, 31 яну 2024, 11:10 от Силвия982

# 746
  • Плевен
  • Мнения: 170
Писала съм и назад в темата.Сватбата ни беше на 05.06.23.Сама си организирах всичко.Ако започнеш навреме и имаш ориентация какво искаш няма никакъв проблем.Агенции,глупости на търкалета.Имахме си всичко.Дали гостите ще са 10 или 100 трябва да отидеш до избраното място да видиш менюта,какво може да внесеш,какво биха ти предоставили,ако има фото и видео броя гости отново няма значение, младоженците се обличат,пръстени, чаши и др. подобни се предвиждат.В дена толкова не ми пукаше от нищо,че исках само да се забавляваме.

# 747
  • Мнения: 4 947
Привет, булки. Включвам се и аз в темата,макар че ви следя от доста време,
Така пръстена получих септември,тогава и започнахме с планирането, сватбата ще бъде на 29.07.24 в Пасарел лейк. Първото нещо е, че се пада понеделник. Срещнах сериозен отпор от родители и роднини заради датата, но накрая ги склонихме. Много ми се искаше да бъде петък или събота, но Пасарел съм го харесала доста отпреди предложението, а там ми казаха че имат свободни съботи чак 2025 и то към октомври,за тази имаха само понеделник и вторник, и някоя друга сряда. Притесняваше ме този факт, но си казах, че който иска да дойде, ще дойде без значение кой ден се пада, и това се потвърди, започнах да пускам save the date картички миналата седмица, за да имат време хората да си планират отпуските и всички, на които пратих казаха да ме се притеснявам и че ще дойдат. Иначе, аз се опитвам да открия еднорог- хем сватбата ми да е точно това, което искам-място,украса,снимки и тн, малко тип инстаграмска, ама със зверски купон , хем да е до 25000лв. Много е трудно по мои сметки онзи ден, въпреки всички усилия надвишавам бюджета с около 2500лв . Имаме възможност до 30000 да платим попринцип, но ще направя всичко по силите си да сме под тази сума. Ресторанта ни е най-голямото перо - около 14 500 ни идва, като тук влизат такса бушон (8лв на човек), пакет безалкохолни,води и кафета (10лв на човек), четеристепенно меню, сметнала съм и два часа овъртайм (250лв на час), като може и повече да са, wellcome drinka (излиза ни около 300лв шампанско внесено от вън и лимонади от тях, чудя се дали да добавя и кетъринг хапки, но ще ми излязат около 550лв по две хапки на човек Cry), и алкохола (около 800-1000лв) гостите ни ще са около 105 възрастни, 5 служебни и не се знае колко деца (3-10). Имам още фото и видео (фото видео Елит от Пловдив) ,около 2800лв, дж ми е Теодор Минчев , даде ни цена от 1500 лв общо за 5ч+изнесен ритуал+базово осветление, тук са сметнати и 2 часа и овъртайм. Нямаме още лице, което да направи легитимен изнесен ритуал ,от Ихтиман ни отказаха, други идеи и контакти? Украса ще я правя аз, с помощ от сестра ми,кума и шаферките, ще бъде с изкуствени цветя, поръчвам от шейм и тему главно, първата поръчка ми излезе 150лв, уш пробно, но то пък станаха доста неща , и смятам че за още 100лв ще се сдобия с всичко нужно. От Пасарел за щастие ни предоставят доста неща, които ако наемам много ще надуят цената( арка,маса за подписване, столове , няма наем за изнесения ритуал, няма наем за външния бар и щъркелите, няма наем за маси, покрвики, има разнообразие от хангали,разпределително табло,номера за масите  и тн), так че остават само цветята, свещи, лампички и вече печатните материали (менюта,имена на гости), искам още табела за добре дошли и огледало за снимки, конфети от изсушени рози за ритуала и други такива дребни простотии. Украсата ще я реди моя приятелка,която отскоро се занимава с това, ще ми бъде и координатор в дена(естествено срещу заплащане), а след сватбата ще изкупи от мен цветята и всичко, което не ми трябва от украсата. Покани ще правя аз през канва, после ще ги принтирам и изрежа в Маниа принт, и ще ги сглобим с оризова хартия и течен восък у дома-около 60 покани са, мисля че ще се справя. С роклите проблема беше,че си харесвам все такива , за които нямам пари, бях решила втора употреба да взема, даже намерих някои за проба тази седмица, но отидох в сватбения център просто за да пробвам различни неща и да си направя кефа на мен и шаферките. Ами избрах си рокля от там, страхотна цена, нищо общо с това,което исках, но пък се влюбих, ще я шият по поръчка и ще променим разни неща за да стане уникална и да изразява мен като личност. Мислехме да ходим до Одрин за костюм,рокли и халки, но май и те ще са пт сватбения център, казаха че ако вземем всичко от там ще ни направят и отстъпка, та в неделя ще ходим с младоженеца. Иначе следващата седмица ще каним кумове и шаферки, че аз си обеснявам къде съм ходила с тях, но те още не знаят, сега мислим как да поканим кумовете , отворена съм за идеи. Подаръчета не знам дали ще имаме , в един момент си мислех да направя домашни френски макарони и да ги опаковам, защото не съм фен на прахосъбирачките, но ако ще има хапки  на wellcome drinka ще отпаднат. Чудим се какво да правим с транспорта и настаняването, мислим да настаним там най-близките ни и ние да го поемем (има 4 стаи), гостите от моята страна няма да ги настаняваме защото са на 40 мин път от вкъщи, но гостите на годеника ми са от Ловеч (около 20 човека) , чудим се дали да не им наемем някоя къща за гости в Самоков или селата там, има някой на цена 500лв и събират 20 човека, и отделно някакъв транспорт. Но ще стане голям разход и още не сме го решили. Чаши, свещи и такива неща ще правим сами. Фризьорка ми е тази от града ни, която ме прави на бала, даже на пробна няма да ходя. Обаче за грим не знам,има една много добра при нас,но държи да отида в салона и. Което на 25 мин в посока от вкъщи и ще ми разбие тотално плановете, но пък знам, че грима ще в това, което искам и няма да мръдне. Това е в общи линии, сигурно изпускам нещо, но и без това стана безбожно дълго, благодаря на тези,които ме изчетохте докрай 😀 надявам се да съм помогнала на някой, ама едва ли
😀
КРР, като гледам и ти си доста ентусиазирана, може да минем на лично съобщение ако искаш, за да не спамим прекалено ?

Ще се радвам да минем на лично, да. Пиши ми Heart

# 748
  • Мнения: 132
Силвия982, според мен, недей да правиш макарони (по-добре поръчай от някъде макарони или други бисквитки за подарък), дните преди сватбата трябва да провериш дали всичко върви по план, трябва да си спокойна и винаги е нужно малко време за себе си, освен ако печенето на сладки не те успокява Wink
Подсещам за свещите, че трябва да имат чинийки отдолу или самите свещници да са такива, че да не капе восък по масите.
Аз мился, че можете да минете и без хапки, само с уелкъм дринк-а, както и безпринтирано меню.
С две ръце съм за табелки с имена - точно това много се хареса на моите гости (писах ги на ръка). Имах две шаферки, които използвах като хостеси, но въпреки, че беше 01.07 задуха много силен вятър (за 15-тина минути, колкото да ни прибере вътре) и всички влязоха на един път в ресторанта. Табелите с имената много помогнаха.

# 749
  • Мнения: 7 056
Според мен пък менютата за напитките са супер улесняващи за гостите и персонала. Обслужването ще е супер бързо и сервитьорите няма да изброяват по 10 пъти какво има за пиене.

Общи условия

Активация на акаунт