Деца със СОП в гимназията.

  • 16 677
  • 146
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 4 595
Не съм убедена дали тук се провеждат реални консултации. Той на учителката от училище няма да каже "Това не го разбрах, това ми е трудно", ще казва "да, да" и толкова. Тъй като общото ниво на класа е добро, се притеснявам и от нарочване и отписване от страна на учителката. На входното има 4.00 (нямало тройки, има още няколко четворки), 2 от задачите са като във втори модул на НВО. Засега караме на интензивна работа в събота и неделя с мен. Реално е нужен доста индивидуален подход, някой да минава заедно с него материала и да се  концентира точно върху неговите трудности, като съобразява кое е прекалено трудно за него и няма смисъл да се губи време върху това и с кое има потенциал да се справи. Аз си го познавам и така пестим време, но през седмицата се взима нов материал и час за час трябва да е подготвен.

# 31
  • Мнения: 17 163
А вариант да минаваш предстоящия материал? Така в час вече като го вземат ще му е познато и вероятно ще е по-лесно.
"Уча се" ползва ли? Моето дете не прояви траен интерес към него. Ползва на моменти само.

# 32
  • Мнения: 3 131
Оставете го в началото да е самостоятелен. Може пък да успее.

# 33
  • Мнения: 4 595
А вариант да минаваш предстоящия материал? Така в час вече като го вземат ще му е познато и вероятно ще е по-лесно.
"Уча се" ползва ли? Моето дете не прояви траен интерес към него. Ползва на моменти само.
Това правим, но 3-4 урока в събота и неделя са му непосилни, особено със съвсем нова и абстрактна материя, както са сега вариации, комбинации, пермутации. Стана му абсолютна каша в главата тази седмица, а минахме нещата предишния уикенд. При него работи систематична ежедневна работа по мат, с много повторения и надграждане. По алгебра като цяло е добре, геометрията е основният проблем. Този раздел сега от комбинаториката също му е пълна мъгла. Ще видим. Ползва Уча се, предимно за разказвателни предмети, сега ще пробва и за МАТ.

# 34
  • Мнения: 17 163
Не минават ли много бързо материала? Моята каза, че е рано и не са ги започнали. Гледах, през седмицата, в която не беше на училище още не са нагазили в тези води. Но мен също са ми непознати нещата и няма да мога да помагам сигурно. Да са живи и здрави от математическата тема, поне ще удрят по едно рамо за домашните.

# 35
  • Мнения: 9 046
TafTaf защо не ползвате учител онлайн в сутрините, когато детето е у дома.
Моя не СОП син така учи английски. Поради факта, че втора смяна е кофти и ако ходи до учителя заминава целият ден.

# 36
  • Мнения: 11 075
колко часа математика имате? моят е с 2 часа само, профил Предприемачество. Записала съм го на курс по математика, няма СОП, но има други кусури

# 37
  • Мнения: 1 438
Дали е възможно дете, което има проблем с четенето с разбиране, също да е със СОП? Къде евентуално може да се изследва дете в девети клас и има ли начин това да стане, без да се разбере в училището, в което учи, защото иначе дъщеря ми няма да иска? Тя даже се води "отличничка " в този клас, беше с един от най&високите резултати от НВО, другите деца в класа съвсем не учат и даже ми я хвалят, че е кротичка. Единственото, което й харесва и й се отдава май са езиците, миналата година даже стигна до Областна олимпиада и се представи отлично. В началното училище беше в много по-силен по успех клас, беше в долната половина по успех, но също ми казваха, че се справя. Класната казваше само, че се изморява по-бързо и като се умори спира да се занимава и я оставят да почива. Съответно доучвахме след вечеря, не си написваше всичко на занималнята по тази причина, но не ни беше проблем, успявахме. Когато започнаха разказвателните предмети, също госпожата ги готвеше много добре. Караше ги да си прочетат един, два пъти на ум урока и после им задаваше въпроси по текста. Но дойде онлайн обучението и всичко се обърка. Съвпадна при нея с ранен пубертет, не искаше да се включва в зумовете, защото се срамуваше от променящата си се външност. Хубаво, че моя шеф прояви разбиране, изкарах първото онлайн обучение на смени от шест до един и тридесет и успявах да я накарам да се включи поне на занималнята. Там госпожата предаваше отново уроците, защото имаше и други деца като моето, които сутрин не се включваха. Съответно за учене по разказвателни, не ставаше и дума. От пети клас в занималнята вече не учеха от до, само пишеха домашните. Тя пак не учеше като се прибере, но някак успявахме. Беше в шести клас, като почина баща й и след това съвсем го ударихме през просото, някак си гледах да го избута и да дойде ваканцията. В седми клас гледах да я бутам поне по БЕЛ и мат, заради НВО. В осми вече нямаше занималня, но тя продължи да не учи сама. Нямаше проблеми и без да учи почти, защото беше паралелка с ИИЧЕ, с английски, а тя го е учила от втори клас и го знаеше, успявах някак си да науча с нея по другите предмети. Но дойде девети клас и е зор с всички тези разказвателни. Прибира се в един-два часа и играе на телефона. Като се прибера от работа е гладна, после готвене, ядене, миене на чинии, пералня, докато я придумам да учи и станало осем часа. Гледам, че по разказвателните й е трудно да се съсредоточи в четенето, аз като чета също си блее, единствено с уча се й влиза нещо в главата и като си води записки на важните неща. Има ли някакви курсове по четене на текст с разбиране, притеснява ме, че ще завърши училище и няма да се научи, а в живота няма "Уча се". Съжалявам за чаршафа, но виждам, че тук има и учители, според вас възможно ли е моето дете да има СОП?

# 38
  • Мнения: 17 163
Да, възможно е. Направете една консултация / диагностика за дислексия. Не твърдя, че е това, но има явно проблем с разбирането на прочетеното. Възможно ли е да бърка думите при четене? Как чете, ако я помолите да чете на глас? Ако Вие й прочетете текст 1-2 пъти може ли да го разкаже в основни линии и да отговори на въпроси по него? Как се справя с изразяването на мисли?  Разбира ли пословици и поговорки, шеги, гатанки? Трудно ли учи стихотворения? Замества ли една дума с друга, когато учи наизуст, размества ли словореда при учене наизуст на стихотворение?

# 39
  • Мнения: 1 438
Да, това със стихотворенията го имаше, колко зор съм видяла още в детската градина докато научи дори кратките стихчета. Като й чета аз, казва, че й е трудно да се съсредоточи, особено когато е по-дълъг и описателен текст, не успява да отсее най-важното. Трябва аз да й поднеса информацията в по-синтезиран вид, в сравнение с урока. В пети-шести клас е ходила на "Подкрепа за успех" по география и беше много доволна, казваше, че всичко е разбрала, явно учителката е имала подход. В настоящото училище в школо, гледам, че е на пето място от около шестдесет деца в три паралелки, така, че преподавателите й не намират проблем, но на мен си ми е на мисъл.  Ще гледам да я заведа при специалист възможно най-скоро, сега ни предстоят посещения при едни лекари, ще гледам през есенната ваканция.

# 40
  • Мнения: 264
Да, това със стихотворенията го имаше, колко зор съм видяла още в детската градина докато научи дори кратките стихчета. Като й чета аз, казва, че й е трудно да се съсредоточи, особено когато е по-дълъг и описателен текст, не успява да отсее най-важното. Трябва аз да й поднеса информацията в по-синтезиран вид, в сравнение с урока. В пети-шести клас е ходила на "Подкрепа за успех" по география и беше много доволна, казваше, че всичко е разбрала, явно учителката е имала подход. В настоящото училище в школо, гледам, че е на пето място от около шестдесет деца в три паралелки, така, че преподавателите й не намират проблем, но на мен си ми е на мисъл.  Ще гледам да я заведа при специалист възможно най-скоро, сега ни предстоят посещения при едни лекари, ще гледам през есенната ваканция.

lyatno vreme, може ли да напишете повече информация за тази програма "Подкрепа за успех", може и на лично съобщение?
Търсих в интернет информация, но не успях да се ориентирам.
Благодаря предварително!

# 41
  • Мнения: 17 163
Лятно време, предполагам, че си в София (повечето са от там), най-бързо можете да я тествате в Русе в Асоциация Дислексия на улица Белоградчик (две организации са, препоръчвам тази конкретно). И след това, евентуално, ако не е точно дислексия, да минете една консултация и тестване в Александровска болница в детската клиника по психиатрия "Свети Никола", защото може да е и нещо друго, но явно на детето му е трудно да разбере информацията, ако не е в опростен вид, което си е затруднение. Бързата умора, вероятно се дължи на факта, че полага повече усилия да се концентрира и разбере. "Уча се", както и други начини за визуализирано и синтезирано представяне на материала са от огромна помощ. Някои деца имат нужда от тази патерица, в живота също търсим да си изясним това, което не разбираме. Във всеки случай е нужно компетентно мнение на специалист дали се касае за истински проблем или детето просто е свикнало с помощ и да получава смляно - в занималнята, у дома... Някои деца по-трудно преминават към самостоятелно учене, защото не умеят да отсяват и систематизират информацията. Като знаете какъв точно е проблемът тогава вече ще може да окажете подходяща подкрепа.

# 42
  • Мнения: 1 438
Благодаря. Не сме от София, но сме близо. Мисля, че консултация със специалист ще е полезна, дори и да не е дислексия при нея, най-малкото, ако й каже външен човек, че й няма нищо и е необходимо да полага повече усилия, това ще я впечатли повече, от колкото когато аз й го казвам. Иначе днес има 4 на този тест, за който ни беше толкова трудно с ученето снощи и беше убедена, че ще получи двойка. Дори господина ги е препитвал и устно, за да се убеди, че не са познали на тото и не е било толкова страшно.

# 43
  • Мнения: 17 163
Лятно време, не е въпросът само да полага повече усилия, а да се намери начин, по който да извлича, систематизира и помни информацията. То не става от само себе си, трябва някой да я научи на това. Обаче първо трябва да се убедите, че на ниво език всичко е наред, защото тя може да се губи в потока от думи - например може да "чува" само началото и края, а средата да й се губи и тогава се губи и смисълът. Пробвайте мемори карти; откриване и подчертаване на ключови думи и фрази, правене на схеми ... Трябва да открие нейният си начин.

# 44
  • Мнения: 1 438
Да, има го и това, че не знае как да учи. За последния тест опита да систематизира информацията в табличен вид на листче и имаше някакъв ефект. Но и мързелът е голям. Чака ме да се прибера, тогава пък е гладна, готвене, вечеря, пералня, мотаене от нейна страна, започваме в осем и скоро й се доспива. Това човек да оставя всичко за последния момент си е ген, моя баща е бил така, но пък на него не му се е доспивало, учил е като ученик до малките часове, като възрастен си намираше нещо в къщи да прави до призори, а при нея е комбинация от фактори. До края на седми клас училището помагаше, но вече са големи, трябва да се справят по-самостоятелно.

Общи условия

Активация на акаунт