Деца със СОП в гимназията.

  • 16 665
  • 146
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 17 159
За самостоятелно справяне има два фактора - детето да няма обективни затруднения с ученето и да има изградени навици за учене.

# 46
  • Мнения: 4 595
колко часа математика имате? моят е с 2 часа само, профил Предприемачество. Записала съм го на курс по математика, няма СОП, но има други кусури
Редовните часове по математика в профилираните училища би трябвало да са 3, моят син има и 2 часа МАТ допълнително ИУЧ, въпреки че паралелката е профил чужди езици.

# 47
  • Мнения: 17 159
TafTaf, а в допълнителни часове вземат материал извън учебника или упражняват взето в час?

# 48
  • Мнения: 11 074
Трябва да е упражнения на това в часа.июи някакво надграждане. Все едно - решават задачи от сборник, а в час решават от учебника

# 49
  • Мнения: 713
Темата за самостоятелното учене е много интересна и бих се включила н нея… И ние имаме същия проблем, почти незъвможно е да седне сама и да разбере нещо по природни науки и мат разбира се. И да, второто смяна е убийствена за нас..

# 50
  • Мнения: 2 165
Доколкото знам 2008 г. е последният випуск по старата програма.
Моят съвет е да следвате интересите на детето.Аз така се насочих към гимназия със специалност „Компютърна графика”.Придобиват трета степен на професионална квалификация и професия „Компютърен график”.
Детето е с аутизъм на количествени оценки.Кандидатства наравно с другите, но в отделна стая и с удължено време.
Приеха я по първо желание.Но сме в малко градче и това се оказа голям плюс в случая.Продължава да е на ресурсно подпомагане, но разчитаме повече на ЛА, който всеки ден помага с подготовката на уроците и домашните.

Последна редакция: пт, 08 ное 2024, 09:26 от n_alex76

# 51
  • Мнения: 17 159
Моето дете в момента е осми клас.  Вече е без СОП и ресурсно, учи в професионална гимназия, но винаги е била на количествени оценки, съответно кандидатства по общия ред с резултатите от НВО. Също ползва консултант и удължено време, а резултатите са си нейните, т.е кореспондират с това, което показваше на пробните тестове към СМБ без консултант и удължено време. Попадна в хубав клас, в който децата са задружни и се подкрепят много. Преобладават момичетата - 3/4 от класа.

# 52
  • Мнения: 7
Темата за самостоятелното учене е много интересна и бих се включила н нея… И ние имаме същия проблем, почти незъвможно е да седне сама и да разбере нещо по природни науки и мат разбира се. И да, второто смяна е убийствена за нас..

Има ли още училища с втора смяна? Милите деца

# 53
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 422
Има.Всяко по-голямо СУ(примерно 119 в София, където учеше големия до 6 клас,и тук едното основно училище има втора смяна, защото има прекалено много деца и няма как да ги сложат в една,но пък гимназията от 1 до 12 клас са само сутрин-имат огромна сграда и не чак толкова много деца).

# 54
  • Мнения: 4 595
В София повечето училища са на две смени. Доколкото знам, подобно е положението и в Пловдив, и във Варна.

# 55
  • Мнения: 713
Доста училища са на този режим и е доста тежко. 9-ти клас си е предизвикателство за всички деца, за нашите особено ..

# 56
  • Мнения: 3 131
В 8 клас децата имат ли подкрепа? В едно училище от което се интересувам не видях нито психолог, нито логопед, нито ресурсен учител.

# 57
  • Мнения: 17 159
Имат, да. Не е задължително да са назначени на щат, може и от Ресурсен център да разпределят. Трябва да има заявено такова дете.

# 58
  • Мнения: 3 131
Имат, да. Не е задължително да са назначени на щат, може и от Ресурсен център да разпределят. Трябва да има заявено такова дете.
Благодаря мама Ру.

# 59
  • Мнения: 17 159
П@нди, имай предвид, че в гимназията рязко спада броят на децата със СОП и на ресурсно. Остават само по-тежките случаи, тези, които покриват ДОИ или са близо най-често не ги подават родителите, заради самочувствие, тормоз и подобни. Поемаме си риска за някоя и друга двойка и се молим учителите да са благосклонни и да пишат тройка на детето и за старанието понякога. Но това са деца, които влизат по общия ред, три нямат качествена оценка в свидетелството за седми клас. Тези, които идват с качествена оценка/-и трябва да валидират знания, за да продължат на количествена с или без ресурсно, а и ресурсният вече изпитва сериозни трудности да работи с деца на количествени оценки - няма как да е специалист по всичко. Затова по-добрият вариант за детето е да ходи на консултации или частни уроци.

Общи условия

Активация на акаунт