Деца със СОП в гимназията.

  • 17 623
  • 146
  •   2
Отговори
# 60
  • Мнения: 726
Здравейте , реших да ви попитам, въпреки че е рано, но  наскоро обсъждахме с дъщеря ми темата за университет , специалности , респ. бъдещата реализация .. Имате ли идея за вашите деца , в каква  посока да се насочат?
При нас засега е ясно, че ще се учи университет и специалност, която изключва природни науки и математика разбира се… Това изключва доста специалности напр. икономиките, компютърните специалности и т.н.
Остават хуманитарните , но каква, още сме чуденка? Та реших да попитам за вашите размисли в тази посока …

# 61
  • Мнения: 17 465
Аз още нямам такива идеи. В момента е в професионална гимназия, съвсем в началото.
Според възможностите и интересите на детето трябва да е университетът, все пак се предполага и, че ще го работи това нещо.

Последна редакция: пт, 31 яну 2025, 23:40 от Mama Ru

# 62
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 447
Моят няма да учи,дори диплома няма да има с оценки(не е чак толкова зле,но нито има желание,нито пък ние с баща му го натискаме).И до 12 клас му е много,той е на индивидуална форма и не изучава всички предмети (тази година без информатика и философия, трябваше да е на смесена форма,но много му дойде шумът в клас та и физика,химия, история, география и биология почти не е карал,ще се мъчим да наваксаме втория срок и за догодина ще видим дали и други ще отпаднат,в 9 клас е в нормална гимназия, защото тук, където живеем,друг избор няма).Приела съм реалността колкото и горчив привкус да има.

# 63
  • Мнения: 17 465
Висшето образование наистина разширява кръгозора, освен че дава някои опции за работа, които изискват такова, но съвсем не е задължително. Синът ми не обича да учи въпреки, че няма някакви затруднения в училище, умен и схватлив, но и енергоспестяващ на макс. Ще го насоча съм професионална гимназия и толкова. Светът не свършва с това, че някой нямало да учи в университет.
По въпроса на driada, може би нещо хуманитарно - филология, история, философия, психология...

Последна редакция: пт, 31 яну 2025, 23:39 от Mama Ru

# 64
  • Мнения: 726
Да, разбира се че не е задължително .. просто си осъждахме … Ние определено мислим в тази посока , чудя си и за специалността начална и предучилищна педагогика .. Кандидатства се само с БЕЛ , а като работа мисля, че ще й хареса ..

# 65
  • Мнения: 4 595
Моят син определено е с хуманитарна насоченост и изключваме всичко с математика и точни науки. В момента много му харесва философията, но не виждам особено приложение за работа после. Ще видим до 12-ти клас.

# 66
  • Мнения: 17 465
driada, работата на учител, особено предучилищна и начална училищна педагогика не е лесна - натоварена и отговорна е, има и здравословни изисквания към кандидатите. Освен това в начална педагогика се учи и математика.
Не е ли по-подходящо за учител гимназиален етап тогава? Една българска филология може да отвори и други врати - редактор, журналист.

# 67
  • Мнения: 726
За, вариант е , както казах засега само умуваме Simple Smile

# 68
  • Мнения: 17 465
Давам и други идеи, а вие ще си отсеете подходящото
- чужд език, филология - учител по чужд език, преводач, кореспондент.
- психология
- философия - преподава се в гимназиален курс
- история - освен учител по предмета, може да работи и в някой музей
- библиотечно дело
- логопедия
- ерготерапия
- кинезитерапия
- публична администрация
- социални дейности

# 69
  • Мнения: 1 479
Или икономика, някаква по-широка икономическа специалност, която дава възможност за работа на повече места. Аз съм го мислила за моята дъщеря, защото е по-лесно за изкарване, а пък и като съм го завършила, бих могла да й помогна да се ориентира. Но не можах да я убедя да избере след седми клас паралелката с професионална насоченост икономист, а предпочете хуманитарната паралелка, въпреки, че не всичките им профилиращи предмети й вървят. Географията например й е много трудна. Не мисля, че ще се справи и да работи с деца, това не е за всеки. Мога да си я представя като готвачка и фризьорка, защото с прически и готвене на оригинални рецепти се занимава с кеф, изобщо обича разни пипкави неща, за които аз нямам търпение. Но ми се иска да учи нещо, поне за бакалавър. Спомена ми няколко пъти, че съжалява за паралелката рекламен дизайн в езиковата, за която имаше бал, но преди две години не искаше да я пишем. Сега има бивши съученички там, слуша какво учат и казва, че го предпочита, но пък не иска да се мести дори да се освободи място, защото си харесва класа и училището. Знам, че има и в университетите такава специалност, но не знам има ли реализация да я насочвам натам.

# 70
  • Мнения: 17 465
И моето е зле по математика макар че тази година сама си изкарва тройките там, съответно и с географията не се разбраха още от пети клас. Това са й двата най-трудни предмета. С физиката и химията е на приливи и отливи - в седми клас предпочиташе химия, в осми предпочита физиката. И по двата предмета започна със сътресения годината и ходи на уроци. Аз там не мога да помагам и се налага, но със съпорт частни уроци стига и четворката. Природо-математическите не са ни на фокус, въпреки че на мен професията "лаборант" например много ми допада за нея. Всяко дете с дефицитите си, на моето му трябва не сложна професия и работа по зададен модел/ алгоритъм. Бавно се учи, но може да усвои нещо такова и правилно се насочи към икономическа гимназия. Няма да решава казуси, но може да работи на ниските нива на гише например. Иначе в училище "силни" са й езици, история, ИТ, рисуване, физическо и музика. За компютърна графика и графичен дизайн не й стигна балът, но и ме притеснява, че няма творческо въображение. Много харесва да обработва снимки с разни приложения. За сега не обмислям университет.

# 71
  • Мнения: 1 479
Икономическата гимназия си е супер за момиче. Имах приятелки, завършили икономически техникуми и освен основната си работа, си водеха счетоводството на няколко малки фирмички в извън работно време и си изкарваха допълнителни пари. За сравнение, аз съм завършила финанси в УНСС, учехме доста счетоводство в университета, обаче не усвоихме уменията да видим от до счетоводство на малка фирма. Иначе на моята дъщеря също до седми клас химията й беше по-лесно от физиката, а сега стана обратното.                                                           И един въпрос, има ли някой мнение за специалността графичен дизайн във Факултета по Начална и Предучилищна Педагогика към СУ Климент Охридски? Още е рано да се мисли, дъщеря ми до 12 ти клас сигурно още поне пет пъти ще си смени предпочитанията, но го разглеждах в сайта им тези дни и мислех, че може би ще й хареса.

# 72
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 447
Моят е добър по математика,даже много добър,но все някой трябва да е до него и да го ръчка.Имаше едни уравнения, които само като ги видеше и им пишеше крайният отговор(смяташе ги на ум)но не му се занимаваше да пише решението стъпка по стъпка.И в историята е добър(майка му все пак е историк),но в математиката излезе неочаквано добре.Но не си го представям да работи каквото и да е, особено сред хора.Може би след време да изкара някакъв курс по програмиране (ММ е IT ,но не му се занимава да го учи на подобни неща,а както споменах и в училище този предмет му е махнат, въпреки че се справя добре с някои неща)... Понеже кара изключително тежък пубертет ще изчакам да излезе от него и тогава ще видим какво ще правим.

# 73
  • Мнения: 17 465
Елислава, за мен е грешка да се махне предмет, който е подходящ за детето. Трябва да се борите именно за часове по математика, ИТ, информатика - въобще да се развиват силните му страни, щом няма да учи всичко.

# 74
  • София/Севлиево
  • Мнения: 12 447
В 5 клас решиха,че не му трябва информатика и така остана, няколко пъти казах,че искам да учи и това,но нямат учител, който да му зачислят за индивидуалната форма.Иначе пък има 5 часа седмично математика (с 2 повече от съучениците си).

Общи условия

Активация на акаунт