Деца със СОП в гимназията.

  • 17 609
  • 146
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 13 036
На нас ни е ясно, че е в спектъра някъде. Ходим си на терапия, работим с него, даваме добавки.. и се надяваме да израсте голяма част от ограниченията.., както ни казват психологът и неврологът.
Просто диагноза не знам дали няма да му даде извинение да си се предаде. Пък и едва ли ше правим нещо по-различно, от това, което правим.  Не знам. Може и да изпускам нещо.

# 121
  • Варна
  • Мнения: 1 008
fever, вижте къде има възможности за увеличаване на точките и, къде няма смисъл в първата част. 20/35 на втората не е зле.
За професионална гимназия или паралелка се изисква медицинско, че няма противопоказания да учи професията, така че ще има някакви ограничения от тази гледна точка.

Mama Ru, той много иска да учи в ПМГ, но май сме си поставили висока летва. Иначе от професионалните гимназии, търговската гимназия и гимназията по икономика ги виждам като възможни варианти. Има още една много хубава гимназия по компютърно моделиране и компютърни системи, но там баловете са космически.
rumka833, моят син също пише нечетливо и бих казала, че си развали почерка от бързане, особено сега в 7ми клас. Постоянно правя забележки да старае, защото и учителите казват, че на НВОто ако не му разчетат направо могат да теглят чертата.

# 122
  • Мнения: 17 465
Февър, хубави желания, но май с приемен бал над 400 са. Погледни приемните балове за предните 2-3 години да се ориентираш. Двата балообразуващи предмета могат максимум 100 точки да дадат за балообразуването (50+50), т.е ще ви трябва сбор над 120-150 от НВО при удвояване. Според мен сложете и някое приемливо желание с бал 250-350. За ПМГ знам, че се утроява резултатът от НВО математика .

# 123
  • Мнения: 11 142
Румка, на изпит са бланки, които няма как да се дават допълнително, трябва да се събере в предвиденото място. За чернова листите са обикновени, с печат на училището и могат да дадат допълнително.
И двете ми деца са с дислексия, и двамата не пишат с огромни букви, спазват малка и главна, не прескачат редове като пишат.
мисля че не е точно така, защото в протокола на квесторите пише ако са дали допълнителни листа, и колко. Аз съм виждала. Може би просто не им се е занимавало

# 124
  • Мнения: 1 929
Руми, това при вас е по-скоро някакъв вид дисграфия или проблем с фина моторика.

Дислексията обуславя и затруднения във възприемането, във вербалното изразяване, при разбирането и следването на инструкции и като цяло трудности в преработката на сетивни възприятия и невъзможност да се свърже графичното изразяване на думата със смисловата ѝ страна. Това се отразява и на математическите умения поради затрудненията при разбирането на текстовите задачи, логически последователности и алгоритми.

# 125
  • Мнения: 726
Ще повторя това, което съм писала и по-назад, с надежда , че ще помогне на някого . При деца с обучителни затруднения не разчитайте  за помощ от системата за ресурсно подпомагане за НВО 7-ми клас.  Нито удържано време помогна, нито т.н. Консултанти .
Дъщеря ми изкара 72 по Бел (което е силната й страна) и почти нищо по мат. И успя да се класира в квартална гимназия (за София) хуманитарен профил . Ниско балова е , но прилична по стандартите тук.
Резултатът е благодарение на моите усилия , запознаване с изискванията за НВО-то и работа по материал с детето…
Вижте къде са силните страни  на децата и насочете усилията там. С малко помощ без гимназия няма да останат…
ПП 23 точки по мат си е направо постижение , браво на мама Ру

# 126
  • Варна
  • Мнения: 1 008
Февър, хубави желания, но май с приемен бал над 400 са. Погледни приемните балове за предните 2-3 години да се ориентираш. Двата балообразуващи предмета могат максимум 100 точки да дадат за балообразуването (50+50), т.е ще ви трябва сбор над 120-150 от НВО при удвояване. Според мен сложете и някое приемливо желание с бал 250-350. За ПМГ знам, че се утроява резултатът от НВО математика .
Mama Ru прегледах баловете още преди месец, но нищо не пречи да помечтаем 🙃🙃 Има няколко паралелки природни науки с език и една икономическо развитие с английски. Балообразуващите са съответно биология и химия, география и информационни технологии в комбинация съответно с удвоените оценки от НВО по БЕЛ и математика. По биология, химия, география и ИТ очаквам да има 6 за годината, но какво от това..... като НВОто има основна тежест.
Навремето аз исках да уча математика, кандидатствах си с изпит по математика в ПМГ в родния ми град и ме приеха в паралелка математика и информатика с английски. По литература не бях добра, а и не исках да уча в езикова гимназия. Но виждаме, че сега нещата стоят по съвсем друг начин. Понякога не искам да приема, че обучението на децата ни след 7 клас, зависи от НВО, но нямаме друг избор.
Днес посетих РУО Варна и попаднах на много отзивчива жена старши експерт по организация на средното образование. Поговорихме доста, изслуша ме, даде ми съвети на база опита си. Ако все пак искам сина ми да ползва удължено време, трябва най-късно до 2.05. да представим ЛКК, както и обследване от училището, което е почти невъзможно за този кратък срок. Дадох си сметка, че не мога да му причиня този стрес. Борбата за 30 мин. добавено време по-скоро ще имат обратен ефект. Ще се яви наравно с останалите ученици и така мисля, че повече ще се мобилизира и ще се справи според възможностите си.

# 127
  • Мнения: 17 465
Февър, мечтите са чудесно нещо и могат много да мотивират за максимално добър резултат според възможностите, разбира се. Просто си харесайте и неща, които са постижими към момента и си ги сложете резерва/ план Б. В някои случаи резултатът от балообразуващите може да даде 1/3 и отгоре, две шестици са 100 точки и могат да компенсират донякъде по-нисък резултат в средния ешелон.
Ще стискаме палци да се класирате в подходяща и желана от вас паралелка.

# 128
  • Варна
  • Мнения: 1 008
Mama Ru, ооо, да, определено ще изброим доста желания в няколко училища.
Благодаря на всички ви за съветите 🤗 Попаднах в точното време на точното място 😊

# 129
  • Мнения: 647
Февър, хубави желания, но май с приемен бал над 400 са. Погледни приемните балове за предните 2-3 години да се ориентираш. Двата балообразуващи предмета могат максимум 100 точки да дадат за балообразуването (50+50), т.е ще ви трябва сбор над 120-150 от НВО при удвояване. Според мен сложете и някое приемливо желание с бал 250-350. За ПМГ знам, че се утроява резултатът от НВО математика .
Mama Ru прегледах баловете още преди месец, но нищо не пречи да помечтаем 🙃🙃 Има няколко паралелки природни науки с език и една икономическо развитие с английски. Балообразуващите са съответно биология и химия, география и информационни технологии в комбинация съответно с удвоените оценки от НВО по БЕЛ и математика. По биология, химия, география и ИТ очаквам да има 6 за годината, но какво от това..... като НВОто има основна тежест.
Навремето аз исках да уча математика, кандидатствах си с изпит по математика в ПМГ в родния ми град и ме приеха в паралелка математика и информатика с английски. По литература не бях добра, а и не исках да уча в езикова гимназия. Но виждаме, че сега нещата стоят по съвсем друг начин. Понякога не искам да приема, че обучението на децата ни след 7 клас, зависи от НВО, но нямаме друг избор.
Днес посетих РУО Варна и попаднах на много отзивчива жена старши експерт по организация на средното образование. Поговорихме доста, изслуша ме, даде ми съвети на база опита си. Ако все пак искам сина ми да ползва удължено време, трябва най-късно до 2.05. да представим ЛКК, както и обследване от училището, което е почти невъзможно за този кратък срок. Дадох си сметка, че не мога да му причиня този стрес. Борбата за 30 мин. добавено време по-скоро ще имат обратен ефект. Ще се яви наравно с останалите ученици и така мисля, че повече ще се мобилизира и ще се справи според възможностите си.
Фивър, видях, че сме съграждани.Пожелавам ви успех в начинанията. Моят искаше в хуманитарната  гимназия с история, но не му стигна балът.Каквото и да се случи, има живот и след 7-и клас. 🤗

# 130
  • Мнения: 726
Здравейте. Искам да споделя с вас един проблем , може би не толкова свързан с ученето при децата с проблеми в гимназия , но сериозен , който от известно време доста ми притеснява. А именно социалната изолация на различните деца. Дъщеря ми (9-клас) все още си няма приятели в училище .. като цяла е доста мила, толерантна, възпитана , пък ни е и хубавица Blushно все нещо не й доста, за да изгради приятелство в училище, а и извън него. Нямаме проблеми с тозмоз в училище , но въпреки това не се чувства напълно приета и част от класа. Знам , че с ниските резултати в училище няма да е най-атрактивна компания. Не е и типажа от най- разкрепостените и отворени момичета , които на тази възраст тръгват по момчета, цигари алкохол и т.н ( за наше щастие ) и определено е самотна.. А аз не мога да й помогна за това, въпреки че непрекъснато обсъждаме разни ситуации , говорим и т. н. Някой сблъсквал ли се е с това? Има ли рецепта ? Как се спазвате и с какво помагате на децата си ?

# 131
  • Мнения: 17 465
За съжаление, май върви ръка за ръка с другото. И моята щерка не успява да се впише и да стане част от групичка, да поддържа приятелства. Усеща се по някакъв начин, че е по-различна е колкото и да са толерантни и добронамерени, не е част от групата. Много й тежи, затваря се, самоизолира се,  и има таланта да привлича вниманието на хора, което да я използват, манипулират за забавление. А тя вярва, че са й приятели. А после е наранена, разочарована и още по-самотна.

# 132
  • Мнения: 3 434
И при нас ситуацията е същата, а ни предстои да е в нов клас  - 8 с нови деца. Има желание да общува, но някак не се получава. За част от група пък изобщо.
За лятото...единствената му компания сме ние в къщи и баба му и дядо му.

# 133
  • Мнения: 17 465
Шансът е със себеподобни да се запознае.

# 134
  • Мнения: 89
Изглежда това е масово явление. И моето момче е самотно и се чувства изолирано. Сега завършва 7 клас и му предстои смяна на училището. Надявам се в новото училище да намери приятели.

Общи условия

Активация на акаунт