🌷ИСТАНБУЛ🌷 [тема 61]

  • 41 478
  • 741
  •   1
Отговори
# 405
# 406
  • Мнения: 8 113
Светли празници! ❤️
Keep calm and love Istanbul! 😉 😜


https://www.instagram.com/p/CrF3e4eAN0H/?igshid=MTIyMzRjYmRlZg==

# 407
  • под течащия покрив
  • Мнения: 97
Здравейте и честит Великден!
Дали могат да се заредят пари в приложението на HGS с българска карта, тъй като пробвах , но не стана?

# 408
  • София
  • Мнения: 3 432
Здравейте и честит Великден!
Дали могат да се заредят пари в приложението на HGS с българска карта, тъй като пробвах , но не стана?
През приложението не става.

Зареждам оттук, с Револют:
https://pttbank.ptt.gov.tr/pttweb/#/pages/hgs 
Би трябвало да става и с българска карта.

# 409
  • под течащия покрив
  • Мнения: 97
Здравейте и честит Великден!
Дали могат да се заредят пари в приложението на HGS с българска карта, тъй като пробвах , но не стана?
През приложението не става.

Зареждам оттук, с Револют:
https://pttbank.ptt.gov.tr/pttweb/#/pages/hgs 
Би трябвало да става и с българска карта.
Благодаря много 😁, успях!

# 410
  • Мнения: 67
Светли празници !
Ще споделя снимки от днес- първо бяхме в св Сефан, след това наблизо в гръцката св Георги
Там си имаше служба и Великденска атмосфера
После кафе из уличките на Балат
После до спирката на Пиер Лоти , но опашката за телеферика неше огромна и продължихме по улицата под гробищата Там най- после ядохме вкусно и си беше удоволствие да наблюдаваме наоколо

# 411
  • Варна и...духом на Босфора
  • Мнения: 2 712
Ааа,
Медунчева 😘,пак заповядай!
Ама защо с такси?
Но вие си знаете..
Благодаря за снимките!

Anind,какво ядохте вкусно,дай тука отчет.
И действай по въпроса,там за хотела😃


Хубави празнични дни!

# 412
  • на Мелмак
  • Мнения: 12 021
Ето от Гюлхане в четвъртък

Скрит текст:



Без план, без деца просто разходка с ММ за два дни Grinning
Да ви казвам ли колко хубаво беше, лудницата ми дойде екстра, шаренията и пъстрота на града също.

# 413
  • Мнения: 262
.  Да се отчета и аз с къщите от филми. Утре с нормален нет хубави снимки от фотоaпарата.

# 414
  • Варна и...духом на Босфора
  • Мнения: 2 712
Ето от Гюлхане в четвъртък

Скрит текст:



Без план, без деца просто разходка с ММ за два дни Grinning
Да ви казвам ли колко хубаво беше, лудницата ми дойде екстра, шаренията и пъстрота на града също.
Ами кажи де,не така в кратце!😘
Разкажи!

Госпожа Аптекарке,вие с Пепелче 😘 сте по- наясно със сериалите 😃,Втората снимка разбрахме от кое дизи е,първата от кое чини аджеба?

# 415
  • Мнения: 8 113
Сега пък носталгичен отобюс. 😂
В Юскюдар.
https://www.instagram.com/reel/CrGdcjkoRtd/?igshid=MTIyMzRjYmRlZg==

Драгмирка, 😍 кажи нещо за тази порта от снимка 2, че не се сещам от кой сериал е. 🤔 😉 😜
Еми 😍 ме би по точки този път. 😂

# 416
  • Варна и...духом на Босфора
  • Мнения: 2 712
Сега пък носталгичен отобюс. 😂
В Юскюдар.
https://www.instagram.com/reel/CrGdcjkoRtd/?igshid=MTIyMzRjYmRlZg==

Драгмирка, 😍 кажи нещо за тази порта от снимка 2, че не се сещам от кой сериал е. 🤔 😉 😜
Еми 😍 ме би по точки този път. 😂
А,
Не е ли то ГеджеманскУ място,или Ашкъмката -
Ама туй го знам,Пепелче
От,"Неверният"-
Мрежа от лъжи в Бг.
Къщата на Асия/ Джансу Дере/ и до нея на Бахар.
Да разкаже Асамарис за Текирдаа повече,болна не болна,илячите при нея😃
Раз- ка- Зи!
Раз- ка- Зи!💜🌷💜

# 417
  • Мнения: 67
Redemi ,вкусната храна беше в квартала над спирката Еюп . Много хора празнуваха Рамадана 
и имаше само местни наоколо Пак ядохме чорби , но по- овкусени , кокореч,manti и гюляч .
Плюс онази турска любезност, която всички обожаваме.Цените също бяха супер.
От там си взех и баклави - най- скъпата беше 170 лири килото , но и обикновената с орехи си беше отлична/ 130 лири/
А за хотелът се оказа, че сме го хванали от букинг на промоция 50% и плащаме 100 евро на нощувка Май това вече няма да е висока цена…Купих си готварска книга за 10 лева от църквата св Стефан

# 418
  • Мнения: 643
Да дам кратък отчет за днешния ден, че утре си тръгваме. Настройвам се психически за дълго чакане на границата.
Тази сутрин доста се позабавихме в хотела, чак към 11 часа успяхме да излезем, но пък и нямахме никаква конкретна програма. Трябваше да отидем до някой магазин, че дъщеря ми искаше да си търси карго панталон. Ходихме до два магазина Defacto, там си хареса един, който купихме и приключихме с шопинга.
После минахме през парка Гюлхание, че ни е в квартала. Имаше много хора, прекалено много за моя вкус, ама малко се поразходихме, поседнахме до фонтаните /много обичам фонтани, сигурно защото съм водна зодия/.
Като бяхме в парка в сряда, лалетата бяха оградени с едни нисички оградни. Сега тези оградки бяха махнати и много хора газеха тревата, за да се снимат точно до лалетата. Обаче имаше едни служители, със свирки, които следяха никой да не ходи из лалетата. И от всички страни се чуваха свирките, но понякога някои от желаещите да се шмугнат в лалетата не обръщаха внимание, че някой свири на тях, та служителите ходеха лично да ги пъдят. Изобщо беше забавно.
Направихме си и вечерна разходка. На площад Султанахмет и тази вечер, както и снощи всички тревни площи бяха пълни с насядали и вечерящи местни. Вероятно е някаква традиция, нямам представа, но беше впечатляващо колко много хора са се събрали.




Последна редакция: нд, 16 апр 2023, 22:53 от meduncka

# 419
  • Варна
  • Мнения: 4 239
Скрит текст:
Таксуването по линията Еминьоню - Саръйер (или Анадолу каваъ), както и по линията Халич, е 14.50 TL и за нас си е точно толкова, защото нямаме право на връщане на разлика.
Пътуването от Юскюдар до Еминьоню е 11.25 TL с фери.  
Еднократно пътуване с трамвай или автобус е 9.90 TL.
Както и да го смятам, не е нито 90 ст., нито 1.09 лв.

Някои замисля ли се на фона на няколкотостотин лева за екскурзията дали билетчето за корабче/трамвай/
Скрит текст:
автобус струва 90/96/103  или 137   ст. , аз  поне не и го поглеждам само дали има пари за следващото пътуване. Може някой корабчета да не са с Истанбулкарт ама са единици от стотиците - плащане на каса е примерно от Кабаташ до Принцовите острови - 50 т.л.

Не знам дали някой се замисля, Петерки!
Скрит текст:
Ние не се спираме на няколкостотин. Ако ти успяваш, си късметлия.Wink
Обаче когато даваме съвети, трябва да сме коректни и точни. Ако не желаем да издребняваме, пишем "около/приблизително/евентуално". Най-малкото, защото хората се доверяват на написаното от нас и може да изпаднат в ситуация да им се наложи да заредят пари в картата за последното си пътуване, а да нямат дребни. Пък машините ресто не връщат, както знаем.
В крайна сметка всички грешим. Ей на, и аз съм написала в поста си за неделя, че "голямата спирка на Каракьой" е в ремонт. Което е пълна глупост, защото, естествено, става дума за Еминьоню. И за което се извинявам, но го видях след като вече не можех да редактирам.
Нищо страшно не е да си признаем, че грешим. Дето се вика, да паднем по гръб. Това, че някои от нас са К.О.Т.К.И., не пречи.

Да взема да разкажа за понеделника и вторника, макар че ми се иска по-бързо да ги загърбя и да се настройвам за следващото ни ходене.

Преди малко за втори път ми се затри писаното. Четвърти път няма да пиша...

Скрит текст:
В понеделник, както знаете, планирах Емирган, защото и аз, като Рали, се надявах прогнозата да се смени в движение, а и избягвах почивните дни. И аз тази година отсъствах доста и няма как да взимам повече отпуск (на всичкото отгоре неплатен, защото през годината не ни разрешават платен), а не желая по Великден да съм в Истанбул. Така дните бяха силно ограничени.
Та... Валеше още сутринта. Ние си носехме само два чадъра, защото с четири щяхме да образуваме много широка и несъвместима с тесните тротоари семейна формация. Тръгнахме ние, ама неудобно да вървиш и да пазиш себе си и детето с един чадър. То не е виновно детето, което е пълна противоположност на майка си. Моето сечение изисква да се разхождам с плажен чадър за пълен ефект, ама някак е неудобно... Затова, докато пазя детето, почти цялата ми лява половина се мокри интензивно.
Тръгнахме от хотела към входа на външния двор на Топ капъ и докато се чудехме дали през него и покрай Археологическия (Емка, няма да е от мен разказа от тази забележителност! Аз в магазин като влезем с диванетата, побелявам, а в музей... Тцъ! Няма толкУ Лексотан в световен мащаб!) или през Соукчешме да се спуснем, една група ни изпревари на входа и наклони везните към втората опция. С удоволствие се разходихме по уличката, скътана между Топ капъ и Св. София и отново с любопитство надникнах тук:
Скрит текст:


Не знам какво заведение е. Вероятно висок клас. Не знам и дали бих се чувствала комфортно вътре. Но през прозорците изглежда мистично, предвид факта, че се намира в подземие, напомнящо водохранилище. Трябва да питам чичкото какво и как...
Намира се точно срещу уличката на Джафер ага медресеси, точно там, където тя се среща със Соукчешме сокак.
При колоните до входа на Гюлхане без малко да купим дъждобрани на децата. Добре че поисках да отвори един. Тъй, както продавачът твърдеше, че за децата ще са "тамам", на малката щяха да са ѝ нужни придворни, за да ѝ носят шлейфа. Пардон, излишния найлон! Зарязахме го, въпреки че искаше да му платим отворения.
Влязохме в Гюлхане и видяхме малко лаленца, много локви и стена от водни капки, която беше приятната изненада за мен този път. И друг път сме я виждали, но не сме я приближавали по стечение на обстоятелствата. Не знам дали е работела и дали сте я виждали, но въпреки дъждовните капки ми направи впечатление, че капките на атракцията образуват фигури и между тях изписват Gülhane Parkı.
Скрит текст:



Фигурите от капки не се виждат, разбира се, но от една страна не мога да кача видео, а от друга, нека остане за вас да видите атракцията сами.
Имахме намерение да излезем през прохода към сп. Гюлхане на трамвая, но той се оказа затворен. Дано е временно, защото беше много удобен и спестяваше излишното връщане до входа и преминаването по тесния и натоварен тротоар отвън, което се наложи сега да направим. В дъжда и сред множеството, въоръжено с чадъри не беше никак удобно. Стигайки до спирката решихме, че вече сме достатъчно мокри и можем да продължим пеша до Еминьоню. От един от магазините малко след завоя купихме на децата много по-добри дъждобрани (не бях се замисляла за думата „ямурлук“, въпреки че добре знам какво е „yağmur“) по 100 лири. Плътни, с тик-так копчета и връзки на качулката, но по-важното е, че бяха детски размер и че търговеца имаше отворена бройка от всеки размер за проба. Да, онези бяха по 60, а аз бях спазарила 2 за 80, но каква полза, като не върши работа?!
Така екипирани,  децата бяха добре предпазени, а и ние бяхме по-добре прикрити от дъжда, след като не се налагаше да ползваме по половин чадър. Минахме през една от аптеките по отсечката преди завоя за Сиркеджи, за да изпълним няколко приятелски поръчки и продължихме към пристанището.
Излизайки на крайбрежната, осъзнахме, че дъждът не е единствения проблем. Там духаше доста силно и чадърите станаха безпредметни. Но пък се придвижихме неочаквано бързо до пешеходната и съответно – до терминала за Саръйер.
Качихме се на курса в 13:35 ч., като имахме намерение да слезем на Емирган на отиване или на връщане, според времето. Е, ... според него... не слязохме никъде... дори и на Саръйер. Времето си остана все така неприятно и разходка в квартала нямаше да е добро решение. Мислехме да слезем и да изчакаме връщането на същия кораб, но някъде след втория мост децата заспаха и не ми се щеше да ги събуждаме. Казах на ММ да говори с човек от екипажа и да го попита може ли да слезе само той и да ни таксува. Нямаше проблем. Оказа се обаче, че макар курсът да се води до Саръйер, а не до Анадолу каваъ, в 25-те минути до тръгването обратно към Еминьоню, корабчето изпълнява точно курс Саръйер – Анадолу каваъ – Саръйер. Та, неочаквано се разходихме и до малкото пристанище в подножието на крепостта Йорос. Преди няколко години на 5.04. се качихме горе, а после хапнахме вкусно на едно от заведенията над водата. Бяхме по къси ръкави, с леки връхни отгоре и ни беше топло, а сега, на 10.04., положението беше такова:
Скрит текст:

Между другото, още две двойки направиха упражнението с таксуването на крайната спирка и качването отново на кораба. Само че те слязоха (едната двойка и мъжът от другата, защото и те бяха с дете) на Анадолу каваъ, а мъжът ми слезе на Саръйер. Така си направихме, макар и да не целяхме точно това, почти четиричасов тур по Босфора, който с три кафета, два пакета солети и таксуването на отиване и на връщане, ни излезе цифром и словом 10 лв.
Скрит текст:

Като се завърнахме на Еминьоню, се отправихме към LCW. Мда... отново... Междувременно се бе наложило да оборудваме сина ни с мирновременни партенки, състоящи се от мои тънки чорапки (случайно пъхнати в чантата на тръгване), две половинки от една торбичка (изпросена от бара на кораба, единствена налична) и неговите мокри чорапи и всичко това бе обуто в мокрите му обувки, които не че пропускат, но все пак не издържаха на локвите, които посети. Та, обещах на г-н Суетен, че ще му купя нови чорапи. Не че няма, ама мама му купува чорапи като замаяна, по принцип, та ситуацията бе само повод. Разбира се, не останахме само с чорапи, а престоят ни в магазина бе достатъчен да изсъхне моето яке, от което след четиричасово висене на закачалката на кораба, успях да изстискам обилно количество вода.
На излизане видях това:
Скрит текст:

Не сме го забелязали на влизане, защото като слязохме от кораба, не валеше, съответно нямахме притеснения, че ще мокрим. Но е добро решение за течащите чадъри в такива дни.
Когато излязохме от магазина, тръгнахме към Египетския, но той се оказа вече затворен, макар да нямаше 19:30, а поне отвън редовно работи и след 20 ч. Явно заради ифтара затварят по-рано. Така че заобиколихме и се върнахме на спирката, откъдето се отправихме към Чемберлиташ. Казахме на сладоледената кака, че ще я посетим след вечеря и пак отидохме на Ортаклар, където пак се наложи да изчакаме за място, но пак в рамките на 6-7 минути се бяхме настанили.
После сладолед по традиция. Децата подариха на каката оцветявки (нося им такива, както и листи за рисуване и цветни моливи, та поне закратко да има спокойствие по време на пътуване с кораб или докато вечеряме/пием кафе), тя бе много щастлива и поиска да си направят снимки на следващия ден.  
Замъкнахме се в хотела и заспахме с надеждата, че на следващия ден поне прогнозата ще е грешна.


А дано, ама...
На другата сутрин не валеше, като станахме. Докато тръгнем, пак заваля.
Скрит текст:
Поне си имахме дъждобрани за децата. Предпочетохме да не ходим към Форум, каквато бе едната ни опция, а да слезем до Еминьоню и да обикаляме там, в близост до пристанището и да можем да се метнем на корабчето за Емирган, в случай, че времето се смили.
Ми... не се!
Обиколихме няколко търговски улички зад Египетския пазар. Обядвахме бьорек. Избрахме пейнирли. Не бяхме яли досега. Хубав бе, с много сирене (от типа на кашкавала) и доста тежка храна заради тази плънка. Въпреки това, с голям зор се справихме с четирите порции (децата изядоха по 2/3 от своите, което показва колко им е харесало и на тях), които мъжът ми поръча, въпреки че аз смятах три за предостатъчни. Четири порции + 4 айрана... 404 лири. Цената е на килограм (240 лири),а  на бележката пишеше, че сме изяли 1.350 кг... Не вярвам, но пък и то си тежи... Абе, след толкова обикаляне и преди последващото ходене ни е простено. Не е евтино, но пък колко пъти може човек да злоупотреби с такава храна?!
Натоварихме се порядъчно, направихме доста покупки, сред които и цветя. Знам, че съм луда, обаче петуниите, които си купувам оттук, нямат нищо общо с тези оттам. След неколкократни опити да си спестя носенето и експерименти с (уж) същите, закупени оттук, реших да не пропускам възможността да си подсигуря дълготрайно цъфтящи и гъсти петунии. Този път се ограничих с една кашпа, защото преди това бях се обзавела с теменужки и карамфилчета от тукашните магазини.
Влязохме в моя любим Мъсър чаршъсъ. Никога няма да се наситя на ароматите му и да се нагледам на пъстротата му.
Скрит текст:

Заради хлапетата не можах много да му се порадвам, но той си е там – все така цветен и ухаещ.
На моменти дъждът намаляваше, но в дадени периоди валеше буквално из ведро. Единият такъв момент бе, докато обядвахме. Добре че имаше хубави тенти, защото бяхме отвън. Другият ни завари в уличката, която започва при магазина за кафе на Мехмет ефенди и стана причина да влезем да пием кафе в едно местенце, което отдавна съм набелязала.
Кафето сервират с блокче тъмен шоколад и вместо водата имаше една розова напитка с изключително приятен и свеж вкус. Забравих да попитам каква е, но ще се поправя следващия път. Купихме поредния чай. Въздържах се (трудно) да си купим чашки, чайниче или други джунджурии, свързани с чая, но истински любител на тази напитка може да си купи както „doksan dokuz“ видове чай, така и различни аксесоари за приготвянето и поднасянето му.
След поредната доза силен дъжд, която изчакахме да отмине в градинката мажду египетския и Йени джами, се порадвахме на гларусите, които имаха СПА следобед във фонтана. Никога не съм се впечатлявала от тези птици (бих казала дори, че ги недолюбвам), но тук бяха изключително сладки отстрани, докато си плаваха, гмуркаха се и се къпеха във водите на спрения в този момент фонтан.
Скрит текст:
Когато си свършихме работата (или просто не можехме да носим повече багаж), се отправихме към трамвая и отидохме до Султанахмет, където мъжът ми отиде до хотела да остави торбите (явно не са били толкова много, щом можа сам) а аз с децата изчаках на спирката, за да може синът ни да се нагледа на трамваите, които много обича. Седнахме на едната пейка и докато с мъжкото чадо броихме и класифицирахме трамваите по цвят, външен вид и звук, малката взе да дреме. Не знам как сме изглеждали отстрани... те – с дъждобрани (приличаха на джуджета), аз – с цялата си прелест, след цял ден в дъжда и калта, но в един момент забелязах, че хората ни гледат странно. Една жена, която подаде парички на босо момче, носещо чувал с пластмасови отпадъци, бая ни позагледа. Сигурно сме били жалка гледка...
Завършихме деня отново с вечеря в Ортаклар и сладолед.  
Скрит текст:

Направихме и обещаните снимки с "нашата" кака, а тя направи много мил жест към нас. Пожелахме си взаимно да се видим отново.


На другия ден беше време да се прибираме. И сега, като предния път, минахме през Mall of Istanbul, където напазарувахме в 5М и си взехме дребни неща от Karaca и Koçtaş.
Нещичко от Karaca:
Скрит текст:



Пропуснах да кажа, че първия ден, по време на разходката по Босфора забелязах, че Бейлербей изглежда неработещ.
Скрит текст:
Половината сграда беше обвита в скеле, а всички прозорци бяха покрити с плътни щори/прегради отвътре и като цяло усещането беше, че дворецът не работи за посетители. Разбира се, от водата нещата може да изглеждат измамно, така че не се доверявайте напълно на моето впечатление, а просто проверете, преди да тръгнете натам.

Вече мислено съм отново там! Надявам се да осъществя идеята, която имам и с нея да зарадвам не само нас, но и още един мил на сърцето ми човек! Стиснете ми по едни палци, моля!

Благодаря, че ме изчетохте и се извинявам за многословието си, но държах да завърша разказа, а аз с малко думи не мога.

Това го пиша от онзи ден... Head Band Няма да обяснявам защо и как, ама поне довърших.

Последна редакция: пн, 17 апр 2023, 00:48 от beljata

Общи условия

Активация на акаунт