Счетоводител в нужда се познава 20

  • 38 762
  • 745
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 7 749
Зависи от актива,но като цяло група 20/4010
После ви излиза допълнителен "екран"за въвеждане на данни-там пишете дата на придобиване,полезен живот и други общи данни.След това влезте и си проверете остатъчната стойност за да нямате проблем с амортизациите.
Благодаря ви !
А да ви попитам ,какво разбирате под полезен живот ,това аморт.норма ли е в проценти  ,или т.нар. срок в месеци ?

И още един въпрос към всички вас :

Какво е разликата между цената на придобиване ,справедливата цена ,и покупна цена ?
Един актив по коя цена се отчита ?(ако фирмата е по ДДС ,вкл ли се ДДС или само ДО,и съответно ако не е по ДДС)
Четете Стандартите уважаема. Там са отговорите на Вашите въпроси. Тук е форум за помощ по някой казус, а не за кратък курс по счетоводство.
Най-малкото, което можете да направите е да потърсите в Гугъл статии по интересуващите Ви теми.

# 601
  • Пазарджик
  • Мнения: 1 463
Да, полезен живот е аморт.норма(имам таблица от общината в която работя за всеки актив каква норма да задам и като я въведа програмата  е смята в проценти.Аз завеждам на цената на придобиване.Не работя по ДДС и не съм наясно как се случват нещата по ДДС-в моя случай До+ДДС=на цената на придобиване.

# 602
  • Мнения: 13
Да, полезен живот е аморт.норма(имам таблица от общината в която работя за всеки актив каква норма да задам и като я въведа програмата  е смята в проценти.Аз завеждам на цената на придобиване.Не работя по ДДС и не съм наясно как се случват нещата по ДДС-в моя случай До+ДДС=на цената на придобиване.
Отново благодаря ви Силвия ...бяхте много любезна , изключително любезна 🙏

А що се отнася до потребителя ,,darivale,, леко с тона уважаема .....и второ  искам да кажа ,че съм търсила в интернет много ,преди да се реша да пиша тук в този раздел  ,и поради оскъдната информация в нета за много неща свързани със тази материя  ,се решавам  да пиша тук ! Начинът ви на изказ ,говори много ...

# 603
  • Мнения: 1 542
Стойността на придобиване на актива е неговата покупна цена (цената, за която сме го купили по фактура обикновено), плюс съпътстващите разходи, пряко свързани с придобиването му - например разходи по доставка, вносни мита и т.н. ДДС НЕ влиза в стойността на актива.
Активът се завежда обичайно с тази му цена, т.е. стойност на придобиване.

Поледният живот се измерва в месеци и според това какъв е актива и коя категория е, има определени норми - за автомобили примерно е 120 месеца (10 години полезен живот, което се равнява на 10% амортизационна норма - след 10 години се води напълно амортизиран). Компютърна техника и телефони е с 24 месеца полезен живот и съответно 50% амортизационна норма. Това като общо правило и съвсем накратко, има и изключения.

# 604
  • Мнения: 7 749
Много от редовно четящите тук знаят, че помагам винаги и с каквото мога. Вкл. ровя допълнително за информация, за да съм и точна.
Вие определено не сте си написала домашното, защото въпросите са от основите на счетоводството. Прочетете СС16 и ще получите отговори на всичките си въпроси.
Относно полезния живот на активите норма НЯМА! Не и такава, определена със закон. Ръководството определя какъв е полезния живот на всеки новозакупен актив (или група активи). В зависимост от икономическата политика, която избира да води.
Нормативно определени са само данъчно признатите разходи за амортизация.
И т.н., и т.н.
Трябва си четене, разчепкване, (вкл. с някой друг пример) на материята. А не някой във форум да ви даде определенията и числата наготово.
В такъв случай ще сте като потребителката дето не е по ДДС,  за това не знае коя е стойността на придобиване за завеждане на актива.

Последна редакция: нд, 19 ное 2023, 18:13 от dariVale

# 605
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 622
dariVale е права. Тези въпроси са от основи на счетоводството.

# 606
  • Мнения: 13
Изляхте си гнева браво !!! ( двете потребителки) .

Голяма работа ,че питах нещо толкова елементарно за вас ,,топ счетоводителките,,
Нещо лошо ли направих ?

Вие не ме познавате ,и не знаете аз с какво точно се занимавам ,и какво точно ,,осчетоводявам,, ,и в каква насоченост.

Не завиждам на хората ,които работят с вас !

# 607
  • Пазарджик
  • Мнения: 1 463
Хайде и аз да се включа по последните коментари-Според мен въпроса беше как се завежда в "Ажур" ,а не дали потребителката знае или не знае стандартите за ДМА.Аз никога не съм претендирала със знания-винаги съм наблягала на това ,че не съм достатъчно компетентна и за това съм се допитвала в темата за всякакви казуси.И когато трябваше да заведа първият си актив аз също потърсих съдействие от счетоводител работил с Ажур по прстата причина да не пропусна нещо важно,въпреки че си  бях прегледала стандарта.

# 608
  • Мнения: 7 749
Хайде и аз да се включа по последните коментари-Според мен въпроса беше как се завежда в "Ажур" ,а не дали потребителката знае или не знае стандартите за ДМА.Аз никога не съм претендирала със знания-винаги съм наблягала на това ,че не съм достатъчно компетентна и за това съм се допитвала в темата за всякакви казуси.И когато трябваше да заведа първият си актив аз също потърсих съдействие от счетоводител работил с Ажур по прстата причина да не пропусна нещо важно,въпреки че си  бях прегледала стандарта.
Я се върнете на пост 599 от 18.11. (на предната страница) на питащата потребителка и прочетете пак хубаво въпросите й.

# 609
  • София
  • Мнения: 1 919
Само за потвърждение, че от толкова срокове да не изпусна нещо Simple Smile

През май 2023год. : Сключен трудов договор на основание чл.70 ал.1 и във връзка с чл.67 ал.1 т.1 от КТ.
Подадено уведомление по чл.62.  - през май 2023год.
Договора ще бъде продължен. Нали не подавам ново уведомление по чл.62?

Благодаря предварително!

# 610
  • Мнения: 1 992
Това не е ли "безсрочен" със срок на изпитване? За какво ти е ново уведомление? Издържал е изпитанието - продължава! Grinning

# 611
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 622
Точно така е - това е постоянен договор с клауза изпитване. Няма ново уведомление.

# 612
  • Мнения: 13
Здравейте, да ви кажа ситуацията при мен. 45 дневният ми болничен преди раждане е от началото на тази година. Детенцето ми се роди февруари. Имам 2 граждански договора обаче. Въпросът ми е мога ли да получа данъчно облекчение за дете? Аз си попълвам сама данъчната декларация.

# 613
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 21 622
Здравейте, да ви кажа ситуацията при мен. 45 дневният ми болничен преди раждане е от началото на тази година. Детенцето ми се роди февруари. Имам 2 граждански договора обаче. Въпросът ми е мога ли да получа данъчно облекчение за дете? Аз си попълвам сама данъчната декларация.

Може, щом има удържан данък.

# 614
  • Мнения: 13
Аз тази година съм имала само болнични и майчинство, които са необлагаеми, така че от работодателя няма как да получа нещо. Но от гражданските имам някакви удръжки. Но като попълня данъчната си декларация през март, ще ми се възстановят ли някакви пари

Здравейте, да ви кажа ситуацията при мен. 45 дневният ми болничен преди раждане е от началото на тази година. Детенцето ми се роди февруари. Имам 2 граждански договора обаче. Въпросът ми е мога ли да получа данъчно облекчение за дете? Аз си попълвам сама данъчната декларация.

Може, щом има удържан данък.

Общи условия

Активация на акаунт