Проблеми с дете на 3,6г

  • 2 888
  • 44
  •   1
Отговори
  • Мнения: 2 082
Здравейте! Детето ми е на 3,6г. Изключително вироглав, инат, няма особен респект към никой. Често боледува заради третата сливица и една седмица е на градина, една две в нас ( първа група е). Енергичен е, обича да кара колело. Оцветявки, рисуване, всичко що е тип труд и техника не са и все още не го вълнуват.
Вчера го взех от градината и госпожата ми каза, че цяла учебна година не е правил нищо в градината. Нито е рисувал, нито оцветявал, нито задачите прави. Рядко гимнастика, нито песни, НИЩО. Тя казва, че много добре разбира и може, но не иска напук да прави каквото му кажат. През цялото време стои с ръце в джобовете, вади ги само да яде и играя. Дори ме посъветва да му взимам панталони без джобове.. Каза, че към този момент изостава от всички деца. Той е единствения, който не прави нищо. Днес сгъвали янкакви чадърчета, поредното нещо което не е направил. Стоял е седнал с ръце в джобовете. Ставал , вадиш си играчките без да ги пита и т.н. Госпожат каза, че едва ли не всичко са опитвали и не се полумава. В 10:30 като е дошла лелята и тогава заедно са направили задачата.. която е била елементарна - да прегърнат два листа като чадърче.
 Аз знаех, че има някви проблеми ама чак така не очаквах.. и не доумявам защо чак сега ми казват, но това е друга тема.
Иначе детето си е общително, говори много добре и правилно, палав е, но и тя каза че това не е проблема. Като го питат защо не правиш
Задачата и той казвал “защото не искам.
Аз като му кажа след някоя беля не прави и така и той ми казва “няма не така”.
В градината се оказа, че няма психолог. Госпожите казват, че е огромен инат. В началото не искаше да се облича сам там, но като го оставили два три дена гол, е започнал. Да, но със задачите няма как да се справят по такъв начин. Просто отказва.
Обмислям консултация с психолог, ще се радвам да чуя вашето мнение и съвети.

# 1
  • Мнения: 6 814
На първо четене аз също си помислих да ти предложа психолог 🤗

# 2
  • Мнения: 122
Психолог най-правилно ще ви насочи как да процедирате, но е доста трудно с ината. Колкото и на някои хора да не им се вярва, наитина има много инатливи деца. Просто темперамент. Въпреки че и на родителите им е трудно и допускат неприемливо поведение. При моя инат съм осъзнала, че работи забраната. Щом не ме слуша за нещо и ми отговаря, няма да получи и това, което той иска от мен. Без крясъци, без наказания, без бой. Щом не си изпълнил моето искане, не получаваш твоето, независимо дали ще се тръшка, ще реве и т.н. казвам му спокойно и това е. Бързо свикват, че към тях има и очаквания. Като говоря за наистина елементарни неща, не очаквам от него непостижими, безброй и амбициозни задачи

# 3
  • Мнения: 406
Психолог е вариант,но вие трябва да изисквате много от него,независимо че ще ви опонира за всичко.В градината също да изискват,за са не свикне,че може и да не работи с децата.Моето дете е голям инат,освен това имаме и трудно проговаряне,затова си позволявам да пиша да работите вкъщи с него предимно,а не да очаквате голям резултат от психолога.

# 4
  • Мнения: 25 571
Пробвала ли си с обратни забрани? Да забраниш на детето това, което искаш да направи. Понякога помага. Simple Smile

# 5
  • Мнения: 2 082
Психолог е вариант,но вие трябва да изисквате много от него,независимо че ще ви опонира за всичко.В градината също да изискват,за са не свикне,че може и да не работи с децата.Моето дете е голям инат,освен това имаме и трудно проговаряне,затова си позволявам да пиша да работите вкъщи с него предимно,а не да очаквате голям резултат от психолога.

Мен от това ме е страх много, че вече се е научил да е така. Тя приключва учебната година, предстои лято, сборни групи и повече игри, отколкото занимания. Което не знам дали за него ще е в добра посока.

# 6
  • Мнения: 406
Децата са гъвкави,а и той е малък още и има време да се справите с проблема(ако може така да се нарече).Хората сме различни и не е задължително всичка да са изпълнителни,но все пак системата го налага и изисква и за да не ги заклеймят се налага да ги вкараме поне малко в рамката.

# 7
  • Мнения: 462
Ако мога поне малко да те успокоя,ще ти дам моят пример.При моето дете беше същото положение в първа група.Нищо не искаше да прави,тръшкаше се по земята,бяха се видяли в чудо с нея,и по същият начин от инат,просто защото е решила,че не иска.Започна втора група и нещата започнаха леко по лека да се оправят,сприятели се с децата,свикна с госпожите и лелките и рядко имаше такива моменти.Сега е трета група и ходи с огромно желание,всичко и е интересно и като пълен обрат,обожава да прави нещата,от които бягаше преди.
Дайте му време да се адаптира,да опознае обстановката,като си намери и приятелчета,ще стане много по-лесно

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 14 357
И моят (на 5 г.) е инатлив и просто чакам да му мине, като порасне. Wink Но е по-лек случай, такова чудо нищо да не прави от задачите и по цял ден да си държи ръцете в джобовете, не е, и не съм срещала такова дете.
Моят в първа група освен отказ да прави винаги каквото му се казва, правеше средно по една беля на ден, а екипът, който ги беше оценявал дали са застрашени от забавено развитие, беше решил, че вероятно не ги разбира, т.е. че не разбира реч, защото не ги отразявал.
Говорете наистина с психолог, щом ви притеснява; все пак много деца са инатливи в една или друга степен.

# 9
  • Мнения: 2 082
Другата госпожа ми разказва, че ги питали всяко дете по отделно въпроси. Моето - на нито един не отговорило. Даде ми пример за въпрос по картинка: какво държи куклата ( мече). И аз вечерта го питам юнака: я разкажи днес, какво правихте, питаха ли ви нещо госпожите за някакеа кукла. И той: да, какво държи куклата. И аз гл питам какво, и той: кафяво мече, с панделка. И викам ти каза ли на госпожата и той: не, аз стоях и мълчах.
Значи той дори цвета каза, дори че има панделка…

# 10
  • Мнения: 2 224
Нищо му няма на детето според мен. Просто характер. Защо трябва да оцветява щом не му се оцветява? Изостава? Дете на три години? Явно на госпожите в градината им е по-трудно, но чак психолог понеже има воля да откаже да сгъва хартия или да оцветява… Да са му предоставили материали, с които той да прави каквото сам реши. Сигурна съм, че е щял да си извади ръцете от джобовете. Много си е право детето, защо трябва да оцветява нечия чужда рисунка щом няма желание? Не мисля, че това изобщо е някакъв критерий.

# 11
  • Мнения: 406
Ако госпожата не го харесва и го игнорира може и затова да не иска да работи.Вкъщи за всичко ли е наопаки?

# 12
  • Мнения: 2 486
Нищо необичайно за дете на 3 г. Нормално е на тази възраст да не иска да се включва в някои дейности. Нищо чак толкова страшно и необичайно не е. Отказът му може и да е някакъв вид протест. Протест, че е на градина, протест към госпожата...
Обръщайте му повече внимание, занимавайте го в къщи с неща подходящи за неговата възраст. И най- вече обърнете внимание как го възпитавате.( не казвам , че лошо го възпитавате). Важно е да не му позволявате да си постига целите с инатене и тръшкане. Ако кажете "не" и след много инатене му разрешите, детето разбира следното послание: " което не мога да получа, го получавам с много инатене и тръшкане".

# 13
  • Мнения: 2 082
Едната е по-злобничка и ми кяза директно, че много му се ядосват. Аз и тях ги разбирам. Ама все пак.. аз не спирам да му говоря. Иначе и вкъщи се инати, да. Ако нещо реши, че няма да прави.. край. Ама скоро не се е случвало. Просто там си го е наумил. Лелята викала на мъжа ми: много добро дете е, не е агресивен, всичко си изяжда, много е сладък ама госпожите много му се ядосват, хич не ги слуша. А той наистина не е агресивен, не удря децата, даже винаги дава играчки, не е конфликтен, даже е добряк с децата. Тя пък лелята наистина много му се радва, виждала съм като то оставям в коридора, даже го вдига да го гушне и го носи към стаята. А едната госпожа ми каза, че ходил и й казвал че много я обича. Обаче вика стане ли дума за правила и задачи…веднага обръща. Закачал там едно дете докато спи, госпожата го извикала и го накарала да й каже правилата по време на сън, и той ги казал. 😆

Valian, благодаря. Със сигурност и ние някъде сме сгрешили 😖 А иначе да, на него просот не му харесва много на градината. А и аз май както казах и чвсто отсъства защото е с трета сливица и чести хреми. Често прекарва съответно време с нас и навън да си кара колелото, тротинетката и т.н. И аз мисля, че е протест, дори и насочен към нас. Но в крайна сметка.. той може да реши, че и на училище не иска… не става така…

Забравих да спомена, че три месеца се напикаваше на обяд в градината, а в нас никога не се е напикавал. Тогава те казваха, че е напук, ама това отмина.

Последна редакция: сб, 13 май 2023, 21:58 от toni1189

# 14
  • Мнения: 6 764
А вкъщи правите ли нещо от нещата, които не иска? Да седнете да рисува, да изреже нещо, да четете книжки, за нещата, които учат и да ги обсъждате?
Детето ви е казало истината, не иска да прави това, не че физически е неспособен. Аз бих предложила вкъщи да отделяте време и да му покажете защо са забавни тези дейности. Пример: Не да кажете седни и рисувай, а хайде ела дс седнем заедно. Искаш ли да пробваш да нарисуваш акула (или ако харесва динозаври), аз ще помагам. Да го представите като игра, не досада. Вкъщи какво прави, само каквото той иска или има и правила? Например да си събере играчките? Вие като родители поставили ли сте някакви изисквания или той решава кога и какво се случва?

Общи условия

Активация на акаунт