СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 656
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 480
  • Мнения: 12 742
Според мен най-доброто е да се работи за по-добро образование във всички училища. Не знам как ще стане, признавам си.

# 481
  • София
  • Мнения: 2 016
Съгласна съм, че цялата система е сбъркана. За ЕГ също не разбирам защо математика и защо по две. Била важна наъка. Всяка наука е важна, но се предполага, че като искаш да учиш езици си добър в тях и си слаб в точните науки. Не мога да правя шпагат, но наистина математиката не съм я ползвала за нищо в живота си, тази след пети клас. Добра съм по литература и история, за мен това са уау предмети и дисциплини, синчето го е наследил, мрази математиката. Ама, няма как в петък е на магура и отсега се тръшка ☹️ Жив и здрав да ми е каквото такова, но системата определено е за смяна.

# 482
  • Мнения: 2 917
Щом новият министър е започнал да се изказва, че форматът трябвало да се промени, че и втора дата е споменал - може би има някаква надежда за тези след нас. https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/14683149

# 483
  • Мнения: 818
Щом новият министър е започнал да се изказва, че форматът трябвало да се промени, че и втора дата е споменал - може би има някаква надежда за тези след нас. https://www.24chasa.bg/bulgaria/article/14683149
Дано не си останат само с обещанията.
Форматът трябваше да е сменен и за нашите седмокласници - дори трябваше да са първите, които да държат интегриран тест…
За допълнителната дата, доста късно започнаха дори да го споменават. Това трябваше да се случи още по време на ковид пандемията, защото много деца не успяха да се явят тогава

# 484
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 348
Съгласна съм, че цялата система е сбъркана. За ЕГ също не разбирам защо математика и защо по две. Била важна наъка. Всяка наука е важна, но се предполага, че като искаш да учиш езици си добър в тях и си слаб в точните науки. Не мога да правя шпагат, но наистина математиката не съм я ползвала за нищо в живота си, тази след пети клас. Добра съм по литература и история, за мен това са уау предмети и дисциплини, синчето го е наследил, мрази математиката. Ама, няма как в петък е на магура и отсега се тръшка ☹️ Жив и здрав да ми е каквото такова, но системата определено е за смяна.

За мен е нормално за ЕГ да е 2*МАТ + 2*БЕЛ. Това не е хуманитарна гимназия. За хуманитарни паралелки (БЕЛ + история) е нормално да има превес българският. Ученето на език не предполага да си непременно добър по литература и български.

Единият брой си провери първи модул. Засега сме -2 т, само 10 е объркала. Но като чета за кавички и удивителни и ме хваща страх.

С толкова лесна матура по БЕЛ (поне що се отнася до тестовата част), да очакваме ли нещо много трудно по МАТ сега?

# 485
  • София
  • Мнения: 19 929
Съгласна съм, че цялата система е сбъркана. За ЕГ също не разбирам защо математика и защо по две. Била важна наъка. Всяка наука е важна, но се предполага, че като искаш да учиш езици си добър в тях и си слаб в точните науки. Не мога да правя шпагат, но наистина математиката не съм я ползвала за нищо в живота си, тази след пети клас. Добра съм по литература и история, за мен това са уау предмети и дисциплини, синчето го е наследил, мрази математиката. Ама, няма как в петък е на магура и отсега се тръшка ☹️ Жив и здрав да ми е каквото такова, но системата определено е за смяна.
Toва съвсем не е вярно..Не всеки, който е решил да учи езици, е строго хуманитарно насочен и слаб в точните науки. Неслучайно в 11 клас в ЕГ масово се избира от ученици в ЕГ профил мат. И после въпросните следват специалности с много математика - инженерства, комп.науки, икономика, физика..

Последна редакция: ср, 14 юни 2023, 08:27 от пенсионирана русалка

# 486
  • Мнения: 936
Иска ми се един балансиран изпит по МАТ. Да си има и 1-2 по-труднички подусловия във втори модул.
Добре, че не направиха интегриран изпит, защото историята, географията предполагат голямото зубрене на факти.
Математиката е основополагаща дисциплина. Трябва да я има за прием в езиковите гимназии, най-малкото, че от езиковите излизат бъдещи специалисти в доста нехуманитарни дисциплини.

# 487
  • София
  • Мнения: 3 809
Аз пък смятам, че трябва да се учи за знания и умения, а не за конкретен изпит, защото по-важно е знанията и уменията да са консистентни във времето, а не 2 дни след изпита в главата да няма нищо.
Аз съм завършила МГ. Математиката ми вървеше много. И досега помагам на децата и в 10 клас, и в 7 клас, за малката в 1 клас е ясно. Но чисто в професионален план най-използвам лаладжийските си умения, които съм развила в часовете по БЕЛ в училище...

# 488
  • Sofia
  • Мнения: 4 831
И моят е в групата на бивните. Изобщо не знам дали ще му зачетат точка от този въпрос - едният отговор му е за бивните, вторият - че е по-тежък, не с формулировка "тегло".... Като цяло усещането ми е за разочарование. Гледам да стоя по-далече от него, за да не разбере какво мисля и да не се скапе за математиката. Той иначе си е в настроение, смята, че прилично се е справил. Може би защото в един момент реших, че ще може да надскочи себе си, затова сега се стигна до това разочарование.
Иначе аз бях от тези, които искаха интегриран тест.

# 489
  • Sofia
  • Мнения: 212
Аз също съм в подкрепа на математиката! Всичко, което се учи до осми клас е в полза за бъдещето на един човек. Най-малкото развива логиката у човек, която е необходима в ежедневието.
И ние сме писали на 16 въпрос- бивните. Забелязвам, че това е масова "грешка". Е как така почти всички са сбъркали? Може би трябва да си направят извод създателите на теста?

# 490
  • Мнения: 1 108
Моето дете също е писало "тегло, ръст и бивни, които са насочени надолу". Във въпроса пише "посочете ДВЕ особености", спорен е въпросът доколко физическите характеристики "тегло" и "ръст" са особености изобщо - това са данни. Точно това е било и логиката на децата - една особеност - физически данни, втора особеност - истинска особеност - бивни насочени надолу. И картинката в крайна сметка към таблицата ли спада или към текста? 

# 491
  • Мнения: 462
Смятам да се консултирам по-късно днес с учителката ни по БЕЛ по въпроса с бивните какво да очакваме. След това ще пиша, че като гледам сме доста с този казус

# 492
  • Мнения: 9 488
Днес девойката е на НВО по език, сама си поиска и уж не я натоварва психически.
Аз съм против "интегрираните" НВО но категорично ЗА НВО във вида им като за 4ти клас допреди 5-6 години... Математиката си е математика и БЕЛ си е езиков изпит, но да има допълнително НВО "Природни науки" и НВО "Обществени научки" и НВО "Чужд език". Да могат да се вземат и те с някаква тежест при нужда...

И аз не мисля, че ЕГ са хуманитарни гимназии Hands V

vald, и да ти отговори "ще го признаят", какво точно ще ти помогне това, ако са отнети точките при реалната проверка?
Моето дете реши да си проверява, въпреки, че аз нарочно не й пратих линк... Тя си ги брои -4т въпреки, че е писала в едно изречение "Има по-голям ръст и тегли и обърнати надолу бивни". Нито я разубеждавам, че ще и признаят всички или половината или николко точки, че ще остане разочарована. Брои си ги толкова минус, до излизане на резултатите ще си знае, че са толкова...

Последна редакция: ср, 14 юни 2023, 08:57 от peneva_a

# 493
  • Мнения: 6 333
С настоящия капацитет на МОН съм категорично против интегриран изпит. Идея чудесна, в наши условия изпълнението обичайно е трагедия. Освен това, за да се въведе такъв изпит, децата трябва да са подготвени от учителите им още от 3-4 клас. А ние знаем, че това не е така дори и в топ училищата.
Аз си спомням как беше въведено настоящото седмокласно чудо. Хората недоволстваха тогава и от МОН казваха, че е само за оценка на работата на учителите и системата. И после лека - полека си стана приемен изпит за всички, който изобщо не е оценка на работатата на учителите. Защото, ако беше, щеше да има санкции и поощрения, промяна на програми и учебници и т.н. А такива неща няма.

И да, ЕГ не са хуманитарни гимназии. Те са просто такива с изучаване на език. Моето дете иска да научи втори език(на нивото на първия му) и те са му цел номер едно, но пък от сега проучваме профили с математика и физика.

Дори връщането на НВО МАТ с два модула щеше да е положителна промяна, която да отсее математиците за МГ. Беше така преди, но го махнаха, защото се виждаше далеч по-ясно разслоението между изходните училища и трагичната обстановка извън тях.

Моята девойка е спокойна. Не си намери нито една грешка и казва, че в тезата е написала всички споменати насоки. Ще видим. Ще и трябват късмет и високи точки за целевите училища.

Последна редакция: ср, 14 юни 2023, 09:19 от Fancy

# 494
  • Мнения: 252
Хайде и аз да се разпиша.
Добре бил тестът,но открихме няколко грешки,трудна теза,направо непозната като съдържание( материал непредаван нито в училище,нито на уроците) и уж лесен преразказ.
По груби сметки и спомени какво уж е отговорила -8т.от теста.Директно й махнах 6т за тезата,та станаха -14т.
Сега дилемата е дали ще й счетат отговора "по-висок и по-тежък" за верен или и там ще има -4т.Последва рев и обвинение как е отговорила вярно,а тия искали всичко да развалят и да я изкарат глупава.
Тъпня.
Сега е спокойна.Даже се успа за последния урок по-математика.
Каквото такова.

Общи условия

Активация на акаунт