СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 574
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 1 335
  • Мнения: X
И още. ИИЧЕ и РИЧЕ са начини на обучение по езика, макар че често се бъркат с профилирането. При езиковите гимназии двата чужди езика задължително са профилиращи предмети. Докато в паралелка с друг профил в повечето случаи езикът не е профилиращ предмет освен ако не си го избереш при възможност, независимо, че паралелката е с ИИЧЕ.
Всъщност може би е най-добре да отворите по един учебен план на конкретни училища и да сравнявате.

# 1 336
  • Мнения: 462
Как ви се струват изпитите като трудност спрямо предходните години? Може ли да се каже, че са с трудност като 2019 г? Или 2021?

Не знам като сравнение как са, но учителката по математика, която готвеше дъщеря ми, каза, че определено е било по-трудно, в сравнение с предните години
Не съм съгласна с учителката Ви. Единствено задача 22 е малко по-нестандартна, защото няма много такива в учебниците, но реално не е толкова трудна. Има подобни в сборниците, например Книга за ученика. Задача 23 - има доста вариации как да се докаже ромба, но не е трудна. Всичко останало е лесно. Особено първи модул. Първи модул може да се реши за 20-30 минути от един отличник в стандартно училище (не МГ). За математическа, предполагам за 10-15 минути.
Дъщеря ми учи в едно от считаните за по-елитни основни училища , обикновено в първите по резултати от НВО. Топ отличниците в класа й очакват около 85 т. А днес в този форум и в няколко фейсбук групи прочетох за десетки разплакани деца след изпита. Такова нещо не съм виждала никога. Пък вие не си бъдете съгласна

# 1 337
  • Мнения: 1 515
Нашата учителка каза, че не е било по-трудно в сравнение с предходни години.

# 1 338
  • Мнения: 462
Нашата учителка каза, че не е било по-трудно в сравнение с предходни години.
Аз не съдя по преценки на учители. Съдя по реакциите на децата. За втори път имам седмокласник, следя седмокласните теми и няколко ФБ форума и наистина за първи път ми се случва да чета за толкова разочаровани и разстроени деца.

# 1 339
  • София
  • Мнения: 1 758
И още. ИИЧЕ и РИЧЕ са начини на обучение по езика, макар че често се бъркат с профилирането. При езиковите гимназии двата чужди езика задължително са профилиращи предмети. Докато в паралелка с друг профил в повечето случаи езикът не е профилиращ предмет освен ако не си го избереш при възможност, независимо, че паралелката е с ИИЧЕ.
Всъщност може би е най-добре да отворите по един учебен план на конкретни училища и да сравнявате.
Дидева, супер изчерпателна както винаги. Flowers Sunflower Това си е за първи пост за седмицата с редене на желания!
Само бих добавила разгледайте и програмите на 11 и 12 клас, за да видите какво се осъществява като предлагане за 3 и 4 профил, които ще избират в края на 10 клас. Може да се предлагат  и други предмети, а да не са се събрали кандидати, но горе-долу се придобива представа.  А може и в темите за всяко училище да потърсите допълнително информация.

# 1 340
  • Мнения: 8 900
Здравейте!
Според вас на 21В дали ще зачетат отговор х≥-4, без да е изписан интервал, както в отговорите на МОН?
Ще си получи точките. Миналата година синът ми беше записал по същия начин отговорът на неравенството. Нямаше изобразен графично интервал. Бяха му присъдили всички точки за това подусловие.

# 1 341
  • София
  • Мнения: 17
Как ви се струват изпитите като трудност спрямо предходните години? Може ли да се каже, че са с трудност като 2019 г? Или 2021?

Не знам като сравнение как са, но учителката по математика, която готвеше дъщеря ми, каза, че определено е било по-трудно, в сравнение с предните години
Не съм съгласна с учителката Ви. Единствено задача 22 е малко по-нестандартна, защото няма много такива в учебниците, но реално не е толкова трудна. Има подобни в сборниците, например Книга за ученика. Задача 23 - има доста вариации как да се докаже ромба, но не е трудна. Всичко останало е лесно. Особено първи модул. Първи модул може да се реши за 20-30 минути от един отличник в стандартно училище (не МГ). За математическа, предполагам за 10-15 минути.
Дъщеря ми учи в едно от считаните за по-елитни основни училища , обикновено в първите по резултати от НВО. Топ отличниците в класа й очакват около 85 т. А днес в този форум и в няколко фейсбук групи прочетох за десетки разплакани деца след изпита. Такова нещо не съм виждала никога. Пък вие не си бъдете съгласна
Днес това е масовата гледка, дори и вкъщи. Нямам представа защо се получи така, но е много неприятно.

# 1 342
  • Мнения: 3 481
Как ви се струват изпитите като трудност спрямо предходните години? Може ли да се каже, че са с трудност като 2019 г? Или 2021?

Не знам като сравнение как са, но учителката по математика, която готвеше дъщеря ми, каза, че определено е било по-трудно, в сравнение с предните години
Не съм съгласна с учителката Ви. Единствено задача 22 е малко по-нестандартна, защото няма много такива в учебниците, но реално не е толкова трудна. Има подобни в сборниците, например Книга за ученика. Задача 23 - има доста вариации как да се докаже ромба, но не е трудна. Всичко останало е лесно. Особено първи модул. Първи модул може да се реши за 20-30 минути от един отличник в стандартно училище (не МГ). За математическа, предполагам за 10-15 минути.
Никой да не се шашка. В наборите, които съм следила задължително в пика на напрежението се появяват майки, които да се похвалят, че могли да решат ключова задача, тези с шестокласиците (някои от които, догодина може и да не решат същата задача, ако не им е пресен материала) и други такива.
Резултатите и то в горните регистри ще осигурят съпоставимост с предни години. Видно е, че и учителите не са единодушни, които все пак за разлика от любителите математици, би трябвало да оценяват задачите не по това дали лесно са ги решили, а на база на това, какво съобразяване искат и т.н.

# 1 343
  • Мнения: 1 108
Нищо не казвате за шестнайста задача, има ли главни букви, няма ли? Simple Smile

По същество - толкова сдухан петък рядко съм срещала. Не знам каква е целта, но цената е непосилно и неоправдано висока за всички, но най-вече за децата.

# 1 344
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Много от децата са афектирани и мислят, че са се провалили и не са направили нищо и не знам защо. Нека излязат резултатите и тогава да го мислим всички. Blush
Една седмица имаме да полеем двата изпита, може и да помогне. Tropical Drink

# 1 345
  • Мнения: 9
Как ви се струват изпитите като трудност спрямо предходните години? Може ли да се каже, че са с трудност като 2019 г? Или 2021?

Не знам като сравнение как са, но учителката по математика, която готвеше дъщеря ми, каза, че определено е било по-трудно, в сравнение с предните години
Не съм съгласна с учителката Ви. Единствено задача 22 е малко по-нестандартна, защото няма много такива в учебниците, но реално не е толкова трудна. Има подобни в сборниците, например Книга за ученика. Задача 23 - има доста вариации как да се докаже ромба, но не е трудна. Всичко останало е лесно. Особено първи модул. Първи модул може да се реши за 20-30 минути от един отличник в стандартно училище (не МГ). За математическа, предполагам за 10-15 минути.
Никой да не се шашка. В наборите, които съм следила задължително в пика на напрежението се появяват майки, които да се похвалят, че могли да решат ключова задача, тези с шестокласиците (някои от които, догодина може и да не решат същата задача, ако не им е пресен материала) и други такива.
Резултатите и то в горните регистри ще осигурят съпоставимост с предни години. Видно е, че и учителите не са единодушни, които все пак за разлика от любителите математици, би трябвало да оценяват задачите не по това дали лесно са ги решили, а на база на това, какво съобразяване искат и т.н.
Ролята на учителя по математика е да избира съдържание, което да използва разнообразни знания от различни класове и по този начин да не се забравя наученото в предходни години. Прави впечатление, че тази година има мащаб (география), превръщане на скорости от м/мин в м/сек (човек и природа, физика). Очевидно тенденцията ще е в приложенията на математиката в други науки и въобще приложната страна на знанията по математика. В предходни години имаше акценти върху разход на гориво. В западните страни се акцентира върху приложението на математиката или с други думи задачи от тип PISA. Явно целта е нашите ученици да могат да решават такива задачи.

# 1 346
  • София
  • Мнения: 19 925
Solnichka, лесно, трудно, учители, майки на шестокалсници, други..Всичко е малко или много субективно и ще стане като с дискусията с бивните, ще се повтаря едно и също страници наред - едни ще казват, че е по-лесно, други, че е  по-трудно от миналата година. Покрай шестокласните майки и изброяването на задачи от днешното НВО, подходящи за техните деца,  всъщност ми направи впечатление, че изпитът днес беше някак "шестокласен" предимно. Лично мнение, с което не обвързвам никого, и което наглед изглежда малко нелогично -  по-малко деца щяха да са разочаровани, ако  изпитът беше с акцент върху 7 клас в първия модул. Не че не трябва да има шестокласни задачи, но аз лично си ги представям някак по-вплетени в седмокласния материал - да, нека е координатна система, ама с еднакви триъгълници в нея примерно, да, нека е пропорция, била тя на страни или ъгли, ама  гарнирана и с  някоя седмокласна теорема  за триъгълник/ успоредник, да, нека се ползва питагорова теорема, ама и с нещо научено  за правоъгълен триъгълник в 7 клас ( не е като да няма ОЗ за 15 градуса, теорема за медиана към хипотенузата, правоъгълен с 30, сбор от два ъгъла, равен на третия и т.н), да, нека уравнението е лесно като днешното, ама да има и нещо към него - еквивалентност с друго, общ корен... А така децата имам чувството, може и сериозно да греша, разбира се, че са решавали, търсейки подсъзнателно седмокласния елемент, и са грешили именно защото задачите са по-лесни от това, което са очаквали. Дори нямам идея дали стана ясно какво имам предвид, дано някой сега не се разгневи  на дързостта ми да изразя мнение.

Последна редакция: сб, 17 юни 2023, 00:31 от пенсионирана русалка

# 1 347
  • Мнения: 9
Нищо не казвате за шестнайста задача, има ли главни букви, няма ли? Simple Smile

По същество - толкова сдухан петък рядко съм срещала. Не знам каква е целта, но цената е непосилно и неоправдано висока за всички, но най-вече за децата.
Какво имате предвид с 16 задача и главните букви?

# 1 348
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
Пенсионирана русалка , много вярно ми се струва това. Много подготвени деца са объркали задачата за просто число, други са се разсеяли с формула. Нормално е да се греши, не са машини децата, а и факторът стрес и постоянното "набиване" в главите колко е важно са от голямо значение.
Че ще има 100 точки, ще има, но накрая е важно кой къде е в общата картинка. Heart
Не знам дали ти, Дидева и Sanaka ще сте достатъчни, може някой психолог да се включи. Joy

Светла , нищо й няма на 16 задача. Всичко й е наред с главните букви. Нали 16та бяха бивните и предполагам натам е препратката. Hug

# 1 349
  • Мнения: 3 481
Русалка, аз не вземам становище за задачите. Съгласна съм с анализа ти. Ganis по-рано се изказа, че са премерени според нея задачите. Аз самата в темата за задачите се изказах за десетокласната матура, но там аудиторията е друга.
Не може на още ошашавени родители, чудещи как да успокояват стресирани деца да им размяташ мнението си колко е елементарна матурата, как второкласника ти за закуска ги решава тези задачи и т.н.
 Нашият набор имаше по-засукана текстова от втори модул и в 12 на обяд взеха да се хвалят, че е елементарна задачата, щото те видиш я решили, докато се шашкаха майки, че децата са притеснени.

Общи условия

Активация на акаунт