СЕДМИ КЛАС - часът на истината - ИЗПИТНА ТЕМА (12.06 - 18.06)

  • 137 534
  • 1 587
  •   1
Отговори
# 1 365
  • София
  • Мнения: 16 194
НВО 4-ти клас съвсем не е гаранция за преминаване в 5-ти клас без пропуски. Най-малкото защото то не е условие за преминаване в 5-ти клас.

# 1 366
  • София
  • Мнения: 2 925
Е, да, де. Ама виж, ти как хубаво го каза с две думи. Joy

# 1 367
  • Мнения: 964
Момичета, влязох в темата заради една прекрасница, която следващата година ще се бори с НВО и на която математиката не й е силна страна. Знам, че всичко извън тренираните типови задачи (като 22 от втори модул, вероятно и 7 - за велосипедиста) биха стресирали деца нематематици. В крайна сметка целта, на повечето кандидатстващи, е училища, различни от МГ и това, че не са успели да решат всичко, надявам се няма да е фатално.Всяко дете ще попадне на точното място и вероятно ще бъде щастливо с избора си. Моята субективна преценка е, че тази година средните резултати по математика ще бъдат с 3-5 т. по - ниски от предходната година.
Прегърнете децата си за усилията, които са положили и вярвайте, че всичко ще се подреди по точния начин❤💐.

# 1 368
  • Мнения: 7 329
НВО 4-ти клас съвсем не е гаранция за преминаване в 5-ти клас без пропуски. Най-малкото защото то не е условие за преминаване в 5-ти клас.
Обаче като спомена НВО за 4-ти клас и се сетих, че за набор 2009 това е първото стрес изпитание. Като изключим с огромно закръгление нагоре около 2000 деца, които са ходили на състезания, за всички останали това е челен сблъсък с нещо ново. Така че, да. Възможно е да е имало и повече разревани. Най-вече обаче това са деца в много странна възраст.

Последна редакция: сб, 17 юни 2023, 09:32 от рони

# 1 369
  • Мнения: 3 453
НВО 4-ти клас съвсем не е гаранция за преминаване в 5-ти клас без пропуски. Най-малкото защото то не е условие за преминаване в 5-ти клас.
Така е, но да кажем, че в този набор повече деца не изчистиха пропуските, съдейки по лежерния почти цял втори срок на 4 клас. Отново уточнявам, че съдя от класовете в училището на детето, освен това не живеем в столицата, нито в голям град. Практиката тук е да се набляга на усилена подготовка в края на втори срок, нещо което не се случи заради локдауна и последвалата липса на НВО. В 5 клас си пролича, а голяма част от децата така и не наваксаха.

# 1 370
  • София
  • Мнения: 2 925
Ама то си има пропуски, които наличието на едно голо НВО няма как да изчисти. Пък дори и при постигнат отличен резултат на него. Доколкото разбирам,  причината за "лежерен" втори срок е била по-скоро от необичайната ситуация покрай пандемията. Защото, пак повтарям, отпадането на НВО стана ясно съвсем накрая. В нашето училище до април вкл. упражняваха диктовки от запис, тестове и т.н. Помня го много добре, защото децата почти се разочароваха, че това готвене е било напразно (според тях Joy).

# 1 371
  • Мнения: 139
Разборът накратко. Много по-трудна матура от предни години. По форумите във Фейсбук масово се оплакват от разстроени и демотивирани деца. "МОН им намери цаката" в лошия смисъл. Учителите от школите мълчат. Масово децата не са решавали подобни задачи като тези от 2 модул. Общият привкус на децата е "Ама нали трудът се възнаграждаваше"...

Моята прогноза е с до 10 точки по-ниски балове за желаните училища.

# 1 372
  • Мнения: 1 217
И на мен така ми се струва, че бяха една - две идеи по- трудни  за средностатистическия седмокласник.
Дано поне да се запазят минималните балове от предходните две години, че докога ще скачат нагоре?  Ще чакаме  точки и статистики да видим.

# 1 373
  • Мнения: 7 808
При нас не се обърна внимание много на раздела с видове успоредници. Материалът се взе между празниците след 6 май, когато загубиха и много от часовете, до първата седмица на юни, почти без упражнения. Не бяха супер сигурни в това, което трябва да докажат, въпреки че знаеха теоремите да ги цитират.

Теоремата като такава в 23 зад не е нужно да се описва. Записва се например АВ=АD=BC=CD => по Т ABCD е ромб, толкова.

Аз грешките на големия си ги обяснявам с напрежението. На брат си обясняваше какво са прости числа, после и на съучениците и пак и изброил 1-цата...

Бяха ги настроили, че ще има задача за път, а те му бяха по-трудни и до последно решава такива. В другите грешки не правеше. Като е видял дългото описание на 22 з. и че не е за път се е шашнал. Забравил да прибави 2, за да изравни уравнението. Видял, че отговор 2 не отговаря на ДС и съвсем се притеснил... Беше адски разстроен снощи, защото решаваха много по-трудни задачи (подговяха ги на ниво СМГ) и решиха хиляди задачи от юни 2022 насам без да спират... 19 з също не е ясно какво е сгрешил в сметките или от грознопис е разчел 3 като 5 и после така нанесъл. Отнело му 20 минути да попълни 1 модул и после проверявал...

Още повече го побърква, че понеже не живеехме в България в 5 и 6 клас по БЕЛ не знаеше НИЩО. Тук в училище писах за отношението на госпожата - никой нищо не научи при нея, за нищо не ги подготви. Диктуваше във всички часове и преписваха като смахнати. Подготви го прекрасна учителка по български с уроци само по 4 часа седмично. Та усилията, които вкара в БЕЛ ги оценява като много по-малки (нищожни), а очаква по-висок резултат. Съкрушен е, че най-вероятно ще изпусне възможността да влезе в така желаната паралелка, съдейки по баловете от предходните години.

# 1 374
  • Мнения: 623
Здравейте! Догодина ни предстоят вашите мъки, но отсега се настройваме. В група във Фейсбук прочетох, че на много деца не им е стигнало място в беловата за последните две задачи, но нямали право на допълнителен лист.Така, въпреки че задачите са решени на чернова, няма да бъдат зачетени. Жалко за децата, които могат и знаят, но заради разни изисквания, ще загубят точки.
П.П. На матурата по БЕЛ с колко време разполагат за четене на текста преди да започнат преразказа?

# 1 375
  • Мнения: 21
Здравейте! Догодина ни предстоят вашите мъки, но отсега се настройваме. В група във Фейсбук прочетох, че на много деца не им е стигнало място в беловата за последните две задачи, но нямали право на допълнителен лист.Така, въпреки че задачите са решени на чернова, няма да бъдат зачетени. Жалко за децата, които могат и знаят, но заради разни изисквания, ще загубят точки.
П.П. На матурата по БЕЛ с колко време разполагат за четене на текста преди да започнат преразказа?

За четене и запознаване с текста имат 15 мин.

# 1 376
  • Мнения: 1 203
И аз подозирам по ниски балове за набор 2009. Труден текст за подробния преразказ и според мен и малко по труден втори модул от предходните 2 години.
Не подценявайте статистиката, децата са много повече, остава да видим колко повече.

Ето справката на Дидева https://cdn.bg-mamma.com/7hOl/7AGQM.png

750/12000 = 6.25%, Тоест аз очаквам с 6% да се вдигнат спрямо миналата година заради 750 деца повече, което може би ще компенсира по-трудните матури.

Последна редакция: сб, 17 юни 2023, 08:37 от peppia

# 1 377
  • Мнения: 583
Момичета, как се изчислява балът? Примерно 80 т по двата предмета 320 т , а българския и математиката как ги приравняваме

# 1 378
  • София
  • Мнения: 3 806
Момичета, как се изчислява балът? Примерно 80 т по двата предмета 320 т , а българския и математиката как ги приравняваме
6 - 50т
5 - 39т
4 - 26т
3 - 15т

# 1 379
  • Някъде на край света
  • Мнения: 311
От любопитство се върнах в темата от миналата година - разплакани и разочаровани деца след математиката има доста и въпреки това баровете са били високи и всеки си е намерил мястото.

Общи условия

Активация на акаунт