Отговори
# 1 545
  • Мнения: 17 331
Всъщност огласената тогава идея за масовото НВО беше, че така ще се пресече бизнесът на частните уроци. Не знам кой повярва на това.
Черна станция, 100 * 100 точки са проблем само и единствено в София. На 12 000+ деца 100 имат максимални резултат. На 1700 - 9*100 на математика и 4 паралелки в МГ.

# 1 546
  • Мнения: 51 927
Е, моята действителност е София и за София пиша. Другаде може и да не е проблем. В този смисъл съм пристрастна и гледам от своята камбанария, така е. Но това важи за всеки тук.

Но по другата подтема - защо много деца не се справят, написаното от мен е общовалидно за всички градове и села.  Резултатите в Смолян са доказателство - същата система, даже по-бедни и прости родители, деца с по-малко възможности, но високи резултати, защото има мотивация и образованието е ценност.

# 1 547
  • Мнения: 17 331
Затова не трябва да се диктуват решения за цялата страна.

# 1 548
  • Мнения: 35 816
И защо да не трябва?  Или учат по различни системи?

# 1 549
  • Мнения: 9 123
Затова не трябва да се диктуват решения за цялата страна.

Това вече е дискриминация и чисто безумие. Вие в Русе по-прости ли сте от нас в София? Надявам се разбираш как нелепо звучиш.

# 1 550
  • Мнения: 360
quote author=StIvanova link=topic=1570415.msg47481293#msg47481293 date=1705336797]

Нито съм преподавател, нито оценител, а просто родител на дете, което е минало през НВО и въпреки високото си ниво по МАТ не получи максимална оценка на НВО поради разсеяността/преумората/мързела на проверителите. За нас това не беше фатално, но за друг може да е. И затова сега, когато вече съм над нещата, защитавам само и единствено принципна позиция. 
[/quote]

Няма ли предвиден механизъм за оспорване на оценката? Проверителите и те са хора, и те може да сбъркат, а пък целта на НВО е да се отразят знанията на децата по най-обрктивен начин.

# 1 551
  • Мнения: 51 927
Това, което предлагам, според мен ще реши софийски проблеми, но няма да навреди и на провинцията. Тоест работещо за всички решение е. Може би е най-полезно за МГ-тата, но няма с нищо да навреди и на ЕГ или на другите гимназии.

Няма ли предвиден механизъм за оспорване на оценката? Проверителите и те са хора, и те може да сбъркат, а пък целта на НВО е да се отразят знанията на децата по най-обрктивен начин.

БАММММ, право в десетката Simple Smile Няма такъв механизъм, оценката е окончателна и неоспорима. Може да се поиска оглед на работата, но само информативно. Точно това направихме и ние, защото детето се беше впрегнало яко. Отидохме, намериха работата, дежурната учителка посочи едно място, където с червено и после друго мастило (от втория проверител) беше отбелязано, че не е описано някакво си нещо. Но детето веднага показа, че същото нещо си е описано, но на друго място. Обаче първият проверител не е видял, а вторият просто е повторил неговата оценка без да проверява основно. И дежурната учителка само вдигна рамене и ни пожела да не ни се отрази това леко орязване на оценката.

Последна редакция: пн, 15 яну 2024, 19:10 от Черна станция

# 1 552
  • Мнения: 4 675
За децата по-спокойно, а за голяма част от родителите - доста по-евтино! Защото ако детето ти кандидатсва по документи, не наливаш пари в касичката на частните уроци. Вероятно една от причините за възприемане на подхода"Всички на НВО" е била финансова, а именно родителите масова да бъдат принудени да плащат за уроци.
НВО беше въведено поради нееднаквото оценяване от различните учители.
Що се отнася до частните уроци - принуда или "презастраховка" според МОН, фактите са следните:
Цитат
Проучване сред родителите по поръчка на МОН през 2022 г. (когато се събираха мнения за проблемите в учебните програми) показа тревожна картина у нас - че 50% от родителите на ученици от 5 до 7 клас плащат за частни уроци, за да могат децата им да се справят с изпитите в края на 7 клас - 27.6% по повече от един предмет, а 22.4% - по един предмет.

# 1 553
  • Мнения: 51 927
Цитат
Проучване сред родителите по поръчка на МОН през 2022 г. (когато се събираха мнения за проблемите в учебните програми) показа тревожна картина у нас - че 50% от родителите на ученици от 5 до 7 клас плащат за частни уроци, за да могат децата им да се справят с изпитите в края на 7 клас - 27.6% по повече от един предмет, а 22.4% - по един предмет.

Малка корекция - не за да се справят, а за да се класират по-напред, защото това е състезание. А за състезанията хората се готвят, ако искат висок резултат. Справяне щяхме да имаме, ако беше нормална матура.

# 1 554
  • Мнения: 17 331
Черна станция, в Русе явно сме по-прости и не разбираме как разслоението на децата в София е добро за децата в Русе, които не се нуждаят от такова, или за децата в Силистра, в Плевен, в Ловеч, където в прословутите МГ и ЕГ се влиза и с резултати далеч от 480+ бал. Защото единствено в София има нужда за едно-две училища от такова разслояване.
Колкото и трудно да се направи, каквито и задачи да се измислят, все ще се намерят 100-200 деца на 12 000+, които ще се преборят за максималния резултат.
И пак, темата не е за МГ, а защо средните резултати за страната са под 65т. Защо масата деца не могат да покрият първи модул? Дали програмата в училище куца, дали учебниците не са достатъчно добри, дали децата толкова си могат или нещо друго, но явно повечето деца не усвояват много добре материала от училище (първи модул). И това трябва да се промени.

Последна редакция: пн, 15 яну 2024, 20:21 от Mama Ru

# 1 555
  • Мнения: 51 927
Черна станция, в Русе явно сме по-прости и не разбираме как разслоението на децата в София е добро за децата в Русе, които не се нуждаят от такова, или за децата в Силистра, в Плевен, в Ловеч, където в прословутите МГ и ЕГ се влиза и с резултати далеч от 480+ бал. Защото единствено в София има нужда за една-две училища от такова разслояване.

Няма да им помогне, но и с нищо няма да им навреди. А ако едно нещо помага на някои, а за други е без значение, значи е добро.

# 1 556
  • Мнения: 9 123
Мама Ру, аз не разбирам какво целиш с тази тема. Добре си почешахме клавиатурите,  но ти какво постигна с това?

# 1 557
  • Мнения: 17 331
Тема като тема. Нищим злободневен въпрос. Дали нещо ще промени, не знам. Предстои следващото НВО и следващата истерия колко зле са масата деца и колко ниски са им резултатите. Та в тази връзка, ако може нещо да се промени, за да успяват децата да усвоят по-добре материала, защо не?

# 1 558
  • Мнения: 9 123
За мен резултати са нормални. Не мисля, че масата деца са зле. Пък и теб трябва да те интересува къде е твоето. Ако всеки  се интересува къде е неговото няма да има истерия.

# 1 559
  • Мнения: 4 675
За мен резултати са нормални. Не мисля, че масата деца са зле. Пък и теб трябва да те интересува къде е твоето. Ако всеки  се интересува къде е неговото няма да има истерия.
Трябва да те интересува?! Хайде да не си обясняваме какво трябва, моля! Simple Smile
А за да разбере  "къде е неговото дете", човек може, ако то е поставено при равни условия в основното и средното образование с другите деца. Това на първо място означава качествени учители във всички училища. Вас не Ви ли притеснява факта, че половината от анкетираните от МОН родители търсят частни учители.

Общи условия

Активация на акаунт