СЕДМИ КЛАС - редим желания - 03.07-10.07

  • 70 425
  • 934
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 8 581
С какво 5 години в СГСАГ допринасят за кандидатстването в специалност архитектура? Погледнах критериите за прием (балообразуването в УАСГ) и не забелязах нещо да ти помага. Родители на деца в гимназията се оплакват от малко часове математика, а тя е балообразуваща с ДЗИ ПП МАТ или техния изпит + ДЗИ БЕЛ (по спомен) за профил архитектура.
Много се колебаем дали да пишем СГСАГ за 1-во желание или 31-во математика или ЕГ с английски, затова се интересувам.
                    Е,няма как да си учил 5 години профилирни предмети и след звършване да имаш право да изработваш архитектурни и конструктивни проекти на едно- и двуетажни жилищни сгради , да извършваш архитектурно заснемане , да изготвяш сметни документации към проекти , да изпълняваш техническо ръководство и контрол и т.н. и това да не ти помогне при следването  в УАСГ. Не съм твърдяла ,че "допринася" за кандидатстването. Там е ясно как се балообразува.

# 616
  • Бургас
  • Мнения: 712
Притеснява ме факта, че има възможност за избор в "по-елитните гимназии", но не иска да чуе и дума.

Извинявам се, но е супер "тъпо" да секнете мечтите на детето си…

И все пак нашите деца не са сираци, та да решават на 100% сами? Нали си имат и родители, чиято грижа освен от чисто човешка гледна точка ни е вменена и от законите на тази страна? Колко може да е ориентиран един тинейджър относно бъдещето си? Точно тук е ролята на родителя: да види потенциала в него и да прецени къде ще е най- добре за него. Защото не забравяйте и вероятността изборът й да е повлиян от това къде нейните съученички и/ или приятелки са решили да кандидатстват.

Моят син например няма нито един приятел/съученик,който да иска в същата гимназия. Много коментирахме с баща му, дали е правилно да си "пропилее" бала за не толкова елитна гимназия, но както казват неговите учители- той е роден за това, идва му отвътре, интересува се, чете , знае повече по темата дори от възрастни мъже..решихме да не му секваме интереса. Дано решението да е правилно, времето ще покаже.

# 617
  • София/Варна
  • Мнения: 1 522
С какво 5 години в СГСАГ допринасят за кандидатстването в специалност архитектура? Погледнах критериите за прием (балообразуването в УАСГ) и не забелязах нещо да ти помага. Родители на деца в гимназията се оплакват от малко часове математика, а тя е балообразуваща с ДЗИ ПП МАТ или техния изпит + ДЗИ БЕЛ (по спомен) за профил архитектура.
Много се колебаем дали да пишем СГСАГ за 1-во желание или 31-во математика или ЕГ с английски, затова се интересувам.
                    Е,няма как да си учил 5 години профилирни предмети и след звършване да имаш право да изработваш архитектурни и конструктивни проекти на едно- и двуетажни жилищни сгради , да извършваш архитектурно заснемане , да изготвяш сметни документации към проекти , да изпълняваш техническо ръководство и контрол и т.н. и това да не ти помогне при следването  в УАСГ. Не съм твърдяла ,че "допринася" за кандидатстването. Там е ясно как се балообразува.
Според мен нямат право да проектират нищо, но за всичко останало си права.

# 618
  • Мнения: 8 030
С какво 5 години в СГСАГ допринасят за кандидатстването в специалност архитектура? Погледнах критериите за прием (балообразуването в УАСГ) и не забелязах нещо да ти помага. Родители на деца в гимназията се оплакват от малко часове математика, а тя е балообразуваща с ДЗИ ПП МАТ или техният изпит + ДЗИ БЕЛ (по спомен) за профил архитектура.
Много се колебаем дали да пишем СГСАГ за 1-во желание или 31-во математика или ЕГ с английски, затова се интересувам.
                   Е,няма как да си учил 5 години профилирни предмети и след звършване да имаш право да изработваш архитектурни и конструктивни проекти на едно- и двуетажни жилищни сгради , да извършваш архитектурно заснемане , да изготвяш сметни документации към проекти , да изпълняваш техническо ръководство и контрол и т.н. и това да не ти помогне при следването  в УАСГ. Не съм твърдяла ,че "допринася" за кандидатстването. Там е ясно как се балообразува.
Може да не сте  толкова рязка Simple Smile. Аз използвах думата допринасят (не съм Ви я вменявала) и то съвсем добронамерено се обърнах към Вас, за да разбера с какво. Много благодаря за конкретиката. Това ми беше питането. Коментарът Ви ми е изключително полезен!

# 619
  • Мнения: 9 123
Преди много години започнах да уча за инженер. Бях от езикова гимназия, но колегите от техникуми бяха на светлинни години преди нас. Как е сега, съвсем не знам...

# 620
  • София/Варна
  • Мнения: 1 522
Преди много години започнах да уча за инженер. Бях от езикова гимназия, но колегите от техникуми бяха на светлинни години преди нас. Как е сега, съвсем не знам...
Най-вероятно все още е така. Няма как да не са светлинни години напред, след като да учили основите на това, което ще учат в университета. Могат да чертаят, знаят да четат чертежи. Тренирали са ги всичките тези неща 4-5 години и после в университета надграждат.

# 621
  • Б
  • Мнения: 932
Има и мами от страната!
Да има .

# 622
  • Мнения: 7 685
С какво 5 години в СГСАГ допринасят за кандидатстването в специалност архитектура? Погледнах критериите за прием (балообразуването в УАСГ) и не забелязах нещо да ти помага. Родители на деца в гимназията се оплакват от малко часове математика, а тя е балообразуваща с ДЗИ ПП МАТ или техния изпит + ДЗИ БЕЛ (по спомен) за профил архитектура.
Много се колебаем дали да пишем СГСАГ за 1-во желание или 31-во математика или ЕГ с английски, затова се интересувам.
                    Е,няма как да си учил 5 години профилирни предмети и след звършване да имаш право да изработваш архитектурни и конструктивни проекти на едно- и двуетажни жилищни сгради , да извършваш архитектурно заснемане , да изготвяш сметни документации към проекти , да изпълняваш техническо ръководство и контрол и т.н. и това да не ти помогне при следването  в УАСГ. Не съм твърдяла ,че "допринася" за кандидатстването. Там е ясно как се балообразува.
Извинявам се, че се намесвам, но това от близо 20 години не е така. Аз съм строителен инженер, конструктор на сгради. За да проектираш каквато и да е сграда трябва да имаш правоспособност и членство в киип. За това се иска висше образование, само с гимназия не става.
Иначе мога да потвърдя, че колегите ми, идващи от строителните техникуми имаха предимство първата година на следването с повече познания за термини и можеха да чертаят по-добре от останалите, но много им куцаше математиката, а в нашата специалност има много математика и физика.

# 623
  • Мнения: 8 581
Може да не сте  толкова рязка Simple Smile. Аз използвах думата допринасят (не съм Ви я вменявала) и то съвсем добронамерено се обърнах към Вас, за да разбера с какво. Много благодаря за конкретиката. Това ми беше питането. Коментарът Ви ми е изключително полезен!
                Извинявам се , ако ви е прозвучало толкова рязко. Исках да помогна с мнение и подчертах думите за да се рзберем правилно. В предишния си пост явно не съм се изразила точно и за това се получи разминаване .
               
Извинявам се, че се намесвам, но това от близо 20 години не е така. Аз съм строителен инженер, конструктор на сгради. За да проектираш каквато и да е сграда трябва да имаш правоспособност и членство в киип. За това се иска висше образование, само с гимназия не става.
Иначе мога да потвърдя, че колегите ми, идващи от строителните техникуми имаха предимство първата година на следването с повече познания за термини и можеха да чертаят по-добре от останалите, но много им куцаше математиката, а в нашата специалност има много математика и физика.
                Възможно е да греша относно проектирането.Преди много години нашата вила беше проектирана от човек със средно и нямаше проблем с документцията и утвърждаването и от гл.архитект на общината ,както нямаше и проблем със строителното разрешение.Това ,подчертавам,беше много отдавна 88/89 година.
                Що се касае за математиката -  в конкретния случай няма да има проблем и едва ли ще и куца.Все пак си зависи от личностните качества .

# 624
  • Сф
  • Мнения: 11 998
Ох, въведох "100-те" желания..и мислех, че се е свършило, ама звъни диването и казва:" Мамо, има едно училище за планински водачи в Черни Осъм. Пиши и него"?!!! Обяснявам, че Черни Осъм е доста далеч от София, но пък тя упорства, че било страхотно като програма. Едно дете на лагера й било казало... Училището разполага и с леглова база...Та въпросът е: До къде стига границата - най-желаното, най-отгоре?! Детето много обича планински преходи, всяко лято ходи на различни /няколко/ скаутски лагери и екскурзионни летувания. Ама, чак училище и то на 100 и кусур км?! Любопитно ми е какво мислите?

И друго: За тези, които не са подали още. Доста си поиграх със системата, защото си бях сложила допълнителни полета за въвеждане. Оказа се, че когато въведох последното желание и отдолу беше останало едно празно поле, не можех нито да пусна заявлението, нито да изтрия това празно поле. Постоянно излизаше "Не може с код 0000" или нещо такова. Най-накрая въведох някакъв произволен код на паралелка и след като се изписа името, успях да я изтрия ида подам заявление. Само за информация!!
Планински преходи , екскурзионно ,скаутски лагери нямат много общо с тежестта на професионалните спортни лагери например и натоварването в проф . спорт. Вашата дъщеря може да практикува някакъв спорт или просто да ходи на излети с пещерен клуб Академик https://www.akademic.org/ и да види докъде и стигат силите. Иначе в НСА има такава специалност https://climbnsa.com/tag/%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D1 … 0%B4%D0%B0%D1%87/ но си мисля трябва добра подготовка да кандидатстваш там. Иначе в СПГТ ( Тоха) има специалност екскурзовод с английски мисля. Бих си пратила детето в това училище в Ч. Осъм може би само ако излиза от проф. спорт, а то беше и пак с едно наум. Мисля ,че дъщеря ви няма представа за какво иде реч. Хубаво звучи, но е много тежко, имам познати в бранша. Мъже. А като решение за професионално развитие на етап 8 клас го намирам за безмислено. Hands V
Но, вие си знаете.

# 625
  • София
  • Мнения: 7 675
Потвърждавам, че някъде от 2004-5 г. не може да се проектира без завършено висше образование и без членство в съответната Камара на инженери или архитекти.
На мене лично ми се губи идеята за тези строителни техникуми. От поне 10 години в бранша няма необходимост от специалисти със средно образование. Софтуерът напредна достатъчно, че да ги замести за спецификации и подобни дейности.
Архитектура и инж.специалности могат спокойно да се научат само в университет, а не за общо 10 години в гимназия и университет.
ПП: Специално архитектурата не е само и единствено техническа специалност. Високата обща култура е огромен плюс в практикуването на професията. Въобще по отношение на техническата част наистина към днешна дата съществува много мощен софтуер и нещата стоят твърде различно спрямо периода преди 20-30 години. Споделям личен опит.

Последна редакция: чт, 06 юли 2023, 21:39 от Red

# 626
  • Мнения: 268
Защо заемате излишно място в класиранията?
[/quote]

Детето има право да си реши! И девойката ми беше така, до последно се колеба какво да прави.Избра накрая МК, но сега след 12 клас няма да се занимава с изкуство.Рисувснето и изкуството въобще си е тежък труд!

За архитектурата да кажа.Момчето ми е 10 клас в паралелка "Архитектура  и строителство с английски".Тя е най-високобаловата в СГСАГ. От първи до четвърти клас беше в 35-то с немски, а от пети до седми клас в паралелка математика и информатика в първо СУ. Ако някой иска да развива математика СГСАГ не е точното място, въпреки че децата които са приети там са с технически наклонности, харесват математиката, физиката и рисуването. За сравнение мога да кажа , че в началото, ако в Математическата паралелка решаваха петдесет задачи за подготовка за входно ниво, в СГСАГ стартираха с три, което за младежа си беше шок. Рисуването също е много малко, почти символично. Писаха му двойка още първата седмица, абсолютно заслужено. След това цяла година бавно и методично всеки петък вечерта правихме заедно упражненията по рисуване /аз съм художник/. Научи се да чертае, като баща му който е инжинер, много му съдейства. В целия осми клас имаха много английски, като аз умишлено го бях записала на частен учител така, че часовете му в училище+учител да станат 18 на седмица, за момента нивото му е много добро. Взе си ниво В 1.2,като се самозаписа на матура по английски. Вторият език -можеха да избират между руски, немски и италиански.Той е с немски и пак добре са нещата, но си допълваме с учител. Първоначално успехът му падна много /като влезе беше всичко шест, без английския/. Имаше тройки, двойки, четворки, шарена работа. И мен ми беше много мъчно, защото развалихме математиката и според мен шансът му да влезе архитектура в УАГС с такъв успех, е много малък. И въпреки, че сме вложили много финанси и усилия -нивото на език, не е като в езиковите гимназии. Братовчедка му е в 31-во с интензивно изучаване на испански и като цяло доста добри резултати изкара  на НВО по български, и по математика над 80 т. Днес го питах за личното му мнение и той ми каза, че ако искаш да станеш архитект, не е необходимо да завършиш неговото училище. Каза- нещата които учат ще им помогнат най-много до първи курс и че би избрал езикова гимназия, ако кандидатства сега. От целия му клас, четири деца имат шестица по математика за годината и пет деца - шестица за втория срок. Но средния резултат на класа  на НВО 10 клас е 70 и по БЕЛ и по МАТ, тоест не е нисък. Иначе имат интересна практика, научават много неща които и за в живота ще са им полезни. За влизане в УАСГ имат предимство-квоти, за всички специалности без архитектурата. Архитектура има и в НБУ което мен много ме успокоява. Покрай сестра му проучихме и университетите в чужбина и за архитектура -има много добър такъв във Виена, ако детето е с немски С1. /по- лесно е да се вземе нивото с езикова гимназия/Изпит по математика нямат, само порт фолио със скици. За Холандия се оказа, че има и такива в които и ако си от професионална гимназия може и да може  да се кандидатства, но имаш допълнителни изпити. Иначе бях тръгнала да го местя и то точно в 31-во, даже с училището бях се свързала, но детето ме помоли да задържа засега и още да мисли.Като си говоря с него ми се струва, че все пак си харесва училището и съучениците и се притеснява от нова среда и местене, защото вече му се е случвало три пъти и за него е трудно. Пиша всичко това за да помогна на деца и родители, такива като нас да вземат информирано решение, защото за професионалните гимназии много малко се пише. А аз в седми клас ..кой ти да чете ..детето ми каза ..вярвай ми, това е моя избор и се записа. Не мога да кажа,че е било грешка, но трябва да се мисли за доста неща, най-вече за интересите на детето, за развитието му, за университетите към които ще се стреми и дали такъв избор няма да го ограничи.

Последна редакция: чт, 06 юли 2023, 23:46 от Stanislavovamarina

# 627
  • Мнения: 1 597
Така е, имам приятелка, която навремето завърши с рисуване. Сега не се занимава с това, а иначе е талантлива.

# 628
  • София
  • Мнения: 263
Благодаря на всички за изказаните мнения относно училището в Ч. Осъм! Ще пусна заявление - мир да има и ще проведа сериозен разговор след лагера. Сигурна съм, че си представя постоянни разходки в гората и няма реална представа..
Всъщност на мен по-скоро ми беше интересно какво мислите по принцип да изпратите децата си да учат някъде далеч на тази възраст? Аз заминаха на 18 да работя в чужбина /в далечната 1991/ за ужас на родителите ми, но точно това ме направи независима, уверена и самостоятелна. От друга страна ми е трудно да си го представя за някое от децата си. Въпрос на възраст ли е или пък нагласа?..Разсъждавам си просто

Последна редакция: чт, 06 юли 2023, 22:32 от bubara

# 629
  • Мнения: 5 465
Давате ли отчет на класния, че сте подали заявления?
Някаква справка се подавала за двцата, която ми е много чудна???

На мен ми се обадиха от училището на детето. Знаеха, че съм подала, виждат в системата явно, та ме питаха дали съм подала online или в гнездото?  Казаха, че им искали някаква статистика. Редовно получаваме и съобщения с различни разяснения относно нещата свързани с НВО-то и последващите действия.

Общи условия

Активация на акаунт