СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 654
  • 761
  •   1
Отговори
# 465
  • Мнения: 238
Сигурно е коментирано, но ще попитам: на 5-то класиране, при свободни места, обявени от директорите, за да се кандидатства, нали не е нужно отписване от училището, където детето е записано към момента?
Не, трябва да се изтеглят документите. Единият вариант е да рискуваш и да не се появи дете с по-висок бал от на детето Ви. Другият вариант , до последно единият родител стои в едното училище, в което е записано детето, а другият чака в това, в което има обявено място и ако е късмет единият бързо изтегля документите , търчи до желаното училище и записвате детето в незаети място в последния момент. Дано го обясних ясно.

Това сигурно ли е? Ако има обявени на директорско класиране места в 5 училища, не мога ли да подам във всичките и чак ако приемат някъде детето, да го отпиша от сегашното му училище?

# 466
  • София
  • Мнения: 5 553
Сигурно е коментирано, но ще попитам: на 5-то класиране, при свободни места, обявени от директорите, за да се кандидатства, нали не е нужно отписване от училището, където детето е записано към момента?
Не, трябва да се изтеглят документите. Единият вариант е да рискуваш и да не се появи дете с по-висок бал от на детето Ви. Другият вариант , до последно единият родител стои в едното училище, в което е записано детето, а другият чака в това, в което има обявено място и ако е късмет единият бързо изтегля документите , търчи до желаното училище и записвате детето в незаети място в последния момент. Дано го обясних ясно.

Това сигурно ли е? Ако има обявени на директорско класиране места в 5 училища, не мога ли да подам във всичките и чак ако приемат някъде детето, да го отпиша от сегашното му училище?
Не.

# 467
  • sofia
  • Мнения: 1 213
Сигурно е коментирано, но ще попитам: на 5-то класиране, при свободни места, обявени от директорите, за да се кандидатства, нали не е нужно отписване от училището, където детето е записано към момента?
Не, трябва да се изтеглят документите. Единият вариант е да рискуваш и да не се появи дете с по-висок бал от на детето Ви. Другият вариант , до последно единият родител стои в едното училище, в което е записано детето, а другият чака в това, в което има обявено място и ако е късмет единият бързо изтегля документите , търчи до желаното училище и записвате детето в незаети място в последния момент. Дано го обясних ясно.

Това сигурно ли е? Ако има обявени на директорско класиране места в 5 училища, не мога ли да подам във всичките и чак ако приемат някъде детето, да го отпиша от сегашното му училище?
Да, сигурно е. На петото директорско класиране трябва да представите оригинала на свидетелството за завършено основно образование, за да участвате в петото класиране.

# 468
  • Мнения: 1 465
Така ме притеснихте сега. Нямам нищо общо с връзкарските истории да уточня. Детето ми както написах беше прието на второ и трето класиране МГ Благоевград, като мина от паралелката с най-нисък бал към такава с малко по-висок. Т.е най-вероятно ще е последното дете с неговия бал. Искрената ми надежда е, че средата ще го дърпа и конкуренцията ще го мотивира. Ние всъщност мислим да се преместим цялото семейство от София. Мъжът ми е Благоевград и му е мечта да живее там. Търсехме имот доскоро, но като не намерихме се бяхме отказали. Кандидатствахме за всеки случай. На трето класиране синът ми никъде не го класираха в София, на четвърто ме е страх да пробваме. Има десетина места в паралелките, които искаше и в, които не се класира на трето. Балът му е доста нисък 302/278. Ал
За мен това е много нисък бал за математическа гимназия. Задачите бяха доста лесни и за да има детето толкова малко точки, значи има  много сериозни пропуски или просто математиката не е за него. Казвам го с най-добри намерения, защото виждам, че сте готови да предприемете много сериозна крачка с преместване в друг град. Разчитате, че средата ще го дърпа, обаче е по-вероятно да стане точно обратното. Както казва Джордан Питърсън - "никак не е добре да бъдеш този в стаята с най-ниския резултат". В провинциалните гимназии маржът в баловете е доста голям - има деца с ниски балове, но има и такива с много високи, и точно последните задават нивото на учене и оценяване в класа. Може да е провинция, но математиката е еднакво трудна и в софийските, и в селските гимназии. В училището на големия ми син тези, които влязоха с най-високите балове, си останаха децата с най-високия успех във випуска - в статистиката на Школо ясно се вижда положението. И обратното - при тези с най-ниските балове положението стана още по-зле.
По тази логика математическите гимназии в по-малките областни градове трябва да не могат да си изпълнят план-приема. Щом като детето и на второ класиране е било класирано в същото училище, значи има в училището и други деца на подобно ниво. А и изпита все пак понякога зависи от моментното състояние. Единствено не бих си записала детето в МГ, ако определено не харесва математиката и не му върви, та дори и да има бал за там. Моето момиче е така, изобщо не писахме МГ, тя не би се и съгласила.

# 469
  • Мнения: 3 189
Отвратително е, но със сигурност има много връзкари на 5 класиране.

# 470
  • Мнения: 1 514
В началното училище имаше една хипер амбициозна учителка, която се караше на децата, че са се изложили, когато нямат много точки на състезанията. В шести клас мразеше математиката, когато започна уроци и си промени отношението. Но, да пропуски има.

# 471
  • Пловдив
  • Мнения: 3 572
В Благоевград от може би десетина години няма такъв наплив за гимназиите от околните населени места, така че МГ с този бал там е напълно постижима

# 472
  • София
  • Мнения: 1 459
Сигурно е коментирано, но ще попитам: на 5-то класиране, при свободни места, обявени от директорите, за да се кандидатства, нали не е нужно отписване от училището, където детето е записано към момента?
Не, трябва да се изтеглят документите. Единият вариант е да рискуваш и да не се появи дете с по-висок бал от на детето Ви. Другият вариант , до последно единият родител стои в едното училище, в което е записано детето, а другият чака в това, в което има обявено място и ако е късмет единият бързо изтегля документите , търчи до желаното училище и записвате детето в незаети място в последния момент. Дано го обясних ясно.

Това сигурно ли е? Ако има обявени на директорско класиране места в 5 училища, не мога ли да подам във всичките и чак ако приемат някъде детето, да го отпиша от сегашното му училище?
Да, сигурно е. Не, не може да подадете за обявените места без да отпишете първо детето. Освен ако не опрем пак до наболялата тема, връзки с директорките и вътрешна информация. То ако можеше, всеки за спорта щеше да пробва в по-желана паралелка, в която има обявено място.

# 473
  • Мнения: 69
Единични не знам дали са бройките за парашутисти, по-скоро са десетки. Преди години, когато големият ми син кандидатства (първият випуск с електронно подаване на желанията), класовете бяха от по 28 (14 момчета и 14 момичета) деца, на първия учебен ден са по 32 във всеки клас (общо 7 класа тогава) и не е възможно всичките 4×7=28 допълнително приети да са близнаци или отговарящи на другите условия за надпланов прием. В девети клас кацна още една бройка и за нея със сигурност знам, че е с връзки, защото познавам майката и нямаше как да не ми каже как точно детето е записано. Друг въпрос е, че абсолютно всички учеха добре, мотивирано и завършиха с отлични резултати на матурите в 12 клас, така че зорът е да влезеш, после някак успяват да избутат. Мен лично много ме е яд, защото докато моите деца се трудят здраво и не е сигурно, че ще успеят да се кладират, а аз следя балове и вдигам кръвно, на други им е много лесен животът и им се полага едва ли не, но то животът не е честен, така че това е положението.
Крайно демотивиращи са всички шмекерии, дето се правят около изпити, класирания и прием.
То не бяха купени резултати, школи, дето уж "случайно" налучкали някои въпросчета, паралелки вместо от 26 от по 30 човека.
Зле е, че се допуска от институциите, но по - зле е, че хората се примирява с това.
А, който се е облагодетелствал, се е затаил и знае, че всяко чудо е за три дни, ще мине кампанията - ще се замете под килима.
А другите нека си играят на класирания по честен начин.

# 474
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 266
Аз да зашеметя с един въпрос, който ми се върти в главата от известно време  - ще разчитате ли изцяло на подготовката от училище за изучаването на първия език, който са избрали децата ви? Мислите ли за школи и уроци за подготовка на сертификати? Ако закъсат, там вече без допълнителна помощ няма да мине. За втория език (където го има) е ясно, че само ще се маркира.

Дъщеря ми избра да продължи с английски. Не разчитам на подготовка от училището и в някакъв момент допълнителни занимания ще се включат.
Втори език в училището ще е немски. Нещо смешно е като хорариум. Дъщеря ми няма желание да задълбочава.
Тя ще продължи да се занимава с френски изцяло на частни уроци и до края на 12 клас да стигне до С1.

# 475
  • София
  • Мнения: 4 935
За ученик в 91. НЕГ силно се надявам да не са необходими допълнителни уроци по езика. Въпрос на мотивация и труд е.
 
Когато аз бях в езикова гимназия, в началото се налагаше да уча по около 100 нови думи всеки ден, за да догоня съучениците си, които вече бяха учили езика по един или друг начин. В края на подготвителен клас вече бяхме на едно ниво без допълнителни уроци.

Вторият език е английски - в момента е ниво В2, уроците са започнали отдавна и ще продължат до получаване на сертификат за С1, т.е. още около 2 години.

Последна редакция: сб, 05 авг 2023, 21:33 от Янита

# 476
  • на Мелмак
  • Мнения: 12 148
Дъщеря ми учи в 73-то.
Общува в една игра с деца от Германия. Говори с тях на немски и английски, те са ѝ казали, че има швейцарски акцент с немския и много добре се справя. В училището е с френски, обожава го и го учи с удоволствие. Тя просто обича езиците.
Докато набора знае английски и си мисли, че в сегашната гимназия ще го учи. Съмнявам се и сме се договорили за школа. За сертификат в 12-и клас.
Та зависи, разбира се от дете и училище. Simple Smile

# 477
  • Мнения: 69
Аз от различни хора чувам, и за Първа и за втора немска, а и за  други училища, за френския език също, че децата им ходят на допълнителни уроци по езика в 8 - ми клас.

# 478
  • Мнения: 7 347
Като си избра да учи РИЧЕ ни каза, че ще си наваксва извън училище. А и в това училище не е заради езиците, все пак. И точно сега на вечерното кръгче с косматкото ни си обсъждахме, че ще се жертва да има нещо задължително - езикът. За немския ще видя какво ще измисля, но няма да бъде преди следващото лято.

# 479
  • Мнения: 2 168
На никакви допълнителни уроци по език няма да ходят и не са ходили - големият учи лесно езици и съответно се записа в ЕГ, където се разви чудесно, малкият мрази да учи езици и избра МГ, защото на него пък му вървят точните науки. Ако човек си е на мястото, ще вземе максимума от училището и ще успее и нататък. Аз знам и за случаи с уроци по програмиране в осми клас, защото зор да се запише дете с изразено хуманитарно мислене в МГ с информатика и после още по-голям зор да се справя с материала. На първо класиране го бяха приели във 2 АЕГ, но не - майката държеше за НПМГ и на трето успяха, а на него мястото му просто си беше в ЕГ, където щеше да бъде много по-щастлив.

Общи условия

Активация на акаунт