СЕДМИ КЛАС - трето и четвърто класиране

  • 67 161
  • 761
  •   1
Отговори
# 675
  • Мнения: 2 886
Как ще е безполезен профил биология и химия? Специално за кандидатстване медицина в изпита влиза материал и от профилираната подготовка. По-добре да са го учили, дори да не се явяват на матура.

# 676
  • Мнения: 4 550
Ако се избере профилът, това не значи ли, че трябва да явиш на ДЗИ задължително, съответно ти се взима оценката от там или греша?А материалът ще се научи, така или иначе.

# 677
  • София
  • Мнения: 1 758
Ако се избере профилът, това не значи ли, че трябва да явиш на ДЗИ задължително, съответно ти се взима оценката от там?А материалът ще се научи, така или иначе.
Не, не значи. Втори задължителен ДЗИ се държи по 1 от 4те изучавани профила. Никак не е задължително да е по Биология или Химия.

# 678
  • Мнения: 3 854
Основният плюс на паралелките, в които още при приема са обявени химия и биология като трети и четвърти профилиращ предмет, е не профилиращата подготовка в 11 и 12 клас, а това, че още в 9 и 10 клас, когато се учи основният материал за кандидатстването, се знае, че тези деца ще полагат кандидатстудентски изпити върху него. И впечатленията ми са, че в тези паралелки учителите по химия и биология преподават на по-високо ниво и имат по-високи изисквания, отколкото към децата в другите паралелки. Дори за някои учители знам, че директно са казвали, че готвят децата за кандидатстване и преподават материала така, както се изисква по изпитите  - за 9 и 10 клас имам предвид.
Така всъщност е и при другите профили - тези с БЕЛ и история още в 9 и 10 клас ги натоварваха с повече есета и други писмени работи спрямо останалите паралелки, въпреки че изучаваният материал на този етап е еднакъв, като винаги се е изтъквало, че от тях се очаква повече по тези предмети. Така поне беше в училището на големия ми син, а и в други училища, от които имам впечатления.

# 679
  • Мнения: 70
Основният плюс на паралелките, в които още при приема са обявени химия и биология като трети и четвърти профилиращ предмет, е не профилиращата подготовка в 11 и 12 клас, а това, че още в 9 и 10 клас, когато се учи основният материал за кандидатстването, се знае, че тези деца ще полагат кандидатстудентски изпити върху него. И впечатленията ми са, че в тези паралелки учителите по химия и биология преподават на по-високо ниво и имат по-високи изисквания, отколкото към децата в другите паралелки. Дори за някои учители знам, че директно са казвали, че готвят децата за кандидатстване и преподават материала така, както се изисква по изпитите  - за 9 и 10 клас имам предвид.
Така всъщност е и при другите профили - тези с БЕЛ и история още в 9 и 10 клас ги натоварваха с повече есета и други писмени работи спрямо останалите паралелки, въпреки че изучаваният материал на този етап е еднакъв, като винаги се е изтъквало, че от тях се очаква повече по тези предмети. Така поне беше в училището на големия ми син, а и в други училища, от които имам впечатления.

БЕЛ не е ли задължителна матура? А втората- по профилиращ предмет?

# 680
  • Мнения: 3 854
Задължителната матура е по БЕЛ - общообразователна подготовка, но има и БЕЛ  като профил, по който се учи допълнителен материал.

# 681
  • Мнения: 1 581
Някой успя ли да види статистика за Варна? В сайта на РУО няма инфо???

# 682
  • Мнения: 5 451
Някой успя ли да види статистика за Варна? В сайта на РУО няма инфо???

Все още няма и аз я търсих, че ми е интересно какво се случва на това класиране.

Големият ми син беше с профили биология и химия ( 11 и 12 клас), които се включиха в изпита му за Медицинския. Бяха му от голяма помощ, защото учителките им помагаха, като допълнение към частните уроци ( някой да не си помисли, че става без такива Wink ) . Ако детето иска да кандидатсва с тези два предмета, защо да учи математика, география или история?  Не е ходил на матура по нито един от тези предмети. Като втора след БЕЛ си избра езика, който учи и му е първи профилиращ предмет.

# 683
  • София
  • Мнения: 16 178
Как ще е безполезен профил биология и химия? Специално за кандидатстване медицина в изпита влиза материал и от профилираната подготовка. По-добре да са го учили, дори да не се явяват на матура.
Мнооого малка част от профилираната подготовка се включва в кандидатстудентските изпити - две-три теми - които съвсем спокойно можеш да си научиш и без профил.

# 684
  • Мнения: 5 451
sanaka, не е точно така. Те темите са си теми, но в тях има добавени неща от профилите, които не са 2-3 теми. За деца които са си ориентирани към това, по-добре да си минат профилите в училище, където доста неща ще им бъдат разяснени.

# 685
  • София
  • Мнения: 16 178
Дъщеря ми завърши тази година с профил химия и биология, и кандидатства медицина. Всичко необходимо за кандидатстването й беше разяснено на частните уроци. Профилът й беше интересен, все пак нормално е това да избере. Но полезен за кандидатстването - не беше.

# 686
  • Мнения: 5 451
Моят син също, на уроците с профили не се занимаваха Wink Във Варна на изпита доста неща бяха от тях, от голяма помощ му беше изученото в училище.

# 687
  • София
  • Мнения: 16 178
В МУ София и в Тракийския /и в МУ Плевен според други нейни приятели/ имаше много малко от профилираната подготовка и то беше преподадено на уроците.

# 688
  • Мнения: 7 329
На мен по-назад ми направи впечатление това колко различни всъщност могат да бъдат представите на хората и колко субективно е всичко. Заради колко сериозно било натоварването върху децата. Аз у дома да се учи не съм виждала, ако изключа двата предмета от последната година, по които се преподаваше повече от зле /ако не е в това училище дори може да мине за добър учител, но всичко е въпрос на субективно отношение/ и заради това държа абонамент за уча.се. Преди това предметът беше само един, но пък рефлектира в три други. Презентацийката и проекторчето не са качествено преподаване, ако не си се подготвил. Препиши си/направи си планчето не помагат да разбереш и да харесаш предмет. Натоварването идва, когато трябва да се навакса подобен сериозен пропуск. Нито домашните и проектите са им от днес за утре и си имат комфортни срокове, нито блоковете са им разпределени зле. Разбирам защо за биологията в СМГ не се събират хора за профил, не че от училището не са двамата най-добри представители на международната олимпиада. Все пак съществува мотивиращ учител и ако случайно вземе, че поеме нещата оттук насетне, може и да се появи интерес. Не всичко в живота е въпрос на стратегии. Трябва да има физика и химия в отношението.

# 689
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 233
Да си призная това с профилите, дзи и изпити за прием в университет ми е на моменти мъгла. Дъщеря ми е с желание за развитие в две коренно различни направления. Тя е в мг профил математика и информатика. Ако разбирам правилно, при избор на трети и четвърти профилиращ предмет например физика и английски, вторият й дзи трябва да е между математика, информатика, физика и английски.

Снощи призна, че за един ден е имала желание да учи медицина и да стане кардиолог. Добре че бързо й е минало това желание  🤣

Общи условия

Активация на акаунт