Отдаване и наемане на имоти - какво се случва реално? - ТЕМА 32

  • 35 150
  • 848
  •   1
Отговори
# 465
  • Варна
  • Мнения: 6 902
И според мен са каприз, защото й предложих да извикаме човек да ги ремонтира.
Била ги намерила паднали на земята. Явно се е счупил механизмът, с който се закрепят на тавана, но е елементарно за поправяне.
Ето такъв тип са:
Скрит текст:

Това не е развалена щора, а откачена, паднала, демонтирана. Планките за закрепване струват няколко стотинки и се продават по магазините за дограма и щори. 50-тина лева да ви вземе някой майстор за да ги монтира обратно. 4 винтчета да врътне с винтоверта...
Ако наемателката иска нови щори, да си купи и сложи сама. Но същия модел, за да не се налага ново разпробиване на дограмата/стената.

А преди да прочета, че само са паднали, щях бях тръгнала да пиша, че развален механизъм на извънгаранционна щора не си струва да се ремонтира. Носила съм мои щори на ремонт и навсякъде казват, че не носят отговорност колко време ще мине преди да се развалят пак. При моите минаха 6 месеца след ремонта и пак се прецакаха. Отделно трябва да се занесат единствено при същия производител и ако са минали повечко години откакто са купени и вече не работят с точно същите механизми, пак не дават гаранция за нищо.

# 466
  • Бургас
  • Мнения: 9 368
Щорите са на 2 години.
Апартаментът беше нает чисто нов след ремонт, тя е първият му наемател.
Леко се издразних на желанието на нови щори, при условие, че предложих майстор да дойде да огледа, но нямам намерение да ги плащам.
А ако ми се направи фасон, ще вдигна наема, който и без това е подпазарен за района.

# 467
  • София
  • Мнения: 7 597
Бих извикала майстор и ако повредата е заради нея - да си я плати, ако просто от нормална употреба са заминали - бих платила ремонта, ако е възможен. Нови щори не бих слагала.

Връщам малко разговора назад със захранването на сметките - колежка имаше проверка от НАП, след като някаква сума за фирмата на гаджето й беше получена по личната й сметка на физическо лице /сумата не беше голяма, но фирмата на гаждето й беше с проверка от НАП/. Поискаха й 5 години назад движение по банковата й сметка, тя навремето поръчваше за поне 10-15 колеги от амазон и други сайтове стоки, а ние й превеждахме парите по банков път, също резервираше за компания обща с приятели почивки в чужбина и някои също са й превеждали сумите, най-често с основание "захранване". Няма да разправям какъв проблем имаше с НАП и какво ровене по амазон и други сайтове беше, за да докаже, че каквото е получавала, това е плащала и просто е правела услуги, без да получава пари за това. Най-забавно беше, когато колега й беше превел веднъж пари за детска количка от Англия с основание "благодаря за прекрасната вечер" - решил да се пошегува човека. Оправи се, но с много зор и обяснения в продължение на месеци.

# 468
  • Мнения: 2 456
Здравейте,

Чистих пощата докато говорех по телефона и без да искам съм изтрила едно писмо от вчера.
Много моля, който е писал, да повтори писмото.

# 469
  • Мнения: 10 954
...
Моите щори вкъщи са на 13г.
Стоят си, пък да сменям на наемател ли. И що?
Щото не печелиш от тях давайки ги за ползване на различни хора. Щото като дадеш нещо на хората да ползват и прибираш пари, трябва да подсигурш то да е в изправност и човека да може да го ползва лесно и да не му е неприятно и неудобно. Все пак ти ако отидеш на ресторант не очакваш да ти сервират с лекьосани и захабени салфетки и покривки, защото ти твоие у дома си ги ползваш по 15 г. ...

Olive тази е много вървежна и много услужлива . Както го описа на доста хора сумите и поръчките минават през нея ... и целия този ангажимент за едно тенкю. Сигурно.

# 470
  • София
  • Мнения: 7 597
Е, аз си познавам човека, 15 г. сме работили заедно, не си длъжна да ми вярваш. Може да е имала някакви отстъпки или друг бенефит от самия Амазон /нямам представа, защото така и не си направих профил/ за такива много и големи поръчки, но на нас пари не ни е взимала отгоре, лично съм поръчвала много пъти.
Както и да е, отклонихме се от темата - мисълта ми беше, че ако НАП реши да те провери, ще провери и майчиното ти мляко.

# 471
  • Мнения: 10 954
Обаче не проверява вски. И при услуги на толкова хора ... все ще се намери кой от тях да те натопи . Т.е. не е зле да се обявяват нещата. И без това както установихме данъците тук не са ча толкова високи и не чак толкова всобхватни. Явно са насочени към определен слой, но както стана явно в тази тема , на хората така си им харсва и така си го искат.Не може на всякъде профит.

Последна редакция: ср, 06 сеп 2023, 11:47 от bella-ciao

# 472
  • Мнения: 11 295
Да, трябва обзавеждането да е в изправност, когато се отдава под наем. Но и навсякъде в договорите (преписано от закона) фигурира задължението на наемателя да опазва имуществото с "грижата на добър стопанин". Ако, както имаше описани случаи в темата), никога не чистиш фурната и тя ръждяса и се продъни, ако си пускаш дрехите в пералнята/сушилнята без да си изпразнил джобовете от монети/клечки/разни други боклуци и неща, които могат да повредят, ако не я чистиш редовно и мухляса, ако дърпаш като изоглавен щорите и те паднат от тавана, това вече си е вина на наемателя. И наемодателят не му е длъжен да му сменя всичко, което наемателят виновно е повредил - случайно или нарочно (за да му сменят нещо, което не му харесва).

В България все още хората си правят услуги един на друг, без да очакват да имат конкретна полза или изгода от това. И аз имам спомен от преди, когато поръчките онлайн от чуждестранни сайтове започваха да стават популярни. И тогава се събираха групи за поръчки - аз съм го правила, колеги са правили за мен. Нито аз съм очаквала изгода от това, нито колегите са имали изгода от мен. Давам пример - от Спортс Дайрект/Асда Джордж/Амазон се поръчваха много неща, знаем се кой поръчва от този сайт. Като тръгна да правя поръчка, казвам на колеги, ако искат и те да добавят нещо. Аз поръчвам, плащам, а те ми дават на ръка парите за техните неща. Или аз добавям неща към поръчките на колегите.

Имала съм и случка с помощ от непознати в Германия, но беше в Източна Германия (ГДР). Напълно непозната жена ни приюти (5-6 студента от България) в апартамента на сина си, за 2 нощувки, без пари. Че и закуска (истинска класическа германска закуска с чай, кафе и мляко, хлебчета, масло, салам, кекс) ни донесе, за цялата група. Отново без пари. Видя ни на площад в малък град и разбра, че няма къде да нощуваме. Абсолютно непознати, само 1-2 човека от групата говореха някакъв немски, но се разбрахме с малко думи и знаци.

# 473
  • Мнения: 76 008
Бела чао, дребните поправки са за сметка на наемател! Пише го в закона, не съм го измислила аз. А това е дребна поправка.

Печелиш от наем, да  но в това не влиза да играеш по свирката на всеки ...не й харесвал цвета, свободна е да наеме друг апартамент, няма проблем. Този се отдава с тези щори. Точка.

# 474
  • Мнения: 10 954
man_darin_ka ако целта ти е да си дискутираш с мен , разбирам.
Ти обаче забеляза ли , че тя написа, че приятелката от доста време се занимава с такива неща ? Т.е. явно е системно. И явно дотам, че някой е решил да я натопи.
По повод изправността - това е както при гаранцията. Идва някой и ти казва дали го покрива гаранцията.   Но обикн. за неща извън гаранция се приема , че може да се повредят, и ако не са счупени нарочно си ги сменя наемодателя. А дали са счупени нарочно и дали е можело да се ползват свободно - това може да каже съотв. специалист.
Обикн. нещата в днешно време се правят неустойчиви , засичат често и се повреждат лесно.  Много малко фирми държат на марката , качеството и устойчивостта и дългото ползване . Тези щори не ми изглеждат на такива.
Т.е според мен ако е минала гаранцията и щорите са имали проблеми, не са могли да се ползват леко т.н. и това е довело до дърпане или до счупване - се налага наемодателя да си се погрижи. Това според мен.

teta75 ти го определяш като дребна поправка, но смяна на щори си е работа на наемодателя. Няма точка в тези неща. Ако заяждат , дори да ги закачиш, следващ наемател ще ги свали на земята и ще трябва да си ходи ??? Добре.

Последна редакция: ср, 06 сеп 2023, 12:21 от bella-ciao

# 475
  • София
  • Мнения: 7 597
Не, не, никой не я е натопил за тези неща, чак такива колеги/приятели не сме, всеки имаше изгода друг да му поръчва нещата и той да не се занимава, и то без комисионна.

Написах и по-горе - получи сума по личната си сметка за услуга, която фирмата на гаджето й беше извършила, а тази фирма беше в проверка от НАП, затова стана целия проблем.

# 476
  • Мнения: 10 954
...
Написах и по-горе - получи сума по личната си сметка за услуга, която фирмата на гаджето й беше извършила...
Защо ?

# 477
  • Мнения: 11 295
Гаранцията на нещата няма нищо общо с изправността им. Ето, някой написа, че щорите ѝ имат 2 години гаранция. Но това не значи, че при нормална употреба няма да издържат и ще са си все така изправни много повече от двете години.
На снимката видях, че са щори роло. Ако бяха вертикални, бих била склонна да мисля, че са се развалили сами, защото вертикалните щори, дори и с нормална употреба, лесно им се късат синджирчетата и вървите, примерно. Но това, че дюбелът се е измъкнал от тавана, е дребна поправка, след която щорите пак ще си функционират перфектно.  Склонна съм да мисля, че просто наемателката не харесва плата на щорите. Но това не е проблем на Тинтина. Ако наемателката не иска прозрачни щори на цветя тип дантелени, а някакви пембяни, това си е проблем на наемателката. Аз дори не бих кандисала тя да купи и да сложи нови щори, защото може да са такъв модел, който ще трябва да се маха за следващите наематели, защото няма да се харесва на повечето хора.

Разликата между хотел и жилище под наем дългосрочно, е че в хотела те обслужват за всичко. Затова и цената е различна. Така че не може да очакваш в жилище под наем дългосрочно да ти уйдисват на акъла за всякакви екстравагантни хрумвания.

Не ми казвай, че в Германия хазяите се занимават нон-стоп с прищявки на наемодателите. Повечето пишещи хора в темата имат или личен опит или опит на техни познати и знаят, че дори и при належащ ремонт често наемателите чакат доста време хазяинът да им изпрати майстор.

# 478
  • София
  • Мнения: 7 597
...
Написах и по-горе - получи сума по личната си сметка за услуга, която фирмата на гаджето й беше извършила...
Защо ?
Ох, bella-ciao, сериозно ли мислиш, че ме интересува и съм питала, казвам откъде дойде проблема - иначе си е тяхна работа, не моя. Joy

# 479
  • Мнения: 1 324
Гаранцията на нещата няма нищо общо с изправността им. Ето, някой написа, че щорите ѝ имат 2 години гаранция. Но това не значи, че при нормална употреба няма да издържат и ще са си все така изправни много повече от двете години.
На снимката видях, че са щори роло. Ако бяха вертикални, бих била склонна да мисля, че са се развалили сами, защото вертикалните щори, дори и с нормална употреба, лесно им се късат синджирчетата и вървите, примерно. Но това, че дюбелът се е измъкнал от тавана, е дребна поправка, след която щорите пак ще си функционират перфектно.  Склонна съм да мисля, че просто наемателката не харесва плата на щорите. Но това не е проблем на Тинтина. Ако наемателката не иска прозрачни щори на цветя тип дантелени, а някакви пембяни, това си е проблем на наемателката. Аз дори не бих кандисала тя да купи и да сложи нови щори, защото може да са такъв модел, който ще трябва да се маха за следващите наематели, защото няма да се харесва на повечето хора.

Разликата между хотел и жилище под наем дългосрочно, е че в хотела те обслужват за всичко. Затова и цената е различна. Така че не може да очакваш в жилище под наем дългосрочно да ти уйдисват на акъла за всякакви екстравагантни хрумвания.

Не ми казвай, че в Германия хазяите се занимават нон-стоп с прищявки на наемодателите. Повечето пишещи хора в темата имат или личен опит или опит на техни познати и знаят, че дори и при належащ ремонт често наемателите чакат доста време хазяинът да им изпрати майстор.

В този текст ги има основните 3 причини хората да искат да купят, а не да живеят под наем. Иначе си права - точно това е реалността.

Общи условия

Активация на акаунт