Пазарувате ли информирано и отговорно?

  • 2 922
  • 44
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 245
И аз мисля, че това е малко... прекалено преувеличен проблем. Обективна и абсолютно пълна информация на практика няма никой, нито във, нито извън фирмите - информацията се разпределя на принципа "необходимо да се знае", и когато за дадена таргет група дадена информация е преценена като ненужна, просто не се подава. Оттам насетне всички скандали са по-скоро клюки, реклама и маркетинг. Аз избягвам по-скоро манипулативни, твърде консуматорски и твърде грубо печалбарски практики (на които концерните особено са царе), но пак не си правя илюзията, че мога да ги избегна напълно или че съм накривила на някого шапката. В статистиката, при достатъчен брой повторения, шансът в крайна сметка е 50:50. Мисля, че 7 млрд човека са достатъчен брой повторения и на никой концерн няма да му пука генерално за другите 50%.

# 16
  • Мнения: 9 850
Или продукт като долният, който рекламира секс обучение от ранна възраст и се продава с презерватив вътре
Скрит текст:

(>ლ)🤣Рекламира комедийно шоу, много популярен игрален сериал, вече има няколко сезона. Вътре няма презерватив, а и в чужбина бонбонките не са насочени само към малки деца, а и към пълнолетни.
Не мога да намеря видеото на супер бясна дама, която ги показваше в Теско, с и не ми се търси. Текстът на задната страна на опаковката беше доста показателен. В коя страна бонбонките са само за възрастни?

# 17
  • Мнения: 10 635
Темата с устойчивите продукти е много на мода в Европа и малко по малко идава насам... но ще мине време, преди (ако избщо) тук се впечетляваме масово. Доста ни е далече по пирамидана на Маслоу общото благополучие, след като не сме додрапали до личното толкова години.
Иначе конкретно по темата - налага ми се да следя доста от големите корпораци в областта на храните, вкл. суровини  и крайни изделия какво и как правят. И истерията, общо взето, те си я образуват Simple Smile Щото могат... Това, че големите всичко си проверяват и плащат донякъде е така, но си имат техни си золуми, за които малките не са дорасли Simple Smile Аз лично избягвам да купувам от мултинешъналите максимално.
Специфичен отзвук по темата - цената на какаото е на исторически максимум по борсите. За една година - двойно се покачи цената. Очаквайте шоколад милка 10 лв Confused, когато стигнат новите договори ... Реакция от миналата седмица на Гана и Кот д'Ивоар - ние сме притискани от корпорациите да намалим цените, но няма да го направим. Искахте да произвеждаме устойчиво и да спазваме вашите правила и норми, сега е време да си платите.
Големите играят политически. Цените на храните няма да стават по-достъпни. Нито ще са по-здравословни. А в Еропа от 25та (ако не го отложат до 30та) всичко специфично, отглеждано в субтропиците и екваториалните зони трябва да стане устойчиво.
Кой, как и къде си прилага субсидиите, можем да видим само това, което ни показват.

# 18
  • Мнения: 5 328
Плащам за продукт, който отговаря на търсенето ми, други критерии нямам. Ако трябва да се съобразявам с нелоялни практики и некоректно отношение към работници и служители, то вероятно ще се наложи да се откажа от стоките и услугите на 80% от фирмите.

# 19
  • Мнения: 15 054
Всичко, което се предлага на по-висока от масовата цена, ми е съмнително. А тази модерна идея за информираност и отговорност е от скъпите. Гъделичкащо е за определен тип хора - ей, гледай ме какъв съм готин и отговорен. Аз не съм от този тип. След като виждам два идентични продукта на една марка - неустойчив на цена Х и устойчив на цена 3*Х, трудно ще повярвам, че вторият е реално устойчив, че и да го купя.
Пазарувам икономично и се старая да избягвам определени съставки, но целенасочено 'информирано и отговорно' пазаруване избягвам.

# 20
  • Мнения: 5 328
Аз не мисля, че отдръпването на сравнително малка част от потребителите може да промени дадена фирма в положителна посока. Не вярвам ръководството да си каже: "Хайде да започнем да се държим добре с персонала и да си плащаме данъците, за да си върнем клиентите".

# 21
  • France
  • Мнения: 13 058
Зависи колко е стабилна дадена фирма и какъв процент от купувачите я бойкотират. Една започваща старт-ъп като нищо може да фалира.

G&B, има много сладкарски изделия резервирани за възрастни. Обикновено гледат да ги подреждат на по-високи щандове.

# 22
  • Мнения: 5 328
Зависи колко е стабилна дадена фирма и какъв процент от купувачите я бойкотират. Една започваща старт-ъп като нищо може да фалира.


По принцип е така, но мисля, че има значение и къде се случва. Аз изказвам мнение конкретно за България, не съм добре запозната с положението в други държави.

# 23
  • Мнения: 12 888
Аз се чудя например за една международна компания, да кажем Амазон, която не си била плащала данъците и някакви други прегрешения, с милионна или милиардна клиентска маса, колко трябва да са възмутените и избягващи клиенти, за да я бутнат?

Честно, говориха ми притив А., реших и аз да се възмутя от солидарност, но се оказа, че тези неща, които купувам най-редовно от там, не се намират или се намират на тъпи цени и тъпи условия за доставка другаде. Но пък когато техни продукти не ме удовлетворяваха, се свързах с производители и ти да видиш, избягнах Амазон.
Твърдението ми е, че ако една фирма не удовлетворява търсенията на потребителите, няма да "прокопса", но ако го удовлетворява в много по-голяма степен от други, тогава изчезва минималният подтик да се присъединиш към някакъв бойкот на едни 100 човека от милиони пазаруващи.

Ако една толкова голяма фирма действа в рамките на закона, и ако законът е калпав, не съм аз, която ще въдворя всемирна справедливост. По-скоро държавите, които са засегнати от неплащане на данъци, да се преборят със законодателството, а работещите при несправедливи условия да се преборят с условията си на наемане. Лично на мен нито тези закони, нито условията на наемане са ми известни.

# 24
  • France
  • Мнения: 13 058
Въпросът е не е какво ти ще направиш на тези компании, а в какво си готов да участваш. Например аз си махнах абонамента от спотифай. Знам, че няма да я фалирам, но съм ок с позицията си.

# 25
  • Мнения: 13 207
По принцип гледам продукта дали ми харесва и трябва, останалото - ако случайно науча. Засега в Лидл не пазарувам, много ме бяха ядосали.

# 26
  • Мнения: 25 817
Каква е драмата със Спотифай?

# 27
  • Мнения: 10 635
На мен не ми е потребно да ползвам Спотифай. Така че все тая какво правят или не. Това са услуги за забавления, с тях и без тях.
Има много, които трудно би избегнала в ежедневието.

# 28
  • онче бонче бонбонче
  • Мнения: 16 563
Аз се чудя например за една международна компания, да кажем Амазон, която не си била плащала данъците и някакви други прегрешения, с милионна или милиардна клиентска маса, колко трябва да са възмутените и избягващи клиенти, за да я бутнат?
Никой не знае, не се е случвало досега Sweat Smile

# 29
  • Мнения: 5 328
Въпросът е не е какво ти ще направиш на тези компании, а в какво си готов да участваш. Например аз си махнах абонамента от спотифай. Знам, че няма да я фалирам, но съм ок с позицията си.
Подкрепям човек да има свободата да живее според убежденията си. Със сигурност това носи удовлетворение дори и да няма никакъв друг ефект.
Все пак лично аз подхождам практично към стоки и услуги. Избирам тези, които ме устройват, без да се замислям много кой е производител или доставчик.

Общи условия

Активация на акаунт