Отговори
# 90
  • Мнения: 6 783
Благодаря.

# 91
# 92
  • Мнения: 6 783
Благодаря

# 93
  • Мнения: 3 482
Тази задача си я биваше.
Не мога да не изкоментирам и след нея задача 10, с условието за 8 клас с джуджетата на Дядо Коледа Grinning

# 94
  • Мнения: 6 783
Да, наистина. Струва ми се, че тази година задачите са по-трудни от минали години и въобще от нивото на Коледното състезание.

# 95
  • София
  • Мнения: 2 636
Нещо блокирахме, може ли помощ. 7-ми клас Моделиране с линейни уравнения.

# 96
  • Мнения: 9 488
Нещо блокирахме, може ли помощ. 7-ми клас Моделиране с линейни уравнения.
Е, то не става линейно, но да кажем моделиране на уравнение Simple Smile

Лицето на триъгълника е S1=(x+2).4x/2
Лицето на правоъгълника е S2=2.(x2+2)
(x+2).4x/2=2.(x2+2)
2x2+4x=2x2+4
x=1

Катетите са 3см и 4см
Прилагате Питагорова теорема и хипотенузата е
с2=32+42
с=5см

# 97
  • София
  • Мнения: 2 636
peneva, благодаря.
Същото уравнение съставяме, двама души го гледаме и установяваме, че лявата и дясната страни са равни Grinning

# 98
  • Мнения: 528
Трябва ми помощ за една текстова задача- трябва да се реши с помощта на диаграма, имаме правилните отговори на въпросите, но нещо не ни се получват нещата. В един университет има 200 студенти, 156 от които са шофьори, 60 от тях са в първи семестър, а 125 са от София. 46 от студентите са шофьори и в първи семестър, 100 от студентите са шофьори от София, 40 от студентите са в първи семестър и от София, а 36 са шофьори, в първи семестър и от София. Колко от студентите не са шофьори, не са от София и не са в първи семестър? Колко от студентите са от София, но не са шофьори и не са първи семестър? Колко от студентите са шофьори от София, но не са първи семестър?
Отговорите, дадени от господина, са 9,21 и 64.
Благодаря предварително!

# 99
  • Мнения: 9 488
peneva, благодаря.
Същото уравнение съставяме, двама души го гледаме и установяваме, че лявата и дясната страни са равни Grinning
Уравнението винаги е с две равни страни Smiling Imp
2x2+4x=2x2+4
4x=4
това е равенство, но не "еднакви страни на уравнението" Simple Smile

# 100
  • София
  • Мнения: 294
Задача която ни затруднява е за 5-ти клас:
Автобус изминал 2/5 от разстоянието между два града, когато шофьорът установил, че останалият път е с 30 км.повече от изминатия. Намерете разстоянието между двата града.

Имаме даден отговор, но не знаем как се стига до него, тоест не можем да направим уравнението правилно. Моля за помощ!

Последна редакция: чт, 14 дек 2023, 16:59 от Chloe^

# 101
  • Мнения: 9 115
Задача която ни затруднява е за 5-ти клас:
Автобус изминал 2/5 от разстоянието между два града, когато шофьорът установил, че останалият път и с 30 км.повече от изминатия. Намерете разстоянието между двата града.

Имаме даден отговор, но не знаем как се стига до него, тоест не можем да направим уравнението правилно. Моля за помощ!


2S/5 + 30 = 3S/5
S=150

# 102
  • Мнения: 9 488
Задача която ни затруднява е за 5-ти клас:
Автобус изминал 2/5 от разстоянието между два града, когато шофьорът установил, че останалият път и с 30 км.повече от изминатия. Намерете разстоянието между двата града.

Имаме даден отговор, но не знаем как се стига до него, тоест не можем да направим уравнението правилно. Моля за помощ!

Нека общо пътя е S километра
2/5 . S +30=3/5 S

# 103
  • Мнения: 17 075
Задача която ни затруднява е за 5-ти клас:
Автобус изминал 2/5 от разстоянието между два града, когато шофьорът установил, че останалият път и с 30 км.повече от изминатия. Намерете разстоянието между двата града.

Имаме даден отговор, но не знаем как се стига до него, тоест не можем да направим уравнението правилно. Моля за помощ!

2/5 от х+30= 3/5 от х
3х/5 - 2х/5= 30
х = 30*5= 150
Шофьорът е изминал 60 км, което е 2/5 от пътя. Остават му 90 км, което е с 30 км повече от изминатия път.
И още един начин
3/5-2/5= 30
1/5= 30
5/5= 30*5= 150

# 104
  • София
  • Мнения: 294
Ееее,браво, разбрахме го с последния пример! Много благодаря, страхотни сте!

Общи условия

Активация на акаунт