Професия учител - 18

  • 25 845
  • 446
  •   2
Отговори
# 75
  • European Union
  • Мнения: 1 415
Не всички имаме нужда от едногодишна специализация, но май всички имаме нужда да се научим:
1. Как се общува нормално (подхвърляния от вида "аз го знам, но няма да ти го кажа" се надрастват някъде на десет годинки)
2. Какво точно е СТЕМ в училището.

Аз твърдя, че ако накарам децата да рецитират "Аз съм българче" и се запишат на клип, това вече е СТЕМ. Ти твърдиш, че трябва задължително да е природна наука или математика, аз не съм съгласна.

Освен това искам да попитам кога точно децата се учат как да търсят информация в интернет правилно и как се прави гугъл формуляр (в кой клас, по кой предмет). Защото ако правят нещо интуитивно, това не означава, че го правят правилно.

Между другото с подобно мислене нашите управляващи намалиха часовете по ИТ драстично и в момента масово децата са дигитално неграмотни. Над половината от българските деца.

# 76
  • Мнения: 208
Никой не преподава всеки час СТЕМ. Прави каквото му е възможно в собствения си час или с разрешение на ръководството се правят общи часове с други колеги.

Как се прави Гугъл формуляр се учи в гимназия по ИТ. По КМИТ 5-7 клас се учи как се търси информация. Часовете в прогимназия са увеличени от 1 на 1.5 в последните няколко години. За жалост карат децата да учат блоково програмиране и Пайтън вместо да развиват ИТ уменията си, които са ориентирани към практиката и необходими за бъдещето им.

Не твърдя, че трябва да е природна наука, а че записването на клип не е СТЕМ. Да приложиш пропорциите в часа по рисуване със съответните обяснения по двата предмета е СТЕМ (или СТЕАМ).

Благодаря за съвета, общувам нормално, но е трудно с хора, които не приемат чуждото мнение, защото не съответства на целите им.

# 77
  • European Union
  • Мнения: 1 415
Интересно обаче всички Ваши примери за СТЕМ са математика (мащаб, делене, пропорции). Всяко нещо, в което присъства дори и малка част от четирите букви е СТЕМ. И да, да направиш клип е СТЕМ, защото участва буквата Т.
А ако задачата се разшири, докато рецитират децата, покрай тях да прелита българското знаме и да го гледат с очилата за ВР, тогава СТЕМ ли ще е? Обаче няма учебен предмет в който да се направи това. Трябва пак да е в часа по БЕЛ, но учителят няма да има достъп до СТЕМ лабораторията, защото някой е преценил, че в обучението по БЕЛ няма СТЕМ.

# 78
  • Мнения: 208
Затова написах, че се прави съвместно с колеги И ръководство.
"Нарисувай музика" е СТЕМ без физика (и без математика) за прогимназия. В гимназия е ясно, че без физика не става.
Ако направиш клип по ИТ, СТЕМ ли е?
Нагаждачеството на буква не прави нещо СТЕМ.

# 79
  • Мнения: 10 687
А, какво прави нещо СТЕМ? Повтарям си въпроса към теб. И очаквам да прочета твоята дефиниция на "СТЕМ".

# 80
  • Добрич
  • Мнения: 5 463
Колеги, какво значение има  всеки от нас как разбира  "СТЕМ"?... Това е абревиатура и всеки може да намери какво се крие зад съкращението ( наука, инженерство, технологии и математика). Със сигурност може да се направи междупредметна връзка с другите дисциплини.

Специално за училищата у нас можете да погледнете и направленията, по които работи Националният СТЕМ център


В часовете по ИТ/КМИТ се учи как се записва звук и видео,  как се прави презентация, Google формуляр и пр., навигация, пазаруване онлайн и т.н.

Последна редакция: ср, 14 фев 2024, 20:14 от Вела

# 81
  • Мнения: 2 836
Здравейте, колеги !
Имам нужда от малко помощ и съвети - работила съм в ДГ, но в понеделник ми предстои интервю за НУ - ГЦДОУД ( ако правилно разбирам това е занималнята). Бихте ли дали насоки какви въпроси задават на интервюта и какво е важно да зная (бихте ли споделили какви точно занимания по интереси се правят в училищата)?Simple Smile
Благодаря предварително!

# 82
  • Мнения: 263
Зависи си от хората, които ще ви интервюират.
Чувала съм за всякакви случаи - от това да се решава матура по БЕЛ, до въпроси от рода на: "И сега защо реши да си учителка, защото вдигнаха заплатите ли?"
Ако се удари дете навън, в двора какво ще направиш?

# 83
  • Мнения: 10 687
Колеги, какво значение има  всеки от нас как разбира  "СТЕМ"?... Това е абревиатура и всеки може да намери какво се крие зад съкращението ( наука, инженерство, технологии и математика). Със сигурност може да се направи междупредметна връзка с другите дисциплини.
Колеги, как какво значение има?! Fearful Това не е свободна интерпретация на четири букви. Както също не е микс от четири предмета в една салата. STEM е образователна концепция, която включва PBL (project-based learning), практико-приложна методология, евристика и мултидисциплинарност. Ако липсва една от тези четири основи, вече не е СТЕМ.
Като прочета някъде "СТЕМ урок" и ми настръхват косите. В СТЕМ среда преподаване - няма. Теория - няма. Има експериментиране, разрешаване на реални проблеми, постигане на образователни цели. Учениците работят чрез умения за разрешаване на проблемите, не работят с уроци и готови "рецепти". Те сами си пишат "рецептите", за да постигнат целите.
Защо аз настоявам да не е STEM, ами STEAMS? /за справка - EduTechFlag/ Защото обхващаме всички основни преподавани науки в средното училище чрез тези инициали. Точно за да няма после тълкувание на буквите като имена на предмети в училище, ами като науки, които си взаимодействат.

# 84
  • Мнения: 9 896
Нали почва програма за СТЕМ. Другата година по това време ще разберем в Бг какво ще разбираме под СТЕМ Simple Smile

# 85
  • Добрич
  • Мнения: 5 463
Колеги, какво значение има  всеки от нас как разбира  "СТЕМ"?... Това е абревиатура и всеки може да намери какво се крие зад съкращението ( наука, инженерство, технологии и математика). Със сигурност може да се направи междупредметна връзка с другите дисциплини.
Колеги, как какво значение има?! Fearful Това не е свободна интерпретация на четири букви. Както също не е микс от четири предмета в една салата. STEM е образователна концепция, която включва PBL (project-based learning), практико-приложна методология, евристика и мултидисциплинарност. Ако липсва една от тези четири основи, вече не е СТЕМ.
Като прочета някъде "СТЕМ урок" и ми настръхват косите. В СТЕМ среда преподаване - няма. Теория - няма. Има експериментиране, разрешаване на реални проблеми, постигане на образователни цели. Учениците работят чрез умения за разрешаване на проблемите, не работят с уроци и готови "рецепти". Те сами си пишат "рецептите", за да постигнат целите.
Защо аз настоявам да не е STEM, ами STEAMS? /за справка - EduTechFlag/ Защото обхващаме всички основни преподавани науки в средното училище чрез тези инициали. Точно за да няма после тълкувание на буквите като имена на предмети в училище, ами като науки, които си взаимодействат.

Точно така! Няма никакво значение как всеки от нас разбира СТЕМ. Това си е методология/концепция и тя си има същност, независимо от нашите тълкувания за нея. В основата ѝ е междупредметната връзка и ученето "чрез действие/правене", ако въобще е възможно да се обобщи. Всъщност, като се замисля тя би трябвало да потвърждава конуса на Дейл за познанието.

Урокът по същност е методична единица и не е само преподаване. В професионална група на учители не  е необходимо да изброявам дейностите, които се извършват по време на урок, нито видовете уроци (защото те не са само за нови знания). Странно ми е, че урокът може да се възприема от колега по този начин. Завършила съм отдавна, но предполагам, че по-младите колеги учат таксономията на Блум (възникнала доста преди СТЕМ) и са запознати с активните глаголи...



Таблицата може да бъде допълнена с още активни глаголи.

Последна редакция: пт, 16 фев 2024, 14:26 от Вела

# 86
  • Мнения: 149
Здравейте, имате ли представа при конкурс за директор, 1 кандидат за колко училища може да кандидатства.

# 87
  • Бургас
  • Мнения: 159
Здравейте, работя в частна детска градина в малък град  като учител. Имам болничен до 21.02 включително, но работадателят ми иска и настоява да се явя на работа на 19.02, без да го интересува как съм. Има ли право да ме кара да отида на работа по време на болничен, който не е изтекъл?

Последна редакция: сб, 17 фев 2024, 09:31 от kavak_yelleri_fan

# 88
  • Мнения: 10 687
Вела, едно и също казваме, само че аз казвам, че всичките тези дейности в зелено не са заложени в ролята на учителя, ами в ролята на ученика, когато става въпрос за СТЕМ среда. Учителят определя и поставя целите на проекта (и, да, не казвам "урок", казвам "проект"). Урокът би трябвало да е представянето на готовия проект.
Необходимо е да има консенсус, според мен. Тази дискусия ме накара да се запиша в специализацията, така че ще видя и ще чуя "по-запознатите" доценти какво казват... Simple Smile

# 89
  • Мнения: 9 896
Здравейте, работя в частна детска градина в малък град  като учител. Имам болничен до 21.02 включително, но работадателят ми иска и настоява да се явя на работа на 19.01, без да го интересува как съм. Има ли право да ме кара да отида на работа по време на болничен, който не е изтекъл?
не, няма. Кажи, че се извиняваш, но за жалост не можеш да се отзовеш на молбата.

Общи условия

Активация на акаунт