Трудно проговаряне - тема 27

  • 38 511
  • 381
  •   1
Отговори
# 375
  • Мнения: 8
Поне при него беше кошмар!След четвъртия прием започнаха едни нервни кризи и истерий,но пък други майки са доволни!Явно за всеки организъм е различно
Здравейте,мами!
Моето момче вече е на 4г и все още не е проговорил!От двегодишен ходим по логопеди и психолози,но за сега резултат...нулев!Всичко разбира,изпълнява команди,не пърха с ръце,но пък винаги играе сам!Интересното е ,чи харесра да е шумно и като нама деца му е скучно!Ходихме на невролог ,но не можа да му постави диагноза и написа на амб.лист ,че е с генерализирано разтройство !Изписа му Брейн Бустер,който буквално го побърка и го спрях!Сега приема Пантотен+глицин по препоръка на една мама!Иначе е много изнервен тъй като не може да изрази какво иска!Моля Ви дайте ми насока какво да правя...че вече не знам!
Някай да ми препоръча нещо за неври,но под хормата на капки или спрейче...!Много благодаря!

Как действа брейн бустер?

При мен с двуезично дете на 3г и половина виждаме напредък но бавен.
И ми е мъчно връстниците й пеят български песни тя не може и на 2та езика.Но най се притеснявам че само с нас говори а в градината нищо не казва но е шумна казват и че се меша да играе с деца.Някой с повече опит или логопед тук да ми даде предположение?
Всяка седмица ходи на бг логопед 5 месеца вече.

# 376
  • Мнения: 15 811
Здравейте,мами!
Моето момче вече е на 4г и все още не е проговорил!От двегодишен ходим по логопеди и психолози,но за сега резултат...нулев!Всичко разбира,изпълнява команди,не пърха с ръце,но пък винаги играе сам!Интересното е ,чи харесра да е шумно и като нама деца му е скучно!Ходихме на невролог ,но не можа да му постави диагноза и написа на амб.лист ,че е с генерализирано разтройство !Изписа му Брейн Бустер,който буквално го побърка и го спрях!Сега приема Пантотен+глицин по препоръка на една мама!Иначе е много изнервен тъй като не може да изрази какво иска!Моля Ви дайте ми насока какво да правя...че вече не знам!
Някай да ми препоръча нещо за неври,но под хормата на капки или спрейче...!Много благодаря!
Трябва да се въведе алтернативно средство за комуникация. Всичките сиропчета остават сиропчета и с тях този проблем не се решава. Много се чудя защо до сега не са обяснили защо е наложително да се въведе Алтернативно средство за комуникация  и не са предприели стъпки и обучил вас на избрания начин. Ако ходите само на логопед си обяснявам защо. Логопедът не е специалист по комплексно детско развитие. Ако пък посещавате някаква комплексна услуга и не са ви предложили Допълнително Алтернативно Средство за комуникация , то тези хора нищо не разбират от невербални деца. Колкото повече забавяте  тази постъпка, толкова повече ще наблюдавате повишаване на изнервеността и стопиране е развитието.

# 377
  • Мнения: 245
Здравейте,мами!
Моето момче вече е на 4г и все още не е проговорил!От двегодишен ходим по логопеди и психолози,но за сега резултат...нулев!Всичко разбира,изпълнява команди,не пърха с ръце,но пък винаги играе сам!Интересното е ,чи харесра да е шумно и като нама деца му е скучно!Ходихме на невролог ,но не можа да му постави диагноза и написа на амб.лист ,че е с генерализирано разтройство !Изписа му Брейн Бустер,който буквално го побърка и го спрях!Сега приема Пантотен+глицин по препоръка на една мама!Иначе е много изнервен тъй като не може да изрази какво иска!Моля Ви дайте ми насока какво да правя...че вече не знам!
Някай да ми препоръча нещо за неври,но под хормата на капки или спрейче...!Много благодаря!
Трябва да се въведе алтернативно средство за комуникация. Всичките сиропчета остават сиропчета и с тях този проблем не се решава. Много се чудя защо до сега не са обяснили защо е наложително да се въведе Алтернативно средство за комуникация  и не са предприели стъпки и обучил вас на избрания начин. Ако ходите само на логопед си обяснявам защо. Логопедът не е специалист по комплексно детско развитие. Ако пък посещавате някаква комплексна услуга и не са ви предложили Допълнително Алтернативно Средство за комуникация , то тези хора нищо не разбират от невербални деца. Колкото повече забавяте  тази постъпка, толкова повече ще наблюдавате повишаване на изнервеността и стопиране е развитието.

Имате предвид да посещава и ресурсен ли?

# 378
  • Мнения: 289
Здравейте,мами!
Моето момче вече е на 4г и все още не е проговорил!От двегодишен ходим по логопеди и психолози,но за сега резултат...нулев!Всичко разбира,изпълнява команди,не пърха с ръце,но пък винаги играе сам!Интересното е ,чи харесра да е шумно и като нама деца му е скучно!Ходихме на невролог ,но не можа да му постави диагноза и написа на амб.лист ,че е с генерализирано разтройство !Изписа му Брейн Бустер,който буквално го побърка и го спрях!Сега приема Пантотен+глицин по препоръка на една мама!Иначе е много изнервен тъй като не може да изрази какво иска!Моля Ви дайте ми насока какво да правя...че вече не знам!
Някай да ми препоръча нещо за неври,но под хормата на капки или спрейче...!Много благодаря!

Как действа брейн бустер?

При мен с двуезично дете на 3г и половина виждаме напредък но бавен.
И ми е мъчно връстниците й пеят български песни тя не може и на 2та езика.Но най се притеснявам че само с нас говори а в градината нищо не казва но е шумна казват и че се меша да играе с деца.Някой с повече опит или логопед тук да ми даде предположение?
Всяка седмица ходи на бг логопед 5 месеца вече.


Ако забелязвате, че изостава  и с двата езика и не говори въобще, аз бих спряла единия език. И акто проговори по-уверено бих започнала да вкарвам отново втория език. Не съм специалист, но ако се обърква и не комуникира с другите деца, може би е по-добре да стане по-уверено с основния език , който се говори в градината, за да не е изолирано и да се развие речта.

Иначе освен градине, бих водила детето на избънкласни занимания, където може да общува по-свободно с други деца- танци, плуване , каквото и да е, но да е сред други деца и да общува в свободна среда.

# 379
  • Мнения: 22
Здравейте имаме умерено тежка форма на Аутизъм. Въпреки всичките усилия, терапий и тестове детето не е проговорило. На 10 години Момче говори само думи от битов характер. Паметта е добра но механична със трудно свързване логически информацията. Болката е огромна. Като подобрение пише цифрите със изключение на 4и 5 а за буквите само някой пише и то печатно.Правили сме ЕЕГ, тест на Рейвън. Който показва в порядъка първи тест 56 и втори 50. Детето е хиперактивен трудно се концентрира губи бързо търпение. Изпили сме много добавки. Изместих го препоръка на доктор в нормално училище в индивидуална форма на обучение. Вече не знам какво да направя като изследване за да се подобри тази концентрирация.

# 380
  • Мнения: 15 811
Скрит текст:
Здравейте,мами!
Моето момче вече е на 4г и все още не е проговорил!От двегодишен ходим по логопеди и психолози,но за сега резултат...нулев!Всичко разбира,изпълнява команди,не пърха с ръце,но пък винаги играе сам!Интересното е ,чи харесра да е шумно и като нама деца му е скучно!Ходихме на невролог ,но не можа да му постави диагноза и написа на амб.лист ,че е с генерализирано разтройство !Изписа му Брейн Бустер,който буквално го побърка и го спрях!Сега приема Пантотен+глицин по препоръка на една мама!Иначе е много изнервен тъй като не може да изрази какво иска!Моля Ви дайте ми насока какво да правя...че вече не знам!
Някай да ми препоръча нещо за неври,но под хормата на капки или спрейче...!Много благодаря!
Трябва да се въведе алтернативно средство за комуникация. Всичките сиропчета остават сиропчета и с тях този проблем не се решава. Много се чудя защо до сега не са обяснили защо е наложително да се въведе Алтернативно средство за комуникация  и не са предприели стъпки и обучил вас на избрания начин. Ако ходите само на логопед си обяснявам защо. Логопедът не е специалист по комплексно детско развитие. Ако пък посещавате някаква комплексна услуга и не са ви предложили Допълнително Алтернативно Средство за комуникация , то тези хора нищо не разбират от невербални деца. Колкото повече забавяте  тази постъпка, толкова повече ще наблюдавате повишаване на изнервеността и стопиране е развитието.

Имате предвид да посещава и ресурсен ли?

Въобще не.
Средствата за Допълнителната алтернативна Комуникация дават възможност на едно  дете (което за момента не говори И е възможно никога да не проговори в аспект, в който всеки редови родител разбира "комуникацията") да осъществява взаимодействие - да моли, да съобщава, да споделя.

Това, на което искам да обърна внимание е, че интелект и комуникация не са пряко свързани. Има деца със запазен интелект които не говорят НО комуникират с комуникационни таблети, натискат с пръст копчета, могат да ги управляват с поглед и т.н. оперира с всякакви средства на ДАК подбрани според техните нужди НО и възможности. Но има деца които могат да артикулират , вокализират, могат да повторят папагалски всичко, НО  все пак нямат интелектуалните възможности да комуникират и затова съобщават нуждите си чрез своето поведение.

Важно е че всяко дете наистина може да комуникира, дори с поведението си. Ако едно дете плаче силно то може да е гладно жадно, нещо да го боли. Поведението му е комуникация. Но ние можем само да се догаждаме какво иска. Трудно е защото така детето няма самостоятелност, чужд човек не може да го разбере. ДАК дават възможности -  примерно с тангълобжект или с картонче да покаже че е жадно, или да натисне комуникационен бутон на който е записано съобщение че е жадно. Или да покаже с езика на глухата общност че е жадно. Или с ПЕКС лента. Или да напечата "жаден съм" на компютър , или да натисне клавиш "жаден съм" бутон върху комуникационен таблет и др.

Всяко дете, което не комуникира и показва с поведението си какво иска , или се "нерви" защото не го разбират, трябва да бъде посигурено с такива инструменти. Поведението му коренно се променя в положителна посока.

 Ще се дописвам по другото малко по-късно.

Последна редакция: ср, 01 окт 2025, 20:22 от _re_ge

# 381
  • Мнения: 1 267
Здравейте,  включвам се с един въпрос, който не съм сигурна колко е за тази тема, но поне има косвена  връзка със забавяне на проговарянето. Както преди съм писала детето ми е на 3 години  и 2 месеца и има забавяне в проговарянето, след всякакви изследвания, оценки и прегледи, го диагностицираха с артикулационна диспраксия и лека форма на СИД. Не е в аутистичния спектър, но като част от оценките и изследванията  направихме и изследвания на микробиом , т.к. детето се храни много добре и разнообразно , а не качва почти нищо, въпреки че  дърпа постоянно на ръст. Излезе  тежка чревна  дисбактериоза и пропускливост на червата. Д-р Савчева изписа  много добавки  за запълване на разни  леки дефицити,  както и тест за хранителна непоносимост, но тук вече ми се засили недоверието, защото знам че тя се занимава  с деца с проблеми в развитието, но от този тест за непоносимост излезе,че детето има непоносимост към всичко, което яде/ без да преувеличавам-  яйца, млечни, зеленчуци,  глутенови/ безглутенови, пърнозърнести храни, дори и храни, които не е ял никога. Ясно е  че няма как да са валидни тези резултати и със сигурност пропускливостта на червата влия върху резултатите, но тук за мен вече въпросът е за гастроентеролог, който  се занимавам с области като пропускливи черва и анализ на микробиом. Имате ли опит с гастроентеролози, които обръщат внимание на тези неща, при деца със забавяне на говора/ равитието?  Знам, че често при децата  диагностицирани с аутизъм има подобни  чревни състояния. Вече почнах да се обърквам, всеки доктор си изписва нещо без да отразява или отрича подхода/ терапията предписана от другите лекари преди него и вече се  въртим в кръг.

Единственото положително е че нашето човече започна да използва много думи, повтаря и включва като активен речник всичко,което чува и го осмисля, макар че още няма изречения, вече може да си комуникираме двустранно като почна да използва и глаголи. Виждам го че и той е по-спокоен като го разбираме по-лесно. Сега тръгва за пръв път на градина и ми е напрегнато как ще се случи адаптацията там особено с  забавеното проговаряне, т.к. все още не се отпуска да говори много пред непознати.

Благодаря предварително!

Общи условия

Активация на акаунт