Отговори
# 690
  • Мнения: 17 016
Амбър, точно това е - съвременните деца не са научени как да мислят, не са се сблъсквали или в много малко количество със задачи, които трябва да огледат и да се помъчат да решат. Не се гледа решението, дори и отговорът да е грешен, а се търси ограждане/ налучкване. Математика не се учи така. Математиката иска разбиране и развиване на мисленето. Така учехме ние, затова аз с 4 и 5 все още помня основните неща и с малко помощ си припомням забравеното.

Последна редакция: вт, 15 апр 2025, 14:12 от Mama Ru

# 691
  • Мнения: 9 043
Не може държавен учител в начален курс да води частна занималня след училище със същите деца.
Това е масово явление. Моите извинения, Динчо, но дай на хората право на мнение
A защо да не може?
Учителя знае кое дете, какво може и какво знае и къде да наблегне.
Просто за тази работа получава коректно възнаграждение.
А и родителя винаги може да избере къде да запише детето си  на занималня.

# 692
  • Мнения: 1 868
Ами, защото например не всички семейства може да имат възможност да плащат за частна занималня, а е неизбежно да няма тенденциозност в отношението/оценяването после. Все пак една част от децата ще имат два пъти повече занятия и упражняване върху един и същ материал, при един и същ учител. Преподавателят няма мотивация учениците му да се справят в рамките на нормалните си учебни часове, за да се налага да ходят и на занималнята.
Не мога да повярвам всъщност, че се налага да тълкувам що е то конфликт на интереси. Явно и това, и множество корупционни практики в държавата ни вече не се считат за нещо непременно лошо.

# 693
  • Мнения: 35 408
За конфликта на интереси съм съгласна, но принципно в това, че не трябва да има школи/уроци, не съм.....

# 694
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 655
Целта на обучението не е детето да стане отличник (не говоря за бележкарство, а да се реализира на максимума). Това е представата на родителите. Детето също не е длъжно да го прави. И докато може и се поддава на влияние - уроци, за да не деградира.

# 695
  • Мнения: 4 461
Ами, защото например не всички семейства може да имат възможност да плащат за частна занималня, а е неизбежно да няма тенденциозност в отношението/оценяването после. Все пак една част от децата ще имат два пъти повече занятия и упражняване върху един и същ материал, при един и същ учител. Преподавателят няма мотивация учениците му да се справят в рамките на нормалните си учебни часове, за да се налага да ходят и на занималнята.
Не мога да повярвам всъщност, че се налага да тълкувам що е то конфликт на интереси. Явно и това, и множество корупционни практики в държавата ни вече не се считат за нещо непременно лошо.
Да! Направо се нормализира, в отделни случаи направо се и героизира. Smirk

# 696
  • Мнения: 9 115
Как на държавната работа имаш грозен почерк, а на частната си калиграф?

# 697
  • Мнения: 12 724
На държавната имаш 20+ деца, частната може  да са 5

# 698
  • Мнения: 9 043
Ами, защото например не всички семейства може да имат възможност да плащат за частна занималня, а е неизбежно да няма тенденциозност в отношението/оценяването после. Все пак една част от децата ще имат два пъти повече занятия и упражняване върху един и същ материал, при един и същ учител. Преподавателят няма мотивация учениците му да се справят в рамките на нормалните си учебни часове, за да се налага да ходят и на занималнята.
Не мога да повярвам всъщност, че се налага да тълкувам що е то конфликт на интереси. Явно и това, и множество корупционни практики в държавата ни вече не се считат за нещо непременно лошо.
Всички деца между 1-4 клас ходят на занималня.
Родителите работят, не им се занимава с децата след работа и т.н.
Защо учителя да няма мотивация? Децата така или иначе ще ходят на занималня.
Това с конфликата на интереси между 1-4 клас нещо не го виждам.
Все пак малките матури дават оценка на учителя. Децата нямат оценки, та конфликта нещо не ми е ясен.

# 699
  • Мнения: 17 016
Конфликт на интереси има, ако учител преподава мастни уроци на ученици, на които преподава в държавно или общинско училище. Затова всяка година учителите подават декларация , че не преподават частни уроци на своите ученици от училището. Ако началният учител преподава в частна занималня на учениците си от класа, то това Е конфликт на интереси. В мастната занималня може да преподава на деца, които не са нейни ученици в училище.
Отделно не всички деца ходят на занималня 1-4 клас. Може 80-90% да ходят, но има и едни 10-20%, които не ходят.

# 700
  • Мнения: 2 457
Не може държавен учител в начален курс да води частна занималня след училище със същите деца.
Това е масово явление. Моите извинения, Динчо, но дай на хората право на мнение
A защо да не може?
Учителя знае кое дете, какво може и какво знае и къде да наблегне.
Просто за тази работа получава коректно възнаграждение.
А и родителя винаги може да избере къде да запише детето си  на занималня.
Защото е конфликт на интереси. Някои деца, които не се записват биват притискани. И училищният правилник го забранява.
В СМГ учители НЕ приемат децата, на които тези учители преподават в СМГ. В тази държава си има закони все още.

# 701
  • Мнения: 4 897
Нито всички ходят на занималня, нито нямат оценки. От 120 деца 1-4 клас в училището на детето ми, на занималня ходеха около 40-50. А пък си имаха съвсем реални оценки още от първи клас, как да са нямали оценки?

# 702
  • Мнения: 2 457
Естествено, че имат оценки, даже им влизат в бала за кандидатстване в СМГ. Оценките от дипломата за четвърти клас. Май беше 50 точки максимум от дипломата, още 100 точки максимум НВО мат 4 клас и точки от формулата на сайта им, включваща състезанията. Но оценки от дипломата за начално образование си има и се вземат.

# 703
  • София
  • Мнения: 16 197
1-3 клас имат оценки само с качествен показател, без количествен. В 4-ти клас вече имат цифрови /количествени/ оценки.

# 704
  • София
  • Мнения: 484
  Единственото ,с което съм съгласна е че родителите държат на определени училища с надеждата че те ще осигурят по-сигурна реализация в рамките на образованието. Друг е въпросът че тази рамка изобщо не е съобразена със съвременните изисквания на пазара на труда и на развитието на технологиите.И това става с благословията на учителите, които или не разбират какво става или си траят да не си загубят местата.
  ...
  Проблемът е- че в училище се учи последователно и усложнено един материал, а НВО е върху целия материл. Децата завършват в 7 клас един раздел, и поне по времето на сина ми нямаха повече от един час за преговор върху целия материал и сътоветно никакава подготовка за формата на НВО. Задачите изобщо не са трудни, но децата не са обучавани да мислят и да прилагат, а затрупани с доста сложни задачи от всеки раздел, които заучават като модели в рамките на периода ,в който го изучават
В същност това е, което трябва да се дискутира и за което трябва да се настоява. Причината за възникване на проблема трябва да се отстрани, но явно работниците от системата на образованието ще извадят от 100 кладенци вода, само и само да се запази статуквото. 
---
А ние дълго и безрезултатно можем да спорим дали сме виновни, защото не се интересуваме от образованието  на децата си, или сме виновни, защото се интересуваме.  Учебните програми, учебниците и учебните пособия, превръщащи нашите деца в попълвачи на кутийки, си остават - все същите, водещи до последно място. Защо Западът ни изпреварва по функционална грамотност?  Гарантирано не е заради родителите.

Последна редакция: вт, 15 апр 2025, 23:08 от xxxxxx

Общи условия

Активация на акаунт