Оценки и грамоти?

  • 9 032
  • 58
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 026
Аз лично наистина имах 5 по математика в удостоверението за начално образование (1-4) клас и този предмет си остана най-труден през цялото ми обучение. Така че вероятно тези петици ви показват за какво ще давате пари за уроци. Но истината е, че за някои хора има предмети, които не могат да усвоят. С много усилия трябва да постигнат едно средно или добро ниво, за да се справят в живота.

# 46
  • Мнения: 5 309
Учителят по математика е от особено значение, както и усилията на самия ученик. Съдя по себе си, съдя и по детето ми.
Малък пропуск и математиката е аут, там се иска постоянство и учене с разбиране, както и увлекателен начин на преподаване.

# 47
  • Мнения: 2 026
Не е съвсем така, аз съм от поколение, в което имаше реални оценки. Имам определено хуманитарна наклонност, това ми е и образованието. Обучението няма за основна функция забавлението и презентирането, това са съвременни теории. Доказано е, че не всички имат еднакво развито  математическо мислене, не мога да упреквам учителите, нелепо е.
Образованието е това, което остава, въпреки учителите, системата и целия процес. Защото в реалния живот именно в трудностите се научаваме.

# 48
  • Мнения: 5 309
Аз съм магистър в хуманитарна специалност, отделно съм Сендовче, онази експериментална система, която всъщност не ме научи на математика, а точно обратното. Вероятно проблемът е у мен.
Синът ми - от съвсем малък е силен в математиката, ученето в българско училище за няколко години уби всякакво желание у него и полека започна да закъсва след 5-ти клас.
Когато се преместихме в чужбина оценките и знанията рязко тръгнаха нагоре. Вече взема курсове за 12-ти клас, т.нар. Advanced classes, а е 10-ти. Самото дете ми е споделяло, че математиката и начинът, по който я преподават е изключително интригуващ и се учи лесно и с удоволствие.
Не знам децата ли, учителите, системата на преподаване… наистина не знам къде е пробойната.

# 49
  • Мнения: 1 675
От една страна, много учители преподават скучно и нямат подход. От друга, масово децата не могат да учат, да се мотивират сами, да полагат консистентно усилия когато резултата закъснява или е незадоволителен, както и да се фокусират. Социалните мрежи допълнително подхранват проблема с фокуса, защото редовното браузване на клипчета и постове приучава мозъка да внимава 2-3 минути в нещо и после да превключва на друго.

Системата че е зле - това май всички го знаем.

# 50
  • Мнения: 5 169
Мога да преразкажа за математиката от моя близка, дългогодишна учителка, редовно нейни ученици ходеха по олимпиади, но говорим за деца над 5-ти клас. Преподаването има огромно значение и тъй като всеки върви малко или много с различни темпове, е важно учителят да успее да нагоди темпото към възможно най-много деца. Разбира се, че има голяма доза талант, просто някои деца се справят с удоволствие и без големи усилия. До определено ниво обаче повече старание и редовно решаване на задачи е достатъчно, за да се справят. Няма да са гении и едва ли ще станат математици, но с повече усилие могат да стигнат до добри оценки.

В последните години сериозен проблем е липсата на концентрация и умението за системно учене. Това особено се е засилило в пандемията и дистанционното обучение. Както ми разказа преди няколко месеца - идват на уроци и разчитат, че за няколко часа ще наваксат материал за почти цял срок. Не че за мързеливи или глупави, просто е липсвало системно учене, а когато преподавателят се е концентрирал в нормативи, документи и само го интересува да си предаде урока, така се получава.

Дали трябва да е забавно - на мен ми е било забавно до някакъв момент да решавам задачи, пък говорим за старите учебни програми, когато хич никой не се е занимавал да ни забавлява. Обаче има огромно значение как учителят обяснява и като тръгнеш да четеш и решаваш задачи от учебника - дали е написано така, че дори авторът не си го разбира.

# 51
  • Мнения: 1 675
Моето наблюдение е и че доста учители изобщо не си структурират урока и задачите към него и не вземат предвид уменията, които децата трябва да придобият покрай знанията. И просто пеят информацията, която е в учебника разчитайки че той е направен да покрива държавните стандарти, одобрен е от МОН и нищо друго не е необходимо.

А децата разчитат някой да налее с фунията и в момента в който изкарат шестица спират частните уроци. И всичко започва отначало.

# 52
  • Мнения: 2 142
Какви грамоти в 3 клас?! В нашето училище няма такова нещо, ако ще и с пълно 10 да завършиш годината.
Както и да е. Авторке, излишно се притесняваш, така ще стресираш и детето. Остави другите да си действат, както намерят за добре, ти на тях не можеш да влияеш. Успехът на детето ти си е съвсем добре. Дали на другите деца оценяването е обективно, ние няма как да знаем. Може и да е, може и да не е. И в двата случая - какво от това?

# 53
  • Мнения: 2 026
Аз съм магистър в хуманитарна специалност, отделно съм Сендовче, онази експериментална система, която всъщност не ме научи на математика, а точно обратното. Вероятно проблемът е у мен.
Синът ми - от съвсем малък е силен в математиката, ученето в българско училище за няколко години уби всякакво желание у него и полека започна да закъсва след 5-ти клас.
Когато се преместихме в чужбина оценките и знанията рязко тръгнаха нагоре. Вече взема курсове за 12-ти клас, т.нар. Advanced classes, а е 10-ти. Самото дете ми е споделяло, че математиката и начинът, по който я преподават е изключително интригуващ и се учи лесно и с удоволствие.
Не знам децата ли, учителите, системата на преподаване… наистина не знам къде е пробойната.
Имам в нашето училище дете, което е учило в САЩ и е било точно като вашето страшно напред, с два класа. Каза, че материалът в България е в пъти по-сложен, тази година е в девети клас.
Както винаги системата ни е от най-сложните.

# 54
  • Мнения: 50 778
Всички го казват. Познато дете, пълно отчаяни с математиката у нас, замина за френскоговоряща страна в ЕС и се оказа, че там е най-добрата. От друга страна даже на дъщеря ми в СМГ учителката извън програмата им преподаваше материал, за да се изравнят с чужди гимназии и да са на ниво в университетите.  не знам как да си обясня това, освен че и там има училища и училища Simple Smile

# 55
  • Мнения: 2 026
Всички го казват. Познато дете, пълно отчаяни с математиката у нас, замина за френскоговоряща страна в ЕС и се оказа, че там е най-добрата. От друга страна даже на дъщеря ми в СМГ учителката извън програмата им преподаваше материал, за да се изравнят с чужди гимназии и да са на ниво в университетите.  не знам как да си обясня това, освен че и там има училища и училища Simple Smile
Това е, защото в чужбина наистина има разлика в обучението от 10 клас нагоре и в програма IB, която е швейцарска, но е световно призната, има задължително математика, която е на нива и наистина има висша математика, която е прелюдия към университет.

# 56
  • Мнения: 5 309
Да, моят син учи статистика и висша математика, която аз учих чак в университета.

# 57
  • Мнения: 35 412
Да, моят син учи статистика и висша математика, която аз учих чак в университета.

Статистика в какво училище? Ако е с икономически профил, много ясно, че ще учи.

Понеже аз учих в икономически техникум и статистика и всички останали икономически дисциплини бяха много добре заложени. В университета ми беше нужно съвсем малко усилие да си припомня детайлите по различните предмети.

# 58
  • София
  • Мнения: 9 017
Да, моят син учи статистика и висша математика, която аз учих чак в университета.
И в Бг има тази новост вече в ПП Мат в 11-12 клас.

Общи условия

Активация на акаунт