Какъв бакшиш оставя Българинът?

  • 11 796
  • 288
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 50 826
В Щатите сервитьорите получават малко над 2 долара на час. Затова разчитат на бакшиши и не могат да си позволят лошо обслужване.
За мен това е някакъв парадокс, клиентите да плащат заплатата на персонала ти, а ти да минаваш с едни нищо и никакви два долара на час.

Ама то при всяко положение клиентите плащат заплатата, странно колко хора не го разбират. В единия случай доходите на сервитьорите се състоят от заплата А и бакшиши Б и клиентът плаща А+Б. В случая без бакшиши заплатата ще бъде А+Б и клиентът пак ще плаща А+Б. Разликата е, че персоналът няма да има мотивация.

# 136
  • Мнения: 17 116
А защо непрекъснато се сравнява България със САЩ, а Европа се игнорира все едно европейските стандарти в бизнеса не съществуват?

# 137
  • София
  • Мнения: 18 327
Няма стандарт, който да изисква смяна на чаршафи всеки ден, това е по усмотрение на камериерката, както казах.
 Да, случва се да има 24 часови смени в ресторантите. За тези работници няма уикенд, ваканции с децата , Коледи, Нова година и т.н....

Запознай се с категоризацията на хотелите и с това за какви оказани услуги и предоставени удобства се дават съответните звезди.

Относно 24-часовите смени, те не са задължителни. Не са и редни. Всеки работещ за себе си работи 24/7. Когато е нает персонал, има къде да се обърне и да си потърси правата.

Последна редакция: сб, 08 юни 2024, 13:49 от Fever Ray

# 138
  • Пловдив
  • Мнения: 19 529
Няма как работещите в хотела сборно за даден период да работят три пъти повече време от тези в общината, съжалявам. Каквото и да ни гарантирала Славяна за работното време в общината. Отделно нахално-изискващият и тон. Добре, че реши да спре вече да ни учи. Wink
Но и пет пъти повече да работят, редно е цената на нощувката, съответно заплатата им, да отговаря на заработеното, а не да се очаква доплащане под масата за просто свършена работа.

# 139
  • Мнения: X
Аз оставям бакшиши, но не подкрепям голяма част от мненията на Славяна. Тя го обръща на предварително задължение, а той всъщност е благодарствен жест по нашите ширини.
Отделно от това. Много хора са мега стиснати и просто няма как да им обърнеш вижданията с приказки. При положение, че броят до стотинка и гледат все най-евтиното да ползват. Не от немотия, разбира се, просто са си cheap.

Последна редакция: сб, 08 юни 2024, 11:26 от Анонимен

# 140
  • Melmak
  • Мнения: 8 809
А какво значение има в коя европейска държава как е? В някои е прието, в други не толкова. Много сме различни европейците и в много случаи порядките ни не са еднакви.

Бакшишът е мотивацията на служителя. Не е заплатата му, а мотивацията да е учтив, любезен, да работи бързо, да знае как да продава повече. Особено важи за големи компании, където се правят големи сметки.

Това е като да си sales. Ми ако нямам бонус, а искат да постигам резултати от продажби??? За какво да се напъвам?

# 141
  • Мнения: 10 352
Защо трябва да мотивирам някой да бъде любезен?! Не трябва ли да си е любезен при всички положения?
Ако има проблеми с възпитанието и работата му е толкова омразна, да отива някъде другаде, явно това не е за него? Сега и възпитател ли трябва да бъда, докато пия кафе някъде?

# 142
  • Мнения: 6 195

Бакшишът е мотивацията на служителя. Не е заплатата му, а мотивацията да е учтив, любезен, да работи бързо, да знае как да продава повече. Особено важи за големи компании, където се правят големи сметки.

Наистина не разбирам. Не трябва ли работодателят да мотивира служителя да работи както трябва?

# 143
  • Мнения: 55
Няма стандарт, който да изисква смяна на чаршафи всеки ден, това е по усмотрение на камериерката, както казах.
 Да, случва се да има 24 часови смени в ресторантите. За тези работници няма уикенд, ваканции с децата , Коледи, Нова година и т.н....

Запознай се с категоризацията на хотелите и с това за какви оказани услуги и предоставени удобства се дават съответните звезди.

Относно 24-часовите смени, те не са задължителни. Не са и редни. Всеки работещ з себе си работи 24/7. Когато е нает персонал, има къде да се обърне и да си потърси правата.
Нека не се лъжем, петзвездни хотели в България няма. Цената, която се заплаща, няма как да предостави такава услуга.
Относно 24часови смени, никой не държи хората насила. Щом те са преценили, че си ги устройва.

# 144
  • Melmak
  • Мнения: 8 809
Същото и като с продажбите. Малка основна заплата и бонус за резултати.

Често пъти сервитьорите имат % от оборота, така ги мотивират да предлагат повече неща на клиентите. Не знам кое не разбирате. Ако продавате в магазин и нямате бонус, ще седите ли?😁

# 145
  • Мнения: 6 195
Добре, бонуса го дава работодателят, а не клиентът, нали? Или греша?

# 146
  • Мнения: 10 352
Бонусите се договарят с работодателите, нямат общо с бакшиша. Всякакви мотивации са си лично задължение, или такова на работодателят, клиентите не могат да бъдат натоварвани с нещо такова, и да получават лошо отношение, защото не са оставили достатъчно голям бакшиш.
Тая история с хавлиите е някакъв пълен абсурд, да трябва да си плащам, за да получа човешко отношение в хотел. Не трябва ли да е обратното, първо да си свършат добре работата, а след това да чакат благодарност?

# 147
  • Мнения: 1 688
Бакшишът е мотивацията на служителя. Не е заплатата му, а мотивацията да е учтив, любезен, да работи бързо, да знае как да продава повече.

Тази мотивация трябва да идва отвътре, не отвън, за която и професия да говорим. Аз не съм учтива защото ми плащат и не съм различно учтива с по-богатите и по-бедните клиенти.

Това, че работодателя разчита на клиента да мотивира служителя е бягане от отговорност и единствения начин да се ограничи тази практика е като хората не се съгласяват да работят на тези условия, особено в големите градове, където има богат избор на работни места.

# 148
  • Мнения: 55
Не Елунария, ти ще получиш добро отношение. Но другите ще получат по-добро, защото са си платили екстра, защото така сами са пожелали, а не защото са се сблъскали с лошо такова. За тях винаги ще може повече, докато за вас ще се придържат към правилата, защото вие се придържате към тях.
Да, има намръщени, има хора които не са за тази работа и те не се задържат, уверявам ви.

# 149
  • Мнения: 6 195
Вече писах, аз също работя с клиенти. Единственото, което очаквам (но пак не е задължително), е културно отношение от страна на клиента. Мотивацията ми да си върша добре работата е свързана не толкова с конкретния клиент, колкото със самата работа и с екипа, от който съм част.

Общи условия

Активация на акаунт