Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 219
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 185
  • София
  • Мнения: 19 968
Цитат
Извинявам се за въпроса, ако е тъп, ама какво е лайстунг?
2 паралелки на випуск в 91 НЕГ, които учат по немска система, с немско оценяване, с носители на езика, държат немски матури  освен нашите и завършват с две дипломи за средно, бг и немска. Това е в най-сбит вид.

Топло мляко, каква  мотивация да имат - ми същата като за други езици (френски, испански, японски, корейски, китайски и т.н), тоест  научаване на нов, различен от английския...

# 1 186
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 318
Немският е труден, но е логичен и се научава със старание. Има доста да се учи, както е изброила Русалка - родове, падежи, мн числа и тн. Има сходство с руските падежи. Тези неща после бързо се забравят. Едно време като че ли хората не се плашеха толкова от немския, сега доста се плащат и го избягват. За proficient нива не мога да говоря.
Но ако си научил английски ще научиш и немски, просто иска повече учене. Имат и общи корени на думи.
Докато според мен френският е доста по-труден. Всеки си има и лични предпочитания.

Сега родители споделят, че им е труден езика на децата и поради някакви причини не успяват да го увладеят добре в училище. Това мен доста ме очудва.

Около мен много малко деца искат да учат немски, интересно ми е каква мотивация имат?
Ами аз мога да кажа от позицията на сина ми, който е лайстунг , завърши 11 клас, и сега в момента е в Германия.
Независимо колко се е бъхтил, а той се бъхи доста, до момента англ му е по-силниият език. А НЕ е учил англ в основното! Просто езикът е труден. Изучават безумно много литература, при това Гьоте, което е меко казано безсмислено според мен.
Малкият ми иска да учи немски също, но поне знае с какво се захваща осъзнато.

# 1 187
  • Бургас
  • Мнения: 377
Не знам какъв е тоя е чаршаф, който изтипосах. Не ме четете, основно мрънкам и се оплаквам- нищо интересно 😄

# 1 188
  • Мнения: 3 057
Да, въведи кода на паралелката и то ще ти "изплюе" коя е тя
(ами я провери за всеки случай)

Аз още съм в шок. Стига му за (почти) всичко, без желаното... (което е едно единствено и което очаквахме, предвид пробите матури)

и хич не ме е грижа, че влиза във  "високо-баловите", ако не са "неговите". За трето клсиране не смея де се пробвам, много ми е рисково

И ние сме така…
Иска немската младежа ама не ми се струва възможно с 455…
Мислех за трето ,но там риска е огромен …
Просто не знам какво да го посъветвам . Той сякаш не може да проумее и само си повтаря пиша Немската. Аз му казвам Ок , но до 10то желание надолу какво и как искаш да пишеш ?
Няма идея?
Понеже и ТУЕС отпадна , не съм сигурна за Дон Атанасов. Той също …
Чуденка голяма…
Трета немска, 35то, но е е с руски език. Което за мен е супер плюс!  Ще има немски добър, ако му се учи езика, някакъв посредствен руски  (а то там не е и баш посредствен, предвид че е бивше руско училище от едно време), което е все пак нещо + английски от школа. За мен е доста оптимален вариант!
Материална му база е доста лоша, ама това не би спряло дете, на което му се учи немски.

Имайте предвид все пак, че немският е дооооста тегав език. Там се иска особен фокус. Казвам го като майка на син с в 1НЕГ лайстунг клас.
И не бих го препоръчала езика за "да не се губи бала"

Благодаря за информацията!
Чудех се по-скоро 73 да му предложа.
Аз съм с френски и си мислех ,че той е най-сложен. Вие сега ме изненадахте с коментара за немският.
Майка ми беше преводач. Два от трите езика с които работеше бяха френски и немски. Винаги е твърдяла, че френският е по-труден. Въпреки това най-важна е мотивацията. Ако едно дете харесва даден език и го учи с желание, ще се справи.

# 1 189
  • Мнения: 21
Имайте предвид все пак, че немският е дооооста тегав език. Там се иска особен фокус.
Интересно… а в СМГ са посъветвали децата да изберат Немската или друга езикова гимназия, ако не им се занимава сериозно с математика, защото в горните класове на СМГ материалът бил много труден и само със силна мотивация можел да се усвои.
[/quote]

Синът ми е 9 клас сега. Абсолютно всички деца които бяха от 5 ти клас не са имала проблеми с материала по математика след 7 клас, като много малка част от тях са състезатели. За тези които искат да продължат в СМГ но математиката им не е на първо място, препоръчвам немската паралелка.

# 1 190
  • София
  • Мнения: 19 968
Ноеми, от позицията на  3 по-пораснали девойки от сина ти - проблемът не е  в това кой език им е по-силният. Просто английският е навсякъде около младите/децата - книги, филми, музика, игри.. Немския, респективно френския, испанския   го научават, но не се вихрят много-много с него извън училище/домашните за там/ ходенето на изпит за сертификат и така се създава едно измамно усещане, че едва ли не  е учен, ама недоучен до  най-високите  нива.. Но като им се наложи в тази среда  да живеят, учат, работят, се оказва, че го знаят повече от добре, споко..Но отвори ли им се парашута за английски, пак него избират Wink

# 1 191
  • София, Лагера
  • Мнения: 3 318
Извинявам се за въпроса, ако е тъп, ама какво е лайстунг?
Да добавя към доброто описание на Русалка, че Лайстунг класовете имат само профил Химия и Биология. Всички учат това. Което е супер за деца, които имат дълбок интерес в тези области, но е и голям препъни-камък да ги учиш на немски, ако не са ти интересни.
Затова няколко пъти споменах, че освен езика, трябва да се гледат и профилиращите предмети.

# 1 192
  • Мнения: 809
Благодаря за отговорите, ще се радвам да чуя и други.

Реализация в Германия е мотивацията на доста родители дори от детската градина за някои или славата на дадено училище също разбираемо.

Аз попитах за мотивацията на самите деца. Децата в по-малките класове виждат, че немският им е труден, и дотам, не мислят особено надалеч ще уча в Германия. Явно има и деца с такива планове, похвално е това.

За други езици има различни мотивация - много хора харесват френски, а сега и испански или големи фенове има на скандинавските езици и тн. Лични предпочитания за език и култура. Някои езици се възприемат за удоволствие само.

# 1 193
  • София
  • Мнения: 19 968
Преди доста години  - 8 клас на голямата ми дъщеря.. Учителката пита кое ги е  накарало да изберат НЕГ. Отговор на младеж от задните редици, Рамщайн. И уж после узрявали....  Същата  ми девойка, вече на устна част от интервюто за Еразъм семестър  в Сеул - питат един пред нея защо иска да учи там:  "Заради кпоп-а". Този  гарантирано са го зачеркнали с подобна мотивация на  вече  22 години, не е все пак  като осмокласника на 14. Та мотивацията при малките  ( а явно и не само при тях) понякога е  леко смешна..Но си е тяхна, не родителска.

Последна редакция: ср, 03 юли 2024, 01:07 от пенсионирана русалка

# 1 194
  • София
  • Мнения: 3 061
Съгласна съм с Русалка, че винаги предпочитат английски. Миналата година в Париж - те й говорят на френски, тя на тях на английски и разговорът върви супер гладко.

# 1 195
  • Мнения: 1 171

Интересно… а в СМГ са посъветвали децата да изберат Немската или друга езикова гимназия, ако не им се занимава сериозно с математика, защото в горните класове на СМГ материалът бил много труден и само със силна мотивация можел да се усвои.
В СМГ не харесват неолимпийчетата, които само им заемат бройките. Не всяко дете иска да ходи по състезания и да е непрекъснато под натиск да печели. Някои деца просто им се отдава и им харесва математиката без непременно да искат да се доказват по състезания.
Не случайно балът в НПМГ е почти еднакъв - част от децата продължават там след 7ми клас заради постоянния натиск.
Мен ми е интересно да видя статистиката от НВО по български в СМГ

# 1 196
  • В Страната на чудесата
  • Мнения: 406

Мен ми е интересно да видя статистиката от НВО по български в СМГ


Не разполагам с точен набор от изходни данни, но би трябвало да е над 90 т. среден резултат за випуска.
Така или иначе, ако преподавателят е един и същ за всички паралелки, конкретните резултати не са толкова от значение. Най-висок личен резултат - девойка с 99,75 т. (МАТ) и 100 т. (БЕЛ). Това вече наистина е космическо постижение!

# 1 197
  • Мнения: 6 792
За програмирането (което му беше предпоследното желание) явно са го наплашили,  че е много трудно и е цял ден, та и за него не е сигурен.  За Бургас става въпрос. Някой с впечатления за ПГКПИ? Наистина ли е толкова трудно?
Децата които учат там не коментират трудно ли е. В 8 клас от 8:30 до 16 ч след това уроци и домашни
9-  8:15-15:30 мисля че ми казаха.

# 1 198
  • Мнения: 745
Ако ученикът не е приет на първо класиране в желаната паралелка и иска да участва във второ , подава заявление в училището, в което е приет. Пази ли му се обаче от първото класиране мястото? Това не разбрах.

# 1 199
  • Мнения: 17 150
Не е точно пазене на място. Вариантите са два:
 - на второ класиране отива нагоре на по-предно желание;
- прекласира се на същото място.
Не може да бъде класиран на по-задно място, затова често ще го чуете като "пази му се мястото"

Общи условия

Активация на акаунт