Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 135 013
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 780
  • София
  • Мнения: 19 956
Ми, нямаше скандали, когато имаше по-завъртени задачи. И има значение каква е слжността на изпита, независимо, че е еднакъв за всички. Русалка го каза по-горе - при по-труден изпит дребните грешки, които не се дължат на незнание, а на притеснение, моментно разсейване и т.н. и срещу които никой не е застрахован, нямат такава тежест и не са фатални. При лесен са.

То истински трудни задачи  е нямало откакто съществува НВО от 2010.  И не трябва и да има, понеже това не е изпит, който да селектира само математици. Но до един момент имаше поне такива с нещичко за съобразяване, с някоя заложена малка клопка, ако щете и с по- нетрадиционно зададено условие...  От този момент нататък  просто нормалните задачи с някаква градация, дори и минимална,  в сложността  почнаха стремглаво да  се превръщат в  лесни  до една без никакви капанчета.

Последна редакция: вт, 02 юли 2024, 08:23 от пенсионирана русалка

# 781
  • София
  • Мнения: 487
Е крайна сметка по БЕЛ все пак матурата си беше по завъртяна, доста деца там ги поорязаха, но по МАТ наистина е твърде лесна дори за деца със средни знания, щом дъщеря ми си е решила 23,а и б , пък аз си я знам че не  е топ математичка даже изобщо.
Изобщо трябваше за да се отсеят по надарените деца  , да имаше 2 доста трудни задачи във втората част и в първата да си бяха оставили пак 3 със свободен отговор, така че децата да мислят и да ги по затруднят и да изпъкнат наистина можещите, защото сега някои са и по преписали в първата част , което пък тотално щета.

# 782
  • Мнения: 1 221
През 2019, когато кандидатстваше дъщеря ми за 31-во стигаше бал от 370-390 Т. Сега като гледам прогнозните балове на Санака за същото училище-,просто ще припадна , 425 и повече.
   Не знам, пълна лудост. Миналата година балът на сина стигаше на първо класиране за двете английски, френската и втора немска. Сега същия бал стига само за френската.
  Уж гледах матурите, но все пак по- лесни ли бяха тази година?

# 783
  • Пловдив
  • Мнения: 1 352
Мама Ру, много е това скачане с 50 т. Направо непредвидимо.

# 784
  • Мнения: 22 079
Момичета, като ви чете човек, ще рече, че изпитът е бил крайно елементарен, много прост и прекалено лесен чак. Какво ли е щяло да бъде, ако задачите са били с капани и по-сложнички, както ги искате. Колко ли двойки щеше да има, освен по-правилното разпределяне на високите кръгове Simple Smile

# 785
  • Мнения: 5 469
На МОН искам да им пожелая само много деца с еднакъв бал, оценки и успех, да се струпат за една паралелка и да видим какво ще направят.
С лесния изпит правят значими дори годишния успех в 7ми клас. Преди 4ри години моят син имаше една 5ца за годината и изобщо и през ум не ми е минало, че това може да го препъне. Сега с племеника обаче имаме такива страхове...

# 786
  • Мнения: 9 907
Момичета, като ви чете човек, ще рече, че изпитът е бил крайно елементарен, много прост и прекалено лесен чак. Какво ли е щяло да бъде, ако задачите са били с капани и по-сложнички, както ги искате.Колко ли двойки щеше да има, освен по-правилното разпределяне на високите кръгове Simple Smile
А не е ли това НОРМАЛНАТА картина в нашето образование, която всячески се прикрива?

# 787
  • Мнения: 809
Добър вечер!Може ли да препоръчате добро училище с профил математика, освен СМГ и НПМГ...? Благодаря предварително!

Не съм гледала тази година, но за миналата - 2 АЕГ има паралелка с математика, 31 също. И в 125 тази година е с математика, но не зная кой учител я поема. Седми клас ги изведе Мадлен Христова, а тя е добра. Двете математически на 125 са със среден успех по математика 7 ж клас - 95,46 точки, 7 з клас - 94,76 точки. Математическата на 107 е със среден успех 94,63.

тази година 2 АЕГ паралелките са обявени само с 2ри език, а не с профили.

# 788
  • София
  • Мнения: 19 956
Момичета, като ви чете човек, ще рече, че изпитът е бил крайно елементарен, много прост и прекалено лесен чак. Какво ли е щяло да бъде, ако задачите са били с капани и по-сложнички, както ги искате. Колко ли двойки щеше да има, освен по-правилното разпределяне на високите кръгове Simple Smile
Двойка няма да има нито една, понеже отдавна решиха проблема  с тези точки,  участваш в класирането и с 0...Но ще има  доста по-ниски резултати  във всички интервали и ще им се наложи на някои да изсмукват от пръстите си обяснения за този факт...Wink

# 789
  • Някъде там...
  • Мнения: 4 356
Наложително е по математика да се усложни матурата, а не да се опростява. За да се отсеят децата за МГ и да се получи разслояване в големите градове. Дори и само с една по-сложна задача във втори модул.
Дъщеря ми реши двете матури като излязоха, категорично е на мнение, че математиката е много по-лесна от миналата година, даже се възмути за липсата на задачи с отворен отговор и повечето време за 1 модул, а БЕЛ с една идея само по-лесен, но не е правила преразказа. Интересно, спрямо успеваемостта за София, за резултата на дъщеря ми от миналата година, е напълно идентично положението като бройка деца с равен или по-висок резултат - 160 миналата година, 161 сега. Очаквах по-голяма бройка тази година.

# 790
  • Мнения: 893
Аз не знам дали целта на МОН е да намали двойките с по-лесен изпит, но според статистиката за Велико Търново от 1643 по МАТ 799 имат резултат по-нисък от 30 точки. Моята дъщеря има 95.75, което означава, че в нашия град може да влезе където поиска. Изборът, когато всички врати са отворени е още по-труден. Тя е художничка и има и 100 точки на изпита по ИИ, но от няколко месеца ми говори, че иска да учи в МГ. Освен това има над 150 награди от конкурси по рисуване и е стипендиант към една фондация заради успехите си. В общи линии съм изправена пред голяма дилема, но май талантът ще го развиваме като хоби.

# 791
  • Мнения: 22 079
Но нали матурите се правят за всички деца, а там има и не добре подготвени? Ако са истински сложни и пълни с капани, те ще са си направо за родени математици. Реално ли би било това, след като не всички деца са такива? Как дете, което не е с математическо мислене, ще се справи изобщо?

Разсъждавам си за спорта, оцените ни вече са ясни. Но може би справедливо би било да си има отделни матури за математици и там вече да се скача през истински горящия обръч на задачите Simple Smile

Или най-най-желаните училища да имат собствен изпит?

# 792
  • Мнения: 932
Момичета, като ви чете човек, ще рече, че изпитът е бил крайно елементарен, много прост и прекалено лесен чак. Какво ли е щяло да бъде, ако задачите са били с капани и по-сложнички, както ги искате.Колко ли двойки щеше да има, освен по-правилното разпределяне на високите кръгове Simple Smile
А не е ли това НОРМАЛНАТА картина в нашето образование, която всячески се прикрива?
Това е и моето мнение, извън София и по- големите градове  / въпреки че, там може би по- голямата част от резултатите се дължат на школи и много упорит труд извън училище на децата / , положението е трагично . Много, много е ниско нивото на преподаване, ето моят син - в училище има отлични оценки и по БЕЛ и по математика, но аз си знам, че по БЕЛ си е за петица, по математика за 4. Точно това си показаха и оценкит от НВО. Да, ходеше на уроци по бел и математика, но нищо засилено или с фокус подготовка за матури, просто упражняваха текущия материал.
Съгласна съм и за изпитите, ако искат нека да има матури, за да се види нивото, но трябва да се върне старата сисетма, ако искаш в МГ или нещо свързано с математика, явяваш се на изпит по математика, искаш нещо хунамитарно, явяваш се на изпит оп БЕЛ, или история, или там каквото е . Така се отсяват наистина децата със заложби в дадена област.

# 793
  • Мнения: 44
Аз,вероятно, съм единствената бясна от тазгодишните скокове в баловете в сегмента 160-180 точки. Преди 6 години, когато дъщеря ми иандидатстваше, с 460 бал се влизаше в немската. В момента с 450 не е възможно да влезеш дори във френската. След пет години какво?- за да влезеш в 22-то ще е нужен бал 500, само за да може МОН да изманипулира данните удобно и да изглежда, че процентът на успеваемост се е вдигнал? Извинете ме, но разлика в бала 20 точки спрямо предходната година, е абсолютно ненормално.

Абсолютно съм съгласна! Това беше подигравка със знаещите деца. И без това системата с тестовете е абсолютно порочна. Тазгодишните резултати не отразяват изобщо реалните знания на децата и превърнаха кандидатстването в една война.

# 794
  • София
  • Мнения: 19 956
Но нали матурите се правят за всички деца, а там има и не добре подготвени? Ако са истински сложни и пълни с капани, те ще са си направо за родени математици. Реално ли би било това, след като не всички деца са такива? Как дете, което не е с математическо мислене, ще се справи изобщо?

Разсъждавам си за спорта, оцените ни вече са ясни. Но може би справедливо би било да си има отделни матури за математици и там вече да се скача през истински горящия обръч на задачите Simple Smile

Никой и никъде не е поискал болднатото, неслучайно нагоре написах, че откакто съществува НВО, истински трудни задачи е нямало. Но поне не бяха елементарни  в първата част от-до, а във втората имаше нещичко, което да  възпрепятства коментираното струпване на еднакви  резултати. Така не беше ощетен никой - нито този със  100 точки, нито този с 22, минал прага за 3..

Общи условия

Активация на акаунт