Още малко нерви и дебати до най-добрите РЕЗУЛТАТИ! - Седмокласна 30.06.-07.07.2024

  • 134 999
  • 2 225
  •   1
Отговори
# 1 515
  • Мнения: 5
Изпитните работи не се ли проверяват от двама души независимо един от друг? Това по повод рязането на точки го пиша.

Здравейте!
Аз мога да коментирам само каква е ситуацията при нас. Тъй като имаше абсурдни грешки на проверителите, за които на дъщеря ми й бяха отнети точки, попитах дамата, която ни показваше изпитната работа дали и двамата проверители са допуснали тези грешки, като съответно са отнети еднакъв брой точки. Отговорът й беше, че е възможно единият проверител да е счел едно нещо за грешно, а вторият - друго. Ако има разлика повече от 4 точки в броя на двамата проверители, едва тогава се назначавал арбитър. Върху сканираната изпитна работа се виждат общо всички нанесени поправки, без да се разбира от кого е отчетена съответната грешка.
Ще спомена само за един от абсурдите, за който дори и дамата каза, че "явно са се объркали и затова е отчетена грешка и са отнети точки, но за съжаление нищо не може да бъде направено..." (Искрено се надявам да се е объркал само единият проверител, защото иначе положението ще е трагично!).
На задачата за тезата върху беловата са оставени редове за текста, който детето трябва да напише. Между отделните думи на написаните от дъщеря ми изречения има съответните интервали. На долен ред точно под такъв интервал фигурира думата "Илийца". Чертичката на буквата "й" е отбелязана като грешка, въпреки че не се намира в горната част на междуредието или пък върху горния ред. Четохме няколко пъти изречението, за да разберем защо е отбелязано това като грешка. В крайна сметка стана ясно, че кратката/чертичката е грешка на проверителя/ите, като е приета за запетая, макар че ако се махне чертичката на "й", думата става "Илиица". При това обяснение аз се втрещих, а думите на дъщеря ми бяха "Това не може да бъде истина!"
За останалите подобни "грешки" отговорът беше "субективно е".
Държа да отбележа, че тук изобщо не засягам грешките, които дъщеря ми е допуснала по някаква причина. Както някои ученици и тя се е хванала в капана на задачата за Странджата - знаменосец или войвода и надеждата на баба Илийца. Но това са нейни грешки и ги приемаме. Да не се е подвеждала, а да е мислила логично. 
Доста дълъг пост се получи, но все още сме под влияние на емоциите и се отплеснах!
Според мен целта на НВО е опорочена, защото идеята е да се представи една картина на училищното ниво в 7 клас по съответните учебни предмети, а не нивото, което са достигнали повечето ученици благодарение на допълнителни уроци в отделните школи/частни учители по БЕЛ и математика. В допълнение изобщо не мога да намеря отговор и логика защо се разрешава да се преглеждат изпитните работи от ученик и родител, след като нищо не може да бъде направено, ако е допуснато неточно оценяване.
Пожелавам успех и късмет на всички седмокласници и дано да ги приемат в желаното училище!

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 08:53 от Anni Ka

# 1 516
  • Мнения: 17 116
Мачът е свирен. Какъвто и да е бил тестът, резултатите са излезли вече и класирането ще е на тяхна база. Децата направиха каквото можаха, останалото е преливане от пусто в празно. И драмата е само в София, значи трябва да се търси решение на местно ниво.
Пред детето ми тази година има 70-100 човека повече отколкото миналата година. Чудо голямо. Извън София статистиката с резултатите е за областта, не за областния град. В нашия случай това означава 10 паралелки извън нашия град. И тези 10 паралелки ще поемат 200 деца. И между тези 200 деца ще има с бал и под 100 и с 350-400.
В друга област съотношението паралелки областен град : област е 1:3. Какви прогнози да се правят на тази база, освен, че пред детето Х реално има не 1000 деца, а 250-300?
Сигурна съм и, че в София децата ще се разпределят без драми по училищата, стига да не се поддават на паника и да си редят желанията правилно. Миналата година си е миналата година, те се борят тази година. Добри учители има във всяко училище, а нивото се определя от учениците в класа. Дори не във випуска, а в класа.
Тази година преподавах в две училища. В едното, СУ с една паралелка, нискобалова резултатите на ДЗИ надскочиха миналогодишните с 0,7 единици в оценка, не в точки! Просто в класа имаше едно ядро от добри ученици. Това не означава, че училището миналата година или тази е било различно,  випуските са различни. И бъдещите 12 -класници са различни и ще имат различен резултат от тазгодишните в същото училище.

# 1 517
  • ВАРНА
  • Мнения: 2 256
А защо просто не сложат 7-8 задачи с отворен отговор в 1 модул? Без разписване.
Е, тогава с какво ще се похвалят от мон Simple Smile

Степента на сложност на нво-то не мога да коментирам. Какъвто и да е формАтът  , ако не се работи в клас, промяна няма да има. Часовете по математика са недостатъчни за преподаване на материала, а какво остава за упражнение и подготовка по формАта.

# 1 518
  • София
  • Мнения: 1 414
Моля за помощ.  За Испанската, която така желаеше внучката, бал 473 няма да е достатъчен. Но не може да реши в подредбата кое да е следващото училище - 1 АЕГ или 2 АЕГ. Напоследък чуваме все повече не така добри неща за 1 английска, особено от родители . Извинявам се ако въпросът не е уместен за групата.

Защо да не стигне, там има 6 паралелки, бала си е хубав. Вероятно не стига за английската паралелка, но има и други. Пишете си, каквото иска детето. Има и второ класиране. Иначе на конкретния въпрос, дали втора или първа английска, детето да реши.

# 1 519
  • Мнения: 58
И в матурата по Бел на отворените въпроси (без тезата) не се присъждат междинни точки. При прегледа на работата  ни казаха или 0, или 3, въпреки че в отговора има вярно съдържание . Компютърът не давал други опции.

# 1 520
  • Мнения: 3 823
Различни неща са
да искате разслояване чрез повишена трудност на повече задачи, които да покриват грешчици от невнимание е едно, и аз съм против
Да искаме формат, който не облагодетелства преписвачи и играещи тото е друго. Тук няма две мнения, но това е съвсем различно от "недоглеждане или техническа грешка на лесна задача"

И не го пиша, щото моята е фокусирана някаква без знания, напротив - разсеяно на макс, елементарни неща от невнимание, отново недоглеждане на условие в първи модул, объркана буква на триъгълник във втори, накрая 90 т., ами толкова, да е внимавала.

Последна редакция: чт, 04 юли 2024, 09:32 от Doro

# 1 521
  • Мнения: 28
Моля за помощ.  За Испанската, която така желаеше внучката, бал 473 няма да е достатъчен. Но не може да реши в подредбата кое да е следващото училище - 1 АЕГ или 2 АЕГ. Напоследък чуваме все повече не така добри неща за 1 английска, особено от родители . Извинявам се ако въпросът не е уместен за групата.

Защо да не стигне, там има 6 паралелки, бала си е хубав. Вероятно не стига за английската паралелка, но има и други. Пишете си, каквото иска детето. Има и второ класиране. Иначе на конкретния въпрос, дали втора или първа английска, детето да реши.
Няма да стигне, защото тази година балът е по-висок. И прогнозите на Санака го показват. Но здраве да е! Ще научи по-добре английски. И ще трябва да избира между първа и втора. Дано направи правилния избор. Успех в избора на всички деца желая.

# 1 522
  • Мнения: 1 194
Знае ли някой каква е разликата в 35 СУ между тези две паралелки?
Да. Simple Smile
Отваряш план приема и виждаш Wink
Едната е с квоти 13/13, другата е без.
A каква е идеята при формиране на клас само от момичета, защото на практика това се получава с едната паралелка, най-вероятно?

# 1 523
  • Мнения: 17 116
Да. Моето дете по същество е отговорило вярно на въпроса защо детето не може да си извади само лична карта, но има изпусната дума и съответно отговорът не е зачетен, въпреки, че се оценява дете с разстройство на експресивната реч, т.е дете, което не може да формулира мисли и изказвания като другите деца. Но машината си е машина, проверяващият - проверяващ и отговорът не е зачетен за верен, съответно не е оценен с нито една точка. Без значение, че детето е разбрало и отговорило има толкова, колкото тези, които нищо не са отговорили. Честно ли е? Не е честно. Би следвало да има поне една точка, но няма. На тезата са й дали само половин точка! Поне за спазен обем да й бяха дали цяла точка, но не. А е от децата, които правилно са се сетили, че цитатът се отнася за бунтовника, не за детето на баба Илийца. И е написала от кое произведение и на кой автор е цитатът. Но толкова - 0,5 от 6! Дори не ми дадоха за прочета спокойно преразказа, само посочваха грешките. А за мен беше по-важно аз да го прочета спокойно, да огледам къде какво и колко е успяла. За панаирите и пред детето между заместник директор, консултант и квестори да пиша ли? Мислите ли, че това не се отразява на концентрацията и самочувствието на детето? И изобщо не ме топли какво е било миналата година, защото тя се яви тази година и само тази година има значение.

# 1 524
  • София
  • Мнения: 2 093
Разгледайте сайтовете за двете английски гимназии и преценете. А балът може и да стигне да Испанската с френски или португалски. Прогнозите все пак не отчитат желанията на децата тази година.
Аз честно казано се замислям дали да не пусна сигнал до РУО за безобразното проверяване по БЕЛ. При нас е задраскана като неуместна дума, която я има в оригиналния текст, за запетайките вече споменах. Някак си не е много редно оценители да допускат грешки, с които ощетяват децата. Да, резултата няма да се промени, но поне може да се вземат мерки за следващия випуск.

# 1 525
  • Мнения: 36
Здравейте!
Вчера ходихме да видим работата по математика. Първата част е без грешка. Дъщеря ми искаше да погледне втората част и да види за какво са и взели точки. Показаха ни я сканирана, но нямаше таблица в която да е отбелязано за какво са й отнети точки, както по български.
Поне да имаше написано за всяка задача от втори модул колко точки са й дали.
Само си загубихме времето.

# 1 526
  • Мнения: 32
Извинете ако греша, но нали това не е група за хейт? - на МОН, на политиците, на майките, изказващи лично мнение.. Ние може да си плюем МОН колкото си искаме, аз също съм изумена от начина на проверка след като видях работата на детето ми по БЕЛ, обаче сега да си чешем езиците/клавиатурите е безсмислено и неградивно. Ако се съберем с официално предложение за работата им за в бъдеще е друго..стига да ни чуят. И тъй като считам, че е група за взаимопомощ, предлагам да си говорим за училищата и след тези резултати къде ще учат децата ни. Някой насочил ли се е към някое частно училище?

# 1 527
  • Мнения: 122
Здравейте!
Вчера ходихме да видим работата по математика. Първата част е без грешка. Дъщеря ми искаше да погледне втората част и да види за какво са и взели точки. Показаха ни я сканирана, но нямаше таблица в която да е отбелязано за какво са й отнети точки, както по български.
Поне да имаше написано за всяка задача от втори модул колко точки са й дали.
Само си загубихме времето.

Точно щях и аз да напиша това за модул 2. Нямаше разбивка по точки, а ни беше интересно за какво в крайна сметка са дали точки или съответно не, особено предвид дебатите за 22-ра и това, че цяла година не спрях да повтарям "разписвай подробно, ще ти дадат точки", но това е положението.

# 1 528
  • Мнения: 17 116
Цитат на: PV1 link=topic=1670026.msg48250731#msg48250731 date=1720074350 Някой насочил ли се е към някое частно училище?
[/quote
Да, обмислям го като вариант. При нас има частно училище, тази година разбрах, че има и частна гимназия. Детето за сега се дърпа, понеже класовете са много малки - по 8-10 деца. Резултатите на ДЗИ са им доста прилични за града, около 4,60. Ще изчакам да мине монското класиране и, ако не ни удовлетвори, ще се насочим към частно училище. За протокола - не става въпрос за София.

# 1 529
  • Варна
  • Мнения: 1 190
Виждам, че са заредени оценките от свидетелството, но липсва оценката от Компютърно моделиране и информационни технологии. При вас така ли е? Не е ли редно и тази оценка да е там? Отделно мисля, че е балообразуваща в някои гимназии...

Общи условия

Активация на акаунт