Съвет относно служител

  • 2 936
  • 41
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 332
Или фирмата, за която работи Тина е shady, по ръба на морала и етиката, и трудно намират хора... Нещо от типа на МЛМ, семинари за фалшиви екскурзии и т.н. (като онези, които ги даваха по Господарите - не помня името,но организираха уж пътувания за Малдивите).
Това пък е моето обяснение Wink просто различна гледна точка, съжалявам!


Ако приемем,че бизнесът е чист, което дълбоко ме съмнява, ясно е,че хора с поведенчески проблеми нямат място там

# 31
  • София
  • Мнения: 18 220
Според КД и по преценка на работодаля, може да се наложи най-тежкото дисциплинарно наказание – уволнение в следните случаи:
1. Неявяване на работа в течение на два последователни работни дни – системни нарушения на трудовата дисциплина.
2. Три закъснения или преждевременни напускания на работа в рамките на един календарен месец, всяко от които е не по-малко от час.
3. Злоупотреба с доверието на работодателя или разпространяване на поверителни за него сведения –ощетяване на гражданите от работници или служители в търговията и услугите, чрез измама в цената, теглото, качеството на стоката или услугата.
4. Участие в хазартни игри, чрез телекомуникационни средства на предприятието
5. Други тежки нарушения на трудовата дисциплина.

В този ред на мисли при една проверка е възможно да трябва работодателят да доказва защо е преценил този човек да остане на работа, въпреки многократно повтарящите се нарушения, които би следвало да се санкционират.

До момента отправяни ли са му по-леки наказания - забележка или предупреждение за уволнение?
Искано ли му е писмено обяснение за нарушенията с указан срок за отговор?
Странно ми е защо работодателят е склонен да нарушава КТ само за 1 човек, което явно е в ущърб на колегите му и на фирмата, щом спешно се търсят заместници и се променят или отказват поети ангажименти.

# 32
  • Мнения: 1 911
И някой ще върши работата на този човек, нали? Иначе как се формира заплащането му при такива отсъствия и своеволие.. От другите.
Не е професионално да се смесват лични симпатии с кодекса на труда, дори да е частен бизнес.

# 33
  • София
  • Мнения: 18 220
Надявам се, че фирмата компенсира (финансово или с допълнителни почивни дни) усилията на хората, които поемат работата му, докато той си гледа собствените интереси!
Иначе рискувате някой от тях да подаде сигнал или просто в един момент да им писне и да почнат всички да се скатават, понеже номерът минава.
Виждала съм с очите си как при толериране на служител постепенно всички останали 10 човека го подкараха през просото и при опит на ръководителя да овладее проблема всички се съюзяваха и му напомняха за протекциите и покриването на любимката. Наложи се от по-горе да сменят прякото ръководство, за да се сложи в ред всичко. Най-интересното е, че ръководителят на отдела беше уволнен, а скатаващата се служителка беше оставена, но се уплаши и започна да работи съвестно.
Поуката е ясна кой го отнася обичайно в колектива, когато не вървят нещата.

# 34
  • София
  • Мнения: 8 324
Проблемният човек е на ГД и не попада в обхвата на КТ. По ГД не би трябвало да има отпуск, а да се формулират задълженията и да се изготвят протоколи за свършена работа и въз основа на тях да се изплаща дължимото. Отделен е въпросът, че не си изпълнява и задълженията по гражданския договор.

# 35
  • София
  • Мнения: 18 220
Доколкото разбрах, имало е идея да мине на ГД, но така и не са оформили нещата документално и още е на ТД. Нарушенията му не са отсега.
ГД при такава несериозност пък съвсем отвързва ръцете на работодателя.
Тина сякаш има и нещо друго към този човек, освен чисто професионално отношение. Или пък някой по-нагоре във фирмата му е чадър.

# 36
  • Мнения: 1 911
Тинче, що си хабиш времето и нервите с такъв човек? 🙂
Ако има нещо положително да вземеш от него, е да си гледаш твоите приоритети и рахата в живота. Както прави той. Служителите са, за да служат на фирмата, не обратното.

Последна редакция: сб, 17 авг 2024, 13:56 от Valerie R

# 37
  • София
  • Мнения: 8 324
Fever Ray, на ГД е, цитирам първия пост на авторката:
"Подчертавам, че човекът беше на трудов договор, но го прекратихме, защото той сам така реши. Сега е на граждански, но с ясно определени дни и ангажименти."
Изрично го четох няколко пъти, защото буди недоумение защо умуват толкова при видимо неизпълнение на договора.

# 38
  • София
  • Мнения: 18 220
Милинка, после уточни и това:

След изтичане на отпуската, трябваше да дойде и да прекрати договора и да премине на граждански. Закъсня с 2 седмици от отпуската за да прекрати договора си и да мине на граждански. Шефът през това време трябваше да му пусне неплатен, но му течаха осигуровки.

Затова оставам с впечатление, че тепърва искат да мине на ГД.

П.П. Сега на поредно четене - явно вече наистина е на ГД, но е подписал със закъснение.
Тогава горният ултиматум е напълно безсмислен.
И просто могат по живо и по здраво да се разделят без драми, заплащайки му само за реално свършената работа, стига изобщо да има такава.

Последна редакция: сб, 17 авг 2024, 15:48 от Fever Ray

# 39
  • Мнения: 262
Защо си склонна на толкова много подобни компромиси? И то за служител, който дори не си прави труда да даде обратна връзка.

Единствената причини е, че трудно намираме хора, още повече пък такива, които се справят с естеството на работата. Не сме шейди бизнес, имаме си осигуровки, всичко е на реална заплата. Да, заплащането не е високо, но пък е повече от средното за подобен тип работа в други фирми. Заетостта не е пълна, свикнали сме да работим със служители, които имат и други работни ангажименти, но до сега такъв случай не сме имали.

Разделихме се! Вземаме си поуките с шефа.

# 40
  • София
  • Мнения: 803
Много интересен случай, аз такива хора не бих изтърпял, ще ви цитирам една книга, там Радо Благоев(известен БГ маркетолог е описал бизнес цветовете на хората-Червени, Сини, Зелени и Жълти. Вашият служител е от сините, аз никога не бих взел такъв човек да работи при мен.Бих го изгонил още на първия ден.

Ето ви и червените


По едно изречение и за зелените и жълтите-Жълтите са тези, които са добри хора, често ще ги видите да събират пари за кученца, дарения, често ще свършват работата, само и само за да не обидят някого.
Зелените обичат да четат и да проучват нещата. На тях , ако сте им шеф трябва да им давате крайни срокове, защото често си мислят, че не са достатъчно потготвени и трябва още.

# 41
  • София
  • Мнения: 1 363
Тина, макар че приключи темата, ще ти дам и още една гледна точка.
Всички сме симпатични - едни повече, други по-малко. Има хора всякакви - сериозни, несериозни, отдадени, скатавки и т.н.

Ти, обаче, си тийм лидер или подобно, щом шефът е казал, че последната дума е твоя. Един друг аспект: целият ти екип теб гледа как ще реагираш в тази ситуация. По твоята реакция става ясно ти какво приемаш и толерираш и какво не. Важно е за авторитета ти като ръководител на екип, че твоите действия също се гледат от екипа ти под лупа и на тяхна база хората виждат къде са границите. С други думи - ако не се вземат незабавни мерки и раздяла с такъв човек, ти показваш на останалите докъде могат да стигнат. Или с още по-други думи - показваш на екипа си, че могат да ти се качат на главата.

Тежка е царската корона. Освен лъскавото и повечето пари на такъв тип позиция, човек трябва да има и топки, за да взема нелеките решения. И не, няма какво да се мисли, симпатичен, харизматичен - във фирмата сме на работа и всеки, който не си изпълнява задълженията ... трябва да е готов да се раздели с фирмата. Толкова в просто.

Всеки човек, който ръководи хора/екип, трябва да знае, че личният пример е най-важен. Ако самият ръководител не спазва правилата, то той/тя нямат право да очакват от другите да ги спазват.

Общи условия

Активация на акаунт