Професия учител - 20 (юбилейна тема)

  • 43 896
  • 737
  •   1
Отговори
# 225
  • Sofia
  • Мнения: 4 836
Аз съм с двумесечен стаж в детска градина.Смених професията на стари години и от краткия си опит мога да кажа, че е въпрос на късмет. Абстрахирайки се, че ми е много стресово, натоварващо и твърде различно като обстановка, смятам, че попаднах на добри деца, общо взето разумни родители и сравнително читави колеги около мен, с които имам пряк контакт. В съседната група за два месеца напускат двама учители, като едната издържа един месец. Подозирам, че и тази колежка, която работи за втора година в детската градина и в тази проблемна група, ще напусне скоро, ако нещо не се промени. За парите мога досега да кажа, че ми признаха повече стаж, отколкото се очакваше. Познати от системата на образованието ми казаха, че дори е нарушение това, което са направили. На позната, която започна работа  в друга детска градина едновременно с мен и е около 4 години по-възрастна от мен й дават 200 лева по-малко на месец.
Работното ми време е от 7 до 13 ч. и от 12,30 ч. - докато вземат децата. Досега не съм си тръгвала след 18,20 ч. По списък в София обикновено са по 27-28 деца група. Колежка във Варна има 33. ТОва също е важно.
Ако мога да помогна още с краткия си стаж в професията, може да ми пишете на лични.

# 226
  • Върху лъчите на Слънцето.
  • Мнения: 2 127
Ей така като се разприказвахме, изчислих, че в нашето училище определено има  цял норматив за още един колега по български език и литература. Не, че  е  моя работа.
И в нашето. Да не работим на едно и също място Simple Smile
Станахме три. Simple Smile

# 227
  • Мнения: 71
Моля, ако някой има Книга за учителя - Изобразително за 1 клас Просвета Плюс pdf да прати...

# 228
  • при моите деца .....
  • Мнения: 6 371
Моля, ако някой има Книга за учителя - Изобразително за 1 клас Просвета Плюс pdf да прати...
В дигиталната раница проверихте ли?
Сега ще ви я сваля и изпратя.
Пратете ми e-mail.

# 229
  • Мнения: 5 831
Колеги по английски език, някой има ли разпределение за ИУЧ 5 клас?

# 230
  • Мнения: 986
Здравейте, колеги! Имам молба към тези, които са минали инспектиране на училището да спеделят информация относно:
1. Специфика при наблюдаването на урок - кога влизат в часа, какво е най-важното, което гледат? (според вашите впечатления)
2. Как протича разговорът при срещата с учителите - какво питат? (включена съм в групата за среща с инспектиращите)
Благодаря на тези, които ще споделят впечатления.

# 231
  • Добрич
  • Мнения: 6 279
При нас имаше два пъти инспекция. Влизат както за цял час, така и за част от часа.
Това, на което държат, освен обичайните неща (методи, средства, цели, задачи и пр): екипна работа, използване на дигитални технологии,  причинно-следствени връзки, диференциран подход.

Относно събеседването, двата пъти акцентираха върху различни неща. Въпросите до някъде се определят от информацията, която предварително е подало ръководството и информацията, която са получили на срещите с учениците и с родителите.

# 232
  • Мнения: 343
Има ли учители наставници в темата? Какво трябва да прави младия учител? Споделиха, че трябвало да се напишат конспекти, как учителя си представял урока. Че нали за това е имало методисти и са били в университет. Не трябва ли да се влиза в часове на старши учители?

# 233
  • Мнения: 50
"Предстои заключителният етап от обучението за оценяване в електронна среда.
 Информираме Ви, че на 28.11.2024г. (четвъртък) от 10:00 до 17:00 часа трябва да проверите 20 писмени работи.
 Сегашните Ви регистрации в порталите за проверка са изтрити.
 На 26.11.2024г. (вторник) ще получите email за регистрация в портал за проверка на който ще се състои финалния етап."
Това наистина изцяло си зависи от късмета. Нито те питат можеш ли, не можеш ли...В моя случай, четвъртък имам само 2 часа заетост, и съответно с лекота ще им изпълня стрес теста. Но ако
ми го бяха дали вторник, изобщо нямаше да имам време да им погледна стрес теста. Че и изцяло в работно време си го дават.

# 234
  • Мнения: 6
Здравейте!

Работя като програмист, завършила съм софтуерно инженерство и от известно време планувам промяна в професията. Насочила съм се към това да изкарам СДК за учител по ИТ и информатика в Софийски университет. Може ли някой, който е минал програмата да ми даде информация как протичат лекциите, по цял ден ли са, ако се случи да пропуснеш някоя лекция има ли как да бъде наваксана, има ли начин и за дистанционно каране на лекциите. Интересувам се, защото имам 2 малки деца и се притеснявам дали ще успея да съчетавам обучението с тях, тъй като не винаги има кой да ги гледа. Всяка една информация ще ми е от полза.

Също така чета коментарите ви и се отчайвам от това колко е трудно да се намери работа в сферата и това, че има недостиг на учители явно са само митове. Това ме кара да се отчая и да се замисля изобщо има ли смисъл да се впускам в това. Причината поради която решавам да направя този завой в кариерата е, че на моето работно място не се чувствам полезна и искам да се занимавам с нещо с което мога да бъда наистина полезна на обществото. Четейки си вадя изводите, че всичко се е превърнало в една голяма бумащина и връзкарство и това, което трябва да стои в основата на професията, даването на знание, остава на заден план.

Извинявам се за дългия пост!
Благодаря на тези, които го изчетоха и се надявам някой да ми отговори.

# 235
  • Мнения: 1 243
Не знам дали Софийският университет е най-подходящото място. Напоследък има много разочаровани от ИТ специалностите, но за педагогиката може да е по-различно.
Липсата на учители е мит, но не и по информатика.
В нашия град се сещам поне за три хубави училища, в които биха Ви взели веднага, даже още преди да сте получили дипломата.
Имам предвид, че е голяма рядкост човек, който освен документ, има практически опит и може наистина да научи на нещо учениците.
Аз имам правоспособност, но не бих се наел да преподавам информатика в горните класове в профилирани паралелки.

# 236
  • Мнения: 6
Не знам дали Софийският университет е най-подходящото място. Напоследък има много разочаровани от ИТ специалностите, но за педагогиката може да е по-различно.
Липсата на учители е мит, но не и по информатика.
В нашия град се сещам поне за три хубави училища, в които биха Ви взели веднага, даже още преди да сте получили дипломата.
Имам предвид, че е голяма рядкост човек, който освен документ, има практически опит и може наистина да научи на нещо учениците.
Аз имам правоспособност, но не бих се наел да преподавам информатика в горните класове в профилирани паралелки.

Може ли да споделите защо?
Иначе аз нямам никакъв опит в преподаването, но имам голямо желание да уча и да се развивам и да бъда полезна. Тоест не ми се работи нещо просто, за да си взимам заплатата. Сега съм на такава работа и не се чувствам добре и затова правя и този завой в кариерата, за да намеря моета място.

# 237
  • Мнения: 50
Здравейте!

Работя като програмист, завършила съм софтуерно инженерство и от известно време планувам промяна в професията. Насочила съм се към това да изкарам СДК за учител по ИТ и информатика в Софийски университет. Може ли някой, който е минал програмата да ми даде информация как протичат лекциите, по цял ден ли са, ако се случи да пропуснеш някоя лекция има ли как да бъде наваксана, има ли начин и за дистанционно каране на лекциите. Интересувам се, защото имам 2 малки деца и се притеснявам дали ще успея да съчетавам обучението с тях, тъй като не винаги има кой да ги гледа. Всяка една информация ще ми е от полза.

Също така чета коментарите ви и се отчайвам от това колко е трудно да се намери работа в сферата и това, че има недостиг на учители явно са само митове. Това ме кара да се отчая и да се замисля изобщо има ли смисъл да се впускам в това. Причината поради която решавам да направя този завой в кариерата е, че на моето работно място не се чувствам полезна и искам да се занимавам с нещо с което мога да бъда наистина полезна на обществото. Четейки си вадя изводите, че всичко се е превърнало в една голяма бумащина и връзкарство и това, което трябва да стои в основата на професията, даването на знание, остава на заден план.

Извинявам се за дългия пост!
Благодаря на тези, които го изчетоха и се надявам някой да ми отговори.

Специално по математика изобщо не е мит. Не ти трябват абсолютно никакви връзки, в учебното заведение в което преподавам аз, от началото на учебната година са пуснати 2 позиции (не една, две) и още дори няма кандидат. Говорим за София. За другите предмети не мога да дам мнение. Дори не знам каква е логиката да трябват връзки и т.н. за заплата от сорта на 2к лв чисто + разправии с родители, часове с доста незаинтересовани деца (някои от тях адски невъзпитани), и ръководство, което много рядко го е грижа за преподавателя. За СУ - от мнението на студенти, нивото на преподаване там адски е паднало, претупват лекции или въобще не влизат да ги водят. Едва ли ще ти е проблем да наваксаш материала, по-скоро дали въобще ще има материал и той ще ти върши ли някаква работа е въпроса.

# 238
  • Мнения: 6
Благодаря за мнението! Иначе четох доста коментари тук във форума и много хора се оплакоха, че им е отнело поне година да си намерят работа, че често обявяват свободни места фиктивно и вече се знае кой ще е нает и тн..

Последна редакция: чт, 14 ное 2024, 15:30 от bubanka

# 239
  • Мнения: 50
Заплатата съм сигурен, че ще ти е по-ниска от сегашната, но това го оставяме настрана. По-скоро си представи как влизаш в час, срещу теб 25+ ученика, от които макс 3-4 ще искат да научат нещо. Другите, в най-добрия случай ще са тихи, в най-лошия ще шумят и ще гледат да ти правят напук. Забележки, обаждане на родител и т.н. глупости на повечето няма да им влияят. Единственото, от което повечето наистина се трогват е 2 за годината, обаче да пишеш 2 за година в моментната система за обучение е много сложно нещо и ти носи много повече беди. Продължаваме - ще ти звънят родители (когато им кефне), и основно ще ги вълнува защо детето има еди колко си, а не повече, и много рядко ще ги вълнува детето им знае ли въобще нещо, и ако не, поне тихо ли е, че да не пречи на другите. След това - ръководство, което ще те занимава с куп административни глупости, безсмислени съвети и т.н., но не му дреме за основните проблеми в образователната система. Та, помисли от тази гледна точка дали е за теб, не искам да те плаша, просто това е реалността (поне аз така я виждам). Много от новодошлите млади колеги напускат бързо бързо, и причината е точно тази действителност. На нея не ви обучават в никой университет за съжаление.

Общи условия

Активация на акаунт