Частни училища -информативно - дискусионна тема- 65

  • 43 840
  • 780
  •   1
Отговори
# 675
  • София
  • Мнения: 16 233
Относно множеството медали на СС, всички можем да броим. Специално за трети клас отворих на случаен принцип класирането на ИС. Няма златен медал за СС. Има два сребърни и два бронзови. Грамотите не са ми интересни както и всичко след тях. Без допълнителна подготовка и само с такава в училище с допълнителни часове се постигат под 26 точки максимум освен ако детето не е някакъв свръхматематически талант и решава задачите от въздуха. И повечето ЧУ с предни места в класирането също не са математически.
Ох, ами смятайте тогава, като можете:
1 клас - 14 медала /изрично говоря за медали, а не грамоти/
2 клас - 13 медала
3 клас - 4 медала /да, най-малко са в трети клас, сигурно е тъпичък Joy и съм сигурна, че е отворен баш той случайно/
4 клас - 6 медала
https://dideva.alle.bg/p/%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1 … D0%B8%D1%81-2023/

Та, пак да питам, кое училище има повече медали в група 1-4 клас?
И пак казвам, не са ми критерий математическите състезания и се извинявам на останалите за задълбаването в несъществени неща, но откровенно невярна "информация", не мога да оставя да виси така в пространството.

# 676
  • Мнения: 51 157
И кое друго училище би могло да има??? Това е най-академичното училище, с най-строгия подбор и с 10 часа математика, както чета тук. В останалите училища, където подборът не е строг или хич го няма (ДУ) колко деца имат интерес за състезания и за засилена математика?  Някакъв безсмислен спор водите.

Последна редакция: ср, 18 дек 2024, 19:50 от Черна станция

# 677
  • София
  • Мнения: 16 233
Спорът е абсолютно безсмислен, но когато се изтърси откровено невярна информация, аз поне не мога да не реагирам. Боде ми очите. Joy

# 678
  • Мнения: 254
Спорът тръгна от твърдението, че с 10 часа математика в ЧУ се постигат звездни резултати по математика на състезания, което аз смятам за невярно твърдение. Спорът наистина е безсмислен, защото между състезанията има разлика както и между трудността на задачите за различните класове. Ако в първи клас е едно и е за забавление, по-нагоре става различно и остават деца с траен интерес към математиката и с часове допълнителна подготовка. Затова и децата, които участват са по-малко и медалите са по-трудно постижими.

# 679
  • София
  • Мнения: 16 233
Това е така и много пъти сме го обсъждали. Аз лично се включих на твърдението ,че на сериозните състезания като ИС, СС нямали космически резултати, та реших да видя кой има по-космически. Joy

# 680
  • Мнения: 6 344
И кое друго училище би могло да има??? Това е най-академичното училище, с най-строгия подбор и с 10 часа математика, както чета тук. В останалите училища, където подборът не е строг или хич го няма (ДУ) колко деца имат интерес за състезания и за засилена математика?  Някакъв безсмислен спор водите.

Хайде хайде, има Питагор, има държавни с математика няколко. Просто всеки път се дъвче едно и също.

И в крайна сметка, ако трънем да издребняваме дори не бих броила медалите. А бих направила статистика за резултати над определени точки. Защото знаем, че състезанията до 4 клас са масови като участия и често е просто заради самото участие. Та ако масата явили се от едно училище са с високи точки можем да напарвим извод за общото ниво на подготовка в това училище.

Ако от едно училище участват 20 деца и са със средни резултати в горницата на графиката си е супер постижение, дори и да няма и един медал.

# 681
  • Мнения: 254
И кое друго училище би могло да има??? Това е най-академичното училище, с най-строгия подбор и с 10 часа математика, както чета тук. В останалите училища, където подборът не е строг или хич го няма (ДУ) колко деца имат интерес за състезания и за засилена математика?  Някакъв безсмислен спор водите.

Хайде хайде, има Питагор, има държавни с математика няколко. Просто всеки път се дъвче едно и също.

И в крайна сметка, ако трънем да издребняваме дори не бих броила медалите. А бих направила статистика за резултати над определени точки. Защото знаем, че състезанията до 4 клас са масови като участия и често е просто заради самото участие. Та ако масата явили се от едно училище са с високи точки можем да напарвим извод за общото ниво на подготовка в това училище.

Ако от едно училище участват 20 деца и са със средни резултати в горницата на графиката си е супер постижение, дори и да няма и един медал.
Би било интересно да се види такава статистика, но за общо ниво на подготовка може да се гледат 1 и 2 клас. След 3 и особено 4 заради кандидатстването в МГ нещата стават по-сериозни и се включва и допълнителна подготовка. Да не говорим, че вече в 3 и 4 клас се явяват по-малко деца и то тези със сериозен математически интерес. Вече след 5 клас остават само състезателите.
И ми е интересно кои са държавните с математика до 4 клас, че не се сещам?
Между другото, ще ми е интересно как ще се представят децата от Архимед като тръгнат по състезания.

# 682
  • Мнения: 3 567
Абсолютно се изгубих в този разговор. В крайна сметка СС добри ли са или са лоши, че се обърках? 😄

# 683
  • София
  • Мнения: 16 233
Joy
Абе много са зле! Бягайте далече!

# 684
  • Мнения: 6 344
В СС след 4 клас кандидатстват за МГ много малко деца. Съответно логиката за допълнителна подготовка за изпит не важи. И затова такава статистика би била съвсем релевантна.

# 685
  • Мнения: 254
В СС след 4 клас кандидатстват за МГ много малко деца. Съответно логиката за допълнителна подготовка за изпит не важи. И затова такава статистика би била съвсем релевантна.
Не е нужно да кандидатстват,
за да се готвят. Ако погледнеш статистиката за 4 клас, се вижда, че 9 деца са с медали и грамоти общо. Тоест над 40 точки. Общо 20 деца от СС са участвали като останалите 11 са с двайсетина точки и има и такива с по-малко . Това от общо 70 на випуск. Интересно ми е каква точно статистика може да се направи на тази база. Че девет деца са с по-изявени математически способности и вероятно се готвят извън училище. И че 11 други са се подготвили за 20 точки от общо 60. Честно казано, не виждам причина да продължавате с това ненужно мерене и аз не знам на какво и да твърдите, че само с училищната математика от СС деца печелят медали на състезание като ИС.
А не ми отговорихте кои са математическите ДУ до 4 клас.

# 686
  • Мнения: 6 344
В СС след 4 клас кандидатстват за МГ много малко деца. Съответно логиката за допълнителна подготовка за изпит не важи. И затова такава статистика би била съвсем релевантна.
Не е нужно да кандидатстват,
за да се готвят. Ако погледнеш статистиката за 4 клас, се вижда, че 9 деца са с медали и грамоти общо. Тоест над 40 точки. Общо 20 деца от СС са участвали като останалите 11 са с двайсетина точки и има и такива с по-малко . Това от общо 70 на випуск. Интересно ми е каква точно статистика може да се направи на тази база. Че девет деца са с по-изявени математически способности и вероятно се готвят извън училище. И че 11 други са се подготвили за 20 точки от общо 60. Честно казано, не виждам причина да продължавате с това ненужно мерене и аз не знам на какво и да твърдите, че само с училищната математика от СС деца печелят медали на състезание като ИС.
А не ми отговорихте кои са математическите ДУ до 4 клас.

Т.е. ти твърдиш, че 9-те деца с медали и грамоти са готвени извън училището?
В темата има майка на дете от СС, което без грам подготовка, не външна, а изобщо специализирана подготовка...влезе в СМГ след 4 клас. Същото дете беше с медали от състезания няколко поредни години. И това не е изключение.
От личен опит ти казвам, че повечето от децата, които печелят медали, не се готвят във външни школи. Просто защото не им е цел СМГ, национален отпбор по математика и т.н. дейности. Явяват се и печелят. И това им е достатъчно.

Аз нищо не меря. Ти броиш и мериш. Просто много държиш да си кажеш разсъжденията по картинка за подготовката по математика в СС.

Никога и никъде училището не е претендирало, че е математическо или, че подготвя умишлено отбори за участия в математически състезания. Участието в състезания винаги е било доброволно и по инициатива на децата. До 4 клас е масово, защото децата се дърпат едно друго. След това рязко им пада интереса и не го смятат за куул.
Статистически факт е, че училището, без да е математическо, винаги се е мерило с резултатите на математическите училища. Дължи се на средата, повечето часове по мат и на добрия екип по предмета.

# 687
  • Мнения: 254
В СС след 4 клас кандидатстват за МГ много малко деца. Съответно логиката за допълнителна подготовка за изпит не важи. И затова такава статистика би била съвсем релевантна.
Не е нужно да кандидатстват,
за да се готвят. Ако погледнеш статистиката за 4 клас, се вижда, че 9 деца са с медали и грамоти общо. Тоест над 40 точки. Общо 20 деца от СС са участвали като останалите 11 са с двайсетина точки и има и такива с по-малко . Това от общо 70 на випуск. Интересно ми е каква точно статистика може да се направи на тази база. Че девет деца са с по-изявени математически способности и вероятно се готвят извън училище. И че 11 други са се подготвили за 20 точки от общо 60. Честно казано, не виждам причина да продължавате с това ненужно мерене и аз не знам на какво и да твърдите, че само с училищната математика от СС деца печелят медали на състезание като ИС.
А не ми отговорихте кои са математическите ДУ до 4 клас.

Т.е. ти твърдиш, че 9-те деца с медали и грамоти са готвени извън училището?
В темата има майка на дете от СС, което без грам подготовка, не външна, а изобщо специализирана подготовка...влезе в СМГ след 4 клас. Същото дете беше с медали от състезания няколко поредни години. И това не е изключение.
От личен опит ти казвам, че повечето от децата, които печелят медали, не се готвят във външни школи. Просто защото не им е цел СМГ, национален отпбор по математика и т.н. дейности. Явяват се и печелят. И това им е достатъчно.

Аз нищо не меря. Ти броиш и мериш. Просто много държиш да си кажеш разсъжденията по картинка за подготовката по математика в СС.

Никога и никъде училището не е претендирало, че е математическо или, че подготвя умишлено отбори за участия в математически състезания. Участието в състезания винаги е било доброволно и по инициатива на децата. До 4 клас е масово, защото децата се дърпат едно друго. След това рязко им пада интереса и не го смятат за куул.
Статистически факт е, че училището, без да е математическо, винаги се е мерило с резултатите на математическите училища. Дължи се на средата, повечето часове по мат и на добрия екип по предмета.
Сега последно, кандидатстват ли в СМГ деца от СС или не кандидатстват🙂 И това едно дете не е решило и една задача от типа, който се пада на състезанията, на които ходи. Добре, вярвам ти. С десет часа математика седмично и нито една решена задача вкъщи се влиза в СМГ и се печелят състезания. Ми, добре. Има и такива деца. Питам се обаче защо всички от СС не го правят това след като всички имат по десет часа седмично, подходяща среда
и добри учители. Масовката е под 50-те процента точки. Никой не отрича качествата на децата от СС, но не омаловажавайте усилията на другите деца, включително тези от ДУ. И ако в СС има 9 деца с изявени математически способности, останалите над 300 са по всички останали училища.

# 688
  • София
  • Мнения: 2 524
Все пак СС не е училище с математическа насоченост и вероятно именно това е причината децата от него да НЕ кандидатстват в СМГ.
Както и, вероятно, желанието на родителите детето им да остане в проверено добрата среда поне до 7. клас. Защото СМГ Е отлично училище, но всяка година се формират нови паралелни за 5.клас, от къде гаранция как ще се чувства там детето, на какви други деца ще попадне. Вероятно не им се рискува на хората, ако конкретното дете не е проявило рязко математически интереси и способности.

# 689
  • Мнения: 7 683
Абе кандидатстват и влизат, но не са много наистина и не е масово. За нашия набор следях нещата и от СС кандидатстваха и влязоха мисля 4-5 деца. При випуск от 80, това е незначително число. Незначително число кандидатствали! А не влезли, защото всички влязоха.
Факт е, че за нашия набор, защото следях нещата, всички кандидатствали за СМГ и от СС, и от КО, влязоха. Следях точно пък тези две училища... всички влязоха. И в двете училища броят кандидатствали беше незначителен спрямо общия брой деца. В СС пък съвсем. 5-6 кандидата от 70-80 деца е нищо. Айде в КО е само един клас на випуск, но дори и така, кандидатстваха под 1/3 и всички влязоха, не всички се записаха.
Разбира се, че ходиха на уроци. Кой не ходил от кандидатите? Няма такъв. Но от КО и от СС всички влязоха. От ДУ също всички ходиха на уроци, ама влязоха примерно 10%😂

Общи условия

Активация на акаунт