Стресът около матурите в 7 клас - нарочно ли се цели?

  • 21 292
  • 449
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 35 943
Така беше за 4 клас, мисля преди 6-7 години. За 7 клас, не знам, може и да е имало....

# 91
  • Мнения: 647
Истерията  покрай седми клас  е една добресмазана  машина за печалба  на пари...Преживях го с моето дете и безкрайно  съжалявам, че го подложих на това.
Ако нямаше НВО детето ти нямаше ли да ходи на частни уроци? В смисъл щеше ли да държи кандидатгимназиален изпит или щеше да се запише в кое да е училище, където има места?
Не си спомням да се познаваме, че да ми говорите на "ти".😊Само за протокола-моето дете учи в частно училище. 😊

# 92
  • София
  • Мнения: 20 081
Така беше за 4 клас, мисля преди 6-7 години. За 7 клас, не знам, може и да е имало....
Не, определено за 7 клас, но  още преди  онзи  4-часов изпит с 50 задачи за заграждане и  съответно преди всички НВО-та по мат и БЕЛ  от 2010 до 2023 вкл.

# 93
  • Мнения: 2 179
Истерията  покрай седми клас  е една добресмазана  машина за печалба  на пари...Преживях го с моето дете и безкрайно  съжалявам, че го подложих на това.
Ако нямаше НВО детето ти нямаше ли да ходи на частни уроци? В смисъл щеше ли да държи кандидатгимназиален изпит или щеше да се запише в кое да е училище, където има места?
Не си спомням да се познаваме, че да ми говорите на "ти".😊Само за протокола-моето дете учи в частно училище. 😊
Тук всички си говорим на ТИ. Няма значение в какво училище учи детето ти, нали казваш, че е минало през това? Идеята на въпроса ми беше, че дори и да нямаше нво, повечето деца пак щяха да ходят на частни уроци с надеждата да влязат в по-добро училище. Това е.
Допълвам се. 90% от хората в този форум, които се оплакват от частните уроци под предтекст, че го правят заради матурите, и да нямаше такива, пак щяха да пращат децата си на уроци, просто защото искат децата им да учат във възможно най-доброто училище и това е съвсем нормално.

# 94
  • София
  • Мнения: 20 081
Лошото е, че уроците  в немалко случаи продължават и СЛЕД приема в така наречените добри училища. Кога оплакванията са от преподаването по мат ООП, кога от  учител - кофти попадение точно по езика  в интензивната осмокласна година, кога от обучението в профил във втори гимназиален етап, кога от недотстатъчната подготовка за ДЗИ БЕЛ.. Естествено, че има изобилие на  по-мързеливи и незаинтересовани ученици ( отличният резултат на НВО все пак не гарантира, че същите и нагоре ще си останат мотивирани  и учещи), за които родителите явно  наивно си мислят, че  магически ще дръпнат с доп. работа с частен учител, но си има несъмнено и учители по гимназиите, каращи по течението, заради което на наистина съвестни деца се налага да ходят на уроци. А  шансовете такива преподаватели да се активират/задействат не са кой знае колко големи, понеже въпреки многократни оплаквания  от тях на различни нива си знаят, че училищата ще ги задържат заради липсата на кадри. Но ако за НВО са сякаш по-малко родителите, които послъгват ,че детето не е  ходило никъде на  доп. подготовка по мат и БЕЛ, то нагоре масово се мълчи - кой ще признае, че  в лелеяното училище  Х са се наложили уроци  я по мат, я  по БЕЛ, я по основния език, я спорадична помощ по химия примерно...

Последна редакция: пт, 04 окт 2024, 23:43 от Просто русалка

# 95
  • Мнения: 59
Що се отнася до стреса, ми и там не виждам лошо. Целият живот е стрес и няма лошо да почнат с по-леките форми за да свикват. Защото по-късни ги чака и по-голям стрес и да не ги свари неподготвени.
Това май не е съвсем по темата, но съм напълно съгласна! С умерен стрес, разбира се. (аз не бих ползвала думата стрес, зашото тя сържа неприятна конотация) По-скоро излизане извън зоната на комфорт, повече фокус и мотивация. Със задаване на лични критерии. Сам да се бориш да бъдеш по-добър и да надскочиш себе си за добро, не да се зориш да се конкурираш с други. И това въобще не обхваща само образованието.
Всеки ден се сблъсквам с този въпрос в работата ми.
Ама тези неща се възпитават в тийн възраст, не на 30.
Извинете, ако е офф!

Аз генерално се съгласявам с Черна станция и Ноеми - щото пък иначе прекалено им треперим всичко да им е наред и един ден се оказва, че те на нищо не даянят и най-малката спънка ги демотивира и отказва. А интернет пък, им продава "перфектният" живот - утопия. И рискът да се превърнат в дисфункционални порастнали хора е огромен.

# 96
  • Мнения: 11 825
Има, има нужда, ако гониш 99-100 точки. Напоследък се появил един лаф, че в СМГ се влиза с отлична оценка по ... БЕЛ.
Изобщо не е лаф, а истина. Децата, които изкарват 100 точки по математика са повече от тези, които приемат в СМГ и наистина БЕЛ се явява решаващ.

# 97
  • Мнения: 1 212
Със сигурност в началото и средата на 90-те, и по-рано, нямаше задължителни матури след 7-ми клас, а основно образование официално се завършваше след 8-ми. За истерията е виновна задължителната матура, за мало и голямо, по български и математика.
Нужно ли е? Ама разбира се, че не. Много деца биха искали да си останат в квартала, вместо да гонят Михаля, редейки по 50 желания, за да все някъде да бъдат класирани. Сега задължават всички да кандидатстват, дори да не искат да си сменят училището.

# 98
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Аз бях в осми клас точно в началото на 90-те. Който искаше да учи в МГ или ЕГ, кандидатства след 7 клас. Другите си останахме в кварталното училище, да завършим осми. Обаче училищата по селата също бяха до 7 клас. И се оказа, че нашето ЕСПУ не може да поеме всички деца от околните села. Изпратиха два класа да учат в СПТУ-то, в което никога не беше имало осми клас. Не ми звучи като честна система за всички деца.

# 99
  • Мнения: 35 943
Както сме писали многократно, да, трябва да има система за разпределение и за училищата без засилено изучаване на специални предмети (ЕГ, МГ, Хуманитарни и т.н.), няма лошо да е на база НВО. За останалите трябва да се въведе допълнителен модул и/или усложняване на последния за по-добро ранжиране при класирането. Това е хубаво решение, но в МОН не им се нрави, понеже ще покаже ниски резултати при по-трудни въпроси, а при допълнителен модул....не знам там какъв би бил проблемът, но е факт, че си затварят очите за проблемите, свързани с приема след 7 клас.

# 100
  • Мнения: 52 448
Затварят ги, защото проблем имат 1000 деца от 50 000. А останалите са електорат и е хубаво да им се замазват очите.

# 101
  • Мнения: 35 943
Вярно е. Представи си сегашния резултат от около 40 от 100 т средно, да падне на 20...

# 102
  • София
  • Мнения: 20 081
Apple, неприложима и нечестна би била старата система днес. Доста от   желаните училища в  периода 8-12 клас са с прием или от  1-ви, при това без изпит, а  по адрес и други подобни критерии (примерно 73-то, 32-ро), или от  5-ти, но вече с изпит (примерно СМГ, НПМГ, НГДЕК). И какво - живея на подходящия адрес, приемат  ме в  1 клас в 73-то и после - шапка на тояга, учила или не, можеща или не, решавам, че искам да си остана там и в  гимназиален етап. А друг, учил другаде до 7 клас, при това в основно училище, където и да иска не може да продължи, въпреки желанието си да учи  точно в  73-то няма да има тази възможност заради такива като мен. А може като знания  и умения  да е доста по-заслужил, нали,  но няма да има  шанса да го покаже....  Същото е и със СМГ/НПМГ. Да, приели са ме  в  5 клас, преборила съм се, но това не значи, че след това непременно съм се справяла супер. Но видиш ли, решавам да си остана. И какво се случва - някой, чиято вина е  само в това, че след  4 клас  не се е пробвал, но пък е много добър по мат и там му  е мястото, няма да може да се пребори. Някога не беше съвсем така, защото никое от най-жаланите училища нямаше прогимназия. Всички езикови,  СМГ, НПМГ,  НГДЕК почваха от  8 клас ( в езиковите от подготве). И кандидатстващите се бореха за местата в  тях,  не им се полагаха  автоматично.  Докато сега само езиковите (без 73-то) и ТУЕС от училищата, сочени за топ (поне по бал за прием като критерий, макар че и на изхода в  12 клас пак са същите  в челото), нямат малки класове. Макар че преди  няколко години се спрягаха в пространството идеи и за 5 клас прием в  езикови...
Дори частните като ПЧМГ позволяват на своите досегашни възпитаници да продължат пак там от 8 клас  с изпит, не им дават  да го направят автоматично, защото искат да си останат. В музикалното също не продължаваш директно,  а хем народът не се е избил да кандидатства там след 7 клас, ако преди това е учил другаде.

Последна редакция: пн, 07 окт 2024, 10:19 от Просто русалка

# 103
  • Мнения: 1 212
За елитните училища е друго. Аз съм завършила елитно училище в провинцията - е, имаше една неелитна паралелка за местните. Викахме им "реалки".
Но държеше изпит само който имаше желание да кандидатства. После се подаваха документи за съответното училище - ако издържиш. Ако не, си оставаш в неелитно училище, без да отпадаш от системата.
И не те пращаха  в 6-та глуха.

# 104
  • Мнения: 52 448
В определен смисъл днешната система е по-честна. Някога от 3 елитни езикови гимназии дете можеше да кандидатства само в една. И ако не го приемат, макар да има бал за друга, си отива в неелитно училище. И много деца въпреки, че искаха Английската, кандидатстваха във Френската, защото не вярваха, че ще успеят в първата. Представете си днес, когато има десетина топ училища, какво би било да се ограничаваш само в едно? Сега е много по-справедливо, защото децата отиват там, за където имат бал.

Общи условия

Активация на акаунт