Отговори
# 75
  • Мнения: 13 053
Бялото е новият вариант на синьото. Имам ги и двете.

# 76
  • Мнения: 33
Може ли помощ за решаването на тези две задачи за пети клас, темата е делимост, НОК...:

1. Иван и Петър измерили едно и също разстояние от 143 метра с крачки. Следите им съвпаднали 21 пъти, включително в началото и в края. Крачката на Иван е дълга 65 см. Намерете дължината на крачката на Петър.


Нека крачката на Петър е Х см.

Съвпаденията на следите разделят разстоянието от 143 м (14 300 см) на 20 равни разстояния между две поредни съвпадения.

Тогава, разстоянието между две поредни съвпадения е равно на 14 300 : 20 = 715 см.

Имаме, че 715 = 5 . 11 . 13 .

Следователно, Х е делител на 715 и едновременно с това НОК (Х, 65) = 715.

Понеже 65 = 5 . 13, то Х трябва да се дели на 11 и следователно, имаме четири възможни стойности за Х – 11, 55 (5 . 11), 143 (11 . 13) и 715 (5 . 11 . 13).

Сега напускаме математиката и казваме, че 11 см е твърде малко за да бъде крачка на човек, 143 см е твърде голямо, а 715 см е направо невъзможно да бъде човешка крачка, след което правим нематематическото заключение, че крачката на Петър е равна на 55 см.

Ant12, много благодаря!

# 77
  • Мнения: 19
Здравейте!
Какъв софтуер за чертане на графика на функция използвате? И по-точно за чертане на параболи Simple Smile

# 78
  • Мнения: 942
Geogebra - https://www.geogebra.org/calculator
Скрит текст:
^  (6+Shift) e знакът за повдигане на степен.

# 79
  • Мнения: 434
Здравейте ще може ли помощ за висша математика 1 зад 3 който ще може на лични ще пратя факултетния номер.

# 80
  • Мнения: 19
Благодаря, merilen!

# 81
  • Мнения: 131
Момичета, моля ако някой има възможност да помогне с 15 задача

# 82
  • Мнения: 17 480

Аз виждам 10, но тук съм отбелязала 7
Има още три:

Последна редакция: пн, 28 окт 2024, 10:14 от Mama Ru

# 83
  • Мнения: 35 946


Това е моето решение. Свери с отговора.....Дано става ясно.

# 84
  • Мнения: 131


Това е моето решение. Свери с отговора.....Дано става ясно.
Благодаря много за решението, стана идеално ясно, те са ми ясни как се събират, само че с тъмни квадрати не бях решавала и исках да сверя отговора. Благодаря ви отново за отделеното време.

# 85
  • Мнения: 80
Здравейте, математички Heart ! Искам да помоля за помощ за следната задача/няма значение решението, което ви хрумне за кой клас е/: Имаме празна таблица 2х3. Трябва да се запълнят всичко клетки с 4 различни цвята, като не трябва две съседни клетки да имат обща страна в един и същи цвят. По колко начина може да стане това?
 

# 86
  • Мнения: 17 480
То това май си е от комбинаторика и вариации.
За всяко квадратче има 4 варианта за цвят и шест комбинации със съседните. 4*3*2 или 4*2*3. Честно казано бих си играла да оцветявам, но едва ли търсите решение за началните класове.

# 87
  • Мнения: 80
Благодаря! Би трябвало да получа 6*4*3*2=144?

# 88
  • Мнения: 9 521
Това означава, че разглеждаме като различни вариантите, започвайки от всяка клетка...
например започвайки от клетката ляво горе за нея имаме варинати 4 цвята, за тази до нея 3 и под нея два и за всяка друга остава по един вариант

Но си остава въпроса не се ли повтарят някои от така организираните подредби...

Или ако тръгнем по друг начин... за започване със всеки цвят имаме 6 позиции на които можем да го сложим, Втория цвят може да заеме една от 3 съседни позиции на него, третия цвят може да заеме една от двете оставащи съседни на тях позиции и за четвъртия цвят е единствената свободна съседна... и оставащите две клетки са разделени за първия и последния сложен цвят, т.е. те са без варианти...
т.е. започвайки с един цвят имаме 6х3х2 варианта, цветовечете са 4, значи станаха
4х6х3х2

Последна редакция: вт, 29 окт 2024, 15:00 от peneva_a

# 89
  • Мнения: 80
Аз условието го разбирам, че не трябва да има квадрати с един и същ цвят с обща страна. Т.е ако горе ляво е синьо, под него може да е жълто, но и в дясно може да е жълто.

Общи условия

Активация на акаунт