СЕДМОКЛАСНИЦИ 2024/2025 - Тема 3 - Седмокласник входните изкара, мама кашон с вино си докара...

  • 27 857
  • 778
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 712
Е, моята е намерила решение, просто пише домашни от дъжд на вятър. По предмети като химия, биология, география редовно е без домашно. Те имат някакви учебни тетрадки за попълване и нашите са попълнени през три страници в четвърта. Тя така си я караше и миналата година, та не ме учудва, но преди и минаваше номера, а сега учителите са станали ужасно взискателни и заваляха забележките.

# 46
  • Мнения: 902
Ооооо, а моята изнамерила на брат си попълнените учебни тетрадки и веднъж седмично ги "попълва" - демек преписва. Скрих ги аз, казах ѝ, че попълването ще я накара да запомни някой и друг факт и т.н. Пак ги е намерила и ползвала. Освен на боклука да ги занеса...

# 47
  • София
  • Мнения: 3 378
И при нас сякаш са станали по-взискателни. Контролни, вкл. по ТП. Отделно има вече 2 закъснения и съответно станаха 1 неизвинено, а миналата година не беше така, или моята тийнка е станала по-разсеяна и се е заблеяна някъде по коридорите.

# 48
  • София
  • Мнения: 1 232
Решението е да не се дават домашни в училище. Така децата ще смогнат със тези от школите.

И ние сме на формули за съкратено умножение.
Не, решението е друго - да се упражняват повече на новия материал, преди да минат на следващия нов урок.

# 49
  • София
  • Мнения: 3 943
Часовете по математика са фиксирани брой: след всеки урок с нов материал, следва такъв за упражнение. На края на дяла : обобщение и тест. Проблем тук няма.
Самоподготовката е у дома или на школа/ с частен учител.

Това, че сме решили да ползваме школа, не отменя домашните у дома. Школата трябва да е допълнение, а не основен инструмент.

Въпросът е, че на децата не им дреме. Едно уравнение се решава в Гугъл директно като се напише в дупката там. За какво да се пънат с досадното деление?

Математиката е спазване на правила. Точно сега нашите златни се бунтуват на правилата. Като почват пробните изпити, ще си видят нивото и някои ще се сетят да учат.

# 50
  • София
  • Мнения: 3 378
Дано, оказва се по БЕЛ моята нищо не знае не помни или не учила в шести клас, сега домашното за школата остана непопълнено цялото, дано попита в школата да научи каквото не знае, иначе гледам вчера останали неотговорени въпроси на домашното за школата и изобщо не се трогва, има помагала, справочници по БЕЛ, да потърси, не, хвана таблета и телефона.

# 51
  • Мнения: 2 712
Часовете по математика са фиксирани брой: след всеки урок с нов материал, следва такъв за упражнение. На края на дяла : обобщение и тест. Проблем тук няма.

Един урок с упражнения на нов материал е доста малко. По мое време, аз като старите баби почнах, не беше така, имахме по- малко часове, но имаше време за упражнения. Сега са на училище от 13.30 до 19.30. Докато се приберат стане 20.15, вечерят и стане 22 часа и лягат. Сутрин се пишат домашни по другите супер важни предмети и ето, няма го времето. Остава събота и неделя за школа и айде пак на въртележката. Да не говорим, че голяма част от материала по математика е напълно излишен, мое мнение, по-добре да научат добре по-малко материал, отколкото да не научат огромен материал. Аз ако съм, задачите с вероятности директно ги изхвърлям, теорията за степен на многочлен и прочее глупости не е нужно да се предава научно и без това не я ползват за простичките си уравнения. Няма практични задачи като за движение и работа достатъчно. Карат ги да решават уравнения от втора степен с разлагане, защо, какво се постига с това? При положение, че догодина ще учат как се вади дискриминанта? Това с хитричките разлагания е за математически училища, не е за обикновените класове
А и съм втрещена от уроците им по химия, но това е отделна тема

Последна редакция: сб, 19 окт 2024, 11:36 от Априлски душ

# 52
  • София
  • Мнения: 3 943
Всъщност и преди беше същото натоварване като сега.
Има уроци за задачи за движение и в шести и седми клас.
Учат да разлагат, за да се научат да прилагат правилата за това. Те и системи уравнения могат да се решават с детерминанта, ама на, учат други начини в гимназията.
Вероятностите да си ок, прости правила отново.

Не е лесно, ама нали трябва да станат хора? Да се понапънат така, както ние преди 25 години.

# 53
  • Мнения: 2 712
Ще отида в мазето да си изровя учебника за седми клас и бас хващам, че в него няма вероятности. Жалко, че не си пазя и програмата, но имам добра памет и всеки ден по седем часа и пет минути междучасие също не е имало. И, о чудо невиждано, пак станахме хора. Попаднаха ми и задачи от кандидатстване в ЕГ и МГ от далечните 1990 плюс години и по тях може да се види разликата в програмите преди и сега доста добре.
Сега са ги набримчили с абсолютно излишни неща и после се чудят как една елементарна задача от Пиза не могат да решат. Само да се погледне програмата по математика в Германия и ще се види колко е по-проста, пък немците си спазват правилата, за разлика от нас

Последна редакция: сб, 19 окт 2024, 12:03 от Априлски душ

# 54
  • София
  • Мнения: 3 943
В моят в гимназията имаше. Не знам дали във всички е имало.
Може би вероятностите са единствения дял, който се е учил само в МГ.
Всичко друго си е така.
То ако искаме повече часове по математика, ще трябва да намалим други.

# 55
  • Мнения: 2 712
Не мисля, че са нужни повече часове по математика. Нека са по-прости и практични уроците. Има си мг, там да учат повече. А сега и за мг и за другите е едно и също

# 56
  • Мнения: 13 045
Според мен са нужни. Да разширят малко и приложенията на тия задачи да учат.

# 57
  • Мнения: 2 712
Хубаво, нужни, въпросът е кога да ги сложат, все пак не могат да седят цял ден в училище. А и математика не се учи само на чина в клас,  а в къщи, когато си блъскаш главата сам над сборника. И кога им е това свободно време вкъщи, че аз изобщо не мога да го видя. Така, с това дълго висене в училище и после юркане за резултати се получават неврозите и при деца и при възрастни.
Сега, ако питат мен, не е нужно по два часа химия, физика и биология, или пък оная простотия ТП, но мен никой не ме пита. Сега са ги хванали в седми клас да учат и давай, трупай знания, които после изтичат в канала

# 58
  • Мнения: 1 198
Според мен се набляга на количество на матариала, има голямо залитане в тази посока, не на качество на образованието. По всички предмети, не само за математиката се отнася. Те и резултатите от международните тестове го показват. Сега имат 7 часа математика на седмица, колко повече би трябвало да имат ?!
И програмата ни беше по 6 часа всеки ден, само един 7. Сега е обратно. Аз до 2 часа си бях написала домашните за следващия ден, сега моят син в 2 часа свършва училище. И откъм хранителни навици е сбъркано това. Не е нормално обядът да идва в 14.30-15 часа. Цялата система е тотално сбъркана.

Последна редакция: сб, 19 окт 2024, 12:38 от Mur

# 59
  • София
  • Мнения: 13 724
Аз вероятности не съм учила в училище, ама съм възрастна Wink. Наборката е учила вероятности по състезателна математика, не вярвам сега да ѝ е проблем, обаче това си е за МГ. Не съм сигурна, че е подходяща за седмокласници. Мен пък адски ме дразнят лихвите. Това вече е върха на тъпотията. Лихви има единствено и само е банковите дела. Айде няма нужда чак от такова напъване децата да са финансово образовани от невръстни.

Общи условия

Активация на акаунт