Отлагане от първи клас

  • 9 914
  • 30
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 15 737
Разбира се че е високо функциониращ. То е видимо още от самото запитване, класическа картина. Аз затова написах , каквото трябваше да напиша- че родителя не може самоволно да отложи детето. Не съм коментирала състоянието, проблемите, прогнозите. Високофункциониращите  (макар че ние не можем да кажем дали с точност е такъв.   Често чувам от родител - аз си знам детето, то може. Ами не, родителят си представя. Реалността често е различна, тя е обективна, родителя е субективен) Но ако и да е високофункциониращ,  те са благословени с едно , но си имат проблемите които не могат да бъдат неглижирани и точно те обичайно избуяват в първи клас. За съжаление. До тогава родителите смятат, че е характер.   Пък и това е големия проблем на нашата система. Тях до начално образователно ниво сякаш ги няма , всички смятат че са просто странни, а тях може да се работи много по-рано и така част от проблемите да бъдат изгладени още преди училище.

# 16
  • Мнения: 16
Искат да кажат без да са видяли детето само защото си запушва ушите и има стериотипно поведение,че е от спектъра т.е аутист.
Не синът ми не е аутист има сензорна интегративна дисфункция и не това не е аутизъм а е СИД всички аутисти има СИД но не всички със СИД са аутисти.
За някой хора запушване на уши и стериотипно поведение е на 100000% аутизъм няма какво друго да е.
Нямаше да ме е срам и да е аутист и фисокофункционифащ и ниско функциониращ всеки си е уникален за себе си.
Детето е воден на психиатър и не не е заключил че е аутист.
Темата не е какво му е..
Прочетете я отново някой имат нужда

# 17
  • Немция
  • Мнения: 7 711
В едно училище често е доста шумно, особено при малките ученици, и това натоварва много деца, както и учителите.

В основното училище на децата ми(Германия) предлагаха слушалки за уши, които намаляват шума в час. Можеха да ги ползват при желание и когато работят самостоятелно.
Спомням си, че голямото ми дете, за което шумът е голям дразнител, ползваше такива слушалки понякога. Не си е запушвал ушите, но границата му на търпимост откъм шум е ниска.

Отлагане ми се струва ненужно, това няма да промени детето. Ако е възможно, нека е само половин ден на училище, без занималня, ако шумът му пречи.

Последна редакция: ср, 23 окт 2024, 09:23 от Бибит

# 18
  • Мнения: 15 737
Прочетете я отново някой имат нужда

дали Angel22  или Принцеса17 е все тая.
Както казах  това е състояние "Аз си знам детето".

# 19
  • Мнения: 15 737
Прочетете я отново някой имат нужда

дали Angel22  или Принцеса17 е все тая. Патърна е идентичен.
Както казах  това е състояние "Аз си знам детето".

# 20
  • Мнения: 12 638
Понеже съм учител, мога да ти кажа, Принцеса, че ще е хубаво да поговориш за характера на детето си с учителите му предварително. И, да, има цяла година - нещо може да се промени.
Това със запушването на уши не е проблем, може да се обърне положително в класната стая. Това с неподчинението също е често срещано явление в първи клас - учителите са подготвени, но според мен по-важното нещо е да знаеш дали има някакъв застрашаващ здравето и живота на останалите проблем и да го споделиш, за да се търси оптимална среда за работа за всички. Трябва да се обърнеш към екипа, който ще води класа. Има всякакви опции за обучение в училище. Има и кротки деца, с които детето би могло да се социализира.

# 21
  • Мнения: 275
Привет на всички!
Синът ми 2025год юли месец ще навърши 7год следователно септември трябва да започне първи клас.
Но аз искам да го отложа още една година.Моля ви да кажете какви причини мога да изтъкна за да отложим още една година.
Не искам диагноза такава няма а още една година да продължават да работят с него на частно логопед и психолог.
Надявам се да се включите с ценни съвети
Отлагането на първо клас се решава от комисия в МОН на база на документ от изследване от клиничен психолог, изследване тест училищна готовност от психолога в детската градина, преглед от лекар, в зависимост от проблема/ите.Комисията разглежда документите и се среща с вас и с детето и дава становището си.Няма законов начин да е само по преценка на родител. В крайна сметка ще трябва да има не само диагноза, а и преценка на готовността му.

# 22
  • Мнения: 10
[quote author=Принцеса17
    link=topic=1701214.msg48723840#msg48723840 date=1729612807]
    Никога не съм му говорила за проблемите.
    Винаги съм казвала че е много умен малко мърЗелив често разсеян но винаги съм го хвалела.Дори понякога той казва гордееш се с мен нали и аз казвам да разбира се ти си най прекрасното дете.
    Както всяка майка и аз съм много притеснена.
    И се питам дали всичко е нормално с моето дете.
    Виждам минусите
    Изключително чувствителен към шум.
    За най малкото какво чуваме,от къде се чува какво е това и изпада в някаква паника.
    Избира обикновено тихи деца за игра.
    Иначе е много съобразителен с останалите,много умен и старателен във всичко което прави.
    Страааашно любопитен и все нещо бърбори.
    Така като го гледам няма да е готов за първи клас до година макар,че мъжат ми вика чакай то цяла година има.
    Така е надявам се момичета всичко да е наред и аз спокойно да си го пусна за първи клас.
    Другото което е трудно спазва дисциплина на моменти и трудно се концентрира
    Сигурна съм че като почне първи клас често ще се оплакват от него че нарушава учебния процес.
    Днес бяхме при логопеда тя ми спомена че днес казал че не искал да работи защото така бил решил.Каза едвам го накарах да работи
    Понякога нещата се случват много лесно понякога страшно трудно.
    Чувствам се уморена заради проблемите които имахме.
    Дори съпругат ми прави забележки
    Защото често когато говоря за него в негово отсъствие казвам той така направи защото нали има някакъв проблем нарушение при него
    И той ми вика да спра да го повтарям защото това е било характер а не някакъв проблем
    [/quote]
    Здравейте !
    Синът ми в момента е трети клас и аз много съжалявам , че не се вслушах в психолога и логопеда , които ме посъветваха да отложим тръгването на училище, защото детето е емоционално незряло  . Учителките от градината бяха на мнение ,че ще ни е трудно , но ще се справим , защото бил достатъчно подготвен за училище . Написаха характеристика , която не даде основание детето да мине през комисия . И започнаха  мъките  . Големия обем учебен материал и многобройните страници за домашна работа , тотално развалиха отношенията ни . Притискат го в училище , след това аз вкъщи ,защото времето не ни стига . По тази причина започнаха  поведенчески проблеми . Първи и втори клас изкарахме в училище с големи изисквания и аз реших ,че ако го преместя в по -малко и непретенциозно, може да срещнем повече разбиране , че децата не  се развиват еднакво .Нищо подобно . Стана още по -зле . В момента е нарочен от целия клас , че е  различен от тях .Къса ми се сърцето , като го оставя сутрин в училище и знам ,че е сам срещу всички , защото е емоционално незрял, и няма интересите на връсниците си . Наивен е за възраста си и децата злоупотребяват с това , а той се поддава на провокациите им. За да спечели внимание прави неща , заради които му се подиграват. Учителката вижда , че полагам големи усилия (спрях го от занималня , за да  уча с него вкъщи) и избягва да ме критикува , но когато се разминавам с родители , и деца от класа , виждам как се споглеждат , шушукат,  и чувството е непоносимо. Потърсете мнението на специалист , който познава детето и го послушайте , защото при евентуална грешка , влизате в омагьосан кръг , от който няма излизане .

    # 23
    • Мнения: 16
    Привет!
    Нека кякой който е запознат да сподели къде се подават документи за отлагане от първи клас
    Какво е нужно?
    Благодаря предварително

    # 24
    • Мнения: 10
    В сучай , че детето посещава детска градина , в края на четвърта група връчват характеристика ,   която се дава при записване в училище. Ако в характеристиката  пише,   че детето е добре подготвено за училище , както в нашия случай пишеше , се посъветвайте с логопеда и психолога , ако намерят за необходимо , те ще Ви обяснят къде да отидете и какво да кажете . На мен се падна тежката задача да послушам учителките и да го пусна първи клас , или да взема под внимание предупреждението на психолога и логопеда , и да настоявам да се явим пред комисия . Още в началото на първи клас се сбъдна всичко онова за което ме предупреждаваха и  разбрах, че е трябвало да го отложа . Всеки ден от учебната година минава мъчително . И в двата случая щяха да ни сочат с пръст , но заради  емоционалното състояние и самочувствие на детето , трябваше да го отложим. Ужасно съжалявам ,че му причиних това положение , поради съобръжение  ,че трябва да се обяснявам на всеки,  защо не съм го пуснала с връстниците му .

    # 25
    • Мнения: 275
    Привет!
    Нека кякой който е запознат да сподели къде се подават документи за отлагане от първи клас
    Какво е нужно?
    Благодаря предварително
    Правите оценка от клиничен психолог,ако има говорен проблем -и оценка от логопед,с тях после отивате на детски психиатър и накрая с всичко това плюс документа от детската градина,се подава в инспектората по образование. Те свикват комисията по отлагане.

    # 26
    • Мнения: 15 737
    Привет!
    Нека някой който е запознат да сподели къде се подават документи за отлагане от първи клас
    Какво е нужно?
    Благодаря предварително
    Правите оценка от клиничен психолог,ако има говорен проблем -и оценка от логопед,с тях после отивате на детски психиатър и накрая с всичко това плюс документа от детската градина,се подава в инспектората по образование. Те свикват комисията по отлагане. РУО
    Да добавя, че е добре да направите и IQ тест. Отново при клиничен психолог.  Уекслър като тест е добро решение. Той ще даде инфо как е детето по различни направления- памет, концентрация,  възприятия, разбиране на речта и т.н. Клиничен психолог ще даде становище на какво ниво е детето развитийно -  спрямо връстниците си. Разбира се, че трябва оценка и  от логопед, ако има забавяне в езиково говорно от каквото и да е естество - и експресивна и импресивна реч, а забавянето(ако го има) винаги се отразява и на реч и на поведение и на емоционална зрялост.

    отлагането се решава от комисия към Регионално Управление на образованието. Там трябва да подадете и документите. И то да стане още много рано напролет. Защото закъснеете ли, отлагането  става невъзможно и това може да се окаже пагубно за детето ... от там нататък то  ще се опитва да настига връстниците, без да няма нужните възможности.


    На мен се падна тежката задача да послушам учителките и да го пусна първи клас , или да взема под внимание предупреждението на психолога и логопеда , и да настоявам да се явим пред комисия

    съжалявам че това се случило на вас и вашето дете. А ако бяхте писали тук за съвет - всичко това щяхме да ви го кажем/поясним подробно.  Учителките в ДГ нямат квалификацията да дават становища, но  опитът ми  е показал, че точно в тази област, те се смятат за компетентни и много често с апломб раздават препоръки.  А родителите лесно се подлъгват- никой не иска да си отлага детето, ако няма силно наложителна причина. А тя в много от случите лежи под повърхността и е невидима за познанията н една учителка от ДГ - начален педагог. Ако ви утешава не се единствения потърпевш родител, чието дете страда в училище защото не може да "достигне" връстниците си.

    За съжаление в нашата образователна система и повтарянето на клас ако детето не се справя с материала не е възможно, детето просто става СОП и го избутват на индивидуален план, като казват че после може да валидира диплома, но това е в повечето случаи малко възможно, тъй като детето е било с редуцирана програма. И става един затворен кръг. Тип обратна връзка. Детето  е тръгнало на училище с изоставане, изостава още повече, не може да се справи с материала, да поддържа нужното темпо , поставят го на редуциран материал , то продължава да изостава и губи възможност да се изравни дори след година примерно и да покрие ДОС. А понякога само една година отлагане е достатъчна детето "да дозрее" и да достигне уменията необходими за първи клас. Много често за засегнати деца родени в края на годината и със СОП. Мога да кажа че  те са най-потърпевши всъщност.

    Последна редакция: пт, 06 дек 2024, 02:19 от _re_ge

    # 27
    • Мнения: 10
    _re_ge виждам, че  сте добре запозната  с темата,  попадали ли сте на група , в която членуват майки на деца в училищна възраст , с  проблеми като моя , където да се споделя опит и информация ?

    # 28
    • Мнения: 16
    Благодаря ви на всички видях че най късно отлагането става до юни месец 30ти ако не се лъжа
    Дефакто имам време да помисля.
    Друго да попитам предполагам СОП ще се води при отлагане от първи клас.
    Когато започва първи клас може ли да премахнат СОП по мое желание

    # 29
    • Мнения: 275
    Само да добавя,че самоцелно отлагане няма да доведе до нищо по-различно през следващата учебна година.Отлагането би трябвало да е свързано с работа с детето с различни специалисти,според оценките и препоръките ,и само тогава би имало някакъв смисъл.

    Общи условия

    Активация на акаунт