Изтеглени пари от карта

  • 4 078
  • 155
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 42
А за вид на транзакцията пише ли "паричен трансфер" и има ли съответно начислени такси на ДСК за тези транзакции? Да не се окаже, че транзакциите нямат нищо общо с Револют, а да са ги минали през някой друг сайт и просто за заблуда да са подали този текст?

Няма начислени такси, за превод. Единственото което ми идва на ум към момента и започва да ме съмнява е парите директно да отиват в крипто валути

# 61
  • Мнения: 5 672
Жалба в полицията не пусна ли?

# 62
  • Мнения: 740
Близък човек е свършил тази работа. А твоята категоричност е много  странна.

# 63
  • Мнения: 42
Близък човек е свършил тази работа. А твоята категоричност е много  странна.


За жалост, наистина не се усъмнявам в никой, може и това да е грешката ми. След всички мнения стигам до заключението, че това е почти невъзможно да се случи, ако някой не е имал достъп до телефона ми. Дано не е така и ситуацията е различна..

В приложенията обикновено има опция за откриване на звездичките. Все пак се предполага, че не е тайна от теб на кого превеждаш пари.
Зависи от приложението (нямам на ДСК, но имам на 3 други банки), но някъде в справката има знак "око", който разкрива цифрите.

Банката би следвало след протеста на сумата да задвижи процедура и да си изясни проблема директно с Револют. След входиране на протеста, ти нямаш ангажимент, освен да чакаш да ти възстановят сумата. Ангажиментът е на банката.
Стига да не се окаже, че някой около теб ти е клонирал телефона и паролите за банкирането.

Задай си задължително потвърждение с пръстов отпечатък за всеки превод.

Преводите към Револют до момента съм правила само с лицево разпознаване или парола.
От банката ми казаха, че трябва да изчакам входиране на молбата ми и след това започва разследване. Дано случаят не се потули и да се намери някакво решение. По-важно към момента ми е да разбера кой е разполагал с парите ми, но явно това за жалост се оказва най-трудно в ситуацията, нито ДСК нито револют дават обяснение или предположение как се е случило това

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 18:10 от Violetaa325

# 64
  • Мнения: 2 827
Щом до сега с правила превод към Револют с лицево разпознаване, а на тези точно няма значи има разбиване и промяна на настройките. В днешно време се правят ужасни измами. Някой се беше опитвал да плаща с картата на майка ми някъде в САЩ. Майка ми е пенсионерка, живее в България, с карта плаща само в 2-3 хранителни магазина, не пазарува онлайн и на никого не си е давала картата. Как точно някой и е взел данните, клонирал и опитал да прави плащане в САЩ е мистерия. Банката се беше усетила и беше блокирала плащането. Уведомиха я със СМС.
За мен сериозно се разправяй с ДСК. Плащанията са повече от подозрителни, те не са реагирали и казват, че не могат да дадат повече инфо??

# 65
  • Сф
  • Мнения: 5 477
Натискай ДСК (ако можеш намери връзки) да получиш електронната следа, която тези транзакции са оставили в ДСК. Представлява код от цифри и букви, по който Револют могат да проследят парите. Аз също бих бутала по всички канали- ВизатМастъркард, полиция, КФН. ДСК най-много да кажат, че не могат да установят къде са отишли.

Случайно мъжът ти/роднина/ голямо дете да са си топ-ъпвали картите в Револют? Всякакви случаи има.

# 66
  • Мнения: 28 637
Майка ми е пенсионерка, живее в България, с карта плаща само в 2-3 хранителни магазина, не пазарува онлайн и на никого не си е давала картата. Как точно някой и е взел данните, клонирал и опитал да прави плащане в САЩ е мистерия.

Може да се е вързала на фалшивите имейли от банки, с които настояват да се актуализират данните или нещо подобно. Много хора горят така.
Или някъде си е дала данните на картата, вместо номера на сметката – също често срещана грешка, дори млади хора не правят разлика между двете.

# 67
  • Мнения: 1 942
А за вид на транзакцията пише ли "паричен трансфер" и има ли съответно начислени такси на ДСК за тези транзакции? Да не се окаже, че транзакциите нямат нищо общо с Револют, а да са ги минали през някой друг сайт и просто за заблуда да са подали този текст?

Няма начислени такси, за превод. Единственото което ми идва на ум към момента и започва да ме съмнява е парите директно да отиват в крипто валути

Щом няма такси, най-вероятно нямат нищо общо с Револют, а текста е за заблуждение. Но ДСК ще кажат със сигурност като приключат с разследването.

# 68
  • Мнения: 15 738
много често в такива ситуации човекът без да се усети е позволил нещо, за което не  се е усъмнил. Обикновено да привърже друг(!)  телефон към сметката и затова не се получават и см-си с уведомление за "теглене/плащане".  ... някой мейл тип капан. Затова всякакви уведомления/разрешения  трябва да се приемат/установяват или в банката лично или чрез апликейшън на банката инсталиран на телефона, където има пръстов или лицев отпечатък или друг вид код.
Всъщност не е въпроса дали парите са дръпнати а как е станало това, и дали за това "дръпване"  има одобрение. Ако дамата е дала разрешение - одобрението да се прави от друг телефон, то тогава какво може да бъде оспорвано. много често тези неща "минават" незабелязано. Познавам една друга дама "изгоряла" по този начин.

 Както и не разбирам как може да привържеш данните от картата си  към някое електронно приложение, което може да е достъпно от което и да е място в интернет пространството. Много често има покупки, които могат да са правят без пуш известия. Последно поръчах неща за суми над 200 лева от Кроп и синсай и не ми пратиха пуш известие, направо си одобриха плащанията . Което си е според мен нарушение но на кого му пука.


Преди години на мъжа ми бяха дръпнали на два пъти от картата и то на доста големи суми. Той си подаде заявление в банката и банката  мина процедурата по оспорване. Парите му бяха напълно възстановени, защото банката е направила преводите без да получи неговата оторизация. Единият път бяха пазарили електронни имиджи за хиляди левове. Втория не помня какво. Процедурата отне доста месеци. Банката е оспорила преводите. Не знам дали от банката са пили една студена вода или не. Но за нас е важно че ние си получихме парите обратно .

Последна редакция: чт, 28 ное 2024, 19:09 от _re_ge

# 69
  • Мнения: 740
Тук в случая сумите са не малки и би трябвало да получи уведомление от банката или sms. Обаче , ако е доброволно направено това източване, като по учебник, нищо няма да се върне. Авторката да се сети къде си оставя телефона и кой знае,че тя има по-големи суми на разположение.

# 70
  • Мнения: 7 250
Аз бих направила и консултация с адвокат, който е специалист в банковата сфера. Той най-добре ще знае какви стъпки да предприемеш. А и когато към ДСК и Револют се обърне адвокат от твое име, много бързо ще си променят отношението. Този казус обаче не е да си го дискутираш в чата на Револют, защото там не винаги са компетентни. За това трябва да се пише на имейл.

# 71
  • Мнения: 61 442
Защо да има такси за превод? Аз нямам. Зареждането не е ли без такси?

# 72
  • Мнения: 1 942
Според тарифата имат такса за зареждане на виртуални портфейли с дебитната им карта, в някои други форуми също някои се оплакваха от тази такса. Затова и се усъмних, че може и да не са към Револют тези транзакции. Но може и да греша разбира се.

# 73
  • Мнения: 15 738
Тук в случая сумите са не малки и би трябвало да получи уведомление от банката или sms. Обаче , ако е доброволно направено това източване, като по учебник, нищо няма да се върне. Авторката да се сети къде си оставя телефона и кой знае,че тя има по-големи суми на разположение.

смс-ти не всеки има към  картата си в банката. Аз примерно имам някакъв минимум, свършват и не доплащам за повече. Съпругът ми след тези случаи е подписал за всеки превод да получава смс и доплаща за смс-и.  

Както казах сумите на мъжът ми бяха също в хиляди и доста сериозни суми за онези времена.   Втория път примерно се усети когато преводът беше нареден но не беше преведен от банката му  към получателя. Той им се обади да ги уведоми че не е давал такова разрешение , а от банката му казаха че нищо не могат да направят именно в него момент. Парите ще отидат при получателя а те ще обжалват. Беше много смешно да го чуеш, но ви го пиша за да си представите как  се случват нещата. По онова време нямаше смс-уведомления.

Така че дамата може и да не получава инфо за всеки превод по картата, особено ако си е изразходила базово смс-сите и не е пожелала да доплати за да продължи уведомлението със смс-и. Ако няма и електронно банкиране става по-сложно да се засекат тези движения.  Банката не й е работа да я уведомява за разходи и то в големи суми, ако примерно  има протокол за оторизация и тя е спазена. Да кажем от друг прикачен телефон ако титуляра по сметката е дал разрешението си  - съзнателно или не. Често съм чувала коментар- ами банката не може ли да се усети че дърпаното е от Германия пък аз съм в Бг. Еми не, банката не й е работа да знае къде сте и за какво харчите.

# 74
  • Мнения: 3 410
Зареждането на Револют е в графата "плащане на ПОС терминал" - няма такси, с изключение на Пощенска (може да се заобиколи) и Алианц.
Много неща не са ясни в случая. Аз останах с впечатление, че потребителката няма активно банкиране, не получава уведомления и не ползва картата си изобщо. Не се споменава друга банка и възниква въпросът: Как се разплаща в ежедневието?
За да няма разкази по картинка, трябва да са налице всички данни.
Но не са - не се казва кой има достъп до картата, нито до телефона, защо 10 (поне) дена мобилното приложение не се поглежда... На доста въпроси няма отговори и само си чешем клавиатурите

Общи условия

Активация на акаунт