Изкуственият интелект - заплаха или помощ за работните места

  • 3 461
  • 99
  •   1
Отговори
# 30
  • Melmak
  • Мнения: 9 274
На мен ми е много приятно да няма касиери. В някакъв етап няма да има. Това не значи, че хора съвсем няма да са нужни. Нека си спомним, че едно време счетоводителите на ръка са писали и описвали, като е влязъл софтуера все е бил от помощ. В някакъв момент в бъдещето може и целия счетоводителски труд да е машинен. И машинопис е било умение, днес крайно нерелевантно.

В един от екипите при нас автоматизацията е започнала. Като цяло работата им не е сложна, напротив, доста е лесна за човек. И сега се оплакват, че автоматизацията дава грешки, но е в началото. Ще я оправят и вероятно този екип няма да съществува в този си вид, но и стои въпросът каква добавена стойност носи той за фирмата и клиентите.

# 31
  • Мнения: 5 777
Разбира се, никой не е казал че хора въобще няма да са нужни, но ще бъдат много по-малко нужни.
И това е само в плюс за и без друго алчните работодатели - две-три заплати да спестиш все е файда.

# 32
  • Melmak
  • Мнения: 9 274
Аз го виждам като да спестиш излишна комуникация с кисела продавачка. Реално фирмите винаги ще искат да спестят без значение дали е от персонал. Разходите за заплати са огромни, всеки ще иска да ги минимизира.

# 33
  • Мнения: 10 948
Най - интересното е , че фирмите спестили си от касиерки, машинописки, счетоводители на ръка и т.н. ... пак не са нещо особено цъфнали та вързали. Също и за всеки един човек в последните години оптимирал дейности с автоматизации и софтуер. Аз не виждам особено замогнали се хора от тези спестявания на труд или не виждам хора с особено увеличено свободно време. Напротив. Доколото чета хората са все повече под пара, стрес, страхове, липса на време ... повсеместни оплаквания.
Ако някой ми го изтълкува това ?

# 34
  • Melmak
  • Мнения: 9 274
Фирмите, които започват да заместват персонал с машина (ии) са най-често големи такива. Не знам как очакваш лично да видиш съседа си да забогатее от такива промени. Фирмата, в която работя е голяма, технологична, с клонове по целия свят. Реално се започва с автоматизацията от най-ниското ниво екипи. Като махнат 10 човека при нас няма да е нищо уау, но на година разходът за заплати ще се махне, а и постепенно автоматизацията ще бъде внедрена и на други нива.


Като в била сложиха каси за самообслужване, как точно очакваш аз и ти да го усетим извън ролята си на потребители? Ами никак. Няма как аз да забогатея от липсата на касиерка.

# 35
  • Мнения: 2 611
... не виждам хора с особено увеличено свободно време. Напротив. Доколото чета хората са все повече под пара, стрес, страхове, липса на време ... повсеместни оплаквания.
Ако някой ми го изтълкува това ?
За мен дигитализацията е изключително ценна. Спестява се много време за административни услуги. Заявления, удостоверения от институциите, лични документи (шофьорска книжка), комуникация с НОИ, НАП, банки, имотен регистър, мобилни оператори, търговски регистър, застраховки, медицински услуги....
В Кауфланд само на каси на самообслужване пазарувам. Само една служителка наблюдава и съдейства на всички каси там едновременно, нямам никакви оплаквания, напротив супер е и ми спестява време.
Надявам се все повече да навлиза ИИ и дигитализацията. В по-малки населени места съм се опитвала да работя с общински служби за разни удостоверения и други документи. Нивото на служителите им е много много ниско Sad  За съжаление... Такива парадоксални случки с такива хора имам, че ме досрамява че съм в тази държава, рядко неграмотни и неинформирани. Друга полза би било спирането на злоупотребите. В момента например земеделските производители плащат едни суми за рента на собствениците, които никъде не се виждат, а декларират пред държавата съвсем други числа. Става въпрос за много милиони левове.

# 36
  • Мнения: 5 777
От корона кризата много малки магазинчета и предприятия фалираха и много хора останаха на улицата.
Голяма част от хората пазаруват онлайн почти всичко - с изключение на хранителни продукти.
Хич не ми обяснявайте колко е хубав ИИ. Всички сме заменими - утре може да дойде вашия ред.

Дори големи магазини за техника уволниха половината си персонал, защото нали всичко вече може да се поръча он лайн. За какво са ти продавачи?

В този смисъл ИИ може да замени всяка една професия.

# 37
  • Мнения: 28 945
В този смисъл ИИ може да замени всяка една професия.

Нима? Е, няма шанс, поне не и в този век.
Пресен пример – все още куп селища у нас стоят без ток, защото ИИ няма как да замени съкратените ремонтни работници от жадните за печалба енергоразпределителни дружества.

От ФБ:

Скрит текст:
Една от основните причини за сегашната ситуация е, че през последните години още по времето на ЧЕЗ съкратиха целенасочено с цел "икономия" много аварийни групи. Мой близък приятел, който работи уж на ръководна длъжност, трябваше и той да обикаля лятото по чукарите за проверка на електропроводите, защото няма хора. Съкратиха ги. Той не е в Електрохолд, а в другата уж държавна фирма. Подобна е ситуацията и с подстанциите. Като стане авария, няма достатъчно дежурни или въобще никой. Е, как да се оправят проблемите и авариите бързо? Имаше един случай, при който един наистина добър електротехник беше оставен сам на 4-5 села. Колкото и да е добър и можещ, няма как да стане бързо. Това никой не го говори и не му се обръща внимание.

# 38
  • Мнения: 5 777
Пак за икономии и за пари става въпрос - ще си наеме 10 човека от Виетнам или Украйна и шапка на тояга.
Дали ще икономисват с ИИ или с внос на евтина работна ръка е все тая, ако ти лично си засегнат от тези съкращения.
Ти ще стоиш без ток, хората ще стоят без работа, а оня ще чанчи чужденци и на под минималната заплата, защото за него закони няма.

# 39
  • Melmak
  • Мнения: 9 274
О, Ариел, аз само храна не пазарувам онлайн. Всичко друго опитвам да го правя онлайн. Даже с адвокатите си така работя.

ИИ не може да замени все още абсолютно всички професии. Но има професии с различна добавена стойност. Тези с най-малка си отиват.

# 40
  • Мнения: 2 611
ЕРП-тата трябва да съкращават, защото умишлено цените на продуктите и услугите им се държат принудително ниски. От чиста демагогия на уж загрижените политици.
Миналата година пожарът в Гърция стигна на няколко метра от къщичката ни там. За по-малко от 24 часа пуснаха тока, въпреки всичките щети. И добре че го пуснаха, без климатик нямаше да изкараме нощта. Но цените и данъците там са брутални и има ред и дисциплина.
Тук пари няма, хора няма, няма и да има, само мрънкащи. С трици маймуни, нали...

# 41
  • Мнения: 10 948
Автоматизация, дигитализация и ии са различни неща.

# 42
  • Мнения: 22 174
Аз съм в бизнеса с онлайн  продажби и след цял ден онлайн накрая ми е кеф да си купя каквото и да е на живо Simple Smile Не ми пречат кисели продавачки, а и не съм виждала такива май. Поръчвам си онлайн, много ясно, но не ми е някаква особена тръпка, просто като ми трябва нещо, рядко.

bella-ciao, струва ми се, че не схващаш Simple Smile Фирмите, които спестяват от пресонал, може да не са "цъфнали", обаче в дългосрочен план са работещи, оцеляващи, плащат си сметките и не са фалирали. (Визирам малките, но не само фирми) Което всъщност е най-важното. Минимум персонал и си пей сърце. Който иска и има нужда, разбира се, ще си поддържа повече служители. Аз занапред това не бих си го причинила, само минимума.

Последна редакция: пт, 03 яну 2025, 22:47 от B2022

# 43
  • Мнения: 10 948
B2022 и кой изкуствен интелект използваш?

# 44
  • Мнения: 22 174
Който и да се избере, все трябва да се адаптира към нуждите на фирмата. Което си е също дълъг процес. Обаче после върши работа на 1, 2 или повече служители. Работи 24 часа в денонощие, не отсъства и т.н.
Сега например навлиза и безхартиеното счетоводство, при което също новите системи спестяват много труд. Роботчета издават стоки от складовете, обикалят на визитации, сервират и т.н. Навсякъде това води до съкращаване на персонала.
За себе си нямам притеснения, но как ще се реализират децата и внуците занапред, с какви професии? Доста ще е сложно.

Общи условия

Активация на акаунт