80 лв преглед при лекар на дете ???

  • 2 608
  • 99
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 3 115
Да, аз исках да кажа, че не е правилно да не дават бележка на пациентите, но може след това да нанасят на края на деня всички прегледи наведнъж. Примерно, за да не се трупат хора отново на регистратура и да не губи време докторът да издава бележки. Не казвам, че е правилно, а че може би са измислили някаква система да се отчитат по-бързо, защото нямат хора.
Просто ми се струва невероятно точно на тази позиция да не издават изобщо и да не се отчитат.

# 46
  • Мнения: 2 330
Да, аз исках да кажа, че не е правилно да не дават бележка на пациентите, но може след това да нанасят на края на деня всички прегледи наведнъж. Примерно, за да не се трупат хора отново на регистратура и да не губи време докторът да издава бележки. Не казвам, че е правилно, а че може би са измислили някаква система да се отчитат по-бързо, защото нямат хора.
Просто ми се струва невероятно точно на тази позиция да не издават изобщо и да не се отчитат.
Ако са измислили такава схема, то са в нарушение и подлежат на проверка. Касовата бележка се издава непосредствено след извършване на услугата. В случая, като нямат касов апарат, то дамата има пълно право да откаже да плати. Още повече, че тя може и да няма пари в брой, съответно редно е да имат пос терминал. Все по-малко хора носят пари в брой или в такава ситуация ще се сетят да спрат до банкомата да изтеглят.

Ако парите от прегледите се отчитат по-късно, то няма как да докажат колко пари са взели всъщност и дали не укриват доходи и съответно данъци.

# 47
  • Мнения: 10 350
E, явно нямат такава организация (и няма как да имат), след като лекарят не е предупердил и е тръгнал да рови за касов апарат.
Точно тези позиции най-обичат да си прибират в джоба.

п.с. Големите болници нямат ли денонощно работеща регистратура към която да бъде насочен пациентът?

# 48
  • София
  • Мнения: 16 434
Аз повече от година не разполагам с пари в брой. Имам 2 пластики и 1 виртуална карта и плащам само с тях. Там, където нямат пос, просто ме губят като клиент, пациент и т.н.

Не само големите болници, а всички такива би следвало да имат денонощна регистратура, за да се записват и разпределят пациентите. Поне в градовете.

# 49
  • Мнения: 15 125
Съмнявам се в детско отделение да има касов апарат, там принципно не се извършват платени прегледи, а само при прием. От друга страна касата си има работно време, което съвпада с работното време на кабинетите, не са денонощни. Изписванията също се случват в рамките на работния ден.
Лекарката е на смяна в Детско отделение, за което ще получи надница. Тя обаче извършва преглед, който не е регламентиран и който спокойно може да откаже да извърши. Съмнявам се да може да се отчетат по някакъв начин. Вариантът е бил да откаже прегледа и да изпрати майката и детето при заместващия лекар/ кабинет, с когото личния лекар/ педиатърът на детето има сключен договор. Ако вместо в дежурен кабинет си водим децата "само за преглед" в Детско отделение, то лекарите от отделението няма да могат да си вършат работата, за която вземат заплата.

# 50
  • Мнения: 10 350
Съмнявам се в детско отделение да има касов апарат, (1)там принципно не се извършват платени прегледи, а само при прием. От друга страна (2)касата си има работно време, което съвпада с работното време на кабинетите, не са денонощни. Изписванията също се случват в рамките на работния ден.
Лекарката е на смяна в Детско отделение, за което ще получи надница. Тя обаче (3)извършва преглед, който не е регламентиран и който спокойно може да откаже да извърши. Съмнявам се да може да се отчетат по някакъв начин. Вариантът е бил да откаже прегледа и да изпрати майката и детето при заместващия лекар/ кабинет, с когото личния лекар/ педиатърът на детето има сключен договор. Ако вместо в дежурен кабинет (4)си водим децата "само за преглед" в Детско отделение, то лекарите от отделението няма да могат да си вършат работата, за която вземат заплата.
1. Тогава защо искат пари от съфорумката?
2. Тогава как да си плати законно след работно време, след като искат пари?
3. Защо нарушава правилника?
4. Как един родител, не медицинско лице, може да прецени дали детето е само за преглед или за прием?

# 51
  • София
  • Мнения: 32 744
Родителят не може да прецени в общия случай. Точно затова са спешните кабинети, с които лл има договор.

# 52
  • Мнения: 1 078
Как пък от един анонимен пост в бг мама преценихте, че поста е сто процента истина?
Или дори, че е цялата истина?
Всички скачате, но трябва всеки анонимен пост в социална мрежа да се приема с щипка сол.

И междудругото наистина има много хора без елементарна здравна култура.

Също се пропуска, че не осигурени ползват спешна и неотложна помощ за личен лекар.

Изобщо системата не е перфектна, но и хората не са.
Всеки се оплаква как е онеправдан, но като задълбаеш се оказва, че не е баш така.

Последна редакция: чт, 12 дек 2024, 13:33 от metal.vixen

# 53
  • Мнения: 15 125
1. Защото са отишли на частен преглед
2. Не ходи на преглед в Детско отделение, а си вика педиатър на частно или си води детето в дежурния кабинет, с който личният лекар има договор
3. Лекарката е нарушили правилника и е прегледала детето. Вероятно е предложила и прием в отделението, но колко родители отишли "само за преглед" се съгласяват на прием?
      Редно е било да ги отпрати на преглед в дежурен кабинет, или да си повикат педиатър на частно, само че щяхме да четем тема "В Детско отделение на Александровска болница връщат болно дете без дори да го прегледат / отказват да прегледат детето ми"
4. Родителят трябва да знае към кого да се обърне в извън работното време на личния лекар - безплатно в дежурния кабинета платено към педиатър, който извършва посещения на повикване по всяко време на денонощието. Ако частен педиатър или от дежурен кабинет преценят, че детето е за болница издават направление за прием в болничното заведение.

# 54
  • Мнения: 10 350
Лекарката е нарушила правилника, но пък не е забравила да иска заплащането и накрая майката е виновна. Естествено!
След като не са си регламентирали и канализирали нещата - ще има такива ситуации.
А ако майката не е живуща в града, а само гост? И се наложи да води детето посреднощ някъде? И иска да си плати ЗАКОНОВО? Тогава как процедираме?

Не мисля, че някой има проблем да си плати за здравето на детето, но аман от тарикатлъци! Искаш пари - даваш документ. Просто е.

Как пък от един анонимен пост в бг мама преценихте, че поста е сто процента истина?

Ами тогава въобще да не се пише във форума!?

# 55
  • Мнения: 1 078
Всеки може да пише каквото си иска. Да не се вярва на всичко.
Ако прекараш малко време във форума, ще видиш, че всяка тема стартира по един начин и колкото повече отговаря авторката компютрите стават компоти.

Има мода да се очернят лекари и полицаи с лека ръка. Аз не съм фен на това.

Иначе да, всеки е свободен да пише и вярва на каквото иска, но не всичко, което блести е злато.

# 56
  • Мнения: 15 125
Айс куин, ако майката не е от града си води детето в спешно отделение. Има и изключения, в случая коментираме майка, която така е свикнала и си е от града. Авторката сама написа, че и друг път е водила детето за преглед именно в детско отделение на въпросната болница и, че понякога не са й вземали пари, а друг път са й вземали. Значи знае, че трябва да се плати, ако иска само преглед и, че нямат касов апарат. Вероятно и на вратата на отделението си пише, защото знаем, че има група хора, които не са осигурени, но пък много обичат да се възползват от системата.
Пита се в задачата, защо авторката е решила да води детето в детското отделение на Александровска болница само за преглед? Ясно е, че им има доверие като педиатри, вероятно повече от на докторите в дежурния кабинет, но все пак това не е дежурен кабинет, не е спешно отделение, не е частен кабинет...

# 57
  • Мнения: 10 350
...че понякога не са й вземали пари, а друг път са й вземали. Значи знае, че трябва да се плати, ако иска само преглед и, че нямат касов апарат. Вероятно и на вратата на отделението си пише, защото знаем, че има група хора, които не са осигурени, но пък много обичат да се възползват от системата.

Това крещи колко зле ни е системата!
Егати, има касови апарати по 100лв. Само да "чукнеш", когато се налага.
Не ми обяснявайте как болници, в топ 10 на най-големите в страната, не могат да си позволят касов апарат "след работно време", но могат да взимат пари "след работно време".

# 58
  • Мнения: 7 120
Безплатен е прегледа само при личния лекар или прилежащ спешен кабинет.
Повечето болници, които имат дежурни кабинети, си имат ценоразпис и се заплаща. Но са длъжни да издадат документ за това. Аз също заплащам прегледите на децата, когато посещаваме дежурен кабинет през почивен ден. Но получавам амбулаторен лист за прегледа, касов бон и фактура ако искам.

# 59
  • София
  • Мнения: 16 434
Без амбулаторен лист, фактура и касов бон - как се предполага  пациентът да си потърси после парите от застраховател?
И как болницата отчита прегледа?

Общи условия

Активация на акаунт