80 лв преглед при лекар на дете ???

  • 2 589
  • 99
  •   1
Отговори
# 90
  • Melmak
  • Мнения: 6 674
Никъде не съм написала да не се водят децата на лекар. Написах да не се вика линейка за нещо, което не е спешно и животозастрашаващо. Не може линейка за всичко.
Има дежурни кабинети, които вече обяснихме сто пъти как работят. Личните лекари имат договори с такива кабинети и децата може да се водят там. Тези кабинети са точно за това.

# 91
  • Мнения: 10 327
И аз лятото прецених, че детето ми е с повръщане от гадната храна в хотела и мръсното море и 2 дни не я водя на лекар, защото знам как да процедирам. Е, като я заведох припадна на паркинга на болницата от изтощение. Оказа се пневмония без никакви симптони (само повръщане).
Така че, айде да не обиняваме майките за колапса на здравната система. Не всяка тича за сопол и не всяка, която тича за сопол руши системата.
И не мисля, че някой се оплаква от сумите, които трябва да плати, а от начина, по който това се случва.

# 92
  • Melmak
  • Мнения: 6 674
Авторката да поясни от какво се оплаква.

Понеже сега всеки ще вземе да напише история как точно неговото дете не го води за един сопол, ама един път изчакала два дни и се оказало пневмония, сътресение и не знам си какво. Ок, случаи всякакви.

За това казвам да се води детето където е редно, а не за всичко в спешния кабинет. Защото моят опит е много неприятен. Да седя в спешно състояние 4 часа пред кабинет, понеже съм възрастен, преди мен да минат не знам колко деца, които не са спешни, аз с 38-9 градуса температура, ангина и бароотит. Не е ок това да се случва. Децата не бяха върнати, бяха прегледани и бяха таксувани. А спешните седят и чакат. Претоварване има, здравната система е далеч от съвършена, но и човещина няма от пациентите.

В случая на авторката, ако лекарката беше върнала детето по-добре ли щеше да е? Тоест да каже ами не е спешно това, ходете си при ЛЛ. Сигурно майката щеше да се разочарова като я върнат. Сега е разочарована като нама касов бон. Съгласна съм, че за всичко винаги трябва да се дава касов бон/ф-ра. Обаче в случая май липсата на платежен документ е по-малкото зло.

# 93
  • Мнения: 10 327
Смяташ, че лъжа ли? Да, точно така се оказа. И го казвам като пример, че родителите не са медицински лица и няма как да преценят сами! То и лекарите често не успяват да разберат!
Пред спешния кабинет има и лекари, които преценяват кой е по-спешен. След като са преценили, че можеш да изчакаш 4 часа, значи не си бил толкова спешен случай... това е точно по твоята логика. Wink

п.с. Аз не я заведох спешното, а отивахме към ЛЛ, защото не знаех, че е спешно. Но още от регистратурата ресгираха светкавично и ни качиха към отделението.

# 94
  • Мнения: 2 317
Редно е децата да се водят на лекар, като цяло е редно всеки един човек при болестно състояние да отиде на преглед. Всеки може да посочи пример около себе си за на пръв поглед безобидно състояние, което впоследствие се е оказало сериозно, а в някои случаи и фатално.

Но малко или много си има някакъв алгоритъм. Ходи се при личния лекар, ако се случи почивен ден се ходи при дежурния, който го замества или в частен кабинет. Пирогов не е мястото за температура от 38 градуса, нито пък е необходимо да се викат линейки. Системата за спешна помощ освен заради управленски и административни неуредици се задъхва и заради злоупотреба от страна на пациентите. И после гледаме репортажи как някой е починал, чакайки линейка.

Разбирам, че всеки един родител се притеснява за детето си, но да се обвинява някой, че мнението му е неадекватно, защото няма деца е не само абсурдно, но и обидно. Може би нашите съгражданки от маргинализираните групи с по 5-6 деца са с много по-адекватни мнения.

П.С.: моят опит в Пирогов и пред спешни кабинети е, че влизаме по реда на пристигане и няма никаква система на триаж.

# 95
  • Melmak
  • Мнения: 6 674
Моят случай е от исул. Не знаеш явно, че отит е едно от спешните състояния, които са описани на регистратурата като такива и се лекуват неотложно. Просто сестрата излиза, вижда деца и ги вкарва. После виждам майката как отива и плаща на регистратура понеже състоянието не е спешно. В исул не таксуват спешни състояния в унг кабинета.

Напротив, аз бях спешна, не съм платила за прегледа. Бях с отит, пак казвам. Така че не обяснявай колко не съм била спешна, защото явно не си запозната. Тези преди мен бяха много и едва 2-3 бяха наистина в спешно състояние.

Права е ребел, просто има някакъв ред за действие. Не е редно да се вика линейка за всичко.

В повечето спешни кабинети е по ред на идване, освен ако не дойде някой хептен зле примерно катастрофа или тежък инцидент недай боже! Примерно пред травматология съм чакала във вма с неясна травма на коляното. Правиха ми снимка да видят да не е счупено, понеже счупеното е спешно състояние и не се чака личен лекар. Обаче дойде човек от катастрофа. Еми много ясно, че той е по-спешен! Лекарят е един, аз изчаках да обработят по-спешния случай, който дойде след мен, но разбира се не съм имала нищо против. То беше видно, че аз мога да седя и да чакам, а човек в тежко състояние не може. Но ако няма такива случаи, а сме двама в сходна позиция ще минем по ред на идване.

# 96
  • Мнения: 898
Обаче, когато почине дете. Обичайното оправдание на лекарите е, че не е заведено навреме. Когато се казва че здравеопазването в България е безплатно за деца, то трябва да е такова, навсякъде където има договор с НЗОК. Толкова е просто. И лекарствата трябва да са безплатни. Това ще фалира.ли държавата? Естествено, че не. Колко пари се изкрадоха, колко избори се проведоха. Няма детска болница. За инвалидите и техните семейства и за пенсионерите с ниски пенсии, не ми се мисли.
Обаче, има хора, за които това е нормало.
Те могат или поне демонстрират, че могат да си  позволят за плащат големи суми за лекари, болници, хотели, всякакви услуги. Те дори нямат интерес цените да са по-ниски, услугите достъпни, здравеопазването, поне за уязвимите да е безплатно.  Просто на тия на хранилка им е удобно тези неща да се пазят за тях. Има и една друга  група, комплексари с добри доходи,.но не колкото им се иска. Те  обичат да плащат  скъпо и така се чувстват ВИП.

# 97
  • Melmak
  • Мнения: 6 674
В случая за починалото дете от новинарските емисии е много трудно да се съди по 2 минутен репортаж. Може да е лекарска грешка, може да е всичко. Като знам как се правят такива репортажи, най-вече се търси сензацията и утре вече само почерненото семейство ще си спомня какво е станало.
Основното правило в медиите: if it bleeds, it leads.

Сега ще се влачат по съдилища и ще се дават експертизи. Няма как ние да знаем какво се е случило и кой е виновен.

Проблемите на здравеопазването са огромни, всички знаем това. Но и лекарите често пъти са изправени пред същите тези проблеми като нас, защото дори да не са съгласни със системата, са част от нея. Пак призовавам за повече човечност и емоционална интелигентност.

# 98
  • Мнения: 15 072
zavs, аз лично нито съм от София, нито съм си надвила на масрафа както се казва. Осигурена съм, плащам си данъците в пълния им размер, защото работата ми е такава, че всичко е на светло. Когато се налага плащам, когато мога ползвам направление. И в детско отделение съм водила за преглед, преди да променят тази практика. И знам как се събирахме понякога пред детско по 5-6 родители с деца, които са само за преглед, докато лекарите там приемаха деца или се грижеха за вече приетите. После въведоха ред - за преглед само деца до 2 години, останалите - към дежурен кабинет. Изключение, ако е препратен някой от спешно отделение за консултация. Системата работи, когато се ползва правилно.

# 99
  • When you are not fed love on a silver spoon, you learn to lick it off knives...
  • Мнения: 3 969
5 ст., понеже имам богат опит с детското белодробно на Александровска.
Това е отделение.
То си пише, че ако не си за прием и с еди кое си направление, плащаш.
Вярно е, че няма 24 часа каса и постерминал. Касата за фактури работи в стандартно работно време.
Но, можете да получите документ за плащането - един голям лист А4 , на който се пише ЕГН на детето и въз основа на който се издава фактура в работно време. Не веднъж съм го правила.
Освен всичко, всяко прегледано дете се вписва в различна книга - има платени прегледи в едната книга, има спешни за прием - в друга, има спешни прегледи без прием - това зависи вече от преценката на лекаря.
Случвало ми се е да прегледат детето в неделя, да платя прегледа и в понеделник да си получа фактурата.
Не разбирам, до някъде, защо нямат един постерминал... Или всъщност разбирам.
Вечер и нощем особено уикенда има 1 лекар в 4те отделения, които в този сезон се пръскат от болни деца с пневмонии... Не смогват. Нито лекари, нито сестри, няма санитар нощна смяна...
И предполгам, само предполагам, че схемата с касовата бележка и фактурата ще усложни и без това лудницата, в която работят.
Също не вярвам лекаря да е прибрал за себе си тези 80лв.
Те са със специалност педиатрия и/или детски белодробни. Част от екипа са доценти, други са с по 30години стаж, има и специализанти разбира се. Убедена съм, че пари точно не им липсват...
Уви, предстои ми съвсем скоро пок да ходя, че госпожицата почти без имунна система пак я събаря вирус...

Общи условия

Активация на акаунт