ДВАНАДЕСЕТИ клас - 2024/2025 - 2

  • 35 338
  • 729
  •   1
Отговори
# 705
  • гр.София
  • Мнения: 4 648
Не виждам кой има интерес дългогодишен учител да напусне заради някоя двойка, ( а че плаши гаргите с това,ясно ми е). Аз ти давам примери как учители, с които си работиха добре от 8 клас до сега , се държат странно.И не е само при нас.Има причина и не я разбирам.

# 706
  • София
  • Мнения: 5 557
Аз тази година извеждам две групи профил по математика и ще имам около 15 ученици,  които ще се явят на ДЗИ по ПП.  Не съм се опитвала да разубеждавам никого. В избираемия модул вече започнахме преговор и решаване на примерни матури.

# 707
  • у дома
  • Мнения: 8 025
Моето също ше се явява на 3то ДЗИ ИТ-госпожата му е казала в кой ден  провежда консултации и да ги поосещава.Обаче по информатика ги разубедиха и от 52 деца такъв профил няма да се явява нито едно.

# 708
  • София
  • Мнения: 15 461
При нас още миналата година казаха, че не съветват никой да се явява на матура по история. Някой от предишния випуск не ги е послушал, като гледах резултатите, и има 2. А учениците са силни в това училище. По английски Б2 имат над 5 средна на матурата в същата година.
За оценките вече говорихме, правели им проблеми при разминавания в оценките от матурите и училище. Явно навсякъде е така. И явно е само ако ученика изкара по-малко.
Решила съм да не споря. Успехът на сина ми е над 5 като цяло, сега, ако искат по общия български нека има и 4 или 5 за годината, пък да си вземе матурата с колкото я вземе. Неам нерви на 12-тата година вече.

# 709
  • Мнения: 3 545
Аз повдигам вежди на ситуацията ученик пише избора си на матура при подаване на заявленията и учител му каза. "ама недей, защото...". Какво се очаква? Той, ученикът, ако смени, значи не знае какво е учил, къде се намира, за какво му е матурата. Учителите са се провалили не от двойките, а а ако учениците им поддават в описаната ситуация.

# 710
  • у дома...
  • Мнения: 3 701
Аааа, нашата класна много държеше да се явят на ДЗИ История. Даже леко обидена го играе.
Профилирана ли?
Че "нашият" учител е в ужас,че има двама желаещи,опитва се да ги откаже. Щял да напусне училището ако изкарат двойки. Има си история с ученичка,която две години не могла да се дипломира. Аз го намирам за добър учител и съм в недоумение каква е тази драма. Била много трудна матура. А отличниците имали четворки...
Същата работа и с общообразователната Мат за трета матура - учителката онзи ден се шокирала,че имало 7 желаещи в класа на С. Надяваше се да няма никой.
Търсих тези дни- никаква статистика за матурите по желание.
Да, профил ѝ е историята. От миналата годинасе оптиваше да убеждава и нас, родителите, че трябва да се явят на ДЗИ история. Не било трудно. На моето историята му е интересна, но реално ДЗИ по предмета не ѝ е необходимо. Та няма да удовлетвори желанието на учителката.

# 711
  • София
  • Мнения: 15 461
Аз повдигам вежди на ситуацията ученик пише избора си на матура при подаване на заявленията и учител му каза. "ама недей, защото...". Какво се очаква? Той, ученикът, ако смени, значи не знае какво е учил, къде се намира, за какво му е матурата. Учителите са се провалили не от двойките, а а ако учениците им поддават в описаната ситуация.
От миналия випуск някой не се е поддал и има двойка. Не мисля, че това по-хубаво. Явно има някакъв проблем с матурите по допълните предмети. За информатика нищо не разбирам, но ще погледна сега тази по история за някакво обяснение, какво толкова сложно има.

# 712
  • София
  • Мнения: 7 675
Във времената, в които живеем, за да произтече реален проблем за някой учител от недостатъчно добрите резултати на учениците му на ДЗИ, това трябва да е разписано черно на бяло в нормативната уредба. На мене не ми е известно подобно нещо.
Повече ми прилича на градски легенди.
Отделно, че не е като да са се извили опашки от топ учители, чакащи за работа, че някой с лека ръка да санкционира или отстранява доказали се кадри.

# 713
  • София
  • Мнения: 3 939
Ама какво значи желанието на учителя...Единственото важно е желанието и ползата за ученика.Всякакво вмешателство в тази посока стопирам в зародиш.Нямам намерение да се притеснявам за учителите,вместо за детето си.
Да ви споделя какъв "фото албум" видях вчера ..Няма такъв абсурд.Нашите се оказа че са избрали същият самозванец.Ама,да са мислили и проучвали навреме.Късно е вече.Оставам това инфо ,за да са нащрек следващите набори като дойде време да избират.Аз се примирих че няма да имат хубави снимки и спомени  (то и снимките още не са стартирали при тях...)

# 714
  • Мнения: 7 689
Как разбираме, че в едно училище учениците са силни? Дзи ае не е баш мерило. Почти всички деца от София ходят от ранна детска възраст на курсове по ае и на тази възраст вече са на добро ниво, благодарение и на заобикалящият ги ае, а не на ученолюбивост или заслуга на училището (с малки изключения на училища).
Аз си имам някакви нереални мерила за знаещ ученик, за мен минаването на първи кръг на дадена олимпиада ми говори за покрит без пропуски училищен материал, минаването на трети кръг вече е уау дете. Но това са си субективни мои мерила. Нво 7 и дзи без ае също са ми някакво относително мерило.

Това за "карането" за разминаване на дзи/диплома го говорих с приятелка учителка. Потвърди, че са легенди и оправдания за да не ги подлагат на натиск от родители.

# 715
  • София
  • Мнения: 15 461
Във времената, в които живеем, за да произтече реален проблем за някой учител от недостатъчно добрите резултати на учениците му на ДЗИ, това трябва да е разписано черно на бяло в нормативната уредба. На мене не ми е известно подобно нещо.
Повече ми прилича на градски легенди.
Отделно, че не е като да са се извили опашки от топ учители, чакащи за работа, че някой с лека ръка да санкционира или отстранява доказали се кадри.
Доколкото разбирам санкционират училището. То може да е с проверки, не съм задълбавала. Не ме и касае особено.
Чета сега матурата по история. От една страна въпросите са почти дебилни, но са ужасно много. Предполагам, че се дънят, защото не им стига времето. 45 отворени въпроса има, на които трябва да се отговори заедно с писането на отговор на исторически въпрос за 180 минути. Има и доста за четене към въпросите, предполагам, че това ги спъва при историята. Иначе като въпроси няма нищо сложно. Очаквах някакви ужаси.
https://www.mon.bg/nfs/2024/05/2dzi_history_v1-otgovori_20052024.pdf

# 716
  • Мнения: 3 545
Бояна имам предвид, че ученикът трябва да е премислил избора си, да си е дал сметка за трудността и какъвто и да е избора му - тази матура ми трябва за кандидатстване, мисля, че ще ми е най-лесно, реших, че по това ми е най-малко досадно или друго, ако толкова лесно е манипулириуем ученикът, вече влизащият в живота човек, ето това е по-голям проблем от оценката.
Ако не е мислил също е проблем. Оценката е след това.

# 717
  • София
  • Мнения: 15 461
Бояна имам предвид, че ученикът трябва да е премислил избора си, да си е дал сметка за трудността и какъвто и да е избора му - тази матура ми трябва за кандидатстване, мисля, че ще ми е най-лесно, реших, че по това ми е най-малко досадно или друго, ако толкова лесно е манипулириуем ученикът, вече влузащият в живота човек, ето това е по-голям проблем от оценката.
Ако не е мислил също е проблем.
Напълно съм съгласна. Просто приемам, че има проблем със самата матура. Като чета това по история, предполагам, че са прави. Технически е почти невъзможно да се изпълни за даденото време.
Преди съм виждала учителка по мат, която беше решила да пише двойки и дала 20 задачи за 20 минути, това в 8-ми клас, ми то няма и с магия как да стане, защото не могат да се изпишат решенията за толкова време. Не съм във форма, иначе бих седнала с матурата по история да си засека време, защото за мен е елементарна, да видим може ли да се изпише за нужното време, но мисля, че не може.

# 718
  • Мнения: 50 926
На родителската са говорили, че е имало ученици, избрали информационни технологии като уж най-лесен предмет, в последствие повече от една година ученика не може да я вземе. Не знам легенда ли е или не, но е възникнал проблем в тази ситуация ЗА УЧЕНИКА. Тя учителката си е там. Просто мисля че акцента е да изберат какво ще им е наистина лесно, постижимо, адекватно. Което масово се оказва език- безопасен вариант. Но не и ИИ или информатика, където било неадекватно трудно и има реален риск да НЕ я вземат, просто защото самата матура е така направена.

# 719
  • София
  • Мнения: 2 640
Всяко профилно ДЗИ е трудно. И всеки трябва да си прецени какво ще му трябва за кандидатстване. Моят син избра география като втора матура. Учители му обясняваха колко е трудна и как това е матурата с най-нисък резултат във ФЕГ миналата година. Ами да си сяда на д….то и да учи. Нима биологията, или химията е по-лесна? Учебният материал по профил е университетски материал на ниво първи, а някъде и втори курс по съответната специалност. Но пък всеки сам си е избрал профилът, съобразно неговите предпочитания. Така че няма лесно ДЗИ – може би с изключение на английски език, който наистина масата деца владеят на едно доста високо ниво. При него обаче ако има проблем с уредбата слушането заминава, така че и там има подводни камъни. Синът ми ще държи английски като валидиране на компетентност, защото се оказа, че за една от специалностите в СУ, която го интересува искат ДЗИ език В2 и не признават сертификат, въпреки че там взе С2. Ей това за мен е парадокс.

Последна редакция: пт, 14 фев 2025, 09:01 от мама МОНИ

Общи условия

Активация на акаунт