Отговори
# 525
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 882
Аз винаги се учудвам на разликата в лизинга у нас и в чужбина.
Взех кола на лизинг, 20  хиляди, платих 3 първоначална вноска, изплащах каквото изплащах, накрая теглих потребителски и приключих с лизинга. Моят план нямаше никаква остатъчна стойност, всичко ми беше на равни месечни вноски. И да, потребителският беше с по- малка лихва определено. Колата беше на наше име от ден първи.
На какво се дължат тези разлики като всички сме в ЕС...

# 526
  • Мнения: 52 574
Има разни видове - оперативен лизинг, финансов лизинг, на изплащане (различно е)... Аз някога съм вземала коли на лизинг, но остатъчната стойност беше доста малка сума, нещо като 2000 евро. тези големи проценти на питащата съфорумка малко ме ошашкаха. 

# 527
  • Мнения: 3 213
Реално, например плащаш 35% първоначална вноска
Да нещо такова. ДДС се внася изцяло в началото и е извън тези 30% от твоя пример. В смисъл ако разполагаш с 15к за начално, извади ДДС за цялата сума и тогава изчислявай разсрочената стойност

# 528
  • София
  • Мнения: 2 443
Има разни видове - оперативен лизинг, финансов лизинг, на изплащане (различно е)... Аз някога съм вземала коли на лизинг, но остатъчната стойност беше доста малка сума, нещо като 2000 евро. тези големи проценти на питащата съфорумка малко ме ошашкаха.  

Обясниха ми в Тойота, че първоначалната вноска може да бъде и 700лв. Колкото прецениш. Просто във всички сайтове , ако влезеш на лизингов калкулатор, дори на някои места го пише изрично като условие, че първоначалната вноска е 35% от стойността на автомобила.

Последна редакция: ср, 03 дек 2025, 10:38 от Петенце

# 529
  • Мнения: 13 085
В сайта на тойота чета 10% минимум първоначална.

# 530
  • София
  • Мнения: 2 443
Ами, в събота бяхме в представителството в София в Младост и казаха, че първоначалната е по наша преценка, няма лимит. Абе, всичко, за да те вържат Simple Smile

# 531
  • Out of the Mix
  • Мнения: 3 033
Просто вземете информирано решение, четете клаузи, договори, Общи условия, задавате всякакви и всички въпроси, каквото ви вълнува, предварително се запознавате със "схемите" и вариантите, без емоция. Всеки всеки "връзва" по един или друг начин, въпросът е да има допирни точки и всеки да е доволен. Търговецът е, че е направил сделка, но си гледате вашия интерес, вас да устройва. Всичко е калкулация и пари.
Емоцията после по време на шофиране и пътувания.

# 532
  • на Мелмак
  • Мнения: 12 285
Може да си изберете и първоначална вноска и остатъчна стойност. Ние взехме едно тойотче през ОТП лизинг. ММ го плати предварително, но той се занимаваше. Не помня какво точно беше.

# 533
  • Мнения: 3 385
Аз съм с лизинг от Тойота (ОТП), с 20% първоначална и 5% остатъчна. Лихвата беше по-добра от потребителски кредит по спомен.

# 534
  • Мнения: 2 692
Накратко това разбрах аз от темата в Тойота (по памет):
- с лизинг ще платиш във времето общо повече отколкото веднага кеш. Ти си решаваш дали сега или в продължение на години разсрочено ще платиш. Смята се лесно с калкулатор - толкова вноски по толкова лева + лихвата, и сравняваш.
- условията за лизинг са еднакви и за нови и за употребявани автомобили.
- ще трябва да ползваш техния застраховател с техните тарифи. Което не е съвсем зле, но ако имаш твой личен брокер можеш да си ползваш отстъпка. Аз съм така в момента, и ми е много изгодно.
- ако недайсибоже ти откраднат колата платените вноски ти изгарят и не ти ги връщат. Имало опция за една допълнителна спец застраховка по този случай... Не задълбах в теорията, защото ми звучеше страшно Grinning и се отказах от лизинга.
Относно кражбите твърди се, че един модел Тойота е от най-крадените в БГ. Но един близък човек в полицията ми сподели, че колите застраховани в една определена фирма не били в тази група. Това донякъде ме успокои Grinning Впоследствие същият този застраховател ми инсталира задължителен имобилайзер и вече въобще не я мисля.
Предполагам, че сега около празниците ще има оферти по всички фирми за нови автомобили.

# 535
  • Мнения: 3 213
Впоследствие същият този застраховател ми инсталира задължителен имобилайзер и вече въобще не я мисля.
Коя е тази кола която е излязла от завод без имобилайзер, че се е налагало допълнително да се инсталира?

# 536
  • Мнения: 39
Крадат ги и без да ги палят.

Мазда 6, 2013 г., ръчни. При преминаване от висока към по-ниска предавка, се случва педалът на съединителя да остане долу. След спиране може да се включи втора (евентуално). Буташ педала с крак и караш докато пак не стане това.
Смениха помпа на съеднителя и спирачна течност, все тая. Някакви идеи?
Може ли препоръка за сервиз, където се занимават само с мазди?
Втори сервиз казва, че сменената част е качествена и ремонтът е извършен правилно.

п.п. Ходих и в сервиза, където смениха частта, вдигат ръце, казват да я закарам с възникнал проблем.

# 537
  • София
  • Мнения: 3 455
Моята Мазда я карам в Горубляне, съвсем малко след кръговото под околовръстния като се влезе в квартала. БМТ или нещо такова се казва сервиза. Не се е налагало много, ходова част нещо правих след като я купих. Знам че около борсата в Слатина има сервиз/човек, но не съм ходила там засега.

Общи условия

Активация на акаунт