Частни училища -информативно - дискусионна тема- 66

  • 42 277
  • 775
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 9
Здравейте,

Тепърва почвам да се ориентирам в морето от информация, но се включвам с питане за тези курсове: https://www.montessori-bg.org/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1% … %D0%B2%D0%B5.html

Някой посещавал ли ги е?

# 46
  • Мнения: 647
Здравейте,

Тепърва почвам да се ориентирам в морето от информация, но се включвам с питане за тези курсове: https://www.montessori-bg.org/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1% … %D0%B2%D0%B5.html

Някой посещавал ли ги е?
Те за ученици ли са? Интересно.Аз работя в частна детска  градина  с такава насоченост.Ще проуча.😊

# 47
  • Sofia
  • Мнения: 251
Здравейте,

Предстои “изпит” на детето ми за ПУК и тъй като е стеснително 5 годишно, което на нови места, ако не е с мен или баща си, изобщо не иска да стъпи, започнах да се тревожа как изобщо ще стане работата.
Може ли да ми кажете как минават такива изпити по принцип, как успяват да предразположат децата или това е признак за не готовност (че нали и такива признаци гледат, каквито и да са те)?

# 48
  • Мнения: 512
Здравейте,

Предстои “изпит” на детето ми за ПУК и тъй като е стеснително 5 годишно, което на нови места, ако не е с мен или баща си, изобщо не иска да стъпи, започнах да се тревожа как изобщо ще стане работата.
Може ли да ми кажете как минават такива изпити по принцип, как успяват да предразположат децата или това е признак за не готовност (че нали и такива признаци гледат, каквито и да са те)?
Имат си начини и успяват да ги предразположат, все пак са професионалисти и се отчита фактът, че са малки деца. Това, което Вие трябва да направите е да спрете да се тревожите. Децата са много силно интуитивни и усещат, дори и да се преструвате пред тях. Да не наблягате пред детето за важността на изпита, да му обясните, че каквото и да се случи, Вие ще го обичате (за нас е ясно,  но за децата не напълно). Иначе конкретно моето дете като беше на изпит, най-трудното беше са го откъсна от нас и да тръгне с групата (направих го по възможно най-бързия начин, без много убеждаване, при нас дългото убеждаване има обратен ефект, при вас може да е друго, Вие най-добре си познавате детето). След изпита беше много щастлив, тоест успяли са да го накарат да се отпусне. Беше толкова щастлив, че не са го карали насила да прави всички задачи (това ми беше трудно да го убедя, че насила никой няма да го кара), че беше пропуснал да направи една трудна и една лесна задача (по негови думи). Е не го приеха, но мисля, че по нашата реакция разбра, че няма нищо страшно и следващия път ще положи повече старание.

# 49
  • София
  • Мнения: 31
Здравейте,

Тепърва почвам да се ориентирам в морето от информация, но се включвам с питане за тези курсове: https://www.montessori-bg.org/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1% … %D0%B2%D0%B5.html

Някой посещавал ли ги е?

Здравейте, да, моята дъщеря преди 2 години. Макар че няма да го напишат никога официално, това са подготвителни курсове за т.нр. Италиански лицей в Горна баня. Частното Монтесори училище се намира в двора на Лицея.
Дъщеря ми, която попринцип и много будно и природно любопитно дете, намрази ученето на първия месец от този курс. И едвам я накарах да отиде на изпита в Лицея, заради който го посещаваше.
Децата решават по припадък задачи от различни помагала, така че да автоматизират различните типове упржнения, които се дават на изпита за първи клас в Лицея. Почти без почивка за времето, което са там, 1.5 ч. или повече, не помня точно.
За мен, методите им на обучение са варварски и няма нищо "Монтесори" в тях.

# 50
  • Мнения: 9
Здравейте,

Тепърва почвам да се ориентирам в морето от информация, но се включвам с питане за тези курсове: https://www.montessori-bg.org/%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1% … %D0%B2%D0%B5.html

Някой посещавал ли ги е?

Здравейте, да, моята дъщеря преди 2 години. Макар че няма да го напишат никога официално, това са подготвителни курсове за т.нр. Италиански лицей в Горна баня. Частното Монтесори училище се намира в двора на Лицея.
Дъщеря ми, която попринцип и много будно и природно любопитно дете, намрази ученето на първия месец от този курс. И едвам я накарах да отиде на изпита в Лицея, заради който го посещаваше.
Децата решават по припадък задачи от различни помагала, така че да автоматизират различните типове упржнения, които се дават на изпита за първи клас в Лицея. Почти без почивка за времето, което са там, 1.5 ч. или повече, не помня точно.
За мен, методите им на обучение са варварски и няма нищо "Монтесори" в тях.

Да, точно покрай теми за Лицея ми попаднаха. Благодаря за включването, наистина ми е от помощ Simple Smile

# 51
  • Мнения: 3 566
Здравейте,

Предстои “изпит” на детето ми за ПУК и тъй като е стеснително 5 годишно, което на нови места, ако не е с мен или баща си, изобщо не иска да стъпи, започнах да се тревожа как изобщо ще стане работата.
Може ли да ми кажете как минават такива изпити по принцип, как успяват да предразположат децата или това е признак за не готовност (че нали и такива признаци гледат, каквито и да са те)?
Нашето дете го заведохме с обяснението, че отива да види училище и да прецени дали й харесва (на нея), където ще се срещне с други деца и госпожи, ще играят, ще решават задачки и ще си говорят. Че естествено, няма нищо страшно и притеснително, да прави колкото и каквото реши и общо взето да си изкара добре. Въобще не сме споменавали думи като изпит, селекция, кой е по-умен, как да се държи, какво да (не) прави и прочие. За мен беше важно опознавателната част и детето да се чувства абсолютно спокойно, да не мисли, че някой го оценява (ако въобще може да разбере какво е това), че някой го следи, преценява и прочие, въобще изцяло лишена от стрес среща. Споменахме само да слуша внимателно, защото тя има навика да се разсейва с другите деца и да се заиграва 😄 Казах, че след 1 час ще я взема и така, не сме имали драми…  но всичко е до дете разбира се.

# 52
  • Мнения: 6 100
Това са курсове за НУКК, да. Дъщеря ми не ги е посещавала, аз си я подготвях, но основна част от класа ѝ са деца, посещавали курса, другата част - от детската им градина (в много случаи и комплексно двата варианта). Не знам дали има смисъл за посещение с цел прием в други училища, честно казано. Те са целенасочени.

# 53
  • Мнения: 834
Опитвам да намеря отзиви за това НУКК, нищо не намирам. В класацията по матури има "Национален учебен комплекс по култура с лицей за изучаване на италиански език и култура с участието на Република Италия". Това ли е? Но гледам матурата по математика в 7ми клас как са, 66 точки, което е доста нисък резултат за училище, което приема с изпит. Че чак с курсове в ПУК. Сигурно не е това.

# 54
  • Мнения: 6 100
Има отделна тема за него, не е частно, затова не се коментира тук. Това е, да. Математиката не му е сила, факт. Набляга се на друго, но моето дете е в малките класове и не мога да коментирам качеството след четвърти. То е същото като да се каже, че при Питагор след седми клас резултатите от БЕЛ са по-ниски, пък приема с изпит. Но там има друг фактор по-скоро, не се обявяват външни места и повечето деца си остават в училището, много от тях не си дават зор и не посещават уроци за изпита в 7 клас.

Последна редакция: пн, 06 яну 2025, 16:54 от Ambrosia

# 55
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Здравейте,
Реших да систематизирам тук терзанията си, може и да получа добри съвети.
Не съм категорично “за” ЧУ и това още повече усложнява нещата…
Вариантите ми за малката (трета група) са следните:
- вариант 1. квартално ДУ, което е ок до 4 клас (свестен директор, обновени стаи и тоалетни за малките) и е буквално до блока на майка ми, а на мен ми е под 10 мин пеша. Има вариант да я взимаме на обяд, а следобяд има курсове в British Council на една спирка с метро.
Плюсове: удобство, спокойствие (там ще има и приятелчета от детската), английски ще покрием,  на по-ниска цена от Чу.
Минуси: среда, храна, ако реша занималня не знам как е, местене за пети клас (зле са на НВО)

- вариант 2. ДУ с Шилер. Минус: от ПУК е, а аз предпочитам да остане в ДГ още една година (дребничка е, трудно свиква на ново място, самата тя не иска да се мести само тя от групата). Втори минус: на 10 мин с кола и зсдръствания отпред.
Плюс: среда, немски език, високи НВО резултати.

- вариант 3. ЧУ до нас пешеходно. Плюс: баткото е там- удобство при водене и тържества в един ден (засичат 2г). Храна, среда.
Минуси: такса, прогресивно обучение, някои организационни неуредици, които все повече ме дразнят

- вариант 4. ЧУ наблизо, но с кола. Минуси са ясни: логистика с две деца и висока такса без отстъпка за второ. Едното приема от първи клас, но искат английски (да речем че с 1г курс в Britisch C в ПУК ще стане). Плюсове съшо са ясни: храна, среда, английски

Има вариант да преместя и двете деца, но в шести клас местене не знам дали си заслужава.

Като цяло ми е важно да ми е пеша ако може (знам, че стеснява избора, но 4 години по два пъти на ден и моето удобство като родител си гледам, явно съм егоист).
Освен това искам да е минимален стрес за детето, да е щастливо и да не му отнемам потенциала (ученолюбива е- по цял ден сама си оцветява и ме моли за задачи. Но пък е свита и кротка).

Ако съм убедена, че някой вариант й дава милион пъти повече шансове, ще преживея своето неусобство де.
Но все повече се замислям доколко ЧУ си заслужава наистина…

# 56
  • Мнения: 195
Кои ЧУ са по точка 3 и 4?

Съвет не мога да дам, но ще споделя  опит. Записахме детето ни в кварталното ДУ, което се води че "става" за начален етап. Избрахме учителката също след мащабно проучване. Всеки ми казваше, че все ще се научи да чете и пише, няма нужда да се "напъваме" за друго училище, най-важното е да ни е близо и удобно. Сега в момента е в 4-ти клас и от втори клас ходи на курсове по математика за да се доберем до МГ. Имам и по-малко дете, което ще се пробвам да го пласирам в добро за моите разбирания ЧУ още от ПУК и не защото имаме неограничени финансови възможности, а защото искам да си спестя ходенето по мъките, които имаме с по-голямото дете.
И сега, като погледна назад във времето, наистина учителката е добра, на фона на другите класове, но самата подготовка в училище по програмата на МОН, не е достатъчна за да приемат детето в МГ. В курса по състезателна математика на голямото ми дете има деца от други ЧУ, които тези задачи ги учат в редовните часове и идват на курса просто за да се упражняват и за спокойствие на родителите им.

Последна редакция: вт, 07 яну 2025, 09:01 от sunflower_sunflower

# 57
  • Мнения: 6 100
Аз бих избрала това ЧУ, в което е и баткото, с оглед логистиката най-малко. Предполагам има отстъпка за таксата. Ако ще плащам такса за ЧУ и е добро по-скоро ще гледам да ми е и удобно, в случая е най-ок.

# 58
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 828
Благодаря за споделения опит!
При нас и в ЧУ децата ходят на уроци, аз затова нямам амбиции за математическо училище, абсурден ми е този гърч от деца.

Училищата са:
Пешеходно - БШ
Наблизо-Азбуки и може би Мепъл Беър Камбани

# 59
  • София
  • Мнения: 814
Пипи, нашият опит е държавно в квартала, но началният учител се отнасяше зле с децата. Затова и се преместихме в частно от началото на четвърти клас. С материала 1-3 клас вкл.- никакви проблеми. Даже бих казала прекалено дъвкане на едни и същи неща в държавното, които децата могат да разберат и усвоят лесно и без повтаряне по сто пъти. Обяд - вкъщи и почивка. Посещение на занималня не е небходимо, там и без това като са 25 деца нищо не могат да напишат и да решат като хората. Допълнителен курс по английски и някакви спортни занимания е добре обаче да посещава детето, свирене на музикален инструмент - също допринася много за развитието. А четенето на книги вкъщи е много по-добър вариант от занимания следобед в училище.

Ако сега ни се налагаше да избираме училище от 1 до 4 клас и пак имахме възможност да взимаме детето на обяд, отново щяхме да се спрем на държавно - но задължително да имам преки отзиви за началния учител. Ние вкъщи не сме привърженици на  висенето в училище по цял ден на тази възраст - нито е добре за здравето, нито пък за израстването и за спокойствието на детето.
След 3ти или след 4ти клас - избор на частни училища има, щом като не търсите математическо или училище с голям подбор. Мести се детето и в периода 4-7 клас, когато материалът е много и по-обемен и така ще има повече часове по БЕЛ и МАТ седмично и няма да има нужда от допълнителни частни уроци. Плащане още от 1ви клас на огромни такси, които растат всяка година, за мен е напълно излишно - особено при две деца.
А да се мисли още, когато детето е на 6-7 години, за НВО или друг изпит, който е в края на седми клас, според мен е прекалено. Не може това да определя развитието на едно дете още от най-ранна възраст.

Всичко е много относително, разбира се, но няма как да предвидите всичко и от всичко да сте доволни в избраното училище.

Общи условия

Активация на акаунт