Частни училища -информативно - дискусионна тема- 66

  • 42 247
  • 775
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 512
Аз така и не разбрах как точно се кандидатства в КО. На сайта им пише, че кандидатстването започва от март на предходната учебна година. Да разбирам ли, че ако детето септември 2025 е предучилищна, а 2026 първи клас, трябва сега март да подавам документи? Звънях вчера на посочения телефон в сайта, нито някой вдигна, нито върна обаждане. Информацията на сайта е изключително оскъдна.

# 736
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Ми идете до там…

# 737
  • Мнения: 512
Изключително полезен коментар. Въпросът ми беше към тези, които са го правили и са наясно.

# 738
  • Мнения: 12 764
Имаше форма на сайта, попълнете я. Аз миналата година много му се чудех, но ни е адски далече. За случай, в който трябва да реагирщщаме бързо, не е добре.

# 739
  • София
  • Мнения: 15 169
Казвала съм за повече от един случай в прехваленото 20-то преди 10-15 години, в което дете в 5-ти клас не четеше достатъчно добре. Просто като зареди двойки при смяната от начална учителка с повече учители и това лъсна. Понеже познавах детето, умно, предположих, че не може да чете добре. Накарах го да чете на глас, чете, но срича, т.е. няма нужната скорост, за да разбира какво чете. И не, нямаше дислексия.

# 740
  • Мнения: 12 764
Това е от началния учител. Трябвало е да сигнализира, че трябва да се работи допълнително и да даде инструкции как да се постигне успех, а не да минават с номера  че не могат да обръщат индивидуално внимание.

# 741
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Няма никакво значение кой какво е трябвало. Роля на нормалния родител е да се ориентира детето докъде е, може ли да чете, може ли да разбере, да спазва инструкции, да познава пари и сметки.
Учителката ли да го прави?!

Последна редакция: чт, 20 фев 2025, 11:03 от Leika_moja

# 742
  • София
  • Мнения: 2 925
Не знам защо се хванахте за четенето. То това е най-очевидното. Да не говорим, че не знам за приемен изпит, на който да изпитват на четене. Така че, явно при описаният от Лейка случай със сигурност не е ставало въпрос за такъв вид пропуск. И не, децата до 4-ти клас не се учат само да четат и смятат. То заради това схващане в пети клас настава драма, защото лъсват всички пропуски. И не знам защо пропуски непременно трябва да е свързано с някакъв вид СОП, че да намерим оправдание на някакво училище, което очевидно е имало ниски образователни стандарти. Четенето се учи до средата на първи клас. После следват други важни неща. Отворете един учебник по БЕ за втори клас и си представете, че някое дете не го е виждало даже, защото в час по БЕЛ са.... пекли баници, примерно или са си пипали ушите. И после това същото дете отива на изпит в КО за трети клас в края на втори. Еми как няма да се потресеш от лъсналите пропуски....И то съм сигурна, че не са се потресли от детето, а от преподаването.

# 743
  • Мнения: 254
Не знам защо се хванахте за четенето. То това е най-очевидното. Да не говорим, че не знам за приемен изпит, на който да изпитват на четене. Така че, явно при описаният от Лейка случай със сигурност не е ставало въпрос за такъв вид пропуск. И не, децата до 4-ти клас не се учат само да четат и смятат. То заради това схващане в пети клас настава драма, защото лъсват всички пропуски. И не знам защо пропуски непременно трябва да е свързано с някакъв вид СОП, че да намерим оправдание на някакво училище, което очевидно е имало ниски образователни стандарти. Четенето се учи до средата на първи клас. После следват други важни неща. Отворете един учебник по БЕ за втори клас и си представете, че някое дете не го е виждало даже, защото в час по БЕЛ са.... пекли баници, примерно или са си пипали ушите. И после това същото дете отива на изпит в КО за трети клас в края на втори. Еми как няма да се потресеш от лъсналите пропуски....И то съм сигурна, че не са се потресли от детето, а от преподаването.
Разбира се, че не се учат само на четене и писане, но е факт, че в пети клас има деца, които не могат да четат и пишат. И понеже обучението е тристранен процес и родителят е редно да обърне внимание какви пропуски има детето. И да, в повечето случаи пропуските са свързани с някакви специални образователни потребности. Много рядко, да не кажа никога, обучението се съобразява със спецификите на детето. По-скоро винаги се очаква детето да се нагоди към образователния процес. Аз лично не знам за училище, в което да пекат баници в часа по български. Но един добър учител може да научи децата на много неща чрез печенето на баница. Да следват инструкции, да четат какво им трябва, да мерят, да упражняват фина моторика. Че и геометрия и дроби има🙂

# 744
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 612
Не е нужно мързелът и други липси да се оправдаят с диагнози, които често служат за запълване на графиците на армията логопеди и психолози, избълвани от всеки н-ски университет в последните 10 г.
Сигурна съм че знаете, че ако някой не е айти е психолог 😂🥳😂

# 745
  • София
  • Мнения: 15 169
Няма никакво значение кой какво е трябвало. Роля на нормалния родител е да се ориентира детето докъде е, може ли да чете, може ли да разбере, да спазва инструкции, да познава пари и сметки.
Учителката ли да го прави?!
Разбира се, че трябва да е родителя. Просто дадох пример, че е възможно да има огромни пропуски и в началните класове без диагноза.
В цитирания случай родителите ми бяха колеги и не се сещаха какво се случва, както и, че са си неглижирали детето. Последното не им го казах, но им казах, че не може да чете. После дали са го научили, нямам идея.

# 746
  • Мнения: 138
здравейте, търся информация как протича изпитът за СС за дете, което в момента е 2 клас. Дали някой би могъл да ми помогне?😊

# 747
  • Мнения: 512
За тези, които се интересуват от КО, говорих по телефона с тях. Приемът за ПУК 2025 година е приключил и ми казаха, че прием за първи клас (2026 година) няма. Продължавали само децата от ПУК, въпреки че на сайта им пише друго "Кандидатстването за прием на ученици между 1-ви и 6-ти клас за съответната учебна година започва през месец март на предходната учебна година". Така че, ако сте се ориентирали към тях, действайте по-рано.

# 748
  • Мнения: 12 764
Аз мога да видя какво знае детето, но не знам какво трябва да знае. При голямото в първи клас още първата седмица ми казаха, че е единственото дете в класа, което не може да чете,, а те от октомври започват диктовки. И да видите как се научихме набързо.

# 749
  • София
  • Мнения: 2 925
Е, аз пък знам за такова училище и изобщо, рядко си позволявам да пиша без личен опит. В случая на Лейка, не ставаше дума за дете със СОП, към което клетата ни образователна система не може да се нагоди или обратно. Ставаше дума за училището КО. Даде го като пример, че в КО все пак се държи на ученето, за разлика от някои други. Не знам защо се извъртя цялата работа върху качествата на детето.

Общи условия

Активация на акаунт