МОН - промените продължават (6)

  • 37 007
  • 746
  •   1
Отговори
# 570
  • Пловдив
  • Мнения: 510
В МГ Пловдив са 2 паралелки в 5 клас и 8 паралелки в 8 клас ,та все ще има места,но за София не съм наясно как са разпределени.

# 571
  • София
  • Мнения: 16 199
В София са 0:0. Joy

# 572
  • Мнения: 164
Сега са 6 паралелки в 5 клас, в СМГ а не 8. Има и 2 в НПМГ / там едва ли има накъде да се намалява/
Предполагам, че намаление на 4 или 5  и приемане на 1 или 2 нови в 8 клас би било ок. На база на резултатите от състезания в 6 7 клас от други училища / без ПЧМГ/ има деца на съпоставимо ниво за 1 клас не повече. 1 паралелка + отказалите се би дало 40-50 места , което според мен е ок защото след тази бройка децата ще са на видимо по-ниско ниво от останалите , а това е проблем за учителите по математика / те се равняват по най-слабият докато преподават/.
Предполагам ви е трудно да си представите или приемете , но по каквито и да било причини има ГОЛЯМА разлика между децата в СМГ що се отнася за математика / дори и не най-добрите/ и тези от другите училища в 7 клас. Много трудно е за външни деца да наваксат разликата освен , ако не са наистина запленени от математиката / има такива но не толкова много/
Относно класирането в 4 клас теоретично сте прави но не съвсем има деца , които са били в първите 20 тогава и сега в края на 5 клас не са в първите 200 в страната вече , има и такива  които са били на 60 място или дори след него и сега са в първите 10-20 . Нещата бързо се променят в зависимост не само от таланта, но и от работа , желание , мотивация и т.н... Освен това математиката става доста по-различна от 4 клас и на някои им идва сложна , а и предвид натоварването в СМГ децата не разполагат с достатъчно време за нея.
Макар , че имам и малко дете , което е още далеч от 4 клас / там плана не е за СМГ а за НПМГ защото няма да бъде състезател/ съм ок да се намалят класовете за прием в 5 ти за сметка на приети с ИЗПИТ такива в 8 ми....
Но нас тук никой не ни пита кой какво иска, а и всеки иска различно и удобно за него нещо....

# 573
  • Мнения: 4 619
Момичета, защо смятате, че СМГ вместо 6 ще приеме 3 паралелки, за да пази 3 за 8 клас? И ще кара три години със 75 деца по-малко?
Според мен ще си приеме 6.
А вече, ако и само тогава ако някой ученик от тези 6 се откаже в края на 7 клас, ще се обявят отделни бройчици.... И това ще е....

# 574
  • София
  • Мнения: 16 199
Ами то това няма да зависи много от СМГ. Броят паралелки за прием се определя с ДПП, който пък се утвърждава от министъра.

# 575
  • Мнения: 164
Примерно от следващата година / тази не може/ могат да се приемат 5 паралелки 5 клас и 1 повече 8 ми.
Всякакви такива неща обаче ще създадат затруднения на училището  / 5 клас са различна смяна от 9ти/ поради липсата на свободни стаи.
Ще се наложи директора да посмята доста как е възможно да се случи
Необходимо е да има паралелка за деца от други училища  по 2 причини. Първо наистина има някои добри математици деца , които по някаква причина не са попаднали в 5 клас в СМГ и е добре да отидат на правилното за тях място макар и по-късно. И втората е да се тушират родителските амбиции, които смятат за несправедливо липсата на възможност за децата им.
Всичките тези промени обаче със сигурност ще доведат до още по-голяма конкуренция в 4 клас. Дори тази година на ПМС децата са с 20% повече от миналата година по спомен.

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 19:11 от Galub

# 576
  • Мнения: 2 459
Добре де, а за сегашните седмокласници какво. Ако приемат закона и затварят приема в математическите гимназии или? Има месец до НВО, издадоха справочник, ще го хвърляме ли в коша?

# 577
  • София
  • Мнения: 16 199
Не, няма да засегне сегашните седмокласници. Има утвърден ДПП вече. Но разпоредбата, уреждаща влизането в сила на закона, буди известно недоумение.
Някак целият проект отставя усещането за даване на предимство на бързината, за сметка на качеството и прецизността.

# 578
  • Мнения: 156
Добре де, а за сегашните седмокласници какво. Ако приемат закона и затварят приема в математическите гимназии или? Има месец до НВО, издадоха справочник, ще го хвърляме ли в коша?

Приема след 7ми със сигурност няма да бъде затворен.  Статута на специализирано училище ще позволи на тези училища да имат специални условия и изпити за прием след 7ми, а не само НВО като другите училища.

# 579
  • Мнения: 2 459
Това вече се разбра, въпросът ми е за тези деца, които сега ще кандидатстват с нво след 28 дни. Това не е написано в проектозакона. Пише 30 дни след обнародването, ако това стане преди 1 август, когато свършва класирането какво правим?
Гоним класираните? Прекласираме наново в други училища? Не пише от коя година влиза в сила и човек остава с впечатлението за тотален хаос.
Аз лично оставам с впечатление за клиентелизъм в случая

# 580
  • Мнения: 75 381
Първо трабва да мине в НС..после в ДВ и чак тогава ще може да се прилага.
Според мен ще е в сила за следващата уч.година най-рано..
За  нашите 7-мокласници абсурд да се приеме и влезе в сила.
Чисто юридически няма приет още закон  .

# 581
  • София
  • Мнения: 16 199
Не знам колко пъти трябва да се каже, че тези промени няма да засегнат приема на сегашните седмокласници.

Бях се обзаложила /със себе си Joy /, че при изготвяне на промените в закона, МОН ще пропусне един мъничък детайл и се оказах права.
Вълчев многократно заяви, че ще се премахне формата на интензивно изучаване на чужд език, като в езиковите гимназии изучаването ще бъде разширено, а навсякъде другаде - НИНРИЧЕ. Обаче:

Чл. 13. (3) В училищата, в които се изучава интензивно чужд език, учебни предмети може да се изучават на чужд език в съответствие с държавния образователен стандарт за учебния план.

Тази разпоредба не е променена в проекта /това е единственото място в закона, в която се споменава "интензивно изучаване на чужд език"/. Същевременно:

Чл. 81. (3) За придобиване на общообразователна подготовка в езиковите гимназии най-малко три учебни предмета извън учебния предмет Чужд език и в IX, и в X клас се изучават на чужд език.
И тази разпоредба не е променена в проекта.

Т.е., за да има едно училище статут на езикова гимназия, трява поне три предмета в 9-ти и 10-ти клас да се изучават на чужд език. Обаче пък право да преподават предмети на чужд език имат само училищата с интензивно изучаване на език. И като махне Вълчев ИИЧЕ, горките езикови гимназии се озовават в нещо като параграф 22 - "Защо ходиш с киселици в бузите?" - "Защото нямам кестени." /или обратното беше/ Joy

Последна редакция: сб, 24 май 2025, 15:58 от sanaka

# 582
  • Мнения: 58
Sanaka, това с разширената вместо интензивна подготовка по първи чужд език в ЕГ има ли шанс да НЕ бъде прието? Как така ще учат само 12 часа седмично ЧЕ?! Безумие...

# 583
  • София
  • Мнения: 16 199
Ами, не знам. Така обещава министърът. Пък засега си спазва обещанията. Smirk Почти съм убедена, че ще го предложи със съответните промени в рамковите учебни планове. Надявам се само на силен обществен отзвук.

# 584
  • Мнения: 8 902
И другата им идея е безумна. Всички останали да са НИНРУЧЕ, ако не обърках абревиатурата. Това какво означава? Само по два или четири часа седмично език ли?
Добре, че и малкият ще си завърши нормална профилна подготовка и по език, паралелно с математиката и информатиката, преди тези безумия да влязат в сила.
Иначе моите бяха, големият с интензивно изучаване, а малкият с разширено, и понеже може би, защото става въпрос за английски, но аз не видях разлика в нивото им в края на осми клас. При големия минаха три учебника, при малкия просто изключиха първия и започнаха от втория. Разширеното изучаване в случая ми хареса повече, защото го нямаше минаването на по два учебника за всеки предмет в девети клас. По-спокойно беше и балансирано.

Общи условия

Активация на акаунт