МОН - промените продължават (6)

  • 37 292
  • 746
  •   1
Отговори
# 585
  • Мнения: 4 619
Можем да бъдем единни като поединично пишем в рамките на това обществено обсъждане.
Мисля, че имаше 2 начина, в една платформа, но ако не е през нея, има поне един мейл @mon.bg,, който е длъжен да събере, заведе, обработи всички становища на гражданите. Т. е на нас
Само ще припомня, че когато се обсъждаха неучебните дни и ваканциите за настоящата година по тази процедура бяха постъпили едва под 100 включвания от граждани. Ами това нищо не е. Иначе всеки недоволен, че в сряда е междусрочната[video][/video]

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 21:48 от a blue-eyed girl

# 586
  • София
  • Мнения: 16 200
И другата им идея е безумна. Всички останали да са НИНРУЧЕ, ако не обърках абревиатурата. Това какво означава? Само по два или четири часа седмично език ли?
Да, това означава. Те могат да променят хорариумите на РИЧЕ и НИНРИЧЕ, но при всички положения извън ЕГ чуждоезиково обучение на практика няма да има, ако така направените заявки на министъра се изпълнят.

# 587
  • Мнения: 4 619
Това ще значи може би и безработица сред преподаватели по чужд език, недостиг на други.
Един вид връща се ЕСПУто от моята младост.

# 588
  • София
  • Мнения: 5 198
Това ще значи може би и безработица сред преподаватели по чужд език, недостиг на други.
Един вид връща се ЕСПУто от моята младост.

Или преквалификация? Доколкото разбирам три предмета трябва да са на чужд език, та очаквай преподаватели по английски масово да записват СДК история, философия, биология (като знам с какво ниво ще излезнат...) и какво ли още не, за да си търсят работа в езиковите гимназии. А, тогава какво правим преподавателите по история, философия, биология, химия и прочее в тези училища? Grinning

# 589
  • София
  • Мнения: 16 200
Ми, то и сега е така. Това за трите предмета на съответния език не е ново, винаги е било така.

# 590
  • Мнения: 7 682
https://www.dnevnik.bg/obrazovanie/2025/05/23/4786191_mashtabni_ … otpadat_chast_ot/

Санака, журналистите преписват от тебе. Според мен си поискай хонорар от Дневник, видно е от часовете, че твоят обзор е пръв по хронология. Още сутринта го написа. Да си платят, какво се правят на ударени. То да преписва всеки може.

# 591
  • София
  • Мнения: 16 200
За да го прочета това, трябва да се регистрирам, а нямам желание. Joy Но няма да е нито първият, нито последният случай, в който журналисти преписват от този форум.

# 592
  • Мнения: 8 905
Интересно с какво ще запълнят освободените от език часове.
Нищо не видях за профилираната подготовка. Нали и на нея се беше заканил.

# 593
  • Мнения: 7 682
Коментарите се виждат и без регистрация, първият е в 16,27, а това означава, че статията е излязла тогава, с до няколко минути разлика, а твоят е от сутринта. И без регистрация се вижда достатъчно голяма част от статията, за да се види, че почти дословно е твоят текст🤣

# 594
  • София
  • Мнения: 16 200
Броят часове за профилирана подготовка също се определя с наредба. Може да я ореже. Но първо трябва да промени учебните програми. Иначе по-сериозно очаквам да я пипне при следващи промени, заедно с увеличаване на основното образование. Ако още е министър до тогава, де. Joy

Мецане и моят пост е там някъде. То сутринта проектът още го нямаше. Може от анонса на МОН да са преписали, не мога да преценя без да видя целия текст. Те и телевизиите този анонс повтарят.

Последна редакция: пт, 23 май 2025, 21:31 от sanaka

# 595
  • Мнения: 91
Надявам се до изборите да не успеят да приемат нищо и всичко да се размине само с приказки.

# 596
  • Мнения: 496
Надявам се до изборите да не успеят да приемат нищо и всичко да се размине само с приказки.

Амин! Дай Боже?🙏

# 597
  • София
  • Мнения: 1 133
Аз съм в потрес от част от промените, но това е върха: ал. 5 в чл. 117: „(5) Чрез оценяването в процеса на училищното обучение се насърчава активното учене и придобиването на житейски значими умения и се отчитат и придобитите от учениците социално–поведенчески умения.“ Как ще оценяват нещо, което не подлежи на оценка от 2 до 6? Социални умения... Не бях чувала някой да ги оценява с оценка в училище. Още повече, че училището не развива социалните умения. За "поведенчески умения" за първи път чувам. И как чрез оценяването се насърчава придобиването на "житейски значими умения" е пълна загадка. Това е истинска иновация! Хората правят програми за развитие на житейски умения, работят с месеци с младежите,пък МОН е открил пряк път. Ще ги развива чрез оценяване. Пак ни отвориха работа да пишем отрицателни становища.

# 598
  • София
  • Мнения: 16 200
Ами, за мен това е разпоредбата, за която трябва най-много да се пише.

# 599
  • Мнения: 195
Май ни готвят за въвеждане на социалния рейтинг. Чрез децата.

За мен също ключовата линия в тези промени е закрепостяването на деца и родители и укрепване на феодалните позиции на властимащите (малко остава директорски/ министерски позиции да станат наследствени).

МОН-стърът не спи.

Последна редакция: сб, 24 май 2025, 18:50 от bedrjih

Общи условия

Активация на акаунт