Заявление за второ класиране също се подава на място, в училището, в което детето е прието на първо класиране.
А заедно със заявлението за второ класиране искат ли някакви документи за детето?
. Знам, че са по-скоро изключения и за второто не се знае докато не завърши 12 клас, но все пак искам да взема отношение по въпроса с профилите. Голямата ми дъщеря завърши физика в НПМГ. Планираше математическата паралелка, но в последния момент реши да пише физика. Тя беше в първия випуск с промените през 2016-та. Така че се взимаха олимпиадите и нямаше състезание през тази учебна година. Още от тогава знаеше, че иска да се занимава с рисуване и театър, но също така знаеше, че няма да ѝ позволя да учи в худ. училище
Така или иначе си беше в математическа паралелка, ходеше си по състезания и НПМГ си беше единствената цел. В 8 клас започна да ходи на рисуване с желанието да учи сценография, сменено за съвсем кракто с анимация. Приеха я Сценография в НХА първа по успех. В момента тя е единственото технически грамотно момиче в курса си. Знае абсолютно всичко, което касае приложението на физиката. Много добра е по астрономия (занимава се от години с това). Никога не е съжалявала и физиката е само от полза за бъдещата ѝ професия. От нейния клас имаше деца записали трети профил история, биология и т.н. Нейна съученичка, с една година по-малка, от хибридната паралелка (вече я няма тази паралелка) учи в НАТФИЗ. По принцип профилите не са чак пък толкова страховити. Смятам, че човек на 13-14 г. все пак може да каже дали му харесва един или друг предмет, не е като да са съвсем неориентирани.
Ако малката учи в езиково училище, ще бъде единствено заради добра среда. 
, но честно ви казвам от децата около мен, нито едно не е имало драми с който и да е профил
Изкласява се и толкова. Даже имам пример как детето на моя приятелка си избра най-неочаквано в езиково училище профил физика и математика заради учителите.
Аз живея и работя добра квалифицирана работа и без перфектен английски, дори изобщо без английски. Знам в пъти по-добре руски и го ползвам непрекъснато за кеф, а съм учила в ЕСПУ в паралелка с английски. Така че за всеки е различно. Масово по света не знаят чужди езици. С което не казвам, че не трябва да учат децата, но и за това както и за всичко си има време. Моето е много зле по английски, не учи допълнително и не смятам, че има особена полза в момента. Предпочитам училището, танците и театъра. В 8 клас ще започне пак наново език, който и да е той. Няма да си променя мнението по въпроса, дори все повече го затвърждавам. За гимназия ще избирам без приоритет език. Препоръчани теми