Главоблъсканица с пежо

  • 879
  • 17
  •   1
Отговори
  • Мнения: 15
Здравейте
Имам пежо 308 SW 2014
Има налягане в охладителната система
Не е радиатор ,не е водна помпа ,не е термоста ,не са маркучи, не е 
Gtr бомба ,не е капачката не е водна помпа  .. 2 проби за избушила гарнитура негативни ... а сега що е то .... карах я на сервиз в пежо освен ,че ми смениха само капачката срещу 200 евро и казаха ,че не знаят какво и е .. .. като цяло маркучите се надуват и като се отвори капачката на антифриза извира ... не прегравя ,има парно ,потенцията си е както винаги ... сменено е всичко и капачка ,и водна помпа и термостат ,продухана няма запушвания няма и течове .... а сега що е то 🤔

# 1
  • София
  • Мнения: 1 437
Смени пак капачката от Старс 94, там е няколко левчета. Иначе отива на гарнитура, откъде да надува иначе Blush

# 2
  • Мнения: 15
Смени пак капачката от Старс 94, там е няколко левчета. Иначе отива на гарнитура, откъде да надува иначе Blush
.. това е нещото което смениха в пежо 😁😁 ... а пък днес реших да си сложа старата ... аз правих тест за C02 и не се оцвети в пежо пак са прави и при тях не е дало ... та затова се допитах тук .. дали не изпускам нещо .. ама май май ... може теста да не дава ,ако още не е толкова насите .. знам ли вече ..🤕🤕.. толкова къде я подържах .. турбо смених преди година също ... абе доста хвърлих по нея не ми иска да я захвърлям .. ама май натам отиват нещата ..😔😔

# 3
  • Мнения: 2 011
Предположения само:

Скрит текст:
от AI:


След като са изключени много от обичайните причини за повишено налягане в охладителната система, остават няколко потенциални проблема, които могат да обяснят симптомите:

1. Проблем с EGR охладител (ако има такъв)
Какво се случва: Ако автомобилът е оборудван с EGR (Exhaust Gas Recirculation) система и нейният охладител е с пукнатина, това може да позволи на изгорели газове да навлизат в охладителната система, създавайки излишно налягане.

Как да проверите:

Проверете за следи от антифриз в EGR системата или пукнатини в охладителния модул.

Тестване за наличие на изгорели газове в антифриза (с помощта на специален тест или газов анализатор).

2. Дефектен маслен охладител
Какво се случва: Ако масленият охладител е с повреда, може да се получи смесване на масло и антифриз, което води до повишено налягане и надуване на маркучите.

Как да проверите:

Проверете за емулсия (кафяви следи) в антифриза или маслото.

Налягане в системата за смазване може да се предава към охладителната система.

3. Пукатина в цилиндрова глава или двигател
Какво се случва: Дори и тестовете за гарнитура да са отрицателни, пукнатина в цилиндровата глава или двигателя може да позволи на газовете от горенето да навлизат в охладителната система.

Как да проверите:

Провеждане на химичен тест за наличието на изгорели газове в антифриза (например с "Block Tester").

Проверка на двигателя с ендоскоп за пукнатини.

4. Дефектен капак на разширителния съд (въпреки че е сменен)
Какво се случва: Възможно е новият капак да е с неправилен клас на налягане или да е дефектен, което не позволява правилно регулиране на налягането.

Как да проверите:

Уверете се, че капакът е със спецификациите на производителя (написани на капака, напр. 1.0 bar, 1.5 bar).

Тестване на капака с помощта на помпа за налягане.

5. Скрита повреда в новата водна помпа
Какво се случва: Въпреки смяната на помпата, импелерът може да не се върти правилно (напр. при дефектен клинов ремък или грешка при монтажа).

Как да проверите:

Проверете за механични шумове от помпата.

Визуална проверка на работата на помпата при загряване на двигателя.

6. Проблем със системата за вентилация на картера (PCV)
Какво се случва: Ако вентилацията на картера е блокирана, това може да създаде повишено налягане в двигателя, което косвено влияе на охладителната система.

Как да проверите:

Проверете PCV клапана и тръбите за блокиране.

7. Грешка в ECU или сензори
Какво се случва: Ако температурният сензор или ECU не управляват правилно вентилаторите или термостата, може да се генерира локално налягане.

Как да проверите:

Диагностицирайте грешки в ECU с OBD2 скенер.

Проверете работещите цикли на вентилаторите.

Препоръки за действие:
Тестване за изгорели газове в антифриза с помощта на химичен тест (напр. Block Tester). Това ще потвърди/изключи намеса на газове от горенето.

Проверка на EGR и маслен охладител за пукнатини или смесване на флуиди.

Повторна проверка на капака за съответствие с налягането, указано от производителя.

Визуална/ендоскопска проверка на цилиндровата глава и двигателя за пукнатини.

Ако всичко останало е изключено, помислете за външен сервиз с специализирано оборудване (напр. термографична камера за локализиране на прегряване).

Ако проблемът не бъде открит, възможно е да има рядка повреда (напр. микропукнатина, която се проявява само при определени условия). В такива случаи е препоръчително да се консултирате със сервиз, специализиран в диагностика на сложни системи.

# 4
  • София
  • Мнения: 1 437
Аз ти давам най-безболезнената проба, тези капачки понякога не работят коректно. Нататък отиваш на трудния вариант, за който естествения интелект не е достатъчен и прочети горе какво предлага изкуствения Blush

# 5
  • София
  • Мнения: 45 110
И аз щях да кажа егер.
Минавали ли са я на диагностика?

# 6
  • Мнения: 15
И аз щях да кажа егер.
Минавали ли са я на диагностика?
   игнорирахме го да не минава през него да видим дали е от там ,но си правеше същото

# 7
  • Мнения: 821
Съмнявам се във форума на Пежо да се свършили разбирачите и да не могат да ти помогнат.

# 8
  • Мнения: 15
Съмнявам се във форума на Пежо да се свършили разбирачите и да не могат да
Съмнявам се във форума на Пежо да се свършили разбирачите и да не могат да ти помогнат.
То не форум а сервиз на пежо (живея в Испания)
....
Сега ще пробваме масления охладител .. като последнони ако не ..на вторични

# 9
  • Мнения: 27
Ако е 1.6 бензин по добре я пусни за 1000€ за продажба,по-евтино ще ти излезе...Тоя мотор харчи 1л масло на 2000 километра
Имах такова Пежо и ми побеля косата от скъпи ремонти.Същия случай имах с гейзер в разширителния съд-диагноза гарнитура на главата...
Дойде един автовоз от Украйна и се оттървах срещу 950€,случката е в Германия.

Последна редакция: пн, 03 фев 2025, 12:57 от АзБре

# 10
  • Мнения: 99
Съмнявам се във форума на Пежо да се свършили разбирачите и да не могат да
Съмнявам се във форума на Пежо да се свършили разбирачите и да не могат да ти помогнат.
То не форум а сервиз на пежо (живея в Испания)
....
Сега ще пробваме масления охладител .. като последнони ако не ..на вторични
https://peugeotclub.info/forum/
За този форум имат предвид да питаш, иначе нали знаеш защо на Пежо лъвчето е изправено - за да види накъде е сервиза Simple Smile

# 11
  • Мнения: 1 600
Не знам някоя страница ли изпускам, но темата звучи като "Сега ще ви обясня в какво не е проблемът, а вие ще се сетите какво питам". Ако по същият начин си обяснил(а) на сервиза е нормално да ти продадат една капачка и да те пратят.

# 12
  • София
  • Мнения: 45 110
Няма какво да обяснява в сервиза. Щом е официален сервиз, значи имат лицензиран софтуер на Пежо. Пускат колата на компютъра - и се вижда. В краен случай, ако компютърът не лови, в официалния сервиз би трябвало да имат поне 1 специалист, който да види какво става.

# 13
  • Мнения: 1 600
Няма какво да обяснява в сервиза. Щом е официален сервиз, значи имат лицензиран софтуер на Пежо. Пускат колата на компютъра - и се вижда. В краен случай, ако компютърът не лови, в официалния сервиз би трябвало да имат поне 1 специалист, който да види какво става.
Ти в сервиз ходила ли си някога или само си представяш? Значи оставяш колата и в сервиза разбират с диагностика какво трябва да се прави. На тръгване питаш "Нали сменихте ремъците", а те "Ааа, пък ние видяхме една грешка и сменихме спукан маркуч. За ремъци ли дойдохте наистина?". (И за да не се впуснеш в разяснения ще отбележа, че съм ходил десетки пъти в официален сервиз на Пежо.)

# 14
  • Mediterraneo
  • Мнения: 42 882
Е, всички сме ходили в сервизи, пък и да не са на Пежо. Нормално е да не знаеш къде е повредата, да не съм механик и разбирач от всичко. Водя я, точно за да установят проблема. Първото, което правят, е да я качат на специализирания софтуер, не да я метнат за разглобяване.

Общи условия

Активация на акаунт