Ще бойкотирате ли днес?

  • 7 147
  • 188
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 3 841
Само да вметна, че въпросната малка шоколад редовно ке продава 300 грама за шест лева.
Купуваш два и имаш.
Бананите също много често са по два лева, мандарини и портокали - под два лева, кисело мляко - около 1,5 лева, олио - около 2,6 лева (може и с горещ въздух, нищо, че запръжките са любими на българите).
Не знам къде по белия свят човек не си прави сметка на бюджета за храна, било то за седмица или повече напред, това че на някои им коства усилие да пранират, е индивидуален проблем.

# 106
  • Мнения: 1 980
Не знам какво всички се пънат за тая Милка. Навсякъде чета отзиви, че им е боклук, същевременно вой до небесата колко била скъпа. Сякаш е последният шоколад на Земята!

# 107
  • Мнения: 50 704
Примерът не е коректен. В единия случай имаш вече покачени цени, които не зависят от продавача, в другия - умишлено картелиране с оправдания за повишени цени на производство, които не са верни. Сигурна съм, че имат предостатъчно вече произведени шоколади + вече купена суровина за известно време. Освен това във всеки бизнес трябва да има възможност да се поемат и непредвидени разходи. Ако толкова не могат, значи не могат да развиват бизнес. Аз мога ли да си поискам предварително повишение на заплатата заради бъдеща иннфлация? Не.

Вервай ми, никой бизнес не поема непредвидени разходи ако може да не го прави. Пишеш много идеалистично. А разходите наистина растат - енергията, какаото и съвсем не на последно място заплатите. Всички заплати скачат, а как да се избие това?

# 108
  • Мнения: 1 486
Ситуацията в Хърватия от публикации в местни медии.
index.hr пише, Гугъл превежда

Икономист за отслабването на бойкота: Хората показаха гняв и се върнаха към живота си
10 февруари 2025 г. СЛЕД три седмици, или три петъка, на всеобщ бойкот на магазините, за който призоваха от потребителската платформа „Ало, инспекторе“, има спад на ентусиазма към тази форма на протест заради високите цени.

Данните на Данъчната администрация показват, че в петък, 7 февруари, броят на издадените фактури в търговията на дребно в Хърватия е бил с 26 процента по-висок от седмица по-рано, 31 януари, а в сравнение с петък, 24 януари, когато се проведе първият еднодневен общ бойкот, броят на издадените фактури е бил с 51 процента по-висок. Освен това сумата на сметката за този петък беше с 40 процента по-висока от миналия петък и с 66 процента по-висока от петък преди това.

„Това е просто психологията на човешкото поведение или по-скоро на потребителите“, каза пред N1 икономистът и университетски преподавател Любо Юрчич.

„Хората са натрупали разочарование и гняв от съотношението цена-заплата. И това съотношение тук е убийствено. Хората виждат тези цени и са натрупали гняв срещу търговците, особено когато видят, че не са сами в това. Всички те са още по-нетърпеливи да изразят гнева си, когато видят, че другите се чувстват по същия начин.“

Но това е първият ефект, който винаги е най-силен в началото. По естеството на нещата бойкотът ще затихне и ще премине към това, което във физиката се нарича затихнала осцилация. Първият скок винаги е най-голям, а всеки следващ става по-малък. Няма да има повече специални развития. Хората ще се опитват да се държат рационално в рамките на своите доходи, нужди и цени. „Това са три ключови неща“, добави той.
"Проблемът не е в цените, а в унищожената продукция"

Юрчич също повтори твърдението, че клиентите не отиват в магазина, за да направят печалба за търговеца, а за да задоволят собствените си нужди.

„Хората не се интересуват фундаментално от изразяване на гняв, а от задоволяване на нуждите си. Ето защо бойкотът беше издухван на всяка крачка досега. Сега се върви към това, че бойкотът в крайна сметка остава само сред активистите.“

Останалите ще се върнат към живота си, опитвайки се да балансират доходите си с нуждите си. „Те пак ще останат недоволни, но след петия или шестия път ще видят, че той (бойкотът) няма голям ефект, така че ще се опитат да рационализират разходите си“, смята Юрчич.

Той отбелязва още, че бойкотът, макар и насочен към търговците, по същество е насочен към правителството, което няма икономическа политика.

"Ако беше така, щеше да вдигне доходите толкова, колкото трябваше. Когато погледнете историята, цените винаги са се покачвали навсякъде. И умните политики винаги са работили за постигане на баланс между заплати и цени. Цените не са наш проблем, нашият проблем е, че сме унищожили производството", добави той.


16 февруари 2025 г. Ало, инспекторе обяви акция пред Хърватската народна банка: „Разширяваме бойкота към банки и телекоми“

Потребителската платформа „Ало, инспекторе“ подчерта на пресконференция, че бойкотът на пекарните е голям успех и ще продължи дейността си.

Те обявиха разширяване на дейността си, тъй като, както казват, потребителите са изразили недоволство от повишаването на цените на услугите, предоставяни от банки и телекомуникационни оператори.

На 20 февруари те организират акция "5 минути предупредително мълчание" пред Хърватската народна банка.

„В четвъртък, 20 февруари, потребителите ще бъдат поканени да дойдат и да изразят недоволството си от всичко, което се случва на пазара пред Хърватската народна банка в Загреб. Каним ги да дойдат с брошури и каталози за промоции и отстъпки, да дойдат пред губернатора и неговите сътрудници, които ни поканиха да купуваме на промоции. Добре, така че ще покажем как изглежда, когато живееш от промоция до промоция“, каза Йосип Келемен, съветник на потребителската платформа Ало, инспекторе.

# 109
  • Мнения: 61 515
Есми, има отдавна тема за ситуацията с шоколада.
https://www.bg-mamma.com/?topic=1669362
Аз се презапасявам. Kissing Heart
Банани не ме вълнуват, не купувам. Обаче от промоциите навсякъде, не само хранителни, пестя много пари. Редовни цени не знам, не ме интересуват, защото не купувам нищо на редовна цена. Основен принцип ми е.
Малките магазинчета не правят промоции, също не обичам теснотии и обслужване с продавачи, искам да не обикалям на сто места, а всичко от едно място да купя, времето ми е най-ценно. Затова, откакто има вериги, малките магазини не съществуват за мен. А нехранителни пък основно онлайн купувам, там съвсем се улесних.

# 110
  • София /Абсурдистан
  • Мнения: 13 468
В нашия квартал вече почти няма малки магазинчета, всички затвориха още преди време.

# 111
  • SF
  • Мнения: 25 017
Само да вметна, че въпросната малка шоколад редовно ке продава 300 грама за шест лева.
Купуваш два и имаш.
Бананите също много често са по два лева, мандарини и портокали - под два лева, кисело мляко - около 1,5 лева, олио - около 2,6 лева (може и с горещ въздух, нищо, че запръжките са любими на българите).
Не знам къде по белия свят човек не си прави сметка на бюджета за храна, било то за седмица или повече напред, това че на някои им коства усилие да пранират, е индивидуален проблем.

Значи да следим промоциите и да си траем. И повече еър фрайери да се продават. Но и те станаха с невъзможни цени. Защото производителите на еър фрайерите трябва да си позволяват да купуват шоколади на децата си. Не всеки ден, но поне за празник... Навързани сме. Моите шефове ще ми актуализират заплатата според инфлацията и ще вдигнат цените за потребителите, за да ми я компенсират. Добре, че фирмата не е огромна!

В нашия квартал малките магазинчета изчезнаха и заради безумните наеми и цените на кв. м, ако искат да си купят помещенията. За да се избие цената за обекта и паркоместата, ще продават чушките на цената на сьомгата.

# 112
  • Мнения: 10 660
В нашия квартал вече почти няма малки магазинчета, всички затвориха още преди време.
Изчезването на малките бизнеси в резултат на големите е световна тенденция. Всеки ще предпочете да поръча от Амазон пред това да купи нещо с висока надценка от физически магазин в квартала. С веригите за храна е същото. Както се казва - едни от неудобствата на глобализма, няма как да има само плюсове.

# 113
  • SF
  • Мнения: 25 017
Ами това е пазарната икономика, за която приказват по телевизията. Голяма риба яде малка риба. Потребителят се превъзпитава и ухажва.
В малките магазинчета всичко е струпано. Големите бутилки с вода са наредени на земята, подритнеш някое пале с прахове за пране (до 3 вида), до тях сиренето. Хем мирише на омекотител, хем на сирене. И докато се ориентирам, продавачката е влязла отзад да разтоварва буса. Може би трябва някакъв навик да се оформи. Редовно да се ходи в едно и също, докато се запознаем със стоките , персонала, навиците си и цените. Изглеждат, че се пръскат от стока, но каквото ми потрябва, все го няма и купувам компромисно нещо подобно.

# 114
  • Мнения: 627
В нашия квартал има все още малки магазинчета, но и аз предпочитам големите вериги. Сред малките магазинчета обаче аз разграничавам малки вериги (от типа CБА, Бурлекс, Минимарт) и магазинчето на Бай Гошо от Б вход. Във вторите не влизам поради причините, изброени от Esmee в горния пост, а и защото не обичам да пазарувам в брой и рядко там имат пос-терминал. Мъжът ми прави основното пазаруване в събота в голяма верига, защото може да влачи тежко Stuck Out Tongue Winking Eye , а и може да шофира. Аз съм ужасен шофьор и е абсурд да шофирам в София, когато ми свършат бананите и млякото, например. Тогава отивам в магазинчетата до нас от малки вериги, в които също има промоции понякога, но и определено е малко по-скъпо от Била да кажем.
В четвъртък точно бях в Lidl, защото имаше промоция на детски рокли, а дъщеря ми се беше влюбила в една от брошурата. Къде другаде мога да купя рокля с такова качество за 16 лв?!

# 115
  • Мнения: 1 753
Примерът не е коректен. В единия случай имаш вече покачени цени, които не зависят от продавача, в другия - умишлено картелиране с оправдания за повишени цени на производство, които не са верни. Сигурна съм, че имат предостатъчно вече произведени шоколади + вече купена суровина за известно време. Освен това във всеки бизнес трябва да има възможност да се поемат и непредвидени разходи. Ако толкова не могат, значи не могат да развиват бизнес. Аз мога ли да си поискам предварително повишение на заплатата заради бъдеща иннфлация? Не.

Вервай ми, никой бизнес не поема непредвидени разходи ако може да не го прави. Пишеш много идеалистично. А разходите наистина растат - енергията, какаото и съвсем не на последно място заплатите. Всички заплати скачат, а как да се избие това?

Нямам никакво съмнение, че който може да изнудва, ще го прави.

Бг-леля, шоколадът беше даден като пример, аз изобщо не зная и с колко е поскъпнал, защото не купувам.

Дева, имам точно никакво време за да обикалям и да се затормозявам с търсене на промоции. Точно те показват за каква надценка става въпрос, защото не винаги е чистене на залежала стока пред разваляне.

# 116
  • Мнения: 61 515
Това с чистене на залежала стока е най-голямата глупост, която се тиражира от хората, които изобщо не си правят сметка на парите и купуват от най-близкия магазин. Как пък на мен досега нищо залежало не ми пробутаха. От 30+ години пазарувам само на промоции. Не изисква допълнително време. Веднъж създадена организация работи завинаги.

# 117
  • Мнения: 1 486
Промоции се правят на нещо, което е ново на пазара. За стока, за която няма голямо търсене. Изтича й срокът на годност. Има някакъв дефект. Налични са единични бройки. С думата промоция може да  се търси психологически ефект. Обявената първоначално цена може да е с голяма надценка. След това стоката се пуска на промоция.
Нещо скъпо и качествено, търсено едва ли ще се предлага с 50 процента отстъпка в цената.

Последна редакция: пн, 17 фев 2025, 14:41 от starinthenightsky

# 118
  • Мнения: 10 660
Промоциите са работещ търговски механизъм за привличане на клиенти. Те се планират предварително и се заявяват съответните количества от продукта. Хората отиват, за да купят нещо изгодно, но много често не си тръгват само с него, а с още поне няколко други продукта. Оборотът, който прави магазинът оправдава по-ниската цена на дадени артикули.

# 119
  • Бургас
  • Мнения: 6 056
Не бойкотирах, няма да бойкотирам и няма и да се включа в призива да си пазаря от малки магазини. Когато кварталните магазини спрат да зареждат от веригите и да препродават, тогава ще се замисля по въпросa.  До тогава ще ме извинят.

Последна редакция: пн, 17 фев 2025, 15:49 от MeMyselfI

Общи условия

Активация на акаунт